Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 12:28 pm

Standard Luik heeft komend weekend nog een generale repetitie in de competitie tegen Eupen, maar in de beker ging het niet zo lekker.

http://www.soccernews.nl/news/368333/Aj ... reactie%22


Afbeelding
Standard, de tegenstander van Ajax in de Europa League, heeft woensdag in Geel zijn bijnaam alle eer aangedaan. De Rouches zagen immers rood, maar dan wel van schaamte. Ze gingen met 2-1 onderuit tegen de amateurclub en mogen zo een kruis maken over hun bekerambities.

Bij de rust stond Standard al 2-0 achter. Na de pauze scoorde Benito Raman nog de aansluitingstreffer, maar verder kwam Standard niet meer. "Dit kan eigenlijk niet", is de pocketspits streng voor de ploeg in Het Laatste Nieuws.

"Als we hier 0-5 winnen, zou iedereen dat normaal vinden. Zelfs als we het maar met 0-1 haalden, zou dat te weinig zijn. Nu liggen we er gewoon uit. Toen ik in de kleedkamer kwam, was het heel erg stil. Dit schreeuwt om een reactie tegen Eupen en Ajax."

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do sep 22, 2016 2:22 pm

Verwachten we donderdagmiddag nog een beetje gesodemieter in de binnenstad, of zijn de Luik-supporters tegenwoordig braaf?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Cruijff » do sep 22, 2016 3:38 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Verwachten we donderdagmiddag nog een beetje gesodemieter in de binnenstad, of zijn de Luik-supporters tegenwoordig braaf?
Braaf zijn die Luik-supporters nu zeker niet en Ajax en Standard, dat gaat ook nu nog niet bepaald niet lekker samen. :blush.gif: Ik was er bij die middag dat er een Ajax fan rondom een vriendschappelijke wedstrijd in coma werd geslagen. :blush.gif:

Vind het persoonlijk wel een gave club. Was eens bij een potje in hun stadion. Toen speelden ze "slechts" tegen Westerlo en de sfeer was geweldig. Ga graag nog een keer naar Sclessin als ze tegen Anderlecht spelen of tegen Charleroi (of tegen Ajax.)

Wel grappig dat het shirt dat ze tegenwoordig in veel wedstrijden dragen sprekend lijkt op het Ajax shirt. :smile-ajax.gif: Om die reden lopen er in Luik nog weleens wat Belgen verdwaald rond in een Ajax shirt. :smallgrin.gif: Ook shirts van Liverpool zie je in Luik regelmatig in het straatbeeld. De reden? De kleur van Liverpool is ook rood en Liverpool wordt gesponsord door Standard Chartered. :smile-ajax.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 25, 2016 12:47 pm

Hoe gaat het middenveld eruit zien? Klaassen - Schöne -Gudelj? Zou liever Bazoer in plaats van Gudelj zien en het zou écht stoer zijn als Nouri wordt opgesteld in plaats van de geschorste Ziyech. Maar dat zie ik Bosz niet doen..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Thijs » ma sep 26, 2016 11:18 am

Nouri speelt vanavond (tenzij er iets geks gebeurt), dus dat gaat idd niet gebeuren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Marillion » ma sep 26, 2016 8:21 pm

Als dat een optie was geweest dan had Nouri tegen Zwolle ook wel speeltijd gehad. Ik sluit niet uit dat Riedewald weer in het elftal komt en dat Schöne dan de plek van Ziyech overpakt. Dan staat er in defensief opzicht een iets sterker blok in een Europees duel.

Zelf hoop ik dat Bazoer weer speeltijd krijgt. Die jongen kan het toch niet ineens kwijt zijn?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Giacomo Puccini » ma sep 26, 2016 8:37 pm

Ik heb een stukje zitten kijken van Luik tegen Eupen en dat Luik is echt niets bijzonders. Van die gasten moet je ook zonder Zyech simpel kunnen winnen. Wel even oppassen voor de Afrikaanse tackles van Eyong Enoh.
Ajax!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Marillion » di sep 27, 2016 6:42 pm

Ah, zit die jongen daar nog steeds? Ik was alweer vergeten dat hij naar Luik was gegaan. Nou, dan weten onze spelers in ieder geval dat het niet zo verstandig is om een bal een meter te ver voor je uit te spelen. Want dan krijg je een ouderwetse Afrikaanse tackle om je oren.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Alexander » di sep 27, 2016 6:49 pm

Badoer moet sowieso spelen, dan maar met een middenvelder met Klaassen en Riedewald.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Mano » wo sep 28, 2016 7:54 am

We zullen zien!!

denk dat Dijks mag aantreden en misschien wel met Riedewald, Gudelj en Klaassen.
Als het dan weer dozen schuiven wordt, is het duidelijk.

De ex-basis spelers die mogen opdraven, zullen het Bosz en ons maar moeten laten zien dat ze er horen te staan!
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Demosthenes » wo sep 28, 2016 8:05 am

Giacomo Puccini schreef:Ik heb een stukje zitten kijken van Luik tegen Eupen en dat Luik is echt niets bijzonders. Van die gasten moet je ook zonder Zyech simpel kunnen winnen. Wel even oppassen voor de Afrikaanse tackles van Eyong Enoh.
Een paar jaar geleden zag ik Salzburg in een voorronde tegen ??? (Oezbekistan?) spelen, niet wetende dat Ajax ertegen zou loten. Na de loting dacht ik dat het een eenvoudige overwinning voor Ajax zou worden, ondertussen weten we iets meer. Luik zal toch niet dezelfde medische begeleiding hebben als RBS?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door zeux » wo sep 28, 2016 8:33 am

Aangezien 95% van de voetballers/clubs in de wereld er volgens AT 'niets van kan', maar Ajax toch (zeer) regelmatig verliest, ga ik er maar van uit dat Ajax ook tot die 95% behoort en het dus (hopelijk) een open wedstrijd wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Giacomo Puccini » wo sep 28, 2016 8:49 am

Dijks weer opstellen zou belachelijk zijn, want Sinkgraven heeft het in 2 uit 2 optredens uitstekend gedaan. Laat Sinkie maar bewijzen dat hij structureel goed kan functioneren als LB. Tot het tegendeel bewezen is zie ik geen reden om hem in te wisselen voor iemand die regelmatig teleurstellend presteert op die positie.
Ajax!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door InnerHarbour » wo sep 28, 2016 10:27 am

Giacomo Puccini schreef:Ik heb een stukje zitten kijken van Luik tegen Eupen en dat Luik is echt niets bijzonders.
Ik ben ervan overtuigd dat elke Standaard Luik supporter die een stukje Ajax-Roda of Ajax-Willem II gezien heeft precies hetzelfde van Ajax vindt.
YNWA

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Ajaciedjuh » wo sep 28, 2016 12:06 pm

Giacomo Puccini schreef:Dijks weer opstellen zou belachelijk zijn, want Sinkgraven heeft het in 2 uit 2 optredens uitstekend gedaan. Laat Sinkie maar bewijzen dat hij structureel goed kan functioneren als LB. Tot het tegendeel bewezen is zie ik geen reden om hem in te wisselen voor iemand die regelmatig teleurstellend presteert op die positie.
Zou mij ook verbazen als Sinkgraven niet zou spelen. Het is Bosz zijn trajectje, spreekt heel positief over Sinkgraven en heeft prima gespeeld de afgelopen 2 wedstrijden.

Verwacht niet zoveel wijzigingen. Ziyech zal vervangen worden. Verwacht Gudelj zal spelen en dat hij een keuze gaat maken tussen Riedewald & Schone. Alleen als Dolberg de belasting niet aan kan (of dat dat het advies van de medische staf is), zal voorin gewijzigd worden. Younes krijgt nog steeds de tijd om zijn vorm te hervinden (wordt wel tijd), Traore is veel gevaarlijker en belangrijker voor het elftal vanaf rechts.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door wimpey » wo sep 28, 2016 12:12 pm

zeux schreef:Aangezien 95% van de voetballers/clubs in de wereld er volgens AT 'niets van kan', maar Ajax toch (zeer) regelmatig verliest, ga ik er maar van uit dat Ajax ook tot die 95% behoort en het dus (hopelijk) een open wedstrijd wordt.
:smallgrin.gif: true. Hopelijk wil Bosz vastigheid creëren en zijn de laatste 2 wedstrijden daarvoor de leidraad i.p.v. die bagger van daarvoor.

De vervanger van Ziyech zal wat dat betreft wel duidelijkheid bieden. Schöne trapt betere spelhervattingen dan Gudelj. Dus vervang je Ziyech door een goede voetballer, lijkt me.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Arthur » wo sep 28, 2016 12:20 pm

Ik vind Schöne te langzaam in zijn handelingssnelheid voor die rol. Eigenlijk zou je gewoon Nouri voor de leeuwen moeten gooien.

wimpey
Berichten: 52119
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door wimpey » wo sep 28, 2016 12:23 pm

Arthur schreef:Ik vind Schöne te langzaam in zijn handelingssnelheid voor die rol. Eigenlijk zou je gewoon Nouri voor de leeuwen moeten gooien.
Ik zou Schöne op 6 laten. Bazoer of Nouri op plek Ziyech. Gudelj mag de lijnen uitzetten. Achter zo'n kalkkarretje.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door InnerHarbour » wo sep 28, 2016 12:58 pm

Als je er zeker van wilt zijn dat je overlopen wordt op het middenveld zou ik zeker die zaalvoetballende tuinkabouter opstellen.
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Marillion » wo sep 28, 2016 8:40 pm

Ik vraag me af of Schöne defensief sterk genoeg is in deze rol. Dat ga je merken tegen een sterkere tegenstander. Al heb ik geen idee of we Standard Luik tot die groep moeten rekenen. Wat mij betreft proberen we het uit. Het feit dat hij vanaf die positie de diepte zoekt en het vermogen heeft om met een goede pass een snelle aanval in te leiden spreekt me aan. Maar je moet er wel rekening mee houden dat hij af en toe iemand laat lopen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Sandro » wo sep 28, 2016 8:44 pm

Ik denk dat je Ajax en Standard wel zo'n beetje gelijkwaardig kunt inschatten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Cruijff » wo sep 28, 2016 8:47 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik denk dat je Ajax en Standard wel zo'n beetje gelijkwaardig kunt inschatten.
De Bookmakers doen dat niet. Die raten ons, thuis althans, zwaar als de favoriet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Marillion » wo sep 28, 2016 9:10 pm

Ik heb ze, zo uit m'n hoofd, anderhalf jaar geleden een keer live aan het werk gezien. Dat was achter de kazerne bij KV Mechelen. Een bijzonder leuk uitje zolang je maar niet nuchter bleef en voor de kwaliteit van het voetbal ging. :smallgrin.gif:

Luik was toen echt bijzonder slecht. Maar eerlijk is eerlijk. Die mening was ik na menig Ajax potje ook toegedaan. Ik denk wel dat ze in eigen huis gevaarlijker zijn omdat het publiek er daar achter gaat staan.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Cruijff » wo sep 28, 2016 9:26 pm

Marillion schreef:Ik heb ze, zo uit m'n hoofd, anderhalf jaar geleden een keer live aan het werk gezien. Dat was achter de kazerne bij KV Mechelen. Een bijzonder leuk uitje zolang je maar niet nuchter bleef en voor de kwaliteit van het voetbal ging. :smallgrin.gif:

Luik was toen echt bijzonder slecht. Maar eerlijk is eerlijk. Die mening was ik na menig Ajax potje ook toegedaan. Ik denk wel dat ze in eigen huis gevaarlijker zijn omdat het publiek er daar achter gaat staan.
De uitwedstrijd van Ajax daar, oftewel de thuiswedstrijd van Luik tegen ons is pas de 6e wedstrijd in de poule. Dan zou de ene ploeg zomaar al uitgeschakeld kunnen zijn en de ander al zeker van de volgende ronde.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Ajax - Standard Liège 29-09-2016

Bericht door Giacomo Puccini » wo sep 28, 2016 9:39 pm

Ajaciedjuh schreef:
Giacomo Puccini schreef:Dijks weer opstellen zou belachelijk zijn, want Sinkgraven heeft het in 2 uit 2 optredens uitstekend gedaan. Laat Sinkie maar bewijzen dat hij structureel goed kan functioneren als LB. Tot het tegendeel bewezen is zie ik geen reden om hem in te wisselen voor iemand die regelmatig teleurstellend presteert op die positie.
Zou mij ook verbazen als Sinkgraven niet zou spelen. Het is Bosz zijn trajectje, spreekt heel positief over Sinkgraven en heeft prima gespeeld de afgelopen 2 wedstrijden.

Verwacht niet zoveel wijzigingen. Ziyech zal vervangen worden. Verwacht Gudelj zal spelen en dat hij een keuze gaat maken tussen Riedewald & Schone. Alleen als Dolberg de belasting niet aan kan (of dat dat het advies van de medische staf is), zal voorin gewijzigd worden. Younes krijgt nog steeds de tijd om zijn vorm te hervinden (wordt wel tijd), Traore is veel gevaarlijker en belangrijker voor het elftal vanaf rechts.
Tete erin voor Veltman zou een niet meer dan logische wijziging zijn. Veltman is steevast een zwakke schakel, heeft in een Ajaxshirt zelden een acceptabel niveau gehaald. Mag toch hopen dat zijn krediet onderhand op is?
Ajax!

Plaats reactie