Competitieprogramma 2016-2017
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: Competitieprogramma 2016-2017
7x zaterdag
9x zondag
1x woensdag
Met opties op verschuivingen door EL en / of CL
9x zondag
1x woensdag
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
en steeds maar weer een uitwedstrijd na een Europees duel.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat weet je niet Demo. We moeten eerst maar eens de poulefase van de CL of de EL halen. 

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Je hebt gelijk, ik ben te voorbarig, het valt misschien meebeelzebub schreef:Dat weet je niet Demo. We moeten eerst maar eens de poulefase van de CL of de EL halen.

Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
De eerste competitie helft wel heeeeel veel Zaterdag wedstrijden... gelukkig is de tweede competitie helft bijna alles op de zondag!
Ik verwacht dat al die zaterdagwedstrijden worden verplaatst naar de zondag. Ajax gaat natuurlijk geen CL spelen.
IK GELOOF!!!!!!
ik weet het niet, muntje zou zomaar eens goed kunnen vallen voor die CL kwalificatie
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
-
- AT Toto winner 15/16
Idd. Tweede voorronde doorkomen zou verrassend zijn, derde voorronde doorkomen een mirakel.
Die voorrondes zullen me een zorg zijn. Ik kijk liever naar de strijd om de titel. We spelen dus op de 32e speeldag in Eindhoven. Dat kon wel eens de sleutelwedstrijd van het seizoen worden.
Verder 23 oktober naar de Kuip en 2 april de klassieker in Amsterdam. Die schrijf ik ook alvast op.
Verder 23 oktober naar de Kuip en 2 april de klassieker in Amsterdam. Die schrijf ik ook alvast op.
Nil volentibus arduum
Zo sta ik er niet in.Marillion schreef:Die voorrondes zullen me een zorg zijn. Ik kijk liever naar de strijd om de titel.
We moeten de Rapid Wiens en de Steaua Boekaresten op deze aardbol gewoon helemaal van het veld spelen.
Lekkere avondwedstrijden op zomeravonden dinsdag / woensdag in de Arena, shirtje met korte mouwen aan en Peter Bosz die ondanks een korte voorbereiding begint met een overwinning. En met per wedstrijd steeds wat aantrekkelijker voetbal.
Dat is wat hij nodig heeft voor een vliegende start en zoals hij tot nu toe overkomt gun ik hem het wel.
-
Hoeveel voorrondes moet Ajax spelen voor het bereiken van de poulefase van CL of EL, ik dacht twee of is dat veranderd?brigade zuid schreef:Idd. Tweede voorronde doorkomen zou verrassend zijn, derde voorronde doorkomen een mirakel.
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Altijd twee, ja.
Twee keer winnen = CL
Een keer winnen en één keer verliezen = EL
Twee keer verliezen = Uitgeschakeld
Twee keer winnen = CL
Een keer winnen en één keer verliezen = EL
Twee keer verliezen = Uitgeschakeld
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
- Jinne
- Site Admin
Gezien de UEFA-ranglijst is de tweede CL-plek wel in gevaar. Met slechts één ticket over betekent het ook voor de kampioen dan al CL verplichtingen in juli / augustus.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Dat klopt. Echter, één redelijk sterk seizoen en je hebt wel weer behoorlijk wat lucht op die lijst.Jinne schreef:Gezien de UEFA-ranglijst is de tweede CL-plek wel in gevaar. Met slechts één ticket over betekent het ook voor de kampioen dan al CL verplichtingen in juli / augustus.
Maar los daarvan: zou bovenstaand scenario zo heel erg zijn?
Ik wil wel graag Europees voetbal maar ik hecht niet zoveel waarde aan de CL. Met dat toernooi heb ik niets en los van het startgeld hebben we er niet al te veel te zoeken. Nu ben ik niet de penningmeester van Ajax dus dat startgeld zal me een zorg zijn. We zijn gezond genoeg.Cruijff schreef:Zo sta ik er niet in.Marillion schreef:Die voorrondes zullen me een zorg zijn. Ik kijk liever naar de strijd om de titel.
We moeten de Rapid Wiens en de Steaua Boekaresten op deze aardbol gewoon helemaal van het veld spelen.
Lekkere avondwedstrijden op zomeravonden dinsdag / woensdag in de Arena, shirtje met korte mouwen aan en Peter Bosz die ondanks een korte voorbereiding begint met een overwinning. En met per wedstrijd steeds wat aantrekkelijker voetbal.
Dat is wat hij nodig heeft voor een vliegende start en zoals hij tot nu toe overkomt gun ik hem het wel.
Voor mij staat op één dat ik Ajax aantrekkelijk voetbal wil zien spelen en ik wil na twee mislukte campagnes de titel weer terug. Als daar nog een leuke EL campagne bij kan zie ik dat graag maar wel in die volgorde.
Nil volentibus arduum
Een keer verliezen en een keer winnen kan ook als route naar de el
I think I lost my fucking headache
Ik denk dat we in de CL ongeveer net zoveel te zoeken hebben als PSV. Ik had ook graag weleens als op papier sterkste tegenstander een Manchester United gehad in plaats van elk jaar Barcelona of Real Madrid in combinatie met ook nog een een PSG / Milan / Lyon of Borussia Dortmund.Marillion schreef:Ik wil wel graag Europees voetbal maar ik hecht niet zoveel waarde aan de CL. Met dat toernooi heb ik niets en los van het startgeld hebben we er niet al te veel te zoeken. Nu ben ik niet de penningmeester van Ajax dus dat startgeld zal me een zorg zijn. We zijn gezond genoeg.
Gevaarlijk dichtbij de 4e plaats zijn we in al die CL groepen geen enkele keer geweest... we zaten altijd ruim op plaats 3, veelal kort op plaats 2. Te weinig punten tegen AC Milan, Lyon of Manchester City werden er niet gehaald... die (uit)nederlaag tegen de ploeg uit pot 4 nekte ons vaak.
Ik vind de CL als toernooi ook niet heel erg leuk meer. De potjes echter zijn wel van een vrij hoog niveau en Cillessen, Klaassen en Milik moeten zich daar best een jaar staande in kunnen houden.
Ajax hoort elk jaar om de titel te strijden, in de huidige hiërarchie in de Eredivisie is het een spannende strijd tussen Ajax en PSV. Ongeacht of de ene ploeg een lange(re) Europese campagne speelt of de ander.Marillion schreef:Voor mij staat op één dat ik Ajax aantrekkelijk voetbal wil zien spelen en ik wil na twee mislukte campagnes de titel weer terug. Als daar nog een leuke EL campagne bij kan zie ik dat graag maar wel in die volgorde.
Die wedstrijden in de Europees verband zijn vaak aantrekkelijker, tegenstanders graven zich dan minder in tegen Ajax. Ook tegen relatieve underdogs, zo zag Rapid Wien zichzelf tegen ons, werden er vééél meer kansen gecreëerd door Ajax dan in menig Eredivisiewedstrijd.
In ieder geval moet er in die 3e voorronde gewonnen worden, al is het maar vanwege de positieve vibe waarmee het seizoen dan begint.
Ajax moet best in staat zijn om op twee fronten te strijden, kom op. De lat mag best een beetje omhoog. Het gaat verspreid over een heel jaar om slechts 34 Eredivisie potjes en het is ook niet zo dat er meerdere heel zware bekertoernooien in Nederland zijn. Sterker nog, als deelnemer aan Europees voetbal (zelfs als je in de voorrondes al sneuvelt) stroom je pas later in.

- Jinne
- Site Admin
Eerste helft competitie bijna standaard alles op zaterdag avond thuis. Alleen Utrecht en PSV op zondag.elliquido schreef:7x zaterdag
9x zondag
1x woensdag
In de tweede helft van seizoen zie ik een AZ thuis op woensdag om half 7. Dat is vanuit werk dus gelijk naar Ajax en voor een groot deel van mensen een paar uur eerder weg / vrij nemen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
-
Zouden we EL gaan spelen dan zullen de nodige zaterdagpotjes wel naar zondag gaan denk ik.