PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Thijs » do jul 28, 2016 8:15 am

Aanstaande woensdag spelen onze jongens om 20.30 uur in Thessaloníki voor een plekje in de Play-Offs.

Plaats van handeling is het Toumba-stadion, en er reizen (naar verwachting) tussen de 100 en 150 supporters mee. Net als in de thuiswedstrijd moeten we oppassen voor Giorgios Souflaki en Angelos Tszatziki, maar als we die weten te neutraliseren wordt het gewoon 0-2.

Doelpunten Klaassen en Younes. :ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door beelzebub » do jul 28, 2016 8:19 am

We moeten wel scoren. Met een salonikiremise zijn we de sjaak. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

GangstaRiB
Berichten: 16883
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door GangstaRiB » do jul 28, 2016 8:47 am

Ajax was redelijk machteloos in Amsterdam. Het zal PAOK een rotzorg zijn hoe ze verder gaan. Ajax gaat het niet redden. Hopelijk lukt het ze een keer om alle schroom van zich af te werpen en dus wel een passeerbeweging te durven maken of iemand inspelen die in een aanvallende positie staat. Dan valt er nog wat te genieten.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11936
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Sandro » do jul 28, 2016 8:56 am

Vergeet Artemis Ouzo ook niet. Die kan ons helemaal dronken spelen als hij het op zn heupen krijgt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Cruijff » do jul 28, 2016 8:58 am

Goede woordspeling weer beelzebub. :ajaxsmiley.gif:

Ajax moet in staat zijn om tegen dit PAOK meerdere doelpunten te maken. Ik vond die Grieken wel levensgevaarlijk de spaarzame keren dat ze zelf de bal hadden. Technisch gezien waren ze zeker niet beroerd, zeg maar gerust een heel linke ploeg.

Ook lopen er een paar vervelende zuigers in dat team rond, Klaassen had het meerdere keren met een paar Grieken aan de stok. Na 89.XX minuten ging Klaassen in de zestien tegen de grond. Het was zeker geen penalty maar hij was gewoon uit balans, maakte geen bewuste schwalbe. Meteen ging zo'n Griek heel irritant lopen doen. Reken maar dat als Ajax lang een gelijke stand weet te houden in Thessaloniki PAOK niet zal schromen om met een heel smerige schwalbe de scheidsrechter tot een penalty te verleiden. Wanneer een Griek daarin slaagt, vinden de lokale fans hem een held.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9109
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jul 28, 2016 11:50 am

Thijs schreef:Aanstaande woensdag spelen onze jongens om 20.30 uur in Thessaloníki voor een plekje in de Play-Offs.

Plaats van handeling is het Toumba-stadion, en er reizen (naar verwachting) tussen de 100 en 150 supporters mee. Net als in de thuiswedstrijd moeten we oppassen voor Giorgios Souflaki en Angelos Tszatziki, maar als we die weten te neutraliseren wordt het gewoon 0-2.

Doelpunten Klaassen en Younes. :ajax.gif:
Ga jij die kant op Thijs?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Thijs » do jul 28, 2016 12:04 pm

Nee, vluchten vanaf 280 euro zijn voor mij te gortig.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Cruijff » do jul 28, 2016 12:07 pm

Thijs schreef:Nee, vluchten vanaf 280 euro zijn voor mij te gortig.
Een hele week vakantie in Griekenland vind je bij diverse reisorganisaties goedkoper.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Marillion » ma aug 01, 2016 8:21 am

Ga er maar vanuit dat Younes niet meegaat:
Ajax dreigt Younes te moeten missen tegen PAOK

Amin Younes moet woensdag mogelijk verstek laten gaan, als Ajax het in de derde voorronde van de Champions League opneemt tegen PAOK Saloniki. In Griekenland moeten de Amsterdammers aan de bak na het 1-1 gelijkspel in eigen huis. Younes kampt met een hardnekkige liesblessure, schrijft De Telegraaf. De Duitse linksbuiten viel vorige week nog in tijdens de thuiswedstrijd tegen PAOK. Sindsdien kon Younes geen enkele keer met de groep meetrainen bij Ajax. Maandag wordt besloten of Younes dinsdag meevliegt naar Griekenland.

Ajax kan in Thessaloniki vermoedelijk wel weer beschikken over Riechedly Bazoer. De middenvelder miste de heenwedstrijd tegen PAOK met bovenbeenklachten. Zaterdag hervatte hij de groepstraining. Trainer Peter Bosz heeft woensdag ook weer de beschikking over Nemanja Gudelj. De middenvelder keert terug van een schorsing.

De wedstrijd tussen PAOK en Ajax begint woensdag om 20.30 uur in het Toumba-stadion.

Bron: nusport.nl
Verder is het de vraag of Bosz het middenveld gaat aanpassen. Komen Bazoer en/of Gudelj weer terug in het elftal?
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Mano » ma aug 01, 2016 8:39 am

het is niet makkelijk....

Je wil anders spelen want het spel was de laatste seizoenen dramatisch lelijk maar in Juli worden de 'financieel' belangrijkste wedstrijden al gespeeld.

Ik geef het je te doen :excited.gif:


Wordt een zeperd. Het spel van Bosz zit het nog niet in waardoor mensen taken vergeten en er gaten komen.
Daarnaast zijn er best kansen alleen heeft Ajax geen killers dus schieten ze huizenhoog over, naast of op de lat.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Marillion » ma aug 01, 2016 8:59 am

Toch hadden we die eerste wedstrijd gewoon kunnen, misschien zelfs wel moeten, winnen. Ik weet wel dat we daar niets voor kopen. Maar ik wil er maar mee zeggen dat het op zich haalbare kaart is om deze wedstrijd te winnen. PAOK is natuurlijk geen tegenstander uit de buitencategorie.

Voor het zelfvertrouwen van het elftal zou het erg lekker zijn als we deze wedstrijd winnen. Ik weet wel dat al die oefenwedstrijden niet tellen maar als voetballer wil je toch ook eens als winnaar van het veld stappen. En komend weekend begint de competitie al op bezoek bij Sparta. Niet al te lastig, wel uit.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 01, 2016 9:51 am

We zijn weer een week verder, Bosz heeft weer een aantal keer met de groep kunnen trainen en er komen een aantal jongens terug. Dit moet toch gaan lukken?!

Ben wel benieuwd naar de invulling van het middenveld ivm terugkeer Gudelj en waarschijnlijk Bazoer. Klaassen en Riedewald lijken mij zekerheidjes, dan blijft er nog 1 plek over voor Gudelj, Bazoer of van de Beek, zeg het maar!

wimpey
Berichten: 52067
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door wimpey » ma aug 01, 2016 10:13 am

Gaizka1985 schreef:We zijn weer een week verder, Bosz heeft weer een aantal keer met de groep kunnen trainen en er komen een aantal jongens terug. Dit moet toch gaan lukken?!
Bosz maakt (op mij) een goede indruk. Vraag is of zijn spelers het kunnen omzetten. Een fataal foutje is op dit niveau snel gemaakt. Aug. week Cillessen, wie woensdag? Om die reden verwacht ik niet dat Ajax het redt. Kansen missen, heksenketel, scheids tegen en dan een paar foutjes waar iedere tegenstander van Ajax op loert.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 01, 2016 10:33 am

Gudelj zal gaan spelen ipv Van Beek. Bazoer komt terug van blessure en Gudelj is fit en brengt extra kracht op het middenveld. Daarnaast heeft hij belooft om meer te gaan scoren.... een mooie gelegenheid om een begin te maken aan die doelstelling ;-)


"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33956
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Duke » ma aug 01, 2016 10:46 am

Het zou natuurlijk al helpen als we een goede spits konden opstellen, maar dat zal wel teveel gevraagd zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Marillion » ma aug 01, 2016 11:01 am

We moeten niet het hele seizoen van hem alleen afhankelijk zijn. Maar in de eerste wedstrijd was de prestatie van Dolberg heel behoorlijk.

Misschien komt Cassierra er deze keer wat meer aan te pas. Die viel wat tegen in die confrontatie.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Cruijff » ma aug 01, 2016 11:30 am

Marillion schreef: Misschien komt Cassierra er deze keer wat meer aan te pas. Die viel wat tegen in die confrontatie.
Niet zozeer omdat hij het zelf slecht deed, hè.
Hij kwam voornamelijk niet in het stuk voor omdat in extreme mate El Ghazi geen enkele bal richting de andere flank afspeelde én omdat Dijks continu onnodig in zijn zone ging rennen. En continu voorzetten afleverde die balverlies, frustratie en een boel energie opleverden.

Kijk bij beide doelpunten tegen Olympique Marseille nog maar even na hoe Cassierra in het spel betrekken wél moet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Marillion » ma aug 01, 2016 11:35 am

Het was inderdaad een lastige wedstrijd voor hem. Ik schrijf 'm ook niet af of zo. Constateer alleen dat hij niet zoveel inbreng had.

En ik heb nog niet zo'n beeld van wat hij kan. Meer dan wat losse beelden heb ik nog niet gezien. Dus ik vraag me daarom af wat het plan is. Vleugel of centrum.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14569
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 01, 2016 11:38 am

Marillion schreef:Ga er maar vanuit dat Younes niet meegaat:
Ajax dreigt Younes te moeten missen tegen PAOK

Amin Younes moet woensdag mogelijk verstek laten gaan, als Ajax het in de derde voorronde van de Champions League opneemt tegen PAOK Saloniki. In Griekenland moeten de Amsterdammers aan de bak na het 1-1 gelijkspel in eigen huis. Younes kampt met een hardnekkige liesblessure, schrijft De Telegraaf. De Duitse linksbuiten viel vorige week nog in tijdens de thuiswedstrijd tegen PAOK. Sindsdien kon Younes geen enkele keer met de groep meetrainen bij Ajax. Maandag wordt besloten of Younes dinsdag meevliegt naar Griekenland.

Ajax kan in Thessaloniki vermoedelijk wel weer beschikken over Riechedly Bazoer. De middenvelder miste de heenwedstrijd tegen PAOK met bovenbeenklachten. Zaterdag hervatte hij de groepstraining. Trainer Peter Bosz heeft woensdag ook weer de beschikking over Nemanja Gudelj. De middenvelder keert terug van een schorsing.

De wedstrijd tussen PAOK en Ajax begint woensdag om 20.30 uur in het Toumba-stadion.

Bron: nusport.nl
Verder is het de vraag of Bosz het middenveld gaat aanpassen. Komen Bazoer en/of Gudelj weer terug in het elftal?

Muric in zijn plaats op de bank.


Verder zou ik inderdaad met Gudelj in op rechtshalf beginnen en niet Bazoer (ervan uitgaande dat Donny sowieso gaat banken). Ik denk en hoop dat ie op de half positie beter tot zijn recht komt. Kan ie zijn energie kwijt, beetje pendelen, en knallen vanuit de tweede lijn. Is op dit moment in ieder geval fitter dan Bazoer lijkt me.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 01, 2016 12:41 pm

Misschien is Bazoer in de toekomst nog een optie als CV? Daar speelde hij in de jeugd ook tenslotte, dan kan je in balbezit 3-4-3 spelen net als met Rijkaard in '95.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door peter » ma aug 01, 2016 1:45 pm

Heel benieuwd of Riedewald (de beste man tegen PAOK) zal blijven staan op 6.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Ajaciedjuh » ma aug 01, 2016 2:17 pm

Peter schreef:Heel benieuwd of Riedewald (de beste man tegen PAOK) zal blijven staan op 6.
Ongetwijfeld. Meer benieuwd hoe hij het voorin gaat oplossen: Younes geblesseerd en Muric/Cerny gepasseerd. Maar 1 echte buitenspeler nu in de selectie (El Ghazi). Stapt Bosz af van 4-3-3 of Cassierra weer vanaf links?

Passeren van Cerny/Muric: zal er snel een buitenspeler aangetrokken worden en zullen Cerny/Muric verhuurd worden!?
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door peter » ma aug 01, 2016 2:23 pm

Wedstrijdselectie PAOK - Ajax

Peter Bosz reist met 21 spelers af naar het Griekse Thessaloniki voor het duel met PAOK op woensdag 3 augustus. Ook de nieuwe aanwinst Davinson Sánchez staat in het rijtje van Bosz.

De Colombiaan meldde zich maandagochtend voor het eerst bij de selectie. Ter kennismaking en integratie reist Sánchez dinsdag mee met de ploeg. De nieuwe verdediger zal echter nog niet in actie komen tegen de Grieken, aangezien hij nog niet speelgerechtigd is voor Ajax.

Amin Younes ontbreekt op het lijstje van Bosz. De aanvaller kampt met lichte liesklachten en reist niet mee met de selectie.

Wedstrijdselectie PAOK – Ajax (woensdag 3 augustus, 20:30 uur NL tijd):
Jasper Cillessen
Kenny Tete
Joël Veltman
Jairo Riedewald
Davinson Sánchez
Riechedly Bazoer
Anwar El Ghazi
Daley Sinkgraven
Davy Klaassen
Heiko Westermann
Mateo Cassierra
Lasse Schöne
Andre Onana
Kasper Dolberg
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Donny van de Beek
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Matthijs de Ligt
Richairo Zivkovic

Ajax.nl
We gaan nu helemaal zonder diepte op de flanken spelen. Heel goed plan. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48001
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door peter » ma aug 01, 2016 2:42 pm

Ik zit nog even door het lijstje heen te lopen, maar het is toch van de zotte dat we moeten scoren en dat we vervolgens 8 a 9 spelers meenemen die als verdediger spelen?

Ik tel vier aanvallers. Vier.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PAOK Saloniki - Ajax 03-08-2016

Bericht door Marillion » ma aug 01, 2016 2:46 pm

Als het vanaf de bank moet gebeuren ligt ons lot dus in handen van Zivkovic. Die is kennelijk dan toch nog weer aangehaakt nadat het er in de voorbereiding op leek dat hij de aansluiting met de selectie alweer kwijt was.

Mag ik ondertussen ook voorzichtig concluderen dat Muric het niet gaat redden bij Ajax? Was recent al even kritisch dat hij niets hoorde van Bosz en zit niet bij de groep. Na een jaar bij Jong Ajax had dit toch wel het seizoen van zijn aansluiting moeten worden. Ik weet, het seizoen duurt nog lang. Maar hij ligt duidelijk niet op schema.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie