Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Mano » vr mei 05, 2017 9:04 am

En ben wel klaar met die Guidetti, hoop dat ie nog een koekie krijgt van Pogba in de uitwedstrijd.

Ajax - Manchester Utd.

mooi!!


....op loop ik op de zaken vooruit :smallgrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door beelzebub » vr mei 05, 2017 9:14 am

Die Guidetti probeert altijd een wit voetje te halen bij de supporters van zijn oude ploegen. Dus loopt hij als ex-Feyenoord en ex-CIty speler stoer te doen tegen Ajax en United. Nou weet je wat, ik gun hem als ex-Celtic speler heel veel potjes tegen de Rangers volgend jaar. Lekker bij Hibernian voetballen en tot nooit meer ziens. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Jöhnk » vr mei 05, 2017 9:26 am

Mano schreef:En ben wel klaar met die Guidetti, hoop dat ie nog een koekie krijgt van Pogba in de uitwedstrijd.

Ajax - Manchester Utd.

mooi!!


....op loop ik op de zaken vooruit :smallgrin.gif:
Ja, nogal... Jij niet alleen trouwens. Iedereen is maar bezig met hotels in Stockholm en officieuze huldigingen en lijkt te vergeten dat er nog een wedstrijd gespeeld moet worden. Ik krijg daar een beetje een vervelend gevoel van. Tegen De Graafschap kon het ook niet meer fout, dachten we.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door brigade zuid » vr mei 05, 2017 9:31 am

Waar wordt de Europese supercup dit jaar eigenlijk gespeeld? Ajax - Real zou gaaf zijn.

Edit: In Skopje zie ik. Zal eens kijken voor een hotel. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door 999 » vr mei 05, 2017 9:36 am

Jöhnk schreef:
Mano schreef:En ben wel klaar met die Guidetti, hoop dat ie nog een koekie krijgt van Pogba in de uitwedstrijd.

Ajax - Manchester Utd.

mooi!!


....op loop ik op de zaken vooruit :smallgrin.gif:
Ja, nogal... Jij niet alleen trouwens. Iedereen is maar bezig met hotels in Stockholm en officieuze huldigingen en lijkt te vergeten dat er nog een wedstrijd gespeeld moet worden. Ik krijg daar een beetje een vervelend gevoel van. Tegen De Graafschap kon het ook niet meer fout, dachten we.
+1

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Marillion » vr mei 05, 2017 9:41 am

Als supporters kunnen we gewoon speculeren over wat er zou kunnen gebeuren. Zolang de selectie en de technische staf maar niet blijft dagdromen. Dat laatste lijkt me, zeker met de recente ervaring tegen Schalke nog in gedachte, niet het geval.

De uitgangspositie is gewoon heel gunstig. Vooraf had iedereen hier blind zijn handtekening gezet onder dit resultaat. Logisch dat mensen nu enthousiast zijn. Als je dat nu niet bent dan gebeurd het nooit meer. :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door brigade zuid » vr mei 05, 2017 9:45 am

Schat de kans 80-20 voor Ajax. Als ze daar scoren is het sowieso klaar. Ik mag toch aannemen dat ze niet weer zo slap beginnen als tegen Kopenhagen en Schalke.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Marillion » vr mei 05, 2017 9:52 am

Ik maak me wel zorgen over de manier waarop we starten. Bij een snelle tegentreffer zal Lyon er in gaan geloven. En wat als dan de tweede vrij snel volgt?

Daar staat tegenover dat Lyon ook al het hele seizoen tegendoelpunten moet incasseren. En wij hebben ook de spelers om met een snelle uitval gevaarlijk te zijn. Normaal gesproken moet Ajax er in kunnen slagen om daar ook een doelpunt te maken en op die manier het uitdoelpunt van Lyon onschadelijk te maken. Het is makkelijk gezegd maar eigenlijk moet de tactiek van Ajax er vooral op gericht zijn om zelf zo snel mogelijk een doelpunt te maken. Dan zal het geloof er bij Lyon snel uit zijn. Ze bleken bij de eerste wedstrijd ook mentaal kwetsbaar.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Jöhnk » vr mei 05, 2017 9:58 am

Ik schat de kansverhouding ook op 80-20. Lyon heeft dus nog best een grote kans. Het feit dat niemand had durven dromen dat Ajax deze uitgangspositie zou hebben wil niet zeggen dat Lyon geen kans meer heeft. Blijdschap met de uitgangspositie is logisch, euforie omdat we naar Stockholm gaan is voorbarig.
Marillion schreef:Als supporters kunnen we gewoon speculeren over wat er zou kunnen gebeuren. Zolang de selectie en de technische staf maar niet blijft dagdromen.
Dat kun je zeggen, maar de selectie en de TS bestaat uiteindelijk uit mensen, en mensen zijn best gevoelig voor aandacht en complimenten. Dat was al zo toen de spelers van het Nederlands elftal in 2008 na twee wedstrijden dachten dat ze het EK hadden gewonnen, en dat is tegenwoordig met alle social media niet anders.

Ze hebben geleerd van Schalke? Ik zou dat niet zomaar aannemen. De media (die schrijven dat Ajax met anderhalf been in de finale staat) en sommige supporters (die hun hotels in Stockholm al hebben geboekt) hebben dat duidelijk niet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Marillion » vr mei 05, 2017 10:12 am

Wat een onzin, hotels boeken is gewoon een praktisch iets. Als je het nu niet doet kun je straks alleen nog terecht tegen 500 euro per overnachting of meer. Als er uberhaupt nog plek is. Nu heb je een reservering en als het niet doorgaat dan zeg je 'm af.

Dat maakt niet dat iedereen er vanuit gaat dat Ajax er al is. Ik hoor heel veel mensen juist zeggen dat Ajax er nog niet is. Zowel vanuit Ajax zelf als vanuit de supporters. Maar daarnaast is er ook plaats voor optimisme. Logisch want we hebben zolang op deze uitgangspositie moeten wachten. Als je daar nu niet blij en opgetogen over kunt zijn ben je dat dus als supporter nooit meer. Maar de spanning zit er echt nog volledig op voor die return.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Mr. Ajax » vr mei 05, 2017 10:21 am

Mijn broertje en ik willen ook alvast gaan boeken om er soqies bij te kunnen zijn straks. Mocht het volgende week niet goed gaan dan worden de kaartjes doorverkocht en reserveringen afgezegd. Weet iemand alleen hoe we erachter kunnen komen waar in het stadion de Ajax fans (de 'home team') worden geplaatst? Wil straks liever niet middenin een paar duizend Mancunians o.i.d. staan.... (Mocht het zover komen natuurlijk! :hypocrite.gif: )
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Jöhnk » vr mei 05, 2017 10:24 am

Voor alle duidelijkheid: ik proef dus niet alleen opgetogenheid en blijdschap maar ook ongekanaliseerde euforie.

Ik hoop dat dit niet op de spelers en staf overslaat, maar het kan wel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Marillion » vr mei 05, 2017 10:33 am

Er zit een risico in maar het kan je ook kracht geven zodat je beter presteert. Het elftal weet nu dat ze ook tegen een club als Lyon een goede uitslag neer kunnen zetten. Als ze dat vertrouwen kunnen gebruiken om er nu ook vanaf het begin te staan kan dat vertrouwen juist het verschil maken om de finale te halen.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Gaizka1985 » vr mei 05, 2017 12:02 pm

Mano schreef:En ben wel klaar met die Guidetti, hoop dat ie nog een koekie krijgt van Pogba in de uitwedstrijd.

Ajax - Manchester Utd.

mooi!!


....op loop ik op de zaken vooruit :smallgrin.gif:
Pogba pakte nog een domme gele kaart, volgende week geel zou hem een eventuele finale kosten!

Ik was van beide elftallen trouwens niet onder de indruk.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door GangstaRiB » vr mei 05, 2017 12:45 pm

Gaizka1985 schreef:
Mano schreef:En ben wel klaar met die Guidetti, hoop dat ie nog een koekie krijgt van Pogba in de uitwedstrijd.

Ajax - Manchester Utd.

mooi!!


....op loop ik op de zaken vooruit :smallgrin.gif:
Pogba pakte nog een domme gele kaart, volgende week geel zou hem een eventuele finale kosten!

Ik was van beide elftallen trouwens niet onder de indruk.
Ik vind beide potentiele tegenstanders niks. Celta is een ploeg die het ons heel lastig gaat maken. Dit keer zullen ze wel met hun eerste keus starten en die vervelende Guidetti kan wel voetballen natuurlijk. Man United zal op de bekende Mourinho-wijze een aantal bussen voor het doel parkeren en met counters eruit komen. Die heeft helemaal niks met de Europa League, maar winst betekent CL-plaatsing en dat laat ie niet lopen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Thijs » vr mei 05, 2017 2:11 pm

Marillion schreef:Wat een onzin, hotels boeken is gewoon een praktisch iets. Als je het nu niet doet kun je straks alleen nog terecht tegen 500 euro per overnachting of meer. Als er uberhaupt nog plek is. Nu heb je een reservering en als het niet doorgaat dan zeg je 'm af.
Het is puur praktisch inderdaad, heeft niks te maken met 'jezelf helemaal rijk wanen'.

Als je wacht tot de return zijn de vliegtickets niet meer te houden en betaal je 600+ EUR voor een ticket.

Nu kun je er nog voor 250 EUR komen, als je goed zoekt. En als je dan ook nog 50 EUR zet op Lyon dat met meer dan twee goals verschil wint van Ajax heb je het risico helemaal afgedekt, want dan vang je 275 EUR.

Dus zo zijn je kosten maximaal 300 euro, en 'win' je dus minimaal 200 euro als Ajax doorgaat.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door ferry » vr mei 05, 2017 2:51 pm

V/d Laan denkt in ieder geval al na over de finale, aldus De T. Een eventuele huldiging op het Museumplein zou wel gaaf zijn. (voor hen die daar al over na willen denken natuurlijk. Voor ieder ander: nothing to see here, move along... :hypocrite.gif: )

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door beelzebub » vr mei 05, 2017 3:26 pm

Thijs schreef:
Marillion schreef:Wat een onzin, hotels boeken is gewoon een praktisch iets. Als je het nu niet doet kun je straks alleen nog terecht tegen 500 euro per overnachting of meer. Als er uberhaupt nog plek is. Nu heb je een reservering en als het niet doorgaat dan zeg je 'm af.
Het is puur praktisch inderdaad, heeft niks te maken met 'jezelf helemaal rijk wanen'.

Als je wacht tot de return zijn de vliegtickets niet meer te houden en betaal je 600+ EUR voor een ticket.

Nu kun je er nog voor 250 EUR komen, als je goed zoekt. En als je dan ook nog 50 EUR zet op Lyon dat met meer dan twee goals verschil wint van Ajax heb je het risico helemaal afgedekt, want dan vang je 275 EUR.

Dus zo zijn je kosten maximaal 300 euro, en 'win' je dus minimaal 200 euro als Ajax doorgaat.
Via flixbus.nl kan je voor 90 euro al in Stockholm zijn. Soms met overstap in Hamburg, soms met overstap in Berlijn. Dat je 24 tot 30 uur in de bus zit vertel ik er ook maar vast bij. :ajaxsmiley.gif:

Als je toch in Stockholm bent, breng dan ook een bezoek aan het Vasamuseum.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Sandro » vr mei 05, 2017 3:49 pm

Thijs schreef:
Marillion schreef:Wat een onzin, hotels boeken is gewoon een praktisch iets. Als je het nu niet doet kun je straks alleen nog terecht tegen 500 euro per overnachting of meer. Als er uberhaupt nog plek is. Nu heb je een reservering en als het niet doorgaat dan zeg je 'm af.
Het is puur praktisch inderdaad, heeft niks te maken met 'jezelf helemaal rijk wanen'.

Als je wacht tot de return zijn de vliegtickets niet meer te houden en betaal je 600+ EUR voor een ticket.

Nu kun je er nog voor 250 EUR komen, als je goed zoekt. En als je dan ook nog 50 EUR zet op Lyon dat met meer dan twee goals verschil wint van Ajax heb je het risico helemaal afgedekt, want dan vang je 275 EUR.

Dus zo zijn je kosten maximaal 300 euro, en 'win' je dus minimaal 200 euro als Ajax doorgaat.
En als het 5-2 wordt voor Lyon zit je (financieel) helemaal goed? Win je de weddenschap + profijt van het vroege boeken :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door LucaS » vr mei 05, 2017 7:28 pm

Jöhnk schreef:
Mano schreef:En ben wel klaar met die Guidetti, hoop dat ie nog een koekie krijgt van Pogba in de uitwedstrijd.

Ajax - Manchester Utd.

mooi!!


....op loop ik op de zaken vooruit :smallgrin.gif:
Ja, nogal... Jij niet alleen trouwens. Iedereen is maar bezig met hotels in Stockholm en officieuze huldigingen en lijkt te vergeten dat er nog een wedstrijd gespeeld moet worden. Ik krijg daar een beetje een vervelend gevoel van. Tegen De Graafschap kon het ook niet meer fout, dachten we.
Eens. EN het erge is dat de spelers daar volop aan meededen. Ze belijden met de mond wel dat het nog niet is gespeeld, maar hun acties laten wat anders zien.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Sandro » vr mei 05, 2017 7:34 pm

Over welke acties heb je het dan?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door LucaS » vr mei 05, 2017 7:41 pm

Naar het publiek zich vanaf het parkeerdek laten toejuichen en zingen en feest vieren alsof de beker al was gewonnen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Sandro » vr mei 05, 2017 8:05 pm

LucaS schreef:Naar het publiek zich vanaf het parkeerdek laten toejuichen en zingen en feest vieren alsof de beker al was gewonnen
Of gewoon de 4-1 vieren in een Europese halve finale?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Marillion » vr mei 05, 2017 8:07 pm

Precies, laat die jongens gewoon even een avond blij zijn. Ze hebben een geweldige prestatie neergezet. Dat mag je dan best even vieren. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Ajax - Olympique Lyon 03-05-2017

Bericht door Wouter » vr mei 05, 2017 10:41 pm

Ik zou het prachtig vinden als Ajax de finale haalt en vervolgens zo'n poenerige Engelse club verslaat.

Plaats reactie