Ajax - Sturm Graz 25-07-2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Ajax - Sturm Graz 25-07-2018

Bericht door elliquido » vr jun 29, 2018 10:48 am

Ik pak even de primeur van de eerste officiële wedstrijd 2018/2019

Hoe staat ons aller ajax ervoor voor het eerste cruciale duel. Zijn de jonkies in de wolken van aanstaande transfers, hoe doen de nieuwelingen het, zijm onze wk gangers Nico , Duzan, Kesper en Lasse inzetbaar? , is Frenkie op tijd fit? zijn er nog spectaculaire verkopen die onze selectie uithollen, of wachten we lekker tot eind augustus ?
Vragen , vragen

voorlopige opstellingsmogelijkheid:

Onana

christensen (mazz) De ligt wober (schuurs) Nico (wober)


schone (eitink)


vd beek Labyad (ziyech?)

Neres Dolberg (kjh) Tadic



achterin blijft het dunnetjes bezet. Magallan en nog een aankoop zou niet verkeerd zijn voor een heel seizoen
Laatst gewijzigd door elliquido op vr jun 29, 2018 2:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door raymon » vr jun 29, 2018 11:27 am

Schone en Dolberg zitten nog in Rusland dus ik betwijfel of die deze wedstrijd gaan halen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door elliquido » vr jun 29, 2018 12:50 pm

ik ook,
vandaar dat kjh en eitink er staan als back up
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Cruijff » zo jul 08, 2018 3:30 am

Als je, voor de tweede keer in redelijk korte tijd, met 1-3 klop krijgt van dan kun je ook 'n uitglijder maken tegen Sturm Graz:

https://www.youtube.com/watch?v=skCtzOTRtfI


Later op de dag oefende Ajax ook nog tegen Steaua Boekarest.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Cruijff » zo jul 08, 2018 3:31 am

Als je, voor de tweede keer in redelijk korte tijd, met 1-3 klop krijgt van FC Nordsjaelland dan kun je ook 'n uitglijder maken tegen Sturm Graz:

https://www.youtube.com/watch?v=skCtzOTRtfI


Later op de dag oefende Ajax ook nog tegen Steaua Boekarest.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door InnerHarbour » ma jul 09, 2018 9:41 am

Jullie hebben een mooi uit-tenue dit jaar.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Ajaciedjuh » ma jul 09, 2018 9:57 am

De wedstrijden tegen Sturm Graz kunnen meteen het seizoen breken. Lastig met de vele spelers die nog ingepast moeten worden.

Dolberg, Tadic, Nico, Donny, Frenkie, Blind/Malaggan, (Ziyech) zijn allemaal potentiële basisspelers die nog ingepast moeten worden. Zeker Donny, Frenkie en Dolberg is een uitdaging, omdat ze allemaal terugkomen van een blessure. Tadic en Malaggan zijn nog niet aan het Ajax-spel gewend. Wat ga je doen?

Ik verwacht dat Tadic op de bank begint. Hetzelfde geldt voor Dolberg (Huntelaar). Blind zal wel spelen en Malaggan niet. Nico zal ook gewoon opgesteld worden. Donny/ Frenkie afhankelijk van (wedstrijd)fitheid, maar verwacht dat niet beiden zullen spelen. Daarom zou het fijn zijn als Ziyech nog kan meedoen.

Zoiets zal het dan wel worden :

———————————- Onana
- Kristensen/ Mazraroui- De Ligt - Blind - Nico
——————————- Eiting
— Donny ————————————— Ziyech

- Neres ———- Huntelaar ———- Labyad

Dolberg, Tadic, Frenkie, Siem, Schöne, Wöber, Schuurs, Gravenberch vanaf de bank.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door InnerHarbour » ma jul 09, 2018 10:05 am

Ik zou Tadec mits die fit is gewoon maar opstellen, er is niets bijzonders aan het "Ajax-spel" wat een goede voetballer zoals hij niet in een uurtje doorheeft.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma jul 09, 2018 10:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Cruijff » ma jul 09, 2018 10:07 am

Denk dat je al erg ver vooruit denkt met je opstelling plus de eventuele mogelijke invallers.

Hoeveel trainingen zijn er de komende 16 dagen nog wel niet.

Wat kan er nog een hoop gebeuren op de transfermarkt met ingaande én ook uitgaande spelers en hoeveel meer kunnen er nog terugkeren van blessures of deze juist in de aanloopperiode oplopen.

Mr. Ajax
Berichten: 14572
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Mr. Ajax » do jul 12, 2018 10:55 am

Mr. Ajax is er ook bij. Wel alleen een kaartje voor de fokking hoofdtribune kunnen vinden. Heeft iemand hier daar ooit gezeten? Geen idee wat ik moet verwachten. Word ik bij de eerste de beste kleine stemheffing uit het stadion geholpen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Cruijff » do jul 12, 2018 11:35 am

Mr. Ajax schreef:Mr. Ajax is er ook bij. Wel alleen een kaartje voor de fokking hoofdtribune kunnen vinden. Heeft iemand hier daar ooit gezeten? Geen idee wat ik moet verwachten. Word ik bij de eerste de beste kleine stemheffing uit het stadion geholpen?
Ik veerde daar een keer op bij een bijna goal van Siem aan de Noord kant, in de tijd dat Siem nog makkelijk scoorde. En Ajax voor rust richting Noord speelde, vanaf de hoofdtribune links en soms vroeg in de wedstrijd meteen al een paar aardige kansen creëerde.

Kreeg ik idd van de vent rechts naast me 't verzoek dat niet meer te doen, want nu had hij het moment niet goed kunnen zien. Heb ik de rest van de wedstrijd toch heel wat tammer op de tribune gezeten, niet relaxt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Thijs » do jul 12, 2018 12:50 pm

Mr. Ajax schreef:Mr. Ajax is er ook bij. Wel alleen een kaartje voor de fokking hoofdtribune kunnen vinden. Heeft iemand hier daar ooit gezeten? Geen idee wat ik moet verwachten. Word ik bij de eerste de beste kleine stemheffing uit het stadion geholpen?
Prima hoor, goed zicht, goede stoelen. En aan pipo's die vinden dat je niet mag schreeuwen hoef je natuurlijk geen boodschap te hebben, het blijft een voetbalstadion en geen theater.

Eigenlijk toch apart hoe het in de laatste jaren is veranderd; een jaar of 4 geleden kwamen er met pijn en moeite 25.000 man opdraven voor een zomers voorronde-potje en nu is het steevast uitverkocht.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Cruijff » do jul 12, 2018 2:03 pm

Thijs schreef:Eigenlijk toch apart hoe het in de laatste jaren is veranderd; een jaar of 4 geleden kwamen er met pijn en moeite 25.000 man opdraven voor een zomers voorronde-potje en nu is het steevast uitverkocht.
De belangen zijn ook een stuk groter.
Mensen hebben het idee dat Ajax de steun hard kan gebruiken, hunkeren weer naar een goede Europese campagne omdat 2016/2017 naar meer smaakt en zijn bang het anders te moeten missen.

Een vol huis met publiek dat ervoor gaat of een matig gevulde Cruyff Arena die half in slaapstand staat, kan wel het verschil maken.
Thijs schreef:
Mr. Ajax schreef:Mr. Ajax is er ook bij. Wel alleen een kaartje voor de fokking hoofdtribune kunnen vinden. Heeft iemand hier daar ooit gezeten? Geen idee wat ik moet verwachten. Word ik bij de eerste de beste kleine stemheffing uit het stadion geholpen?
Prima hoor, goed zicht, goede stoelen. En aan pipo's die vinden dat je niet mag schreeuwen hoef je natuurlijk geen boodschap te hebben, het blijft een voetbalstadion en geen theater.
Scheelt in ieder geval dat het een belangrijke Europese (avond)wedstrijd is.
Is het allemaal net wat fanatieker dan bij een niemendalletje in de competitie.

Mr. Ajax
Berichten: 14572
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Mr. Ajax » do jul 12, 2018 4:44 pm

Thijs schreef:
Mr. Ajax schreef:Mr. Ajax is er ook bij. Wel alleen een kaartje voor de fokking hoofdtribune kunnen vinden. Heeft iemand hier daar ooit gezeten? Geen idee wat ik moet verwachten. Word ik bij de eerste de beste kleine stemheffing uit het stadion geholpen?
Prima hoor, goed zicht, goede stoelen. En aan pipo's die vinden dat je niet mag schreeuwen hoef je natuurlijk geen boodschap te hebben, het blijft een voetbalstadion en geen theater.
Top :biggthumpup.gif: . My words exactly. :onfire.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9121
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 12, 2018 7:16 pm

Cruijff schreef:
Thijs schreef:Eigenlijk toch apart hoe het in de laatste jaren is veranderd; een jaar of 4 geleden kwamen er met pijn en moeite 25.000 man opdraven voor een zomers voorronde-potje en nu is het steevast uitverkocht.
De belangen zijn ook een stuk groter.
Mensen hebben het idee dat Ajax de steun hard kan gebruiken, hunkeren weer naar een goede Europese campagne omdat 2016/2017 naar meer smaakt en zijn bang het anders te moeten missen.

Een vol huis met publiek dat ervoor gaat of een matig gevulde Cruyff Arena die half in slaapstand staat, kan wel het verschil maken.
Thijs schreef:
Mr. Ajax schreef:Mr. Ajax is er ook bij. Wel alleen een kaartje voor de fokking hoofdtribune kunnen vinden. Heeft iemand hier daar ooit gezeten? Geen idee wat ik moet verwachten. Word ik bij de eerste de beste kleine stemheffing uit het stadion geholpen?
Prima hoor, goed zicht, goede stoelen. En aan pipo's die vinden dat je niet mag schreeuwen hoef je natuurlijk geen boodschap te hebben, het blijft een voetbalstadion en geen theater.
Scheelt in ieder geval dat het een belangrijke Europese (avond)wedstrijd is.
Is het allemaal net wat fanatieker dan bij een niemendalletje in de competitie.
Ja hoor Cruijff. Een paar jaar geleden toen er nauwelijks 25.000 man in de Arena zat dachten wij supporters: "mwoah, de belangen zijn niet zo groot, we hebben toch al jaren geen Europese finale gespeeld, we hunkeren totaal niet naar een mooi Europees seizoen, Ajax kan het wel zonder onze steun.".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11938
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: AFC AJAX - STURM GRAZ 25 JULI 2018 20:30

Bericht door Sandro » do jul 12, 2018 8:01 pm

Waarschijnlijk niet, maar wat verklaart het dan wel WKCDWN?

Denk dat het deels simpelweg te maken heeft met de economie, meer centjes te besteden.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23235
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Cruijff » do jul 12, 2018 10:07 pm

Ja Cees, ik ben er van overtuigd dat er in de jaren dat noem een PAOK Saloniki of Rapid Wien of Jablonec langskwam best veel mensen zoiets hadden van het zal allemaal wel middenin m'n vakantie, en zelfs dachten 'dat winnen we nog wel'.

De kaarten, zeker die in passe partout vorm (die van Mr. Ajax op de hoofdtribune wellicht niet) waren ook lekker goedkoop en de verkoop begon ruim op tijd, scheelt allemaal ook natuurlijk.

Mr. Ajax
Berichten: 14572
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Mr. Ajax » za jul 21, 2018 11:21 am

Over een paar dagen al.

Nu we een paar jongens in actie hebben gezien en ook min of meer weten wie fit genoeg zijn om te spelen - welke opstelling moet het gaan doen woensdag?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9121
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 21, 2018 11:47 am

Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Op basis van wat ik tot nu toe in de voorbereiding heb gezien (Anderlecht en Wolves) vraag ik me af of Ajax er wel klaar voor is.

Mr. Ajax
Berichten: 14572
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Mr. Ajax » za jul 21, 2018 11:54 am

In topvorm zijn we sowieso niet. De vraag is of we een elftal op de been kunnen brengen die goed genoeg is om een goed score neer te zetten tegen Sturm Graz. En wie in zo'n elftal dan moet staan. Ik verwacht dat er een aantal zekerheidjes zijn: Onana, De Ligt, Tagliafico, Donny, en Neres. Voor de rest moeten we nog afwachten of jongens als Blind, Ziyech en Frenkie wedstrijdfit zijn, en wat de keuzes worden vwb Mazraoui/Kristensen, Wober/Blind, Eiting/Ziyech/Frenkie, Dolberg/Huntelaar en Labyad/Lang.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41151
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Marillion » za jul 21, 2018 11:58 am

Voorlopig lijkt het er op dat we er, bijna traditioneel, niet klaar voor zijn bij de start van het seizoen. Eerlijk gezegd heb ik er ook nog niet erg veel zin in.

Wel gelijk een hele belangrijke wedstrijd voor de rest van het seizoen natuurlijk. Met matig spel komen we nog wel weg maar een slecht resultaat lijkt me een garantie voor een hoop onrust rondom Ten Hag. Hij moet nu echt gaan presteren. Zeker met de recente investeringen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door InnerHarbour » za jul 21, 2018 12:11 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik heb geen idee wat ik moet verwachten. Op basis van wat ik tot nu toe in de voorbereiding heb gezien (Anderlecht en Wolves) vraag ik me af of Ajax er wel klaar voor is.
Hier de resultaten van SG, beetje wisselend maar wel gewonnen van Middlesbrough dat dit seizoen uitkomt in het Championship. Ik denk dat het fifty/fifty wordt.

Sturm
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33721
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door zeux » za jul 21, 2018 12:37 pm

Wat wordt de verwachte opstelling? Zijn de WK-gangers voldoende uitgerust en 'fit'? Is Blind voluit inzetbaar?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 21, 2018 1:06 pm

Mr. Ajax schreef:In topvorm zijn we sowieso niet. De vraag is of we een elftal op de been kunnen brengen die goed genoeg is om een goed score neer te zetten tegen Sturm Graz. En wie in zo'n elftal dan moet staan. Ik verwacht dat er een aantal zekerheidjes zijn: Onana, De Ligt, Tagliafico, Donny, en Neres. Voor de rest moeten we nog afwachten of jongens als Blind, Ziyech en Frenkie wedstrijdfit zijn, en wat de keuzes worden vwb Mazraoui/Kristensen, Wober/Blind, Eiting/Ziyech/Frenkie, Dolberg/Huntelaar en Labyad/Lang.
Labyad in ieder geval niet, die is geschorst.

Achterin zal TH beginnen met Frenkie of Blind.
Het is te hopen voor Ajax dat Ziyech fit is, want die zou normaal gesproken 90 min moeten kunnen spelen (naast de creativiteit die je nodig hebt).

Verder verwacht ik dat TH voor Huntelaar gaat kiezen ipv Dolberg. Eiting lijkt me gezien de blessures ook een ‘zekerheid’ op het middenveld.

————— Onana
- Kristensen - De Ligt - Frenkie - Nico
—————— Eiting
- Donny ——————— Mazraoui
- Ziyech — Huntelaar —— Neres

Wissels: Frenkie <> Blind (of andersom)
Ziyech <> Tadic
3e afh van de wedstrijd
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9121
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: AFC Ajax - Sturm Graz 25 Juli 2018 20:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 21, 2018 1:31 pm

Mazraoui linkshalf en Neres linksbuiten?

Plaats reactie