PSV - Ajax 23-4-2017

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Le T. » zo apr 23, 2017 5:36 pm

4 minuten met die giftige rook en opstootjes?
Wollt ihr den totalen Mensch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door brigade zuid » zo apr 23, 2017 5:41 pm

Van Breukelen en Gijs de Jong kunnen rustig gaan slapen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33490
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door zeux » zo apr 23, 2017 5:43 pm

En daar gaat het dus om. Zelf je wedstrijden winnen. Feijenoord terecht kampioen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13766
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Jinne » zo apr 23, 2017 5:44 pm

Allerslechtste kampioen ever wel. Germaans kutelftal.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53576
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door LucaS » zo apr 23, 2017 5:44 pm

Le T. schreef:4 minuten met die giftige rook en opstootjes?
De wissel in blessuretijd telt ie ook niet bij
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47319
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Lionel » zo apr 23, 2017 5:50 pm

Foutje van Bosz..

Had moeten beginnen met Tete, Beek, Neres, Kluivert, Nouri.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5878
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door De Dominee » zo apr 23, 2017 5:55 pm

Jinne schreef:Allerslechtste kampioen ever wel. Germaans kutelftal.
Ach joh, volgend jaar worden ze 4e en krijgen ze 6x met 4-0 klop in de Champions League. Selectie heeft geen spelers met noemenswaardige transferwaarde dus de volgende titel laat waarschijnlijk weer meer dan 10 jaar op zich wachten.

Onze toekomst ziet er 100x beter uit! Laat ze genieten van hun momentje. Ze hebben er lang genoeg op moeten wachten.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Le T. » zo apr 23, 2017 5:55 pm

zeux schreef:En daar gaat het dus om. Zelf je wedstrijden winnen. Feijenoord terecht kampioen.
Terecht weet ik niet en doet er ook niet zoveel toe. Maar Ajax moet wel even aan de bel trekken want een aantal dingen kunnen gewoon niet. KNVB-ers die zich voor een kampioenschap van Feijenoord uitspreken kan gewoon niet, dat zou scheidsrechters kunnen beinvloeden. Destijds had je ook al Kesler die er voor zorgde dat een scheidsrechter een wedstrijd moest overslaan nadat die Twente had benadeeld. Maar ja, dan krijg je dus dat scheidsrechters vooral één club niet gaan benadelen.

Dan heb je van die scheidsrechters die weigeren voor overtredingen te fluiten, dat benadeelt de meest technische en aanvallende teams, en dus Ajax. En een spits die met de rug naar de goal voetbalt werkt ook alleen maar als de scheidsrechter fluit voor een overtreding in diens rug, en geel geeft bij herhaaldelijke overtredingen.

En als de KNVB daadwerkelijk wil dat het Nederlandse voetbal internationaal weer wat gaat voorstellen, moet je vaststellen dat 2 dagen rust na een zware uitwedstrijd met verlenging gewoon te kort is. Dan moet je bijvoorbeeld vanaf de poulefase de maandag openstellen wanneer nodig.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 23, 2017 5:58 pm

Lionel schreef:Foutje van Bosz..

Had moeten beginnen met Tete, Beek, Neres, Kluivert, Nouri.
+1 - Nouri

Had je 90 minuten gespeeld zoals in de 2e helft, dan had je vandaag kunnen winnen. Op tactisch vlak heb je vandaag verloren. Het maakt allemaal weinig uit. Kampioen waren we niet geworden. Tweede plek houden we toch wel vast. Het enige waar ik bang voor ben is dat Bosz tegen Lyon weer dezelfde fouten maakt . Bosz doet veel goed, is een vakman, een zegen voor Ons aller Ajax, maar maar zijn beginopstelling is telkens verkeerd. We lopen telkens achter de feiten aan. Dat is zonde, zo zonde, man man wat is het zonde, ach wat zonde. Gvd.
Ajax!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 23, 2017 6:06 pm

Blom heeft vandaag trouwens een puike wedstrijd gefloten. Voor het eerst sinds jaren halen scheidsrechters in de Eredivisie een hoog niveau. Dankzij Voetbal Inside, durf ik wel te stellen. Een zegen dat Jack van Gelder Studio Voetbal niet meer presenteert, het ging alleen maar over arbiters die een elleboog of tackle hadden gemist, Mulder en een heuse rubriek kregen alle ruimte om het voetbal te vertiefen. Dit heeft het pussy gehalte van de Eredivisie tot ongekende laagtes doen stijgen. Gelukkig maken dit seizoen scheidsrechters als Nijhuis en Blom de voetballers beter, verhogen de weerstand. Zo doorgaan bitte!
Ajax!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33490
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door zeux » zo apr 23, 2017 6:23 pm

Le T. schreef:
zeux schreef:En daar gaat het dus om. Zelf je wedstrijden winnen. Feijenoord terecht kampioen.
Terecht weet ik niet en doet er ook niet zoveel toe. Maar Ajax moet wel even aan de bel trekken want een aantal dingen kunnen gewoon niet. KNVB-ers die zich voor een kampioenschap van Feijenoord uitspreken kan gewoon niet, dat zou scheidsrechters kunnen beinvloeden. Destijds had je ook al Kesler die er voor zorgde dat een scheidsrechter een wedstrijd moest overslaan nadat die Twente had benadeeld. Maar ja, dan krijg je dus dat scheidsrechters vooral één club niet gaan benadelen.

Dan heb je van die scheidsrechters die weigeren voor overtredingen te fluiten, dat benadeelt de meest technische en aanvallende teams, en dus Ajax. En een spits die met de rug naar de goal voetbalt werkt ook alleen maar als de scheidsrechter fluit voor een overtreding in diens rug, en geel geeft bij herhaaldelijke overtredingen.

En als de KNVB daadwerkelijk wil dat het Nederlandse voetbal internationaal weer wat gaat voorstellen, moet je vaststellen dat 2 dagen rust na een zware uitwedstrijd met verlenging gewoon te kort is. Dan moet je bijvoorbeeld vanaf de poulefase de maandag openstellen wanneer nodig.
Over zoveel wedstrijden middelt dat gedoe met scheidsrechters wel uit. Bij Feijenoord vinden ze vast ook dat Ajax wordt bevoordeeld. Het is zo subjectief als de pest en het is ook maar met welke bril op je kijkt.

Gezeik over scheidsrechters. Pfff.

Ajax verliest wedstrijden die het niet had moeten verliezen. Dààr zijn we nat op gegaan.

Feijenoord vanaf dag één bovenaan. Dan kun je blijven bléren 'onterecht', maar daar geloof ik niet in. Wanneer je alle speelrondes bovenaan staat, dan verdien je de titel. Zo groot moet je dan zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Sandro » zo apr 23, 2017 6:43 pm

zeux schreef:
Le T. schreef:
zeux schreef:En daar gaat het dus om. Zelf je wedstrijden winnen. Feijenoord terecht kampioen.
Terecht weet ik niet en doet er ook niet zoveel toe. Maar Ajax moet wel even aan de bel trekken want een aantal dingen kunnen gewoon niet. KNVB-ers die zich voor een kampioenschap van Feijenoord uitspreken kan gewoon niet, dat zou scheidsrechters kunnen beinvloeden. Destijds had je ook al Kesler die er voor zorgde dat een scheidsrechter een wedstrijd moest overslaan nadat die Twente had benadeeld. Maar ja, dan krijg je dus dat scheidsrechters vooral één club niet gaan benadelen.

Dan heb je van die scheidsrechters die weigeren voor overtredingen te fluiten, dat benadeelt de meest technische en aanvallende teams, en dus Ajax. En een spits die met de rug naar de goal voetbalt werkt ook alleen maar als de scheidsrechter fluit voor een overtreding in diens rug, en geel geeft bij herhaaldelijke overtredingen.

En als de KNVB daadwerkelijk wil dat het Nederlandse voetbal internationaal weer wat gaat voorstellen, moet je vaststellen dat 2 dagen rust na een zware uitwedstrijd met verlenging gewoon te kort is. Dan moet je bijvoorbeeld vanaf de poulefase de maandag openstellen wanneer nodig.
Over zoveel wedstrijden middelt dat gedoe met scheidsrechters wel uit. Bij Feijenoord vinden ze vast ook dat Ajax wordt bevoordeeld. Het is zo subjectief als de pest en het is ook maar met welke bril op je kijkt.

Gezeik over scheidsrechters. Pfff.

Ajax verliest wedstrijden die het niet had moeten verliezen. Dààr zijn we nat op gegaan.

Feijenoord vanaf dag één bovenaan. Dan kun je blijven bléren 'onterecht', maar daar geloof ik niet in. Wanneer je alle speelrondes bovenaan staat, dan verdien je de titel. Zo groot moet je dan zijn.
Wat wil je nou Zeux. Laat ons even terecht balen. Waarom moet je nu het geweten van AT gaan uithangen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33490
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door zeux » zo apr 23, 2017 6:50 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Wat wil je nou Zeux. Laat ons even terecht balen. Waarom moet je nu het geweten van AT gaan uithangen.
Hahahahaha, als je pleit voor een beetje gracieus verliezen, ben je 'het geweten'. Hoe sneu.

Ik vind het onzinnig om naar anderen te wijzen als je geen kampioen wordt. Gejank. Win like a champion, lose like a champion. C'est ca.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Mano » zo apr 23, 2017 7:02 pm

Het was te verwachten dat je punten zou verspelen. Zwaar bevochten EL wedstrijd, PSV die in deze wedstrijd nog iets van het seizoen wilde rechtzetten, Blom die veel toeliet en dat terwijl PSV de beuk erin wilde gooien. Dan ga je als Ajax te kort komen na 120min Schalke. We zijn geen real Madrid of Barcelona.

Voordeel van de kater is dat Feyenoord de aankomende 2 wedstrijden toch zou winnen. Excelsior is klein Feyenoord en Heracles in de Kuip, had natuurlijk nooit gebeurd.

Nu wonden likken, zorgen dat psv achter je blijft en een werelds resultaat neerzetten tegen Lyon

Enige manier om Feyenoord nog dwars te zitten is om EL te winnen in het enige jaar dat ze kampioen werden.
:ajaxscarf.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door brigade zuid » zo apr 23, 2017 7:07 pm

Ach bij al die kampioenschappen van PSV door de jaren heen heb ik nooit lopen piepen, dit jaar bij Fnoord vind ik gewoon dat het ze heel erg meegezeten heeft en Ajax op cruciale punten soms wat tegen. Fnoord is een enorm zwakke kampioen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11906
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Sandro » zo apr 23, 2017 7:39 pm

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
Wat wil je nou Zeux. Laat ons even terecht balen. Waarom moet je nu het geweten van AT gaan uithangen.
Hahahahaha, als je pleit voor een beetje gracieus verliezen, ben je 'het geweten'. Hoe sneu.

Ik vind het onzinnig om naar anderen te wijzen als je geen kampioen wordt. Gejank. Win like a champion, lose like a champion. C'est ca.
Iets in mij zegt dat het jou geen ene flikker interesseert, maar veel plezier ermee.

Ik baal gewoon van dat kut Vitesse. Anderzijds wist ik ook wel dat dit ging gebeuren. Het zit Fnoord zeker niet tegen dit seizoen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 23, 2017 8:05 pm

Kolere wat doet dit een pijn. Dit seizoen geklopt op tactiek. Feyenoord niet de beste, maar wel de slimste...
Ajax!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door ferry » zo apr 23, 2017 8:10 pm

Mwoah. Het duurde te lang voordat Bosz z'n beste formatie had gevonden. De laatste weken (Maanden?) gaat het prima. Hopelijk kunnen we daar Europees nog wat mee doen, maar voor de competitie was het net te laat. Al teveel punten verspeeld, hoewel we er nog wel dichtbij kwamen.

GangstaRiB
Berichten: 16848
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door GangstaRiB » zo apr 23, 2017 8:29 pm

Analyse na vandaag: Feyenoord is kampioen.

De wedstrijd Vitesse - Feyenoord was een wanvertoning.

De wedstrijd PSV - Ajax was een zwak en niet overtuigend PSV tegen een kapot Ajax. Dolberg trouwens erg matig, maar had wel een penalty moeten hebben.

Dit seizoen zie je hoe zwak de Eredivisie is. De Top 3 verliest alleen van elkaar. Tegen de rest wordt heel af en toe een punt verloren. Daarin hebben Ajax en Feyenoord het uitstekend gedaan, alleen Feyenoord iets beter. Het is niet anders.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Thom » zo apr 23, 2017 8:40 pm

Precies, het is niet anders. En laten we respect opbrengen dat ze vanaf wedstrijddag 1 eerste stonden, en er niet meer verdwenen. Nog 3 wedstrijden in de E.L. League en we hebben ook wat te vieren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Alexander » zo apr 23, 2017 8:45 pm

De hier zo bewierookte Bosz maakte een grote blunder met zijn start opstelling. Ik hoor hem iedere keer spreken over zo een brede selectie, maar hij durft het dus niet aan om met die jongens te starten. Kost je 2 gedwongen wissels en iedere mogelijkheid om nog iets te forceren in de 2e helft.

De hier ook zo bewierookte Ziyech en Schone speelde vandaag een 2 en een 3. Net zoals in Gelsenkirchen veruit de 2 zwakste op het veld. Met zo een middenveld kan je ook geen kampioen worden.

Bazoer moest van Bosz vertrekken. Hij wordt bedankt.

LucaS
Berichten: 53576
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door LucaS » zo apr 23, 2017 8:47 pm

Bosz is een zegen voor Ajax. Al was het alleen al omdat hij niet tot een van de kampen hoort.

Jammer dat PSV won. De supporters komen weer tezamen in een orgastisch gepiep.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door Giacomo Puccini » zo apr 23, 2017 8:50 pm

LucaS schreef:Bosz is een zegen voor Ajax. Al was het alleen al omdat hij niet tot een van de kampen hoort.
Beetje lage lat, vind je niet?
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16848
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door GangstaRiB » zo apr 23, 2017 9:00 pm

Alexander schreef:De hier zo bewierookte Bosz maakte een grote blunder met zijn start opstelling. Ik hoor hem iedere keer spreken over zo een brede selectie, maar hij durft het dus niet aan om met die jongens te starten. Kost je 2 gedwongen wissels en iedere mogelijkheid om nog iets te forceren in de 2e helft.

De hier ook zo bewierookte Ziyech en Schone speelde vandaag een 2 en een 3. Net zoals in Gelsenkirchen veruit de 2 zwakste op het veld. Met zo een middenveld kan je ook geen kampioen worden.

Bazoer moest van Bosz vertrekken. Hij wordt bedankt.
Kijk eens naar de bizarre reeks die Ajax heeft neergezet na de winterstop, inclusief de wedstrijden in Europa. En nog maak je het Feyenoord moeilijk, die op hun beurt alles winnen. Bosz heeft Ajax in ieder geval aan het voetballen gekregen op een manier die ik graag zie. Ik maak me meer zorgen om de Eredivisie. Het lijkt steeds meer op de Schotse premier league. Alleen de topclubs onderling hebben moeite, de rest wordt administratief afgedaan.

LucaS
Berichten: 53576
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV - Ajax 23-4-2017

Bericht door LucaS » zo apr 23, 2017 9:20 pm

Giacomo Puccini schreef:
LucaS schreef:Bosz is een zegen voor Ajax. Al was het alleen al omdat hij niet tot een van de kampen hoort.
Beetje lage lat, vind je niet?
Vandaar dat er staat ' al was het alleen maar....'

Er zijn nog veel meer redenen. Zoals dat ik dit seizoen met veel meer plezier naar de meeste wedtrijden kijk dan ik in jaren heb gedaan.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie