AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door elliquido » do mar 14, 2019 12:36 am

Om maar meteen met de deur in huis te vallen, na dit weekend staan we bovenaan. Ik voel het, psv gaat nat dit weekend.

Ajax wint met 1-4 want brom wint nooit een topper.
Daarna 2 weken interlandvoetbal.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Marillion » do mar 14, 2019 7:05 pm

Ziyech, De Jong en Mazraoui zijn nog onzeker voor zondag. Ik hoop dat we er toch zeker twee van de drie wel kunnen opstellen.

En terug naar de variant met Tadic in het centrum lijkt me. Daar leent deze wedstrijd zich prima voor. Helemaal als bij AZ Vlaar in het centrum staat. Speelt die tegenwoordig eigenlijk nog?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Lionel » do mar 14, 2019 11:48 pm

Ziyech en Frenkie zijn echt nodig. Voor Mazraoui kun je Veltman opstellen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door mattie » vr mar 15, 2019 3:56 pm

Lionel schreef:Ziyech en Frenkie zijn echt nodig. Voor Mazraoui kun je Veltman opstellen.
Inderdaad die heeft minuten nodig om straks CR7 uit te schakelen..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Marillion » vr mar 15, 2019 4:40 pm

Zijn eerste opdracht is toch gewoon om zijn tegenstander van AZ te verdedigen. Juventus zien we straks wel. Daar zit nog een hele serie wedstrijden tussen.

Heeft iemand iets gehoord over Ziyech en De Jong? Trainen zijn inmiddels alweer mee?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door 999 » vr mar 15, 2019 4:50 pm

Marillion schreef:Zijn eerste opdracht is toch gewoon om zijn tegenstander van AZ te verdedigen. Juventus zien we straks wel. Daar zit nog een hele serie wedstrijden tussen.

Heeft iemand iets gehoord over Ziyech en De Jong? Trainen zijn inmiddels alweer mee?
Nog onzeker of Hakim Ziyech en Frenkie de Jong tegen AZ wel inzetbaar zijn
Donderdagmiddag gaf Erik ten Hag op de persconferentie aan nog niet te weten of hij tegen AZ kan beschikken over Hakim Ziyech en Frenkie de Jong. "Ik kan het nu nog niet zeggen. We hebben nog een paar dagen. De medische staf doet er alles aan om ze fit aan de streep te krijgen", aldus Ten Hag.

Gevraagd werd aan Ten Hag of het zorgelijk is dat juist in deze fase spelers geblesseerd zijn. "We hebben gewoon al ontzettend veel wedstrijden gespeeld en krijgen ook nog ontzettend veel wedstrijden", zei hij daarover. "Als je zo snel wedstrijden achter elkaar speelt, kan het wel eens voorkomen dat je spelers moet gaan missen. Dat moeten wij met onze selectie gaan opvangen."

De ploeg was niet helemaal ongeschonden uit de strijd gekomen tegen PEC Zwolle. "Mazraoui heeft een tik op zijn enkel gehad. Hij is vandaag binnen gebleven. We zullen moeten kijken hoe zich dat ontwikkelt", zo gaf hij aan. "Tadic is ook binnen geweest. Hij heeft wat buikklachten, dus ik verwacht dat dat richting zondag oké zal zijn."

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Ajaciedjuh » vr mar 15, 2019 5:05 pm

Marillion schreef:Zijn eerste opdracht is toch gewoon om zijn tegenstander van AZ te verdedigen. Juventus zien we straks wel. Daar zit nog een hele serie wedstrijden tussen.

Heeft iemand iets gehoord over Ziyech en De Jong? Trainen zijn inmiddels alweer mee?
Zijn volgens mij vandaag vrij. Alleen de geblesseeerde waren op de toekomst (Ziyech, Frenkie en Mazraoui). Noa Lang speelt vanavond niet bij Jong (zit bij de selectie as zondag), dus het zal nog wel twijfelachtig zijn met de 3.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cluijffert » vr mar 15, 2019 8:17 pm

Best een belangrijk potje deze... dus wellicht moet - als voorbeeld voor onze koene knapen van het eerste - de focus nu weer van de CL loting terug naar Alkmaar... we hebben nog een titel te winnen/verliezen namelijk.

En die route is toch net wat eenvoudiger dan die van het winnen van de CL, dunkt mij.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13443
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Nihad » za mar 16, 2019 1:26 pm

We hebben 9 finales te spelen. We kunnen ons geen puntverlies veroorloven. Morgen moeten we winnen, zodat over 2 weken we de wedstrijd van het jaar spelen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Sandro » za mar 16, 2019 1:45 pm

Ik heb hier niet zo'n goed gevoel bij eigenlijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door wimpey » za mar 16, 2019 1:50 pm

FdJ, Ziyech en Maz hebben getraind, las ik.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » za mar 16, 2019 1:50 pm

Sandro schreef:Ik heb hier niet zo'n goed gevoel bij eigenlijk.
Mwa.. ik zit met een beetje fifty-fifty in m'n maag. Of we spelen gewoon goed en pakken een vrij makkelijke 0-3, 1-4 of 0-4.
Of we komen niet opdagen en verspelen gewoon heel knullig punten. Weet nog niet welk voorgevoel momenteel sterker is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door brigade zuid » za mar 16, 2019 1:55 pm

Ik zou niet teveel risico nemen met FdJ en Ziyech, ook met een paar reserves win je wel van AZ. Het gaat om de wedstrijden tegen PSV en vooral Juve. Ajax moet er ook voor zorgen dat de spelers zich afmelden voor het Ned elftal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door 999 » za mar 16, 2019 2:02 pm

Vermoedelijke opstelling: Erik ten Hag kiest voor Champions League variant
Het Algemeen Dagblad verwacht dat Erik ten Hag tegen AZ zal kiezen voor de Champions League variant met Dusan Tadic in de spits. Om die reden zal Kasper Dolberg op de bank plaats moeten nemen. Frenkie de Jong en Hakim Ziyech zijn nog onzeker, maar het AD verwacht dat beide spelers gewoon inzetbaar zullen zijn.

Vermoedelijke opstelling AZ: Bizot, Svensson, Vlaar, Koopmeiners, Ouwejan, Midtsjo, Til, Maher, Stegens, Seuntjens, Idrissi

Vermoedelijke opstelling Ajax: Onana, Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico, Van de Beek, Schöne, De Jong, Ziyech, Tadic, Neres

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » za mar 16, 2019 2:03 pm

brigade zuid schreef:Ik zou niet teveel risico nemen met FdJ en Ziyech, ook met een paar reserves win je wel van AZ. Het gaat om de wedstrijden tegen PSV en vooral Juve.
Dat roep jij elke keer.
Maar ook in de sterkste opstelling was het weer billen knijpen tegen PEC Zwolle.

En je won niet van Heracles, Heerenveen en Feyenoord met slechts 0 of 1 afwezigen.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Trab » za mar 16, 2019 2:05 pm

brigade zuid schreef:Ik zou niet teveel risico nemen met FdJ en Ziyech, ook met een paar reserves win je wel van AZ. Het gaat om de wedstrijden tegen PSV en vooral Juve. Ajax moet er ook voor zorgen dat de spelers zich afmelden voor het Ned elftal.
Ja dat hebben we gezien tegen Zwolle. Lekker weer met Labyad beginnen. Komt vast goed. Lul niet zo dom man. Je hebt niks aan de wedstrijd tegen PSV als je morgen verliest. Het gat moet 2 pnt blijven zodat we ze in de arena kunnen pakken. De sterkste 11 aub en spelen alsof het de kampioenswedstrijd is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door 999 » za mar 16, 2019 2:20 pm

Is ook mijn mening.Ga in eerste instantie voor het kampioenschap.En dat doe je met de sterkste opstelling ..

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Lionel » za mar 16, 2019 2:23 pm

Ziyech en Frenkie hebben meegetraind. Spelen gewoon lijkt me.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door brigade zuid » za mar 16, 2019 2:40 pm

Cruijff schreef:
brigade zuid schreef:Ik zou niet teveel risico nemen met FdJ en Ziyech, ook met een paar reserves win je wel van AZ. Het gaat om de wedstrijden tegen PSV en vooral Juve.
Dat roep jij elke keer.
Maar ook in de sterkste opstelling was het weer billen knijpen tegen PEC Zwolle.

En je won niet van Heracles, Heerenveen en Feyenoord met slechts 0 of 1 afwezigen.
In mijn beleving ligt dat niet aan de kwaliteit van de spelers die in het veld staan maar aan de mentaliteit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » za mar 16, 2019 2:47 pm

brigade zuid schreef: In mijn beleving ligt dat niet aan de kwaliteit van de spelers die in het veld staan maar aan de mentaliteit.

Combinatie van kwaliteit en mentaliteit.
Niemand kan mij wijsmaken dat Labyad er als hij een spaarzame kans krijgt, bewust met de pet naar gooit. Die jongen is helaas gewoon niet goed genoeg.

Tegen Heracles (2x) was de mentaliteit van onder meer Ziyech gewoon ruk. Onana maakt regelmatig een fout. Dolberg is lang niet altijd de Dolberg van 2017.

Gelukkig maar dat boven genoemden soms een fout maken, als ze geheel foutloos altijd pieken dan spelen Onana en Dolberg maar 1 jaartje voor Ajax en niet 3, 4 of 5.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Marillion » za mar 16, 2019 3:17 pm

Mentaliteit is ook een kwaliteit. Er altijd staan als het erop aankomt. Dat is niet iedereen gegeven. Er is meer voor nodig om kampioen te worden dan een goede techniek en spelinzicht. Elk duel aangaan, vuile meters maken, direct omschakelen bij balverlies. Maar ook leven voor je sport, trainen op je zwakke punten. Altijd nog beter willen worden.

Neem Labyad. Hij geeft tegen Zwolle een prachtige voorzet. Eerder dit seizoen schoot hij tegen, uit m'n hoofd, NAC een prachtig doelpunt binnen. Technisch is hij echt wel goed genoeg. Maar het lukt 'm kennelijk niet om er echt te staan als hij zijn kans krijgt.

Ik heb ook echt geen idee hoe ik deze wedstrijd moet inschatten. Wat Cruijff zegt. Of ze lopen er overheen en boeken een eenvoudige overwinning. Of het lijkt nergens op en we lopen tegen puntverlies aan. Zul je zien dat er een zwaarbevochten overwinning uitrolt. Nou ja, dat reken ik dan ook goed. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » za mar 16, 2019 3:23 pm

Marillion schreef:
Ik heb ook echt geen idee hoe ik deze wedstrijd moet inschatten. Wat Cruijff zegt. Of ze lopen er overheen en boeken een eenvoudige overwinning. Of het lijkt nergens op en we lopen tegen puntverlies aan. Zul je zien dat er een zwaarbevochten overwinning uitrolt. Nou ja, dat reken ik dan ook goed. :smile-ajax.gif:

Idd dat zul je dan altijd zien. :smile-ajax.gif: Winnen via een soft penalty met de VAR ofzo. :smallgrin.gif:
Goed, die zal ik ook tolereren en goed rekenen dan. Tegen Juventus en daarna tegen Spurs/City zullen we immers ook weer moeten knokken.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9375
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Monkey Tonk » za mar 16, 2019 3:30 pm

Ik hoop dat Frenkie afzegt voor die achterlijke interlandperiode. EK-kwalificatie - tegen Duitsland nog wel - slaat helemaal nergens op in maart. Zo meteen raken er sleutelspelers, en dat zijn internationals meestal, geblesseerd terwijl alle competities hun ontknoping naderen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door Cruijff » za mar 16, 2019 3:50 pm

Monkey Tonk schreef:Ik hoop dat Frenkie afzegt voor die achterlijke interlandperiode. EK-kwalificatie - tegen Duitsland nog wel - slaat helemaal nergens op in maart.
Ik vind het een beetje vreemd dat Nederland zo vroeg in de kwalificatie twee potten thuis heeft (Wit-Rusland in de Kuip, Duitsland in de JC Arena) maar deze EK Kwalificatie potten zijn natuurlijk niet gek.

Nederland-Duitsland blijft een absolute kraker.
En De Ligt en De Jong hebben juist met name in hun Nations League wedstrijden tegen Duitsland en Frankrijk de bevestiging gekregen dat ze afkomstig uit een land waar de tegenstand afkomstig is van Roda, Heracles, AZ, Feyenoord en De Graafschap ze binnen 1 of 2 seizoenen op het niveau kunnen komen van de Europese top.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: AZ - AJAX 14:30 zo 17 maart

Bericht door mattie » za mar 16, 2019 4:55 pm

:aai.gif:
brigade zuid schreef:Ik zou niet teveel risico nemen met FdJ en Ziyech, ook met een paar reserves win je wel van AZ. Het gaat om de wedstrijden tegen PSV en vooral Juve. Ajax moet er ook voor zorgen dat de spelers zich afmelden voor het Ned elftal.
Juve is een toetje.. Kampioenschap is nu prioriteit... desnoods geen EK reeks of alleen spelen tegen de Duitsers...
Maar prio 1 is 31 maart en daarvoor is winst morgen nodig
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Plaats reactie