Ajax - Fortuna Sittard zon 10-03-2019 16:45
Moderator: mods
Ajax - Fortuna Sittard zon 10-03-2019 16:45
Hopelijk is iedereen komende zondag weer terug op aarde want dan is het weer tijd voor de Eredivisie. Thuis tegen Fortuna Sittard. Waarschijnlijk staan we op het moment van de aftrap 8 punten achter op PSV en is het dus zaak om dat in ieder geval weer terug naar 5 te brengen. Van onderschatting kan dus geen enkele sprake zijn!
Krijgen we de variant zoals tegen ADO den Haag, dus met Dolberg en zonder Schöne? Of spelen we met dezelfde formatie zoals in Madrid? Hoe dan ook, snel de wedstrijd binnenhalen en dan een aantal wissels vanaf de bank speeltijd gunnen lijkt een prima scenario.
Krijgen we de variant zoals tegen ADO den Haag, dus met Dolberg en zonder Schöne? Of spelen we met dezelfde formatie zoals in Madrid? Hoe dan ook, snel de wedstrijd binnenhalen en dan een aantal wissels vanaf de bank speeltijd gunnen lijkt een prima scenario.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Re: Ajax - Fortuna Sittard zon 10-03-2019 16:45
Kan me niet anders voorstellen, dan dat Dolberg speelt. Hoogstens tegen Psv, Feyenoord en AZ zou je met Tadic kunnen overwegen in de spits.
Zal een keuze worden tussen Schöne en Neres. Neres zou bij mij altijd spelen, vanwege zijn snelheid, actie en vooral diepte. Verwacht de ADO opstelling.
Zal een keuze worden tussen Schöne en Neres. Neres zou bij mij altijd spelen, vanwege zijn snelheid, actie en vooral diepte. Verwacht de ADO opstelling.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
De meeste ajacieden zullen tot eind april 14 wedstrijden spelen (inclusief interlands)
Dat betekent volle bak zo -woe - zo schema tot eind april. daarna nog de bekerfinale en utrecht thuis in mei, bij elkaar 16 wedstrijden. (en als we dromen nog 3 extra cl wedstrijden, dus max 19)
Ten hag kan niet anders dan rouleren de komende maanden anders zijn de mannen opgebrand half april.
Tijd voor de labyads , De wits , huntelaars , maggaljan en veldmannen om op te staan.
onana
mazz de ligt blind nico
vd beek labyad
neres dolberg tadic
bij evt voorsprong (let op die amerikaanse spits) dan veldman voor mazz, maggaljan voor nico en de wit voor vd beek
zondag uit bij AZ moet de basis weer top zijn
zyjech mag ff rusten
woe tegen pec
onana
veldman de ligt maggeljan nico
de wit labyad
zyjech huntelaar neres
tadic , blind en mazz ff rust
en dan zondag tegen AZ de Bayern/Real variant
Dat betekent volle bak zo -woe - zo schema tot eind april. daarna nog de bekerfinale en utrecht thuis in mei, bij elkaar 16 wedstrijden. (en als we dromen nog 3 extra cl wedstrijden, dus max 19)
Ten hag kan niet anders dan rouleren de komende maanden anders zijn de mannen opgebrand half april.
Tijd voor de labyads , De wits , huntelaars , maggaljan en veldmannen om op te staan.
onana
mazz de ligt blind nico
vd beek labyad
neres dolberg tadic
bij evt voorsprong (let op die amerikaanse spits) dan veldman voor mazz, maggaljan voor nico en de wit voor vd beek
zondag uit bij AZ moet de basis weer top zijn
zyjech mag ff rusten
woe tegen pec
onana
veldman de ligt maggeljan nico
de wit labyad
zyjech huntelaar neres
tadic , blind en mazz ff rust
en dan zondag tegen AZ de Bayern/Real variant
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Ik weet dat iedereen weer overloopt van vertrouwen. Maar zouden we niet toch beter gewoon met elf spelers beginnen? 

Nil volentibus arduum
sparen marillion ,sparenMarillion schreef:Ik weet dat iedereen weer overloopt van vertrouwen. Maar zouden we niet toch beter gewoon met elf spelers beginnen?

- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Misschien moeten een aantal Ajacieden even een PSV’ertje doen en zich afmelden voor die nietszeggende interlands.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
- Monkey Tonk
Tegen zwakkere tegenstanders is Dolberg prima. Maar je kunt beter ook de steekpassvariant blijven aanscherpen, want nu - maart - is dat van groter belang dan in december. De roest zat er nog op in de heenwedstrijd tegen Madrid, toen de laatste pass niet lekker was, maar in Madrid klopte het weer prima. Ik zou graag zien dat Ajax iedere wedstrijd gebruikte om dat minstens 45 minuten verder te perfectioneren. Het gaat niet alleen om de steekpass, maar ook om het trekken van gaten (groot compliment voor vd Beek wat dat betreft in Madrid), dus hoe verfijnder de afstemming, hoe groter onze kans in de CL.Marillion schreef: Krijgen we de variant zoals tegen ADO den Haag, dus met Dolberg en zonder Schöne? Of spelen we met dezelfde formatie zoals in Madrid? Hoe dan ook, snel de wedstrijd binnenhalen en dan een aantal wissels vanaf de bank speeltijd gunnen lijkt een prima scenario.
let wel monkey, met de 16 - 19 wedstrijden komende 8 weken liggen blessures op de loer en bij blessures van je keyspelers gaat je steekpassvariant ook de prullenbak in.
Ajax wil prijzen pakken en daarbij is het kampioenschap de belangrijkste. CL is nog mooier maar minder realistisch.
Ik ben het met MT eens. Stel deze groep op voor maximale routines.
Sta je 2-0 voor, snel de spelers wisselen die een pijntje hebben.
Rust moet je pakken in de trainingsvormen. Minder op conditie, meer op tactiek.
Ajax moet oppassen. Ajax heeft nog niet de skills om wedstrijden op 75% van hun kunnen te winnen. Ze zullen dus ook tegen Fortuna 100% moeten geven. Hopelijk scoor je vroeg waardoor je geen 90minuten 100% hoeft te geven.
Hoe mooi de romantiek van de CL ook is, het wordt tijd voor een kampioenschap.
m.b.t. de wedstrijd, Maakt me niet uit hoe lelijk het gaat als ze deze maar winnen!
Ajax moet oppassen. Ajax heeft nog niet de skills om wedstrijden op 75% van hun kunnen te winnen. Ze zullen dus ook tegen Fortuna 100% moeten geven. Hopelijk scoor je vroeg waardoor je geen 90minuten 100% hoeft te geven.
m.b.t. de wedstrijd, Maakt me niet uit hoe lelijk het gaat als ze deze maar winnen!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Een paar van de spelers zitten aan het einde van het seizoen inderdaad misschien in de lappenmand, zien dan die transfer aan hun neus voorbij gaan en zien vervolgens Dani de Wit of all people de winnende goal in de Champions League finale maken.elliquido schreef:let wel monkey, met de 16 - 19 wedstrijden komende 8 weken liggen blessures op de loer en bij blessures van je keyspelers gaat je steekpassvariant ook de prullenbak in.
- Monkey Tonk
Natuurlijk moet je voor de CL gaan. Die kans komt tegenwoordig bij hoge uitzondering voor. Wat maakt een kampioenschap meer of minder nou uit? Kampioen van Nederland. Big deal... De slaapverwekkende jaren, waarin dat het hoogst haalbare is, komen er echt wel weer aan.Mano schreef:Ajax wil prijzen pakken en daarbij is het kampioenschap de belangrijkste. CL is nog mooier maar minder realistisch.
Die EL van 1992 en CL van 1995 zullen toch iedere Ajacied minimaal 10 landstitels waard zijn?! Niemand die er in Turijn en/of Wenen bij was, zal dat gelukzalige gevoel ooit vergeten.Monkey Tonk schreef: Natuurlijk moet je voor de CL gaan. Die kans komt tegenwoordig bij hoge uitzondering voor. Wat maakt een kampioenschap meer of minder nou uit? Kampioen van Nederland. Big deal... De slaapverwekkende jaren, waarin dat het hoogst haalbare is, komen er echt wel weer aan.
Die 30e was mooi, maar op micro-niveau. Je ziet wat Madrid globaal los maakt. Dus ja, vol voor de CL. Maar die dubbel niet vergeten mee te pakken.
wimpey schreef:
Die EL van 1992 en CL van 1995 zullen toch iedere Ajacied minimaal 10 landstitels waard zijn?! Niemand die er in Turijn en/of Wenen bij was, zal dat gelukzalige gevoel ooit vergeten.
Turijn zelf was in mijn ogen een beetje een domper omdat we met de 1-2 op rozen leken te zitten en hen nog gelijk lieten maken.
De grote euforie was na de return in het Olympisch Stadion.
Maar verder heb je helemaal gelijk, natuurlijk.
precies.wimpey schreef:Die EL van 1992 en CL van 1995 zullen toch iedere Ajacied minimaal 10 landstitels waard zijn?! Niemand die er in Turijn en/of Wenen bij was, zal dat gelukzalige gevoel ooit vergeten.Monkey Tonk schreef: Natuurlijk moet je voor de CL gaan. Die kans komt tegenwoordig bij hoge uitzondering voor. Wat maakt een kampioenschap meer of minder nou uit? Kampioen van Nederland. Big deal... De slaapverwekkende jaren, waarin dat het hoogst haalbare is, komen er echt wel weer aan.
Die 30e was mooi, maar op micro-niveau. Je ziet wat Madrid globaal los maakt. Dus ja, vol voor de CL. Maar die dubbel niet vergeten mee te pakken.
altijd dat of/of gelul.
EN/EN!
Waarbij kampioen worden realistischer is dan CL winnaar.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
Wat is gaan voor de CL dan? Die winnen?wimpey schreef:Die EL van 1992 en CL van 1995 zullen toch iedere Ajacied minimaal 10 landstitels waard zijn?! Niemand die er in Turijn en/of Wenen bij was, zal dat gelukzalige gevoel ooit vergeten.Monkey Tonk schreef: Natuurlijk moet je voor de CL gaan. Die kans komt tegenwoordig bij hoge uitzondering voor. Wat maakt een kampioenschap meer of minder nou uit? Kampioen van Nederland. Big deal... De slaapverwekkende jaren, waarin dat het hoogst haalbare is, komen er echt wel weer aan.
In NL moet je toch alles kunnen winnen, alleen PSV thuis is ff lastig. De rest moet je ook winnen met vijf wissels.
City/Liverpool of Bayern hebben het lastiger.
IK GELOOF!!!!!!
In deze fase van het toernooi moet je idd voor toernooi winst gaan. De andere clubs hebben veel meer geld, nou en?
Bij de Australian Open of het ABN AMRO gaat de ongeplaatste speler die eenmaal nog 2 tegenstanders van de finale af is ook vol voor de eindzege.
Zelfs met 1 of 2 wissels won Ajax al niet van Heracles, Feyenoord, PSV of binnen 90 minuten van Roda..
..Dus welke spelers zou jij dan rouleren Lionel?
ik zou hooguit 1 keer Schone of een andere middenvelder rust geven ten bate van Dolberg, maar verder niemand.
UITERAARD is aan het begin van het seizoen bij het op papier zetten van je doelstelling de nationale titel 1 van je voornaamste doelen.
Maar als je de positie hebt in de CL die je nu hebt en hmaar een ban die prjiszen binnen kunt halen dan veel liever die Champions League hoor.
Een treble zou bovendien ook wel heel erg veel zijn voor een spelersgroep die bij Heracles, Feyenoord, Psv en Roda het niveau ASV De Dijk, Barendrecht of Rijnsburgse Boys niet wist te ontstijgen.
Bij de Australian Open of het ABN AMRO gaat de ongeplaatste speler die eenmaal nog 2 tegenstanders van de finale af is ook vol voor de eindzege.
wat is er zo lastig aan het seizoen van Liverpool dan? dat ze met een ontzettend brede selectie vrij veel potjes tegen hotseknotsen begonia voetbal spelende teams moeten afwerken??Lionel schreef:
In NL moet je toch alles kunnen winnen, alleen PSV thuis is ff lastig. De rest moet je ook winnen met vijf wissels.
Zelfs met 1 of 2 wissels won Ajax al niet van Heracles, Feyenoord, PSV of binnen 90 minuten van Roda..
..Dus welke spelers zou jij dan rouleren Lionel?
ik zou hooguit 1 keer Schone of een andere middenvelder rust geven ten bate van Dolberg, maar verder niemand.
Helemaal eens met Mano en Monkey Tonk.
Natuurlijk moet je voor de CL gaan. Die kans komt tegenwoordig bij hoge uitzondering voor. Wat maakt een kampioenschap meer of minder nou uit? Kampioen van Nederland. Big deal... De slaapverwekkende jaren, waarin dat het hoogst haalbare is, komen er echt wel weer aan.
UITERAARD is aan het begin van het seizoen bij het op papier zetten van je doelstelling de nationale titel 1 van je voornaamste doelen.
Maar als je de positie hebt in de CL die je nu hebt en hmaar een ban die prjiszen binnen kunt halen dan veel liever die Champions League hoor.
Een treble zou bovendien ook wel heel erg veel zijn voor een spelersgroep die bij Heracles, Feyenoord, Psv en Roda het niveau ASV De Dijk, Barendrecht of Rijnsburgse Boys niet wist te ontstijgen.
Wedstrijd voor wedstrijd mensen. Niet ineens doorslaan en in dromen blijven hangen want voor je het weet is het einde van het seizoen daar en heb je helemaal niks. Dat kan namelijk ook nog steeds gebeuren.
Ik neem aan dat de technische staf een goed beeld heeft van de fitheid van de selectie. In principe heeft het mijn voorkeur om gewoon iedere wedstrijd met een zo sterk mogelijk elftal te starten. Als de situatie er naar is kun je vervolgens spelers wisselen en zo anderen speeltijd geven.
Zit een speler tegen een blessure aan dat is het verstandig om inderdaad een keer rust te geven. Maar ik zou dat niet zonder reden doen. We moeten het ook niet overdrijven. Twee wedstrijden per week spelen is prima mogelijk zolang je daarnaast maar niet te zwaar en intensief traint.
Ik neem aan dat de technische staf een goed beeld heeft van de fitheid van de selectie. In principe heeft het mijn voorkeur om gewoon iedere wedstrijd met een zo sterk mogelijk elftal te starten. Als de situatie er naar is kun je vervolgens spelers wisselen en zo anderen speeltijd geven.
Zit een speler tegen een blessure aan dat is het verstandig om inderdaad een keer rust te geven. Maar ik zou dat niet zonder reden doen. We moeten het ook niet overdrijven. Twee wedstrijden per week spelen is prima mogelijk zolang je daarnaast maar niet te zwaar en intensief traint.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:Wedstrijd voor wedstrijd mensen. Niet ineens doorslaan en in dromen blijven hangen want voor je het weet is het einde van het seizoen daar en heb je helemaal niks. Dat kan namelijk ook nog steeds gebeuren.
Alles begint juist met grote dromen. MT benoemt dat hier vaak.
Een flink deel van het jarenlang underachieven door Ajax was in mijn ogen juist grotendeels een gevolg van een gebrek aan hardop van grootse dingen durven dromen.
Neemt niet weg dat je gewoon wedstrijd voor wedstrijd moet bekijken en een grote jongen moet zijn die er in de JC Arena en straks in Alkmaar weer moet staan, uiteraard.
Natuurlijk moet je iedere wedstrijd ingaan met het idee dat je 'm kunt winnen. Waar ik voor waarschuw is dat Ajax de komende weken droomt over de kansen in de CL en ondertussen de kansen in de competitie uit handen geeft. Dat zou echt heel erg zonde zijn en het is ook niet nodig. Ik denk echt dat het mogelijk is om op meerdere fronten te blijven strijden zolang je het maar wedstrijd voor wedstrijd aanpakt. Stap voor stap, een erkende en succesvolle aanpak van topsporters in allerlei verschillende disciplines.
Nil volentibus arduum
Marillion schreef:Natuurlijk moet je iedere wedstrijd ingaan met het idee dat je 'm kunt winnen. Waar ik voor waarschuw is dat Ajax de komende weken droomt over de kansen in de CL en ondertussen de kansen in de competitie uit handen geeft. Dat zou echt heel erg zonde zijn en het is ook niet nodig.
Klopt.
Ik onderken dit soort valkuilen ook zeker wel.
Gevaren zijn er onder meer dat je bijv FC Porto treft, mee gaat in de tendens dat je dan best gunstig geloot hebt en dan tijdens of zelfs nog voor dat treffen zowel competitiepunten als die wedstrijden tegen Porto vergooit.
Toch, ik zie vooral kansen. Juist de dingen die ik bij andere clubs zie gebeuren stemmen mij optimistisch.
Hear Hear.Marillion schreef: Ik neem aan dat de technische staf een goed beeld heeft van de fitheid van de selectie. In principe heeft het mijn voorkeur om gewoon iedere wedstrijd met een zo sterk mogelijk elftal te starten. Als de situatie er naar is kun je vervolgens spelers wisselen en zo anderen speeltijd geven.
Staat het knopje van Zuyech aan of uit. Dat soort zaken worden belangrijk. Tadic heeft ook wel eens een wedstrijd dat hij minder geconcentreerd lijkt, maar minder heftig dan Ziyech.
Jongens als De Ligt, De Jong, Blind, Onana, Van de Beek staan altijd wel 'aan'. Neres lijkt weer een basisplek te hebben, die zal er ook wel voor willen spelen. Schöne is een steady kracht.
Het komt dus aan op creatieve spelers als Ziyech en Tadic, of die wel of niet willen voetballen. Willen ze dat, dan moeten de competitiewedstrijden in principe geen probleem zijn.
Laatst gewijzigd door zeux op vr mar 08, 2019 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Neem het dubbele treffen tussen Man United en PSG.
Napraten en zeiken. Verontwaardigd zijn dat de (sinds kort) aller rijkste club is uitgeschakeld door een dubieus moment.
Ik zag vooral twee maal de thuis spelende ploeg hopeloos falen voor eigen publiek. Elftallen die in mijn ogen zonder respectievelijk Pogba en Neymar sterker zijn dan met.
Maar zij zijn nu eenmaal "de poster boys van de club" en dat weegt heel zwaar.
Voor de 11e of 12e keer naar een Lamborghini dealer, dwepen met andere beroemdheden op Instagram. Zij zijn met van alles bezig behalve hun vak.
En zie dan Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Onana, Tadic. Zij voetballen echt nog voor de eer en (ook kwalitatief) heb ik daarom liever hen in mijn team.
In een wereld waar iedereen zo snel al zo schofterig veel geld verdient is juist die eerzucht extreem belangrijk.
Napraten en zeiken. Verontwaardigd zijn dat de (sinds kort) aller rijkste club is uitgeschakeld door een dubieus moment.
Ik zag vooral twee maal de thuis spelende ploeg hopeloos falen voor eigen publiek. Elftallen die in mijn ogen zonder respectievelijk Pogba en Neymar sterker zijn dan met.
Maar zij zijn nu eenmaal "de poster boys van de club" en dat weegt heel zwaar.
Voor de 11e of 12e keer naar een Lamborghini dealer, dwepen met andere beroemdheden op Instagram. Zij zijn met van alles bezig behalve hun vak.
En zie dan Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Onana, Tadic. Zij voetballen echt nog voor de eer en (ook kwalitatief) heb ik daarom liever hen in mijn team.
In een wereld waar iedereen zo snel al zo schofterig veel geld verdient is juist die eerzucht extreem belangrijk.
Cruijff schreef: En zie dan Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Onana, Tadic. Zij voetballen echt nog voor de eer en (ook kwalitatief) heb ik daarom liever hen in mijn team.
Degenen, de erg talentvollen althans, die dus het fanatiekst van die glorie durven te dromen, die hebben dus ook gewoon de grootste kans op zo'n cup.
Historicus, die zijn nickname niet voor niets draagt, kwam laatst nog met een treffend voorbeeld, zelfs een exemplarisch voorbeeld uit 2016 met Mitchell Dijks.
Ik denk dat de kansen op champions league de komende 10 jaar niet zo groot zijn als nu.
Ajax geweldige mix van talent en wat oudere spelers en de echte topteams lijken bijna allemaal in een overgangsperiode te zitten.
Voor succes in zowel competitie en Europa ligt de sleutel denk ik bij Ziyech en zn onstabiele mentaliteit.
Die laatste 15 minuten in Madrid zijn echt dodelijk op andere momenten. Daarmee verneuk je binnen de kortste keren weer de goede sfeer in een elftal
Ajax geweldige mix van talent en wat oudere spelers en de echte topteams lijken bijna allemaal in een overgangsperiode te zitten.
Voor succes in zowel competitie en Europa ligt de sleutel denk ik bij Ziyech en zn onstabiele mentaliteit.
Die laatste 15 minuten in Madrid zijn echt dodelijk op andere momenten. Daarmee verneuk je binnen de kortste keren weer de goede sfeer in een elftal
- Giacomo Puccini
Helemaal eens Iniesta! Spannende, zeer interessante tijden voor Ajax supporters.
De komende 2-3 maanden is het er erop of eronder. Daarna beginnen we weer aan voorrondes CL en een nieuwe competitie, met een totaal vernieuwde spelersgroep...
Blessures en schorsingen kunnen dit seizoen nog veel in de war gooien. De selectie is niet zo breed als je het mij vraagt. Op de bank zit weinig tot niets wat zich kan meten met de basisklanten.
De komende 2-3 maanden is het er erop of eronder. Daarna beginnen we weer aan voorrondes CL en een nieuwe competitie, met een totaal vernieuwde spelersgroep...
Blessures en schorsingen kunnen dit seizoen nog veel in de war gooien. De selectie is niet zo breed als je het mij vraagt. Op de bank zit weinig tot niets wat zich kan meten met de basisklanten.
Ajax!