Sparta - Ajax 07-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Sparta - Ajax 07-08-2016

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 9:31 am

Na onze glorieuze overwinning in Thessaloniki is het weer tijd om te beginnen met de strijd om de titel in de Eredivisie. Op zondagmiddag om 14:30 op bezoek bij de club van Rotterdam: Sparta.

Volgens mij is het nog twijfelachtig of Younes erbij is. Davinson Sanchez zal voor het eerst deel uitmaken van de selectie. Verder zijn we volgens mij gewoon compleet.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Re: Sparta - Ajax 07-08-2016

Bericht door peter » do aug 04, 2016 12:05 pm

Heel benieuwd hoe El Azzouzi het doet. Die maakt op basis van de statistieken een prima voorbereiding door bij Sparta.

Ik neem toch aan dat we tegen Sparta lekker met 4-3-3 starten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do aug 04, 2016 12:30 pm

Peter schreef:Heel benieuwd hoe El Azzouzi het doet. Die maakt op basis van de statistieken een prima voorbereiding door bij Sparta.

Misschien bij Unibet een weddenschap plaatsen dat El Azzouzi een doelpunt gaat maken en/of dat hij een gele kaart pakt.

Gaizka1985

Bericht door Gaizka1985 » do aug 04, 2016 1:31 pm

Peter schreef:Heel benieuwd hoe El Azzouzi het doet. Die maakt op basis van de statistieken een prima voorbereiding door bij Sparta.

Dat laatste neem ik ook aan, Sparta volop af-/opjagen, dan mag deze wedstrijd geen probleem zijn.

De Dominee

Bericht door De Dominee » vr aug 05, 2016 9:50 am

Volle bak druk erop, 0-4.

Younes - Cassiera - Muric
Klaassen - Riedewald - Bazoer
Dijks - Sanchez - Tete - Veltman
Cillissen

:onfire.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Lionel

Bericht door Lionel » vr aug 05, 2016 9:53 am

Muric gaat niet spelen lijkt me.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 05, 2016 9:56 am

Leuk dat Sparta er weer bij is. Een potje op het Kasteel is een prima opening van het seizoen.

Ik ben heel benieuwd naar de start van Ajax. Ons programma is in het begin relatief gunstig. We zouden dus een goede start moeten kunnen maken als we niet nog teveel aan het experimenteren zijn.

En ik hoop dat we Sanchez gelijk in actie kunnen zien. Wat zou het lekker zijn als dat nu eens een echte meerwaarde in de defensie is. Gewoon een fysiek sterke speler die er voor zorgt dat iedere spits van de tegenstander een slechte middag heeft.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » vr aug 05, 2016 1:20 pm

Alex Pastoor weet meestal wel leuk voetballende teams neer te zetten als de druk er niet zoveel opstaat.
Ben benieuwd.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 06, 2016 10:17 am

Hij schijnt voor Gudelj te gaan kiezen, ten koste van Bazoer (en/of Donny).

Wat vinden we daarvan? Een fitte Bazoer in vorm moet toch in de basis staan?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za aug 06, 2016 10:33 am

Mr. Ajax schreef:Hij schijnt voor Gudelj te gaan kiezen, ten koste van Bazoer (en/of Donny).

Ik zou hem zeker boven Gufelj verkiezen, maar hoe is het met zijn vorm gesteld? Zoals hij tussen maart en mei speelde was hij een schim van zichzelf ervoor.

Bazoer, Cerny, Muric, Schöne en eigenlijk ook El Ghazi zijn in ieder geval nog niet de lievelingetjes van de trainer.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 06, 2016 1:49 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Mr. Ajax schreef:Hij schijnt voor Gudelj te gaan kiezen, ten koste van Bazoer (en/of Donny).

Ik zou hem zeker boven Gufelj verkiezen, maar hoe is het met zijn vorm gesteld? Zoals hij tussen maart en mei speelde was hij een schim van zichzelf ervoor.

Bazoer, Cerny, Muric, Schöne en eigenlijk ook El Ghazi zijn in ieder geval nog niet de lievelingetjes van de trainer.

Dat laatste vind ik nog veel te vroeg om te constateren, maar ik zou ze allemaal wel vaker aan het werk willen zien.

Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat Bosz enkel en alleen maar oog heeft voor het systeem en de speelwijze - de spelers zijn allemaal poppetjes wat dat betreft. Neem de laatste wedstrijd tegen PAOK; van bepaalde spelers hoef je bepaalde dingen niet te verwachten. Van bepaalde spelers weet je al (hoor je al te weten) wat ze wel en niet kunnen.

Ik hoop echt dat ik naast zit, en dat hij toch meer oog voor de individu laat zien te hebben. Een elftal met geen enkele speler die ook maar in potentie een mannetje kan uitspelen, dat is heel misschien leuk voor op papier, maar daar heb je in deze sport 0,0 aan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 06, 2016 4:58 pm

Geen Younes en Sanchez, Cerny is er wel bij.
Ajax ook tegen Sparta zonder geblesseerde Younes

Ajax-trainer Peter Bosz kan zondag ook tegen Sparta geen beroep doen op Amin Younes. De vleugelaanvaller kampt nog altijd met een liesblessure. Younes ontbrak woensdag ook al in de uitwedstrijd tegen PAOK Saloniki in de derde voorronde van de Champions League. Door een 2-1 zege plaatsten de Amsterdammers zich daarin voor de play-offs.
In tegenstelling tot het duel met PAOK heeft trainer Bosz aanvaller Vaclav Cerny opgenomen in de selectie.

Dat gaat ten koste van aanwinst Davinson Sanchez, die nog op zijn debuut wacht voor Ajax. De wedstrijd tussen promovendus Sparta en Ajax begint zondagmiddag om 14.30 uur op Het Kasteel en staat onder leiding van scheidsrechter Kevin Blom

Bron: nusport.nl
Hmm, er is in ieder geval een buitenspeler mee. Ik had wel gehoopt dat Sanchez er meteen bij zou zijn want achterin is genoeg te verbeteren. Al is het misschien niet zo gek om 'm eerst even een paar keer mee te laten trainen.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 06, 2016 5:31 pm

Marillion schreef:Geen Younes en Sanchez, Cerny is er wel bij.
Ajax ook tegen Sparta zonder geblesseerde Younes

Ajax-trainer Peter Bosz kan zondag ook tegen Sparta geen beroep doen op Amin Younes. De vleugelaanvaller kampt nog altijd met een liesblessure. Younes ontbrak woensdag ook al in de uitwedstrijd tegen PAOK Saloniki in de derde voorronde van de Champions League. Door een 2-1 zege plaatsten de Amsterdammers zich daarin voor de play-offs.
In tegenstelling tot het duel met PAOK heeft trainer Bosz aanvaller Vaclav Cerny opgenomen in de selectie.

Dat gaat ten koste van aanwinst Davinson Sanchez, die nog op zijn debuut wacht voor Ajax. De wedstrijd tussen promovendus Sparta en Ajax begint zondagmiddag om 14.30 uur op Het Kasteel en staat onder leiding van scheidsrechter Kevin Blom

Bron: nusport.nl
Hmm, er is in ieder geval een buitenspeler mee. Ik had wel gehoopt dat Sanchez er meteen bij zou zijn want achterin is genoeg te verbeteren. Al is het misschien niet zo gek om 'm eerst even een paar keer mee te laten trainen.
Ik ben ook benieuwd naar Sanchez, maar het lijkt me inderdaad slimmer om hem een paar keer mee te laten trainen. Vergeet niet dat het donderdag vast niet veel meer was dan een uitlooptraining. Hou je vrijdag en heel misschien zaterdag over? Ik zou hem nog een weekje laten meetrainen.

Cerny erbij is goed, al vind ik het nog steeds karig vwb buitenspelers in de selectie. Haal Muric er dan ook meteen bij. Die jongen passeert zo ontzettend makkelijk. Is gewoon een goede optie om erbij te hebben, vind ik. We hebben spelers nodig die een mannetje kunnen passeren, dat kan in de basiself (mocht ie er staan) alleen El Ghazi, en dat wilt ook niet zo vlotten de laatste tijd...

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » za aug 06, 2016 5:53 pm

Ik zou Muric ook wel eens in Ajax 1 willen zien. Hij laat zijn klasse nog niet vaak genoeg zien, maar misschien doet meer tegenstand, en vertrouwen van Bosz hem juist goed.

Leuk dat Sparta er weer bij is en mooi voor Ajax om op het Kasteel het Eredivisie seizoen te openen.

Gudelj speelt zich hopelijk rap in de kijker bij een club uit een grotere competitie. Die jongen gaat later in het seizoen alleen maar in de weg lopen, want Bazoer en Van de Beek hebben veel meer talent.
Ajax!

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za aug 06, 2016 6:20 pm

Mits Muric niet geblesseerd is, kan hij het wel vergeten. Wordt telkens gepasseerd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 06, 2016 7:25 pm

Ik ben niet enthousiast over Muric. Mooie techniek, maar doet veel te weinig in een wedstrijd. Zoekt ook nooit de diepte. Beetje een priegelaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 06, 2016 7:47 pm

Het is natuurlijk niet voor niets dat zowel De Boer als Bosz hem er niet bij pakt. Als die jongen meer zou laten zien zou hij echt wel minimaal bij de selectie zitten.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » za aug 06, 2016 7:57 pm

Marillion schreef:Het is natuurlijk niet voor niets dat zowel De Boer als Bosz hem er niet bij pakt. Als die jongen meer zou laten zien zou hij echt wel minimaal bij de selectie zitten.
Mwah, daar moet een technische staf soms iets slimmer in zijn, vind ik. Persoonlijk vind ik het echt overduidelijk dat ie van het talent barst, even los van zijn minpunten. Bepaalde spelers (mensen) hebben soms vertrouwen nodig om niet helemaal in een neerwaartse spiraal terecht te komen. Dan kan er worden geroepen dat je dan niet geschikt bent voor de topsport, maar dat vind ik veel te makkelijk. Toen hij wel erbij werd gepakt door De Boer eind vorig seizoen, liet hij meteen een stuk meer zien dan bijna alle andere buitenspelers bij elkaar.

Mijn punt is dat zo'n jongen - naar mijn bescheiden mening - buitengewoon talent heeft. Dan vind ik het jammer om hem nu al af te schrijven, of dat nou officieel is of niet. Haal hem bij de selectie, laat hem op de bank zitten, om mee te beginnen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za aug 06, 2016 8:01 pm

Het is van buitenaf wat lastig te beoordelen. Ik zie 'm niet op training en wedstrijden van Jong Ajax zie ik ook niet. Ik zou natuurlijk graag zien dat die jongen de buitenspeler is waar we al zolang op wachten. Maar als hij niet eens bij de groep zit krijg ik toch het idee dat hij simpelweg te weinig laat zien. Vertrouwen krijgen is één maar je moet dat ook verdienen en afdwingen.

Hopelijk pakt hij de handschoen nog op en toont hij aan dat hij beter kan.
Nil volentibus arduum

mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19

Bericht door mattie » zo aug 07, 2016 12:21 pm

Sinkgraven start.. Dolberg wissel..

Weer verschillende spelers.. Mijn god het is net alsof FdB nog niet weg is.. :1evil.gif:
Weer op zoek naar een Interim coach..

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 07, 2016 12:23 pm

Heel benieuwd in welk systeem we gaan spelen. Ik hoop Bazoer in de punt naar achteren en Sinkgraven als hangende linksbuiten.
Ajax!

Arthur

Bericht door Arthur » zo aug 07, 2016 12:25 pm

Ajax.nl stuurde het bericht met de opstelling maar met de spelers in willekeurige volgorde. Die hebben blijkbaar ook nog geen idee wie waar gaat spelen haha.

Ik hoop niet dat Bosz weer 5-3-2 van stal haalt om te bewijzen dat het wél werkt.

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 07, 2016 12:28 pm

Opvallend maar ook wel positief dat Bosz zoveel wisselt. Houdt iedereen scherp, iedereen heeft nog een kans, er is concurrentie. Over 2 maanden moet er wat meer vastigheid zijn natuurlijk, maar voor een nieuwe coach aan de start van een nieuw seizoen vind ik veel wisselingen wel een goed teken. Ook positief dat we meerdere systemen oefenen, dat draagt bij aan de tactische ontwikkeling van spelers en naar verloop van tijd gaan we hier absoluut de vruchten van plukken. Niet iedereen zal dit aankunnen; zij moeten dan maar afvallen.
Ajax!

Toppie

Bericht door Toppie » zo aug 07, 2016 12:35 pm

0 Vertrouwen erin :blush.gif:

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » zo aug 07, 2016 12:38 pm

mattie schreef:Sinkgraven start.. Dolberg wissel..

Weer verschillende spelers.. Mijn god het is net alsof FdB nog niet weg is.. :1evil.gif:
Dolberg is pas 19 en heeft 2 loeizware wedstrijden gespeeld. Vind het wel logisch. Het is schrijnend dat je terug moet vallen op Sinkie. Maar goed, dat heeft ons TH feilloos in de gaten......

Als je Bosz echt een kans wilt geven moet hij daarvoor wel de middelen krijgen. Bosz moet het doen met een jeugdelftal.
Whitey on the moon.

Plaats reactie