PSV - Ajax 23-4-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door elliquido » zo apr 23, 2017 11:27 pm

Hear hear.

Toch had ik vandaag begonnen met neres , kluivert en v/d beek. Ipv youness, Traore en schone en vooral tete miste ik
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Giacomo Puccini » ma apr 24, 2017 6:19 am

LucaS schreef:
Giacomo Puccini schreef:
LucaS schreef:Bosz is een zegen voor Ajax. Al was het alleen al omdat hij niet tot een van de kampen hoort.
Beetje lage lat, vind je niet?
Vandaar dat er staat ' al was het alleen maar....'

Er zijn nog veel meer redenen. Zoals dat ik dit seizoen met veel meer plezier naar de meeste wedtrijden kijk dan ik in jaren heb gedaan.
Absoluut mee eens. Neemt niet weg dat we Bosz ook mogen bekritiseren als hij structureel verkeerde opstellingen maakt.
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door GangstaRiB » ma apr 24, 2017 7:10 am

elliquido schreef:Hear hear.

Toch had ik vandaag begonnen met neres , kluivert en v/d beek. Ipv youness, Traore en schone en vooral tete miste ik
En Dolberg dan? Jezus die was slecht. Had liever Traore in de spits gezien. Maar goed, Traore is het pispaaltje en Dolberg de blonde god.... Zelfde met Younes trouwens. Die kan iedere wedstrijd scoren en assists geven, nog steeds blijft hij een blind dribbelaartje in de ogen van velen. Neres en Kluivert vielen ook (weer) aardig tegen gisteren.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door LucaS » ma apr 24, 2017 7:19 am

Die kans van Neres gister was wel heel slecht. Als hij een tikje mnaar links geeft ipv zelf te schieten is het 99% zeker een doelpunt
I think I lost my fucking headache

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Mano » ma apr 24, 2017 7:41 am

Ik snap dat de druiven zuur zijn maar om nou te zeggen dat Bosz begon met een verkeerde opstelling :excited.gif:
Kluivert/Neres zijn grillig, dat zag je deze wedstrijd ook, ze kwamen beide niemand voorbij en maken foute keuzes.

Schone is in principe goed genoeg tegen PSV en hele seizoen was iedereen vol lof, nu (na een Schalke) is plotseling maraDonny beter :blush.gif:

Bosz heeft een volkomen logisch opstelling neergezet en iedereen kende zijn taken.
Dolberg is niet in vorm, valt/glijdt en neemt ballen slecht aan. Loopt ook minder dan in het begin.
Het middenveld had duidelijk last van de 120minuten tegen Schalke.

PSV heeft naast het doelpunt geen één kans gehad. Pas toen Ajax enorm ging drukken, kwamen er kansen voor PSV maar toen liep Ajax al niet meer in formatie.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Thijs » ma apr 24, 2017 8:02 am

Het was weer een typische PSV-Ajax idd. Gelukkig had ik dankzij de Goal van Viergever nog steeds een smile op m'n gezicht en liep ik fluitend het Philips-stadion uit, PSV had weer alles om je aan te ergeren.

Of zoals m'n maatje zei: het was weer een middagje vol Brabantsheid.

- Hun hoempa hoempa-muziekkeuze
- Thuispubliek dat bestaat uit 30.000 sneue lulletjes rozenwater
- Gejuich toen de uitslag van Vitesse-Feyenoord werd omgeroepen in de rust (en waardoor PSV dus officieel onttroond was als landskampioen)
- Helemaal niets in Amsterdam zingend na de wedstrijd
- PSV dat op de counter speelt tegen een Ajax dat volledig naar de klote is
- Een supportersactie met giftige rook wat bijna die actie overtrof toen ze tegen Kaiserslautern een hek openmaakten en vervolgens niet het veld op durfden

Echt, ik zou mezelf direct van kant maken als dit m'n club was.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Alexander » ma apr 24, 2017 9:14 am

En nog het ergste, ballenjongens die continu de bal niet teruggeven. Ach ach, wat is het toch een sneue vereniging.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Le T. » ma apr 24, 2017 12:48 pm

zeux schreef:
Le T. schreef:
zeux schreef:En daar gaat het dus om. Zelf je wedstrijden winnen. Feijenoord terecht kampioen.
Terecht weet ik niet en doet er ook niet zoveel toe. Maar Ajax moet wel even aan de bel trekken want een aantal dingen kunnen gewoon niet. KNVB-ers die zich voor een kampioenschap van Feijenoord uitspreken kan gewoon niet, dat zou scheidsrechters kunnen beinvloeden. Destijds had je ook al Kesler die er voor zorgde dat een scheidsrechter een wedstrijd moest overslaan nadat die Twente had benadeeld. Maar ja, dan krijg je dus dat scheidsrechters vooral één club niet gaan benadelen.

Dan heb je van die scheidsrechters die weigeren voor overtredingen te fluiten, dat benadeelt de meest technische en aanvallende teams, en dus Ajax. En een spits die met de rug naar de goal voetbalt werkt ook alleen maar als de scheidsrechter fluit voor een overtreding in diens rug, en geel geeft bij herhaaldelijke overtredingen.

En als de KNVB daadwerkelijk wil dat het Nederlandse voetbal internationaal weer wat gaat voorstellen, moet je vaststellen dat 2 dagen rust na een zware uitwedstrijd met verlenging gewoon te kort is. Dan moet je bijvoorbeeld vanaf de poulefase de maandag openstellen wanneer nodig.
Over zoveel wedstrijden middelt dat gedoe met scheidsrechters wel uit. Bij Feijenoord vinden ze vast ook dat Ajax wordt bevoordeeld. Het is zo subjectief als de pest en het is ook maar met welke bril op je kijkt.

Gezeik over scheidsrechters. Pfff.

Ajax verliest wedstrijden die het niet had moeten verliezen. Dààr zijn we nat op gegaan.

Feijenoord vanaf dag één bovenaan. Dan kun je blijven bléren 'onterecht', maar daar geloof ik niet in. Wanneer je alle speelrondes bovenaan staat, dan verdien je de titel. Zo groot moet je dan zijn.
Met verdiend of terecht kan ik niet zoveel. Het punt is dat als er op z'n Nijhuis gefloten wordt, en de regels dus niet worden nageleefd, de technische ploeg wordt benadeeld. Dat middelt dus niet uit over een heel seizoen. Daarnaast is er geen goede reden waarom de KNVB niet altijd neutraal zou zijn, dat klopt gewoon niet.
GangstaRiB schreef:
elliquido schreef:Hear hear.

Toch had ik vandaag begonnen met neres , kluivert en v/d beek. Ipv youness, Traore en schone en vooral tete miste ik
En Dolberg dan? Jezus die was slecht. Had liever Traore in de spits gezien. Maar goed, Traore is het pispaaltje en Dolberg de blonde god.... Zelfde met Younes trouwens. Die kan iedere wedstrijd scoren en assists geven, nog steeds blijft hij een blind dribbelaartje in de ogen van velen. Neres en Kluivert vielen ook (weer) aardig tegen gisteren.
De lat wordt niet voor iedereen even hoog gelegd.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door peter » ma apr 24, 2017 8:08 pm

Feyenoord heeft gewoon een seizoen waarin alles meezit. Het balletje rolt vaak net de goede kant op, programma is ideaal en over de arbitrage hebben ze ook niet te klagen. Dat soort seizoenen heb je soms en dan pak je dus de titel. Al met al een knappe prestatie. Geef je nu alvast op een briefje dat het volgend seizoen een stuk minder wordt en dat het Europees gezien een afslachting wordt.

En Ajax? Begon heel stroef en daar hebben we het laten liggen. De Nederlandse competitie is dusdanig zwak dat ieder puntverlies cruciaal kan zijn. Het gros van de teams schiet de ballen er nog net niet zelf in, dus dan is een gelijkspelletje in een thuisduel dodelijk.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33480
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door zeux » ma apr 24, 2017 8:15 pm

Peter schreef: Geef je nu alvast op een briefje dat het volgend seizoen een stuk minder wordt en dat het Europees gezien een afslachting wordt.
Die spits gaat toch wel een Engelse club vinden? PL of een niveautje lager.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door InnerHarbour » di apr 25, 2017 6:28 am

Peter schreef: De Nederlandse competitie is dusdanig zwak dat ieder puntverlies cruciaal kan zijn. Het gros van de teams schiet de ballen er nog net niet zelf in
:smallgrin.gif: :biggthumpup.gif:
YNWA

Plaats reactie