Europa seizoen 2017/2018

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Mano » vr jul 14, 2017 12:54 pm

Wat nou, een jaartje overslaan...
Tsss, je kop laten hangen!!!
Appie zou je op je flikker geven! Die jongen heeft letterlijk alles gegeven voor Ajax.

Volle bak tegen Nice en een goed resultaat neerzetten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 14, 2017 1:35 pm

Mano schreef:Wat nou, een jaartje overslaan...
Tsss, je kop laten hangen!!!
Appie zou je op je flikker geven! Die jongen heeft letterlijk alles gegeven voor Ajax.

Volle bak tegen Nice en een goed resultaat neerzetten.
Je hebt helemaal gelijk Mano. Alleen kan ik zelf moeilijk op andere dingen concentreren, dat zal bij de selectie nog erger zijn. Ik hoop echt dat het ze lukt om er kracht uit te putten...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » vr jul 14, 2017 1:37 pm

Donny kent hem al 10 jaar. Ziyech zag hem als zijn kleine broertje. Je kan toch niet van ze verwachten dat ze nu lekker een balletje gaan trappen?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Mr. Ajax » vr jul 14, 2017 1:45 pm

Lionel schreef:Donny kent hem al 10 jaar. Ziyech zag hem als zijn kleine broertje. Je kan toch niet van ze verwachten dat ze nu lekker een balletje gaan trappen?
Lekker sowieso niet, maar ik kan me wel voorstellen (en ken het uit eigen ervaring) dat je rondom/na dramatische gebeurtenissen soms ook je energie op een bepaalde manier kwijt moet. Het is onbeschrijfelijk zwaar en wreed, maar de wereld moet doordraaien.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door wimpey » vr jul 14, 2017 1:51 pm

Lionel schreef:Donny kent hem al 10 jaar. Ziyech zag hem als zijn kleine broertje. Je kan toch niet van ze verwachten dat ze nu lekker een balletje gaan trappen?
Op een bepaald moment moet de knop om, Rishi. Wat ook voor profs natuurlijk onwijs moeilijk is. Keizer en Overmars gaan niet effe gezellig bij elkaar zitten om te sparren wie Abdelhak gaat vervangen...

Maar Ajax zal defensief, op het middenveld en qua buitenspelers in actie moeten komen. Een rouwjaar is nu eenmaal geen optie.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Mano » vr jul 14, 2017 1:54 pm

Lionel schreef:Donny kent hem al 10 jaar. Ziyech zag hem als zijn kleine broertje. Je kan toch niet van ze verwachten dat ze nu lekker een balletje gaan trappen?

Jawel!
alleen minus het woordje 'lekker'

Je doet je plicht en geeft 110% zoals Appie ook deed.
En dat je voor & na de wedstrijd je ogen leeg huilt dat is helemaal prima.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door brigade zuid » vr jul 14, 2017 3:18 pm

Lionel schreef:Donny kent hem al 10 jaar. Ziyech zag hem als zijn kleine broertje. Je kan toch niet van ze verwachten dat ze nu lekker een balletje gaan trappen?
Over een paar weken wel. Als bij jou op het werk een goede collega onverwacht in coma komt te liggen ga je dan ook een jaar lang minder presteren?

Begrijp ik het verdriet? Ja. Begrijp ik dat ze moeilijke momenten blijven houden? Ja. Toch blijft alles gewoon doorgaan, ook het voetbal, je kan blijven mokken of je gaat er met zn allen wat van maken. Goed voetbal spelen en kampioen worden voor Appie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Marillion » vr jul 14, 2017 7:34 pm

Daar ben ik het mee eens. Hoe moeilijk dat ook zal zijn, zeker de komende weken waarin de knop op een gegeven moment weer moet worden omgezet.

Maar het cliché is in deze gewoon waar. Juist voor Appie moet Ajax er vol voor gaan om goede prestaties neer te zetten en met name de 34e landstitel, die Nouri zo graag wilde winnen, binnen te halen. Daar horen goede prestaties in Europa ook bij. De selectie zal moeten proberen om juist kracht te putten uit deze vreselijke omstandigheden.

Over de kracht van Nice heb ik geen idee. Maar ik begrijp dat ze een sterk elftal hebben en gezien de aanwezigheid van Balotelli ook budget. Is dit ook niet de club die de trainer wel aan zijn contract heeft gehouden waarna Dortmund bij ons kwam voor Bosz?
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Lionel » za jul 15, 2017 2:32 am

Klopt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door InnerHarbour » za jul 15, 2017 7:31 am

Marillion schreef:Over de kracht van Nice heb ik geen idee. Maar ik begrijp dat ze een sterk elftal hebben en gezien de aanwezigheid van Balotelli ook budget.
Nummer drie van Frankrijk een veel sterkere competitie dan de Nederlandse. Ajax kan maar beter de zaak Nouri snel achter zich laten en vooruit kijken, het is tenslotte ook een bedrijf waar gevoetbald moet worden. Als ik de uitspraken/gemoedstoestand van de trainer en spelers zo lees heb ik er een hard hoofd in.
YNWA

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Iniesta » za jul 15, 2017 9:40 am

De zaak Nouri? We hebben het hier niet over een juridisch conflict oid. Zoiets achter je laten is mi onmogelijk, je kan alleen proberen het een plek te geven

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door brigade zuid » za jul 15, 2017 11:35 am

Oké we zitten nu in de fase dat we over elk verkeerd woordje vallen. Ik ben bang als we een maand verder zijn en de wedstrijden weer begonnen zijn dat elke verkeerde pas of een verloren wedstrijd verklaard wordt door wat er met Nouri gebeurd is en dat er geen ruimte is voor een kritische noot.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 15, 2017 11:45 am

Hoe cru op de eerste plaats deze k situatie ook is, het is ook een fase waarin winnaars de rug recht houden en verliezers het koppie laten hangen. Wat heel menselijk is, en waar ik geen waardeoordeel over zal geven. Maar je moet toch door, het leven gaat door, en tegenstanders kennen geen genade. Wat Ajax volgens mij wel goed doet, is dat ze het als team benaderen. Met de hele selectie naar het huis van Abdelhak, Younes die eerder terug komt van vakantie. Zo'n rouwproces gezamenlijk doormaken, kan je als team ook dichter bijelkaar brengen. Elkaar steunen is heel waardevol.

Een nadeel voor Ajax is dat het een jonge, onervaren spelersgroep heeft. Spelers van rond de 30 hebben over het algemeen al een aantal keren moeten presteren rond tragische omstandigheden: sterfgevallen in de familie, naasten die ziek zijn, etc. Spelers rond de 20 hebben over het algemeen minder vaak hiermee om hoeven gaan, de een zal dit een eerste keer beter afgaan dan de ander. Ik ben heel benieuwd hoe het in de komende wedstrijden zal gaan, maar ben bang dat Nice te sterk blijkt en dat de voorbereiding hier een significant aandeel in heeft.
Ajax!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Jinne » di jul 18, 2017 8:44 am

Nice wil Jallet halen van Lyon. Daar zal Younes blij mee zijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Demosthenes » di jul 18, 2017 9:57 am

Jinne schreef:Nice wil Jallet halen van Lyon. Daar zal Younes blij mee zijn.
Ben bang dat het verschil tussen nummer 3 van Frankrijk en nummer 2 van Nederland niet wordt bepaald door het duel Younes-Jallet. Gezien de kwaliteiten van ons middenveld, alleen Ziyech kan met de top mee, van Schöne kun je dat niet verwachten en Van der Beek en De Jong zijn er nog niet, komt die bal niet eens bij Younes.

Nice versterkt zich, Ajax verliest Traore, al maakt het verlies van Traore, Ajax juist sterker, als ik zo de berichten over hem lees, Klaassen (scorend vermogen) en de reserve-verdedigers. Ik zag in korte samenvattingen Zeefuik lekker 'als een Tete' een tegenstander vrij laten koppen (Griek) en zag Dankerlui tegen Werder Bremen de fout ingaan bij de penalty (en daarvoor bij de 1-1? Ik heb de beelden niet teruggezien)

Van wat er aankomt heb ik geen hoge verwachtingen, dertien in een dozijn, al zijn ze waarschijnlijk wel goed in de grote rondo.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Mano » di jul 18, 2017 3:39 pm

Je hebt vorig jaar al geoogst uit de jeugd. De rest moet rijpen of verkopen. Als je vervolgens je bank verkoopt, ben je bij blessures, kaarten of wissels direct een stuk zwakker.

je kan nog aankopen doen maar Nice komt daar te vroeg voor.

klopt het dat als je verliest van Nice (in 2 potjes) je ook geen UEFA cup speelt?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door raymon » di jul 18, 2017 3:42 pm

Mano schreef:Je hebt vorig jaar al geoogst uit de jeugd. De rest moet rijpen of verkopen. Als je vervolgens je bank verkoopt, ben je bij blessures, kaarten of wissels direct een stuk zwakker.

je kan nog aankopen doen maar Nice komt daar te vroeg voor.

klopt het dat als je verliest van Nice (in 2 potjes) je ook geen UEFA cup speelt?
Volgens mij stroom je dan in de voorronde UEFA?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Sandro » di jul 18, 2017 4:27 pm

Klopt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door LucaS » di jul 18, 2017 5:14 pm

We kunnen gelukkig niet kijken, wedstrijd verkocht aan ziggo sport
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Cluijffert » di jul 18, 2017 7:09 pm

Giacomo Puccini schreef:Hoe cru op de eerste plaats deze k situatie ook is, het is ook een fase waarin winnaars de rug recht houden en verliezers het koppie laten hangen. Wat heel menselijk is, en waar ik geen waardeoordeel over zal geven. Maar je moet toch door, het leven gaat door, en tegenstanders kennen geen genade. Wat Ajax volgens mij wel goed doet, is dat ze het als team benaderen. Met de hele selectie naar het huis van Abdelhak, Younes die eerder terug komt van vakantie. Zo'n rouwproces gezamenlijk doormaken, kan je als team ook dichter bijelkaar brengen. Elkaar steunen is heel waardevol.

Een nadeel voor Ajax is dat het een jonge, onervaren spelersgroep heeft. Spelers van rond de 30 hebben over het algemeen al een aantal keren moeten presteren rond tragische omstandigheden: sterfgevallen in de familie, naasten die ziek zijn, etc. Spelers rond de 20 hebben over het algemeen minder vaak hiermee om hoeven gaan, de een zal dit een eerste keer beter afgaan dan de ander. Ik ben heel benieuwd hoe het in de komende wedstrijden zal gaan, maar ben bang dat Nice te sterk blijkt en dat de voorbereiding hier een significant aandeel in heeft.
Ach, MVV uit coachen is meer dan voldoende ervaring om daarna met vertrouwen de Europese (sub)top tegemoet te treden. We hebben tenslotte vorig seizoen een aantal uitstekende helften gespeeld tegen Europese teams, dus het zou vreemd zijn als bijna dezelfde spelers dat dit jaar niet minimaal herhalen.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Duke » vr aug 04, 2017 9:03 am

De geplaatste en niet-geplaatste clubs zijn nu in vier groepen verdeeld, waardoor voor Ajax de volgende vijf potentiële tegenstanders overblijven: Rosenborg BK (Nor), FC Oleksandriya (Oek), Skënderbeu Korçë (Alb), Rheindorf Altach (Oos), FK Vardar (Mac) en Süduva Marijampolè (Lit).
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Alexander » vr aug 04, 2017 9:56 am

Hoe is dat Rosenborg tegenwoordig?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Sandro » vr aug 04, 2017 10:16 am

Hebben in de afgelopen 4 seizoenen maar 1 keer Europees voetbal gehaald.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door Jinne » vr aug 04, 2017 10:23 am

Zaten wel ook in de CL voorronde. Verloren van Celtic.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Europa seizoen 2017/2018

Bericht door InnerHarbour » vr aug 04, 2017 10:30 am

Duke schreef:
De geplaatste en niet-geplaatste clubs zijn nu in vier groepen verdeeld, waardoor voor Ajax de volgende vijf potentiële tegenstanders overblijven: Rosenborg BK (Nor), FC Oleksandriya (Oek), Skënderbeu Korçë (Alb), Rheindorf Altach (Oos), FK Vardar (Mac) en Süduva Marijampolè (Lit).
Geen van deze ploegen mag toch een probleem zijn voor de verliezend finalist van vorig jaar?
YNWA

Plaats reactie