Ajax - PSV [ 31-03-2019 ] Eredivisie

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Ajax - PSV [ 31-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Historicus » zo mar 17, 2019 11:25 pm

Met het Nederlands Elftal tussendoor is het nog lang wachten op de volgende wedstrijd, Ajax-PSV. Nog dertien dagen.

Historicus
Berichten: 3362
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Historicus » zo mar 17, 2019 11:49 pm

Eigenlijk kan er in de titelrace voor Ajax nu geen beter duel komen dan deze tegen PSV. Of weer bijsluiten of afhaken en PSV kampioen zien worden.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma mar 18, 2019 12:02 am

Ik heb er gewoonweg nog even geen zin in.

wimpey
Berichten: 51814
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door wimpey » ma mar 18, 2019 11:51 am

Wedstrijd wordt 31/3 gespeeld. :hypocrite.gif:

Wanneer Ajax speelt als het in de CL doet, dan gaat edsv eraf. Fysiek en mentaal fris is Ajax duidelijk beter dan edsv.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door LucaS » ma mar 18, 2019 3:41 pm

Maakt toch niet meer uit deze wedstrijd. Zelfs als ze winnen, spelen ze erna wel gelijk bij emmen of zo
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Mano » ma mar 18, 2019 3:48 pm

Precies dat!

Stel je wint (eerst zien dan geloven)
dan heb je nog 8 potjes waarin
A) PSV minimaal gelijk moet spelen
B) Ajax alles moet winnen.

A zie ik wel gebeuren maar B niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Cluijffert » ma mar 18, 2019 4:59 pm

Je zou zeggen dat vorig jaar pijnlijk genoeg was en dat dit keer al het eergevoel gaat zorgen voor een overwinning.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Marillion » ma mar 18, 2019 7:56 pm

Ik wil uiteraard graag dat Ajax deze wedstrijd wint. Al is het maar omwille van prestige.

De hoop op de titel heb ik gisteren eerlijk gezegd vrijwel volledig opgegeven. Natuurlijk is er in theorie nog van alles mogelijk als Ajax wint en dan nog 2 punten achter staat. Maar deze groep heeft in de tweede seizoenshelft net even te vaak laten zien dat ze er in de Eredivisie niet iedere week kunnen staan. Misschien trekt dat nog bij mocht Juventus ons uitschakelen omdat ze dan beseffen dat een titel toch ook echt een mooie prijs is. Maar tegen die tijd is het gedaan.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18772
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Wouter » ma mar 18, 2019 8:11 pm

Ik denk dat Ajax wint. Met 3-1 of zo.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door elliquido » ma mar 18, 2019 8:38 pm

Cluijffert schreef:Je zou zeggen dat vorig jaar pijnlijk genoeg was en dat dit keer al het eergevoel gaat zorgen voor een overwinning.
Ze missen elk gevoel van eer behalve die van hun eigen portemonnee. Ik ben helemaal klaar met die juffers. We worden al 5 jaar in de zeik genomen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door InnerHarbour » ma mar 18, 2019 10:35 pm

elliquido schreef:Ze missen elk gevoel van eer behalve die van hun eigen portemonnee. Ik ben helemaal klaar met die juffers. We worden al 5 jaar in de zeik genomen.
Kijk je uit vriend voor je het weet ben je een troll en vraagd een sukkel om een ban. :hypocrite.gif:
YNWA

Wouter
Berichten: 18772
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Wouter » ma mar 18, 2019 10:43 pm

Juist tegen PSV zitten er misschien wel scouts op de tribune.

Yopii
Berichten: 18420
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Yopii » ma mar 18, 2019 11:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb er gewoonweg nog even geen zin in.
Neuh. :blush.gif:

Bloedirritant, die elftal. Al die jongens kunnen leuk ballen maar alleen als ze er zin in hebben.

Nog een kleine kans op de titel: 30/70, schat ik. We zullen het snel weten.

Ben bang dat het seizoen als een nachtkaars uitgaat... :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Monkey Tonk » di mar 19, 2019 1:46 am

Marillion schreef:Ik wil uiteraard graag dat Ajax deze wedstrijd wint. Al is het maar omwille van prestige.

De hoop op de titel heb ik gisteren eerlijk gezegd vrijwel volledig opgegeven. Natuurlijk is er in theorie nog van alles mogelijk als Ajax wint en dan nog 2 punten achter staat. Maar deze groep heeft in de tweede seizoenshelft net even te vaak laten zien dat ze er in de Eredivisie niet iedere week kunnen staan. Misschien trekt dat nog bij mocht Juventus ons uitschakelen omdat ze dan beseffen dat een titel toch ook echt een mooie prijs is. Maar tegen die tijd is het gedaan.
Schitterend seizoen. Eindelijk weer eens een sprankelend Ajax. Niet constant, maar wat wil je? Het verschil in speelstijl tussen Tadic als valse spits en die Deense dromer is dag en nacht.

In 19 van de 20 jaar heb je niks in de CL te zoeken, maar dit is dat ene jaar. Juventus gaat zwaar worden. Daar draait het seizoen nu om. Een NL kampioenschap betekent alleen iets in NL. De CL is een wereldwijd begrip. Vermenigvuldig die high van de zege op Madrid met een factor van een paar honderd voor het winnen van de CL. Dan ga je toch niet voor iets lulligs?

Ik heb liever een kwartfinale CL dan een kampioenschap, en liever een halve finale CL dan een kampioenschap plus beker. Dan heb je nog steeds niks, maar de kans is het waard. Als je niet constant op het hoogste niveau kunt spelen, maar wel goed kunt pieken, dan moet alles op de CL.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Mano » di mar 19, 2019 10:57 am

mooi gesproken romanticus :biggrin.gif:

ander scenario:
Juve rolt Ajax op!
effect: De winst van Ajax op Real daalt in waarde.
PSV loopt weer een schaaltje in
Alle belangrijke spelers gaan naar het buitenland.

2019/2020 zal je weer als een tussenjaar gaan beschouwen.
Psv loopt weer een schaaltje in.
CL niet gehaald en EL vroegtijdig eruit.


begrijp me niet verkeerd. CL potjes zijn geweldig maar schalen moet je wel blijven verzamelen.
Het mag nooit zo zijn dat je een kampioenschap laat lopen omwille van een CL.
Hooguit de wedstrijd voor de finale

wat jij uitspreekt dat zie ik terug op de spelers en vind ik bloedirritant. want dat is niet specifiek voor de club maar voor de Speler BV.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door elliquido » di mar 19, 2019 1:11 pm

InnerHarbour schreef:
elliquido schreef:Ze missen elk gevoel van eer behalve die van hun eigen portemonnee. Ik ben helemaal klaar met die juffers. We worden al 5 jaar in de zeik genomen.
Kijk je uit vriend voor je het weet ben je een troll en vraagd een sukkel om een ban. :hypocrite.gif:

Ik zie zaterdag Leeds -Sheffield 0-1 , het zat niet mee op z'n zachts gezegd , een vervelend verlies tegen de concurent. Maar ik zag een team dat volop strijd en passie tentoonspreidde, waar zelfs de laatste man Jansson met een knieblessure nog doorspeelde op het tandvlees in de spits ging en zelfs in blessuretijd na rood van de keeper in het doel.

https://www.skysports.com/football/news ... nee-injury

niks halfbakken nichterig voetbal, maar volop strijden voor het kampioenschap. Alles geven wat je hebt, ook al heb je een moordend schema het hele seizoen met bijna 3 wedstrijden per week. In barre omstandigheden zag ik een duel met de wil om te winnen. Dat lukt niet, maar soit, ze hebben alles gegeven.


En dan zie je zondag onze mooiboys, bulkend van het talent en techniek , bewezen goed kunnen spelen tegen fucking Real Madrid, München en Benfica, het HELEMAAL laten lopen tegen een provincieclubje. Als mes door de warme boter gingen de kaaskoppen door de Ajax defensie. Kans op Kans werd er weggegeven, geen moment was er die beroemde controle. De honderden miljoenen op het veld grossierden in balverlies en verloren duels.
GEEN ENKELE MINUUT had ik het idee dat de heertjes vochten voor een kampioenschap. Zag ik iets van verbetenheid, zag ik iets van de absolute wil om te winnen , zag ik überhaupt IETS terug van heilig vuur?
3-werf Nee.

https://youtu.be/OD-aSJaoOME

Ze hadden hun dag niet........het is lastig.........het ligt niet aan de wil.....dit is wel zonde.......we balen allemaal

sodeflikker op
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Monkey Tonk » di mar 19, 2019 5:01 pm

Mano schreef:mooi gesproken romanticus :biggrin.gif:


begrijp me niet verkeerd. CL potjes zijn geweldig maar schalen moet je wel blijven verzamelen.
Het mag nooit zo zijn dat je een kampioenschap laat lopen omwille van een CL.
Hooguit de wedstrijd voor de finale

wat jij uitspreekt dat zie ik terug op de spelers en vind ik bloedirritant. want dat is niet specifiek voor de club maar voor de Speler BV.
Spelers worden door het steeds drukkere schema overbelast. Dat riep Cruijff vele jaren geleden al. Spelers die tegen een blessure aanzitten, zoals Frenkie, kunnen best voluit gaan, maar dan ben je ze straks een maand kwijt. Ajax doet een CL-potje er niet even tussendoor, zoals Barcelona. Het vergt een bovenmatige inspanning. Juventus had in de Serie A nog niet verloren, maar deed dat wel na de bovenmatige inspanning tegen Atletico. Dat soort inspanningen leveren wel de meest legendarische overwinningen op.

Daarnaast ga je volledig voorbij aan het feit dat Ajax meestal zeer goed is zonder Dolberg, maar vrijwel nooit met Dolberg. Blijkbaar begrijpen mensen het verschil in speelstijl niet, en denken ze dat het met inzet te maken heeft. Tegen een tegenstander die op de counter speelt is er zowiezo een gebrek aan ruimte in de zestien. Dolberg timmert die ruimte nog meer dicht. AZ scoort een doelpunt. Kan gebeuren. Niks aan de hand als je zelf drie keer scoort. Daarvoor hebben wij de steekpassenvariant..., waarbij onzichtbare, nauwelijks te dekken, 'ruimte' in de spits staat. In die ruimte, verder opengetrokken door diepgaande spelers, zet de teruggezakte Tadic moeiteloos spelers als Neres en vd Beek alleen voor de keeper. Het is niet voor niks dat Dolberg niet in de basis stond. Toen Ziyech uitviel koos Ten Hag voor een hele andere speelstijl. Die wissel klopte niet.

Dolberg is een spits die je laat in een wedstrijd in kunt brengen, als er meer ruimte is en hij op snelheid vermoeide tegenstanders het moeilijk kan maken. Zo kreeg hij een late kans tegen Madrid thuis, en versierde hij een penalty tegen Bayern thuis. Maar als de ruimtes erg klein zijn, dan heb je niks aan Dolberg. Dan krijg je van die tandenloze partijtjes als tegen AZ.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Cruijff » di mar 19, 2019 5:29 pm

Monkey Tonk schreef: Daarnaast ga je volledig voorbij aan het feit dat Ajax meestal zeer goed is zonder Dolberg, maar vrijwel nooit met Dolberg. Blijkbaar begrijpen mensen het verschil in speelstijl niet, en denken ze dat het met inzet te maken heeft. Tegen een tegenstander die op de counter speelt is er zowiezo een gebrek aan ruimte in de zestien. Dolberg timmert die ruimte nog meer dicht.

Is gewoon niet waar.
Dolberg is tegen Benfica, tegen Bayern en tegen Real Madrid binnen de lijnen gekomen.

Met Dolberg erbij speelde Ajax nog beter dan voor het inbrengen van Dolberg, iets waar toeschouwers een paar keer voor in hun ogen hebben moeten knipperen om te kunnen zien of dat uberhaupt werkelijkheid en technisch mogelijk was.

Juist via die door jou zo geliefde steekpasses kwam Dolberg veelvuldig vrij voor de keeper.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door elliquido » di mar 19, 2019 5:32 pm

tuurlijk, al die kansen tegen waren het gevolg van dolberg…

hou toch op man.. de eerste 20 minuten kwam Ajax al meerdere keren goed weg, de eerste noemenswaardige kans voor Ajax was in minuut 40 geloof ik.

Alsof die andere 10 op het veld er niet voor kunnen zorgen dat dolberg in scoringspositie komt.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Cruijff » di mar 19, 2019 5:45 pm

elliquido schreef:tuurlijk, al die kansen tegen waren het gevolg van dolberg…

hou toch op man.. de eerste 20 minuten kwam Ajax al meerdere keren goed weg, de eerste noemenswaardige kans voor Ajax was in minuut 40 geloof ik.

Alsof die andere 10 op het veld er niet voor kunnen zorgen dat dolberg in scoringspositie komt.

Ja daar zorgen ze samen als team voor.
In ieder geval was Dolberg alert genoeg om een mandekker van zich af te schudden, te bewegen en om vrij voor de keeper te komen.

En dat terwijl hij volgens menig AT forumlid zelden zin heeft om te voetballen en nooit ene poot uitsteekt.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door LucaS » di mar 19, 2019 5:48 pm

Hij is gewoon niet zo heel erg goed. Voor zijn blessure ook al niet trouwens
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door elliquido » di mar 19, 2019 6:25 pm

Cruijff schreef:
elliquido schreef:tuurlijk, al die kansen tegen waren het gevolg van dolberg…

hou toch op man.. de eerste 20 minuten kwam Ajax al meerdere keren goed weg, de eerste noemenswaardige kans voor Ajax was in minuut 40 geloof ik.

Alsof die andere 10 op het veld er niet voor kunnen zorgen dat dolberg in scoringspositie komt.

Ja daar zorgen ze samen als team voor.
In ieder geval was Dolberg alert genoeg om een mandekker van zich af te schudden, te bewegen en om vrij voor de keeper te komen.

En dat terwijl hij volgens menig AT forumlid zelden zin heeft om te voetballen en nooit ene poot uitsteekt.
het was een reactie op MT
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Monkey Tonk » di mar 19, 2019 6:31 pm

Cruijff schreef:
Monkey Tonk schreef: Daarnaast ga je volledig voorbij aan het feit dat Ajax meestal zeer goed is zonder Dolberg, maar vrijwel nooit met Dolberg. Blijkbaar begrijpen mensen het verschil in speelstijl niet, en denken ze dat het met inzet te maken heeft. Tegen een tegenstander die op de counter speelt is er zowiezo een gebrek aan ruimte in de zestien. Dolberg timmert die ruimte nog meer dicht.

Is gewoon niet waar.
Dolberg is tegen Benfica, tegen Bayern en tegen Real Madrid binnen de lijnen gekomen.

Met Dolberg erbij speelde Ajax nog beter dan voor het inbrengen van Dolberg, iets waar toeschouwers een paar keer voor in hun ogen hebben moeten knipperen om te kunnen zien of dat uberhaupt werkelijkheid en technisch mogelijk was.

Juist via die door jou zo geliefde steekpasses kwam Dolberg veelvuldig vrij voor de keeper.
Ik weet niet waar mensen naar zitten te kijken, maar het zal de bal wel zijn. Ruimte is het in ieder geval niet.

Ik zei al dat hij als je hem laat inbrengt wel waarde kan hebben. Dan is er meer ruimte.

Tegen Benfica stond hij volgens mij thuis in de basis. Toen speelden Tadic en Ziyech op links en rechts (te ver uit elkaar). Ajax was die wedstrijd meteen stukken minder. Een zeer late goal verbloemde dat. Ajax oogde zeer kwetsbaar, want men stapte van de successvariant af...

In de steekpassen-variant speelt Ajax constant op een veel hoger niveau. Ik heb die sinds Augustus zitten bestuderen, en zag toen, zoals je weet, Ajax al hoge ogen gooien in de CL. Daar werd lacherig over gedaan. Inmiddels zijn we daar. Men viert de winst op Madrid, en begrijpt nog niet hoe die tot stand kwam. No way on earth dat je dat niveau bereikt met Dolberg in de spits.

Maar ik vind het allang best dat Dolberg niet beter is. Daardoor spelen we in de CL met de steekpassvariant, en die kan Europese topteams wel in de problemen brengen. Die spitsloze variant is eigenlijk bij toeval ontdekt, op het veld, door Tadic en Ziyech die elkaar geweldig aanvoelden (en waarvan niet verwacht was dat ze dit jaar allebei bij Ajax zaten).

Kauw hier maar eens op. Je wint makkelijker de CL zonder Dolberg, dan de landstitel met Dolberg... (zolang iedereen fit is). Maw, ik heb nog nooit zo'n goed Ajax gezien met zo'n slechte spits. En dat is ook het mooie van dit seizoen. Men stijgt in Madrid naar een niveau dat onbeschrijfelijk mooi is. Maar voordat je het weet wordt geeist dat je altijd in die hogere sferen verkeert. In NL is het glas altijd half leeg.

:ajax.gif:

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Javiskamp » di mar 19, 2019 7:39 pm

Je wint makkelijker de CL zonder Dolberg, dan de landstitel met Dolberg
Ajax heeft inderdaad meer landstitels en CLs gewonnen zonder Dolberg... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - PSV [ 30-03-2019 ] Eredivisie

Bericht door Monkey Tonk » di mar 19, 2019 7:48 pm

Javiskamp schreef:
Je wint makkelijker de CL zonder Dolberg, dan de landstitel met Dolberg
Ajax heeft inderdaad meer landstitels en CLs gewonnen zonder Dolberg... :hypocrite.gif:
Vast een mooie karnavalskraker voor de polonaise.

Plaats reactie