Ajax - Bayern München 12-12-2019

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8556
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Alexander » do dec 13, 2018 2:21 pm

Dat is inderdaad het jammere. In de jeugd gaat het nu weer mis. Logisch ook, met een prutser als Heitinga op de belangrijkste positie.

Ajax doet het zo goed doordat er een aantal geweldige jeugdspelers in staan. Dat is dankzij Cruijff en Jonk.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Toppie » do dec 13, 2018 2:46 pm

Heerlijk voetbal , Zondag de Graafschap thuis das toch 300% minder aantrekkelijk dan dit soort wedstrijden :blush.gif: :smile-ajax.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do dec 13, 2018 3:10 pm

Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Nu maar duimen dat de UEFA vandaag normaal doet en Ajax niet ineens zonder supporters naar de achtste finales gaat. Ik heb inmiddels alle 8 mogelijke speeldata laten wegblokken in mijn agenda!
We spelen eerst thuis, dus die eerste 4 data kun je weer vrijmaken. Wat natuurlijk prima is, want het is toch een stuk lekkerder om in maart in Bernabeu te winnen dan begin februari, ja toch! :smile-ajax.gif:
Ah, dat had ik even niet op het netvlies. Ik laat ze trouwens ook in februari geblokt staan, want voorafgaand aan de thuiswedstrijd gaat deze jongen lekker in de stamkroeg zitten!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33471
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door zeux » do dec 13, 2018 6:16 pm

Yopii schreef:O ja? We gaan het zien. Als je ziet dat Richarlison liever voor een middelmatige club in de PL speelde dan voor Ajax...
Zal Ziyech spijt hebben dat hij is gebleven? Tadic dat hij is gekomen?

De huidige campagne doet (veel) goed voor het aura van Ajax internationaal. Het laat zien dat je met een aantal goede krachten een mooi Europees toernooi kunt spelen. Dus Ajax is in ieder geval wat puur voetballen betreft aantrekkelijker geworden. Alleen financieel zal het behelpen blijven. En dat telt natuurlijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40933
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Marillion » do dec 13, 2018 7:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Thijs schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Nu maar duimen dat de UEFA vandaag normaal doet en Ajax niet ineens zonder supporters naar de achtste finales gaat. Ik heb inmiddels alle 8 mogelijke speeldata laten wegblokken in mijn agenda!
We spelen eerst thuis, dus die eerste 4 data kun je weer vrijmaken. Wat natuurlijk prima is, want het is toch een stuk lekkerder om in maart in Bernabeu te winnen dan begin februari, ja toch! :smile-ajax.gif:
Ah, dat had ik even niet op het netvlies. Ik laat ze trouwens ook in februari geblokt staan, want voorafgaand aan de thuiswedstrijd gaat deze jongen lekker in de stamkroeg zitten!
Ik zou nog niet te veel rekenen op een kaart voor de volgende uitwedstrijd. Na Benfica al voorwaardelijk, toen al die heibel in Athene en gisteren (weliswaar thuis) tegen Bayern was er ook een incident na de het juichen van Bayern spelers waarbij supporters wat spullen richting het veld gooide. Dat ontging de scheidsrechter bepaald niet.

Hier zijn een heleboel inhoudelijke goede argumenten tegenin te brengen maar de UEFA blinkt vaak niet uit in redelijkheid. Zou me niets verbazen als we daadwerkelijk een ronde moeten thuisblijven.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Cruijff » do dec 13, 2018 9:19 pm

Marillion schreef: Ik zou nog niet te veel rekenen op een kaart voor de volgende uitwedstrijd. Na Benfica al voorwaardelijk, toen al die heibel in Athene en gisteren (weliswaar thuis) tegen Bayern was er ook een incident na de het juichen van Bayern spelers waarbij supporters wat spullen richting het veld gooide. Dat ontging de scheidsrechter bepaald niet.
Bij een wedstrijd in Madrid, Porto of Barcelona scoor ik wel gewoon een kaartje voor een thuis vak.
Bij bijvoorbeeld Juventus uit denk ik niet dat ik dat doe.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9367
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Monkey Tonk » vr dec 14, 2018 3:57 am

Alexander schreef:Dat is inderdaad het jammere. In de jeugd gaat het nu weer mis. Logisch ook, met een prutser als Heitinga op de belangrijkste positie.

Ajax doet het zo goed doordat er een aantal geweldige jeugdspelers in staan. Dat is dankzij Cruijff en Jonk.
Het zou mooi zijn als Jonk terug kon komen. En Bergkamp ook. Oudspelers moeten zulke akkefietjes in het belang van Ajax kunnen vergeven en vergeten. Dan ben je weer een stapje verder.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Duke » vr dec 14, 2018 1:26 pm

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33832
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Ajax - Bayern München 12-12-2019

Bericht door Duke » wo mei 15, 2019 9:18 pm

Thijs schreef:
Alexander schreef:Ik vond het een geweldige wedstrijd. Lang niet zo genoten van Ajax. Beide ploegen speelde om te winnen. Doodzonde dat Ajax zo een nutteloze pingel tegen krijgt.

Eens met Wimpey trouwens. Ik vond Wober een goede wedstrijd spelen. Hele domme rode kaart, maar verder erg overtuigend. Frenkie behoorde helaas tot de mindere. Die had het duidelijk lastig.Tot slot, ik ben vaak kritisch over Ziyech maar gisteren was hij wel echt geweldig.
Eens. Voor dit soort potten doe je het, hier zat bijna alles in. Natuurlijk maakte Ajax veel fouten, maar ze gingen er vol voor. Als je Nico ziet, z'n hoofd er bijna afgeschopt maar hij rent in die laatste minuten nog over het veld alsof het de CL-finale is. Dat willen we toch zien, zo'n Argentijnse mafkees achterin? Ik kon ook wel genieten van Bayern hoor, dat is toch wel een ander niveau voetbal dan we hebben gezien dit jaar in de ArenA.

Mooi man, echt een heel vet seizoen dit. Dit elftal verdient een landstitel en nog minstens twee mega-leipe CL-wedstrijden. Ik kan me niet voorstellen dat we dit seizoen volgend jaar gaan evenaren dus ik heb besloten dat ik lekker ga genieten van dit jaar. :smile-ajax.gif:
:biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie