Roda is momenteel de nr 5 van de KKD, moet dus lukken! En nu PSV eruit is mogen we denk ik best eisen dat we minimaal de finale halen, lijkt me.
Ik sla zelf een keertje over, ik kijk in de kroeg.

Moderator: mods
Laat de 11 van Utrecht maar thuis.Alexander schreef:Lijkt me wel verstandig om een aantal sterkhouders rust te geven.
Ben je gek man? Alle 11 thuislaten?wimpey schreef:Laat de 11 van Utrecht maar thuis.Alexander schreef:Lijkt me wel verstandig om een aantal sterkhouders rust te geven.
Hoe bedoel je dit? 90 minuten bekervoetbal duren net zo lang als 90 minuten eredivisie/Europees voetbal bij mijn weten.999 schreef:conditioneel maakt zo'n wedstrijdje meer of minder ook geen ruk uit.
Ik begrijp dat jij dat vindt, maar ik vraag waar die stelling op gebaseerd is.999 schreef:Jij wil spelers rust geven toch ?, nou zo'n wedstrijdje maakt dan echt geen verschil ...
Zo'n wedstrijdje maakt wél verschil.Mr. Ajax schreef:Ik begrijp dat jij dat vindt, maar ik vraag waar die stelling op gebaseerd is.999 schreef:Jij wil spelers rust geven toch ?, nou zo'n wedstrijdje maakt dan echt geen verschil ...
Op mijn ervaring als voetballer, mocht dat waarde hebben voor jou ....Mr. Ajax schreef:Ik begrijp dat jij dat vindt, maar ik vraag waar die stelling op gebaseerd is.999 schreef:Jij wil spelers rust geven toch ?, nou zo'n wedstrijdje maakt dan echt geen verschil ...
Ai. En die ervaring is?999 schreef:Op mijn ervaring als voetballer, mocht dat waarde hebben voor jou ....Mr. Ajax schreef:
Ik begrijp dat jij dat vindt, maar ik vraag waar die stelling op gebaseerd is.
Mr. Ajax schreef:Volgens mij heeft 999 het over fitheid en rust. Ik ben ook geen inspanningsfysioloog, maar ik zie niet waarom 90 minuten (beker)wedstrijdvoetbal wel of niet spelen geen effect zou hebben op een speler zijn fitheid en (over)belasting. Maar goed.
We zitten natuurlijk in een heerlijke flow en dat moeten we inderdaad gewoon doortrekken.
Uiteraard heeft het ook met inspanning te maken. Maar geen 90 minuten spelen lijkt me per definitie minder belasting dan het wel spelen. Maar nogmaals, ik ben geen inspanningsfysioloog en heb ook niet de rijke voetbalervaring van 999...Cruijff schreef: Of het veel of weinig belasting op iemands fitheid heeft, daarbij weegt ook mee hoe zwaar de pot is en hoeveel plezier iemand heeft in het spelen.
Ajax - De Graafschap had menig speler nog 160 minuten door kunnen spelen en dan waren ze nog niet moe geworden.
Nobel van je!Cruijff schreef:Ik sla hem ook over, als stadionbezoeker althans.
Ga helpen bij een of ander Kerstdiner voor verslaafden, minderbedeelden en daklozen en bij elkaar opgeteld duurt dat in totaal bijna 5 uur. Valt natuurlijk precies tegelijk met de wedstrijd.
Toch zie ik dit Ajax wél ontzettend graag spelen: alle smartphone prikkels en andere media impulsen een paar uur volledig afblokken maar en dan rond een uur of 1 's nachts het bekerpotje terugkijken.