Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Marillion » zo aug 14, 2016 10:16 am

We hebben niet veel tijd om te treuren over het gelijkspel van zaterdagavond want dinsdag staat alweer de volgende wedstrijd op het programma. En wel de thuiswedstrijd in de laatste voorronde van de CL: Ajax - FK Rostov.

Ajax schakelde een ronde eerder PAOK Saloniki uit. Rostov zorgde voor de eliminatie van RSC Anderlecht. Nu mogen we onderling uitmaken wie er mee mag doen aan het financiële circus van de Champions League.

Bij de tegenstander ging de laatste wedstrijd nog iets slechter want Rostov verloor met 3-2. Klein verschil ten opzichte van onze situatie. Het betrof een uitwedstrijd en de tegenstander was Zenit. Rostov kwam op 0-2 maar wist dat na een rode kaart niet vast te houden. [url=https://www.youtube.com/watch?v=8iV3zOyhkU8Hier zijn de beelden terug te vinden.[/url]
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Bert » zo aug 14, 2016 10:35 am

Ik ben het helemaal eens met Bosz dat de punt naar voren of naar achteren of andere puur systeem-technische variaties de doorslag niet geven tussen slecht en goed voetballen. Maar ik hoop wel dat Bosz tegen Rostov weer kiest voor Riedewald op het middenveld. In tegenstelling tot de lopers Gudelj en Bazoer is Riedewald wel een controleur.

Ajax heeft simpelweg een controleur nodig op het middenveld om Klaassen en iemand uit het trio Bazoer/Gudelj/Van de Beek uit de verf te laten komen. De drie laatstgenoemde spelers willen allemaal naar voren, en hebben in hun rug een speler nodig die de ruimte voor de verdediging afschermt. Anders krijg je precies wat Ajax tegen Roda steeds gebeurde: de tegenstander lokt alle drie de middenvelders van Ajax naar voren, waarna de keeper van de tegenstander een lange bal geeft op de spitsen, waardoor de verdedigers van Ajax naar achteren moeten en er een gapend gat ontstaat tussen verdediging en middenveld.

Gudelj en Bazoer horen puur individueel bij de wat betere (of minder slechte) spelers van Ajax, maar daar heb je weinig aan als ze allebei niet in hun kracht kunnen spelen (en als gevolg daarvan ook Klaassen niet, en zo verder). Dus moet Bosz kiezen voor een van beide spelers, plus Riedewald en Klaassen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Marillion » zo aug 14, 2016 11:19 am

Ik ken Rostov zelf uiteraard niet. Maar als de verhalen kloppen is het een ploeg die door middel van snelle counters makkelijk tot scoren komt. Als de ruimte tussen de linies bij Ajax dus te groot is kun je wel uittekenen wat er dinsdag gaat gebeuren. Ajax speelt de bal rond, krijgt een paar halve kansen maar komt er niet echt doorheen. Dan letten we een paar keer niet op en staat het ineens 0-2.

Anderlecht kwam uit tot een op zichzelf heel behoorlijke uitslag van 2-2 om vervolgens ook thuis de boot in te gaan. Ik hoop dat Ajax niet op dezelfde manier in het mes loopt maar ben er wel bang voor.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 14, 2016 12:08 pm

Klopt, maar ik neem aan dat Bosz en de technische staf de wedstrijden van Rostov tegen o.a. Anderlecht & Zenit grondig gaan analyseren. Of Ajax goed genoeg is om niet in de val te lopen is een andere vraag...

In de wedstrijd tegen Zenit scoorde Zenit de laatste 2 goals uit aanvallen via de flanken, daar liggen waarschijnlijk de kansen voor Ajax. Ik verwacht Younes en El Ghazi op de vleugels en Traore in de spits vanaf het begin.

Ik heb er zin in, zou een enorme opsteker zijn als Ajax de CL weet te bereiken. Zowel qua moraal als financieel!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48002
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door peter » zo aug 14, 2016 12:30 pm

Dan moet je de flanken wel invullen met buitenspelers. Alles gaat via links, maar de invulling op links klopt van geen kanten. Sinkgraven vult het op zijn manier in en krijgt van Bosz nog wel de opdracht mee om het veld breed te houden. Younes loopt overal waar hij denkt dat het goed is en komt altijd in de bal. Met zijn trucje komt het altijd tot 1 a 2 goede kansen (of goals), maar het veldspel wordt er echt heel slecht van. Zeker in combinatie met al dat loopwerk op het middenveld en een Dijks die geen idee heeft wat hij moet doen.

Bosz is nog duidelijk zoekende (hoop ik dan maar) en zal eens hardere keuzes moeten maken. Riedewald terug naar het middenveld. Bazoer en Klaassen die het middenveld compleet maken. Een goede linksback en linksbuiten met diepgang maken je elftal compleet.

wimpey
Berichten: 52068
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door wimpey » zo aug 14, 2016 12:47 pm

Klaassen - Riedewald - Bazoer als middenveld i.i.g. Ik zie geen reden om Dolberg te passeren, zonder hem is het spel minder i.p.v. beter. Veltman en Sanchez centraal, Viergever dan maar op links. Tactisch i.i.g. sterker dan Dijks. Sinkgraven hoort er ook in, is qua voetbalintellect en touch beduidend beter dan Younes.

Wat Bosz niet goed doet, is aanmodderen met de samenstelling van het middenveld zoals het vorig seizoen ook al niet functioneerde. Mensen op de voor hen juiste plek zetten en impopulaire maatregelen treffen blijkt voor het trainersgilde toch meestal teveel gevraagd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Marillion » zo aug 14, 2016 1:08 pm

Ik hoop in ieder geval dat het aanpassen van het strijdplan wat succesvoller gebeurd dan bij de tweede wedstrijd tegen PAOK. Je komt niet twee keer op rij weg met zo'n mirakel.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Arthur » zo aug 14, 2016 1:25 pm

Gezien de steeds andere opstellingen ga ik er maar vanuit dat Bosz druk op zoek is naar zijn ideale opstelling. Het lijkt me niet dat je in deze fase gaat rouleren voor de fitheid?

De Dominee
Berichten: 5960
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door De Dominee » zo aug 14, 2016 2:12 pm

wimpey schreef:Klaassen - Riedewald - Bazoer als middenveld i.i.g. Ik zie geen reden om Dolberg te passeren, zonder hem is het spel minder i.p.v. beter. Veltman en Sanchez centraal, Viergever dan maar op links. Tactisch i.i.g. sterker dan Dijks. Sinkgraven hoort er ook in, is qua voetbalintellect en touch beduidend beter dan Younes.

Wat Bosz niet goed doet, is aanmodderen met de samenstelling van het middenveld zoals het vorig seizoen ook al niet functioneerde. Mensen op de voor hen juiste plek zetten en impopulaire maatregelen treffen blijkt voor het trainersgilde toch meestal teveel gevraagd.
Dus Traore op de bank? Of als rechtsbuiten? Tete weer laten verzuipen als rechtsback?

Ik zou Tete wel eens samen met Sanchez willen zien, Veltman als rechtsback. Riedewald sowieso terug naar de #6. Sinkgraven en Klaassen completeren het middenveld.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door GangstaRiB » ma aug 15, 2016 7:56 am

wimpey schreef:Klaassen - Riedewald - Bazoer als middenveld i.i.g. Ik zie geen reden om Dolberg te passeren, zonder hem is het spel minder i.p.v. beter. Veltman en Sanchez centraal, Viergever dan maar op links. Tactisch i.i.g. sterker dan Dijks. Sinkgraven hoort er ook in, is qua voetbalintellect en touch beduidend beter dan Younes.

Wat Bosz niet goed doet, is aanmodderen met de samenstelling van het middenveld zoals het vorig seizoen ook al niet functioneerde. Mensen op de voor hen juiste plek zetten en impopulaire maatregelen treffen blijkt voor het trainersgilde toch meestal teveel gevraagd.
De man is net 4 wedstrijden onderweg....

Anyway, terwijl Ajax tegen Roda aan het ploeteren was heb ik toch maar kaartjes gekocht voor deze pot.

Lionel
Berichten: 47597
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Lionel » ma aug 15, 2016 8:14 am

Jasper C; Tete, Sanchez, Veltman, Riedewald; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; AEG, Traore, Younes.

Ik word moe van die Dijks.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11440
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Toppie » ma aug 15, 2016 8:24 am

0-3 2 counters en een persoonlijke fout :blush.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13430
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Arthur » ma aug 15, 2016 8:29 am

Ik denk dat onze zwakke kant precies Rostovs sterke kant is, dus we zullen sowieso wel 1 of 2 countergoals tegen krijgen. Ben benieuwd wat we daar tegenover kunnen zetten.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Mano » ma aug 15, 2016 8:44 am

Tete eruit, Veltman als Back. Sanchez, Riedewald, Dijks
Bazoer, Klaassen, Gudelj
AEG, Dolberg, Sinkgraven.

Dijks heeft een blubber voorzet maar hij komt er wel. (op de aanvallende positie)
Viergever niet die blijft achterin hangen (angsthaas)

Riedewald voor de opbouw, Veltman ook
Dolberg laten beginnen, die zit in een flow volgens mij...
als AEG weer verstoppertje speelt. tijdje op de bank zetten.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Mano » ma aug 15, 2016 8:45 am

Arthur schreef:Ik denk dat onze zwakke kant precies Rostovs sterke kant is, dus we zullen sowieso wel 1 of 2 countergoals tegen krijgen. Ben benieuwd wat we daar tegenover kunnen zetten.

absoluut.
hopen dat je snel 1 a 2x scoort dan kan je minder risico nemen in je spel.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Khraa » ma aug 15, 2016 8:53 am

Nou, dat zien we de laatste 2 wedstrijden. Zowel tegen Sparta als Roda kom je voor, allebei de keren valt de gelijkmaker. :excited.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 15, 2016 8:54 am

Lionel schreef:Jasper C; Tete, Sanchez, Veltman, Riedewald; Bazoer, Klaassen, Sinkgraven; AEG, Traore, Younes.

Ik word moe van die Dijks.
Ik zou deze opstelling ook wel een keer in de praktijk willen zien :biggthumpup.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 15, 2016 10:38 am


Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door 999 » ma aug 15, 2016 12:04 pm

Is dat net zoiets als: Onze tegenstander mist hun belangrijke speler, Heel veel blessures bij de tegenstander, Trainer is net opgestapt enz. enz. en vervolgens krijgen we juist dan een flink pak op de broek. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door zeux » ma aug 15, 2016 12:18 pm

We verliezen van die lui (zo snel zijn ze het niet verleerd), dat team loopt vervolgens leeg en is daarna helemaal niks meer in de CL-fase. Zoiets.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Marillion » ma aug 15, 2016 12:29 pm

Ja, dat is zo ongeveer wel wat ik verwacht.

Die gasten hebben natuurlijk ook gewoon iets om voor te spelen. Al was het maar om zichzelf in de kijker te spelen bij een andere club.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door 999 » ma aug 15, 2016 12:31 pm

Daarnaast, zeg dat je met wat geluk ( of goed voetbal ) toch naar de CL. gaat, hebben we er echt iets te zoeken met deze selectie ?. Als je een beetje mee zou kunnen doen oké , maar om elke wedstrijd kansloos te zijn zit ik ook niet echt op te wachten ... Het is dat het goed geld is, wat we toch niet uitgeven, maar toch ... Ik zou toch in ieder geval in een competitie mee willen doen waar we een kansje hebben ... ik twijfel dus of we dit wel moeten willen ... mijn voetbalhart zegt doen, mijn voetbalverstand zegt liever EL ...

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 15, 2016 12:44 pm

999 schreef:Daarnaast, zeg dat je met wat geluk ( of goed voetbal ) toch naar de CL. gaat, hebben we er echt iets te zoeken met deze selectie ?. Als je een beetje mee zou kunnen doen oké , maar om elke wedstrijd kansloos te zijn zit ik ook niet echt op te wachten ... Het is dat het goed geld is, wat we toch niet uitgeven, maar toch ... Ik zou toch in ieder geval in een competitie mee willen doen waar we een kansje hebben ... ik twijfel dus of we dit wel moeten willen ... mijn voetbalhart zegt doen, mijn voetbalverstand zegt liever EL ...
Spelers stijgen vaak boven zichzelf uit in dit soort wedstrijden in een kolkende Arena, en de grote clubs rekenen juist en doen rustig aan in de groepsfase. Ideale scenario is groepsfase halen en 3e worden zodat je na de winter EL speelt!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Cruijff » ma aug 15, 2016 12:51 pm

999 schreef:Daarnaast, zeg dat je met wat geluk ( of goed voetbal ) toch naar de CL. gaat, hebben we er echt iets te zoeken met deze selectie ?.
Heeft Rostov er iets te zoeken met de huidige of met de toekomstige selectie?

Ik vind 't altijd zulke kolder dat je helemaal niets in de CL te zoeken hebt. Er doen bloody hell 32, 32 (!!!) teams mee aan dat miljoenenbal. Daar zitten altijd, zelfs in je eigen poule al, wel nog wat zwakkeren dan Ajax bij.

Dat we geen enkele CL wedstrijd wonnen is in al die jaren nooit voorgekomen. Dat we slechts 1 doelpunt tekort kwamen voor de knock-out fase, dat wel. :blush.gif:
Marillion schreef:Ja, dat is zo ongeveer wel wat ik verwacht.

Die gasten hebben natuurlijk ook gewoon iets om voor te spelen. Al was het maar om zichzelf in de kijker te spelen bij een andere club.
Een nieuwe club waar zij, mits die in CL uitkomt, dan niet speelgerechtigd voor de CL zullen zijn bij een succesvolle voorronde campagne.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma aug 15, 2016 12:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - FK Rostov 16-08-2016

Bericht door Mano » ma aug 15, 2016 12:53 pm

999 schreef:Daarnaast, zeg dat je met wat geluk ( of goed voetbal ) toch naar de CL. gaat, hebben we er echt iets te zoeken met deze selectie ?. Als je een beetje mee zou kunnen doen oké , maar om elke wedstrijd kansloos te zijn zit ik ook niet echt op te wachten ... Het is dat het goed geld is, wat we toch niet uitgeven, maar toch ... Ik zou toch in ieder geval in een competitie mee willen doen waar we een kansje hebben ... ik twijfel dus of we dit wel moeten willen ... mijn voetbalhart zegt doen, mijn voetbalverstand zegt liever EL ...

EL is niet minder vermoeiend. Eerder vermoeiender omdat je dan naar uithoeken in voormalig Oostblok moet.
kan je beter naar Barca vliegen... :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie