Ajax - AEK Athene 19-09-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Ajax - AEK Athene 19-09-2018

Bericht door elliquido » zo sep 16, 2018 8:52 am

Halfgod Ajax tegen de griekse helenen. De arena zal kolken, het paard van troje verbranden we voor de deur. We maken gyros van die Grieken. 2-0

Neres op 10?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 9:15 am

Ik roep 3-0!

Toch op de een of andere manier ben ik er nu op zondag al best zenuwachtig voor. Iedere Ajacied hoopt dat Bayern in Lissabon Benfica een lelijke dreun verkoopt en dat Ajax dan al een lekker ruim doelsaldo pakt met een klinkende overwinning op AEK.

Ergens in het vagevuur een visioen van een pissig afdruipende Arena na een lullige 0-1 of 1-1.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Marillion » zo sep 16, 2018 10:08 am

Ik vraag me af of onderschatting hier op de loer ligt. Na de voorrondes is de stemming wel erg positief geworden. En dan is de stap naar te makkelijk denken over de op papier minste tegenstander snel gemaakt.

Beginnen met een overwinning is voor Ajax eigenlijk wel een verplichting als we iets klaar willen spelen richting overwintering in één van de twee Europese toernooien. In het kader van die onderschatting. Het zou mooi zijn als we dit potje na 45 minuten in de tas hebben. Dan kunnen we wat spelers rust geven voor de ontmoeting met PSV volgend weekend. :666.gif:
Nil volentibus arduum

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Javiskamp » zo sep 16, 2018 10:58 am

Een verhaal beginnen over de angst van onderschatting en de laatste zin over “spelers rust geven richting PSV” komt bij mij beetje tegenstrijdig over... :smallgrin.gif:

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Alexander » zo sep 16, 2018 11:59 am

Belangrijke eerste pot. Als Ajax mee wilt doen voor de CL moet er gewonnen worden. Ben benieuwd hoe hij gaat starten. Verwacht dezelfde opstelling als gisteren, maar persoonlijk zou ik altijd met Beek spelen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door GangstaRiB » zo sep 16, 2018 12:14 pm

Ik heb Vitesse niet gezien waarbij Neres heel goed was op 10. Heb gister Groningen gezien en daar vond ik dat er een gebrek aan diepgang was op links. Tadic kwam er niet langs bij Zeefuik en dan praat je over Groningen.... Dan kun misschien beter een snelle Neres op de vleugel hebben die loopt op de steekpass van Tadic.
Ziyech op rechts blijft ook behelpen. Gisteren kwam hij amper langs z'n man. Vaak kiest hij voor de moeilijke oplossing en als die mislukt dan stopt ie enorm veel energie in het terugveroveren van de bal. Dat is te prijzen, maar af en toe simpel spelen scheelt een hoop energie.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 16, 2018 12:15 pm

Ik heb geen idee wat we van AEK mogen verwachten, niveau Luik/Kiev?

Voordeel is wel dat je in groepsfase geen rekening hoeft te houden met uitdoelpunten, dus gewoon vol op de aanval en dan verwacht ik een 3-1 overwinning o.i.d.!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 16, 2018 2:01 pm

GangstaRiB schreef:Ik heb Vitesse niet gezien waarbij Neres heel goed was op 10. Heb gister Groningen gezien en daar vond ik dat er een gebrek aan diepgang was op links. Tadic kwam er niet langs bij Zeefuik en dan praat je over Groningen.... Dan kun misschien beter een snelle Neres op de vleugel hebben die loopt op de steekpass van Tadic.
Ziyech op rechts blijft ook behelpen. Gisteren kwam hij amper langs z'n man. Vaak kiest hij voor de moeilijke oplossing en als die mislukt dan stopt ie enorm veel energie in het terugveroveren van de bal. Dat is te prijzen, maar af en toe simpel spelen scheelt een hoop energie.
Tegen Vitesse ging het heerlijk, gisteren vond ik Neres niet goed. Werkelijk niks lukte, veel balverlies en ook veel slechte keuzes (de bal terug kaatsen terwijl hij helemaal vrij richting goal kon opendraaien). Sowieso leek het me gister een stuk minder dynamisch dan tegen Vitesse - toen wisselden Neres, Tadic en Ziyech veelvuldig van positie. Bij de 1-0, bijvoorbeeld, kwam de bal bij Ziyech (die iets centraler stond) via Neres die vanaf links opstoomde. Gisteren bleven ze allemaal veel te stijf in positie staan. Dat moet dus een stuk dynamischer en gevarieerder.

Neres, Tadic en Ziyech kunnen in principe alle drie op alle drie de posities goed uit de voeten. Maak daar dan ook gebruik van, maak de tegenstander gek.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 2:03 pm

Ik heb eens even op Unibet naar de odds gekeken, maar daar slaan ze (tov Ajax) AEK niet hoog aan; winst Ajax 1.40, gelijkspel 4.75 en winst AEK 8.00 (!). Ofwel zij onderschatten AEK (ook), ofwel zij overschatten Ajax, ofwel we hebben een goeie kans op 3 punten!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Mano » zo sep 16, 2018 3:56 pm

Als je in deze CL mee wilt doen, zal je deze pot moeten winnen.
Verliezen van bayern kan je dan incalculeren

AEK inschatten is moeilijk, weinig die Grieks voetbal volgen :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Lionel » zo sep 16, 2018 4:00 pm

Neres op 10 vind ik niks in een thuiswedstrijd. Lekker Tadic en/of Ziyech daar laten spelen. Neres heb je ook nodig op links voor de diepgang. Of naar rechts. En Ziyech centraal.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 16, 2018 4:27 pm

Lionel schreef:Neres op 10 vind ik niks in een thuiswedstrijd. Lekker Tadic en/of Ziyech daar laten spelen. Neres heb je ook nodig op links voor de diepgang. Of naar rechts. En Ziyech centraal.
Laat ze toch lekker veel bewegen en van positie wisselen. Het is in de praktijk geen vaste formatie als op papier. Stel: Neres geeft vanaf links een pass naar binnen op Tadic en loopt meteen over hem heen richting het strafschopgebied, terwijl Nico (3de man) al aan het overlappen was begonnen op het moment van de pass van Neres. Op zo'n moment sta je in de aanval met Neres ergens naast Huntelaar in de spits, Tadic er net achter, Nico op links en Ziyech op/vanaf rechts.

Die constante positiewisselingen zijn enorm belangrijk, en het wordt je ook nog erg makkelijk gemaakt met een aantal spelers die moeiteloos al die posities goed kunnen invullen. Met een Dolberg in vorm zou dat overigens nog vlotter kunnen gaan wat dit betreft.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 7:08 pm

Cruijff schreef:Ik roep 3-0!

Toch op de een of andere manier ben ik er nu op zondag al best zenuwachtig voor. Iedere Ajacied hoopt dat Bayern in Lissabon Benfica een lelijke dreun verkoopt en dat Ajax dan al een lekker ruim doelsaldo pakt met een klinkende overwinning op AEK.

Ergens in het vagevuur een visioen van een pissig afdruipende Arena na een lullige 0-1 of 1-1.
Zit jij de boel een beetje te jinxen, Cruijffie....?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 7:30 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zit jij de boel een beetje te jinxen, Cruijffie....?
Ik en jinxen? :smile-ajax.gif: Hoeveel waarde hecht je aan mijn voorspellingen? :smallgrin.gif:
:withstupid.gif:

Als ik roep dat het een 0-1 nederlaag tegen een Griekse club kan worden dan schieten m'n gedachten meteen terug naar onze laatste Europese wedstrijd in 't Olympisch Stadion.

In seizoen '94/'95 eindigde Ajax - AEK Athene in de groepsfase in 2-0 voor Ajax en nadat we fysiek zo'n stevige test tegen Grieken hadden doorstaan wonnen we ook eventjes de Champions League dan maar!
In de AT Toto vul ik in 3-0!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 8:38 pm

Ik durf enkel en alleen op basis van mijn geheugen aan dat niet alleen Oulida twee keer scoorde, maar ook dat Ajax - AEK in 1994 de allereerste wedstrijd was waarbij de plastic vlaggetjes werden uitgedeeld aan supporters. Eentje met alleen het Ajax logo. Daarna werden de vlaggetjes aangepast met de naam van de tegenstander erop en sinds een aantal jaar zijn ze weer alleen met logo.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 8:50 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik durf enkel en alleen op basis van mijn geheugen aan dat niet alleen Oulida twee keer scoorde, maar ook dat Ajax - AEK in 1994 de allereerste wedstrijd was waarbij de plastic vlaggetjes werden uitgedeeld aan supporters. Eentje met alleen het Ajax logo. Daarna werden de vlaggetjes aangepast met de naam van de tegenstander erop en sinds een aantal jaar zijn ze weer alleen met logo.
Ja dat laatste is dus weer puur een hele sneue kostenbesparing want die vlaggetjes met alleen 't kabouter logo leveren minder drukkosten op en zijn met een grotere korting in één klap te bestellen.

Ik nam die vlaggetjes juist altijd mee naar huis omdat 't wel geinig is om over een tijdbestek van enkele tientallen jaren een paar kleine Europacup herinneringen te bewaren.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 8:54 pm

Exactly. Ik zwaai er eigenlijk nooit mee, brak het steeltje meteen af en stak de vlag opgerold in mijn binnenzak. Maar sinds ze weer alleen logo’s hebben neem ik ze ook niet meer mee. Ik heb een paar jaar geleden een shitload van die vlaggetjes teruggevonden in een doos op zolder; vervolgens mijn maten uitgenodigd, zooitje bier koud gezet en een avond lang vlaggetjes tevoorschijn gehaald waarbij we - zonder hulp van internet - de uitslag moesten raden (bonuspunten als je doelpuntenmakers en scoreverloop goed had).

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 9:07 pm

Ah, ik neem ze altijd inclusief steel mee.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb een paar jaar geleden een shitload van die vlaggetjes teruggevonden in een doos op zolder; vervolgens mijn maten uitgenodigd, zooitje bier koud gezet en een avond lang vlaggetjes tevoorschijn gehaald waarbij we - zonder hulp van internet - de uitslag moesten raden (bonuspunten als je doelpuntenmakers en scoreverloop goed had).
Mooi.
Merkte al dat jij na al die tijd nog steeds, grotendeels in ieder geval, met dezelfde groep jongens de (uit)wedstrijden afgaat. Bij mij geldt dat helaas niet meer.

Zitten toch wel een aantal toffe vlaggetjes tussen m'n collectie. Van '94/'95 heb ik onder meer van tegen Croatia Zagreb en Bayern München en van de CL finale in Wenen.
Maar bijvoorbeeld ook 't "Frank Rijkaard bedankt vlaggetje" en eentje van de Europese Supercup tegen Real Zaragoza.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 10:22 pm

Ah, ik heb dan weer die van Hajduk Split uit de CL campagne van ‘94-‘95.. ;-)

Ik ga met een groep van wisselende samenstelling en leeftijden naar (uit)wedstrijden, maar soms komen we met zijn allen samen!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 10:28 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ah, ik heb dan weer die van Hajduk Split uit de CL campagne van ‘94-‘95.. ;-)
Haha, ai! :blush.gif:
Idd Hajduk was uiteraard de kwartfinale tegenstander! Dom dat m'n geheugen me hier ff in de steek laat, ook weer een naam van een markant bolwerk uit het Europacupvoetbal dat aardig is ingestort.

Oulida klopt idd, Johan Cruijff was toen lovend over hem maar iedereen die in 't Olympisch Stadion stond heeft zijn analyse dan uiteraard niet gezien.
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik ga met een groep van wisselende samenstelling en leeftijden naar (uit)wedstrijden, maar soms komen we met zijn allen samen!
Mooi! :smile-ajax.gif:

Bij ons ging naar Lyon uit nog wel een aardig gezelschap. Onderstaande clipje blijft toch mijn allermooiste moment van dat Europese tripje.
Je ziet de man ook echt geëmotioneerd raken omdat ie nooit had gedacht dat een ode aan Bob Marley zo ontvangen en beloond zou worden!

https://www.youtube.com/watch?v=GkiD_o87dPQ

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 10:33 pm

Als ik het afgelopen decennium tegen het licht hou is voor mij Man U - Ajax de beste uitherinnering. Dat was een Europese wedstrijd en daarmee toch nog een beetje on topic! :-)

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 10:40 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Als ik het afgelopen decennium tegen het licht hou is voor mij Man U - Ajax de beste uitherinnering. Dat was een Europese wedstrijd en daarmee toch nog een beetje on topic! :-)
Man U op Old Trafford was grandioos, ja.
Vanaf toen is Three Little Birds ook daar populair geworden.

Voor mij was vorig jaar 't bezoek aan Stockholm in diverse opzichten een 'bijzonder' avontuurtje. M'n geld en pinpas werden daar gestolen en ik had sowieso al geen wedstrijdkaartje. De sportpub pal naast het centraal station waar opeens een Man U aanhanger voor m'n neus met een spare ticket stond net op 't moment dat ik 0 euro of kronen op zak had, later dankzij een helpende hand van andere Ajacieden wel wat geld kunnen lenen.

Maar die Friends Arena moest ik zonder kaart en zonder noemenswaardige middelen proberen binnen te komen wat vervolgens ook lukte, maar wel pas toen we al met 1-0 achter stonden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Cruijff » zo sep 16, 2018 10:54 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat was een Europese wedstrijd en daarmee toch nog een beetje on topic! :-)
Even een stukje off topic gaan omdat dit woensdag een thuiswedstrijd is dus geen buitenlands tripje, maar kwam één van je welpen een paar jaar terug niet met de vraag of 't een goed idee zou zijn als zij eens mee ging naar zo'n Europees Ajax tripje?

Indien de oudste of de jongste inmiddels op een leeftijd is gekomen dat ze aan vriendjes zijn begonnen misschien die gozer ook maar eens meenemen om hem even te testen en indien nodig een beetje bang te maken.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 11:00 pm

Klinkt als een avontuur... Stockholm vond ik teleurstellend. Ajax had geen schijn van kans, De “Ingooi Van Riedewald”, ons daaraan voorafgaand unanieme geschreeuw om naar voren in plaats van breed te gooien staat eeuwig op mijn netvlies gebrand en het leek er overigens op alsof onze supporters er ook geen zin in hadden. Voor de wedstrijd was de sfeer uitstekend, maar tijdens de wedstrijd werden er nauwelijks spreekkoren ingezet en besloot dat wat er achter de goal zat niet veel meer dan een lullig monotoon “oohooh... ohoooh...” te zingen. Het tweespalt tussen supporters die het idioot vonden dat achter diezelfde goal stoeltjes werden gesloopt en de slopers maakten de deceptie compleet.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - AEK Athene woensdag 19 september 18:55

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 16, 2018 11:02 pm

Cruijff schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Dat was een Europese wedstrijd en daarmee toch nog een beetje on topic! :-)
Even een stukje off topic gaan omdat dit woensdag een thuiswedstrijd is dus geen buitenlands tripje, maar kwam één van je welpen een paar jaar terug niet met de vraag of 't een goed idee zou zijn als zij eens mee ging naar zo'n Europees Ajax tripje?

Indien de oudste of de jongste inmiddels op een leeftijd is gekomen dat ze aan vriendjes zijn begonnen misschien die gozer ook maar eens meenemen om hem even te testen en indien nodig een beetje bang te maken.
Mijn oudste heeft inmiddels een vriendje (ja, echt), hij is voor Ajax (zegt ie) maar een beetje bang voor mij en mijn gappies (ja, écht). Die gaat voorlopig niet mee!

Plaats reactie