Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 1:20 pm

Gaizka1985 schreef:Bizar dat de nummer 4 van Griekenland voorronde CL speelt, doen de Griekse clubs het zo goed de laatste jaren in Europa?!
Nee.
Olympiakos heeft het in de recente jaren wel een stuk beter gedaan dan wij, maar qua 'waarde van de punten' die ze op de ranglijst hebben, krijgen ze het exact zelfde aantal CL plekken als wij in Nederland.

Echter, de nr 4 is naar de voorronde CL doorgeschoven wegens Europese uitsluiting ivm financiële wantoestanden bij hoger geklasseerde clubs.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door WP_Legend » vr jul 15, 2016 1:25 pm

playoffs...

maar goed, voor mij lijkt me dit een makkie...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Duke » vr jul 15, 2016 1:32 pm

Een makkie? Voor Ajax? :aai.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 1:38 pm

WP_LeGeNd woont in een land ver weg van Europa waar Ajax in de media nog 'the Dutch giants' worden genoemd, Duke. :smallgrin.gif:

Voor Ajax met het huidige niveau ( ik blijf bij mijn betoog uit het voorbereiding topic, iedereen met een zoontje die niet eens perse goed kan voetballen maar wel motorisch normaal weet hoe ie moet lopen heeft anno 2016 een zoontje die de huidige jeugdopleiding van Ajax zou kunnen doorlopen.... :blush.gif: )

zijn er geen makkies.

Tegen De Graafschap voetballen is voor deze selectie geen makkie. Tegen amateurs niet, tegen PAOK, Steaua, Monaco of Rostov is ook geen makkie.

Toch vind ik dat je wel minimaal moet eisen dat je in ieder geval tot aan de play-off ronde gaat overleven.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 1:40 pm

Vorig seizoen de afgang tegen Rapid Wien was schandalig. Echt beneden alle levels.

Hoewel er in die wedstrijden, met name uit in Wenen, wel heel veel kansen werden gecreëerd. Veel meer zelfs dan in wedstrijden in de Eredivisie tegen clubs uit het rechter rijtje.

Je kunt De Boer die fale van een jaar terug verwijten, of Sinkgraven en Gudelj vanwege het gratis uitdelen van tegendoelpunten. En vooral ook El Ghazi, door het missen van vele opgelegde kansen en het maken van oerdomme keuzes. Simpel een bal afleggen op Milik en de voorsprong is 0-3.

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Andriy Demchenko » vr jul 15, 2016 1:53 pm

Toch denk ik dat het recept voor komende tijd opnieuw wordt om via de vleugels gevaar te stichten en dan de backs van de tegenstander bang te maken. Het was ook wel typerend hoe makkelijk Ajax er toen bij vlagen doorheen sneed.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door WP_Legend » vr jul 15, 2016 1:56 pm

Cruijff schreef:WP_LeGeNd woont in een land ver weg van Europa waar Ajax in de media nog 'the Dutch giants' worden genoemd, Duke. :smallgrin.gif:
Toch vind ik het onzin om bang te worden van de nummer vier van Griekenland... WIJ ZIJN :ajaxscarf.gif: :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door zeux » vr jul 15, 2016 2:03 pm

Duke schreef:
PAOK (GRE) 37.440
Steaua București (ROU) 36.576
Monaco (FRA) 36.549
Young Boys (SUI) 24.755
Rostov (RUS) 11.716
Sterkste toch?
Die coefficient wordt uit vijf jaarresultaten opgebouwd. Dus is het interessant om te zien is wat de trend daarin is.

PAOK

11/12 - 11.520
12/13 - 2.380
13/14 - 10.220
14/15 - 6.240
15/16 - 7.080

AJAX

11/12 - 14.720
12/13 - 9.842
13/14 - 11.183
14/15 - 15.216
15/16 - 7.150

Kwa nummertjes was Ajax dus even 'sterk' (ongeveer) als PAOK vorig jaar.

Gemiddelde zit Ajax wel wezenlijk hoger.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Demosthenes » vr jul 15, 2016 2:14 pm

Dacht ik bij Steaua Boekarest en RB Salzburg aan winnen voor Ajax, vrees ik nu weer een nederlaag. De 3-3 uit was toch nog met Suarez? Ajax komt met een veredeld jeugdteams o.l.v. een be(b/j)aarde Duitser. Voorronde EL zal spannend worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » vr jul 15, 2016 2:19 pm

Demosthenes schreef:Dacht ik bij Steaua Boekarest en RB Salzburg aan winnen voor Ajax, vrees ik nu weer een nederlaag. De 3-3 uit was toch nog met Suarez?
Mooi zo.
Laten we hopen dat je er 3 keer op rij naast zit en jouw voorspelling of dit keer vrees dus weer niet uitkomt.
Demosthenes schreef:De 3-3 uit was toch nog met Suarez?
Klopt. Maar naarmate hij langer weg is, wordt hij steeds beter gemaakt.
Dat was ook nog de Suárez die overdreven veel kaarten pakte, veel makkelijke kansen mistte, gefrustreerd raakte als het in wedstrijden niet liep.

Zéér gefrustreerd raakte Suárez in de eerste wedstrijd, de 1-1 in de Arena van de Koreaan Suk die toen voor de komst van El Ham in de punt van de spits mocht spelen. Suk raakte namelijk niet alleen geen knikker, hij liep ook hinderlijk in de weg.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr jul 15, 2016 2:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door beelzebub » vr jul 15, 2016 2:23 pm

Ja. Als je goed kon liplezen zei Suarez: "Give me the ball, you suck." En Suk maar ja-knikken en zeggen: "Yes, me Suk." :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Marillion » vr jul 15, 2016 6:44 pm

De discussie over Martin Jol zijn geboorteplaats mag hier worden gevoerd. Gaan we hier weer verder over onze kansen tegen PAOK. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Demosthenes » vr jul 15, 2016 8:20 pm

Marillion schreef:De discussie over Martin Jol zijn geboorteplaats mag hier worden gevoerd. Gaan we hier weer verder over onze kansen tegen PAOK. :biggthumpup.gif:
Waarom dan mijn bericht over o.a. de self-defeating prophecy enz. naar die 'onderbuik-topic' is verplaatst is mij een raadsel.

Het interesseert mij niet waar die Jol is geboren, begon er ook niet over, maar als IH erover begint lijkt het erop dat het om IHS gaat, iets moet worden geloofd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Marillion » za jul 16, 2016 9:26 am

Omdat het dan logisch is om de hele discussie te verplaatsen die niets van doen heeft met het oorspronkelijke onderwerp. Maar het staat iedereen vrij om rustig verder te praten in dat topic.

Ondertussen is de voorverkoop voor de thuiswedstrijd al gestart. We spelen dinsdag 26 juli om 20:45 in de Arena.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 16, 2016 10:20 am

Ik wil wel weten wanneer de uitwedstrijd is; 2 augustus zou ik kunnen, de 3e niet. Duurt lang voor het bekend is!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Marillion » za jul 16, 2016 10:55 am

Mochten we PAOK uitschakelen zijn dit overigens de mogelijke tegenstanders in de laatste voorronde:

- RSC Anderlecht of FK Rostov
- Borussia Mönchengladbach
- AS Roma
- Fenerbache of AS Monaco
- Sparta Praag of Steaua Boekarest

Mocht in komende voorronde Young Boys er in slagen om Shakthar Donetsk uit te schakelen dan komen de Zwitsers in dit lijstje en valt de hoogst geplaatste ploeg uit dit rijtje af als mogelijke tegenstander. Dat zou nu RSC Anderlecht zijn.

Maar goed, laten we eerst maar eens zien of we PAOK een beetje partij kunnen bieden.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » za jul 16, 2016 11:05 am

Marillion schreef: Mocht in komende voorronde Young Boys er in slagen om Shakthar Donetsk uit te schakelen dan komen de Zwitsers in dit lijstje en valt de hoogst geplaatste ploeg uit dit rijtje af als mogelijke tegenstander. Dat zou nu RSC Anderlecht zijn.
Young Boys had ik voor deze ronde wel een lekkere tegenstander gevonden, maar als zij van Shaktar winnen dan kan dat in de play-off ronde dus alsnog?

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » za jul 16, 2016 1:05 pm

Marillion schreef:Mochten we PAOK uitschakelen zijn dit overigens de mogelijke tegenstanders in de laatste voorronde:

- RSC Anderlecht of FK Rostov
- Borussia Mönchengladbach
- AS Roma
- Fenerbache of AS Monaco
- Sparta Praag of Steaua Boekarest

Mocht in komende voorronde Young Boys er in slagen om Shakthar Donetsk uit te schakelen dan komen de Zwitsers in dit lijstje en valt de hoogst geplaatste ploeg uit dit rijtje af als mogelijke tegenstander. Dat zou nu RSC Anderlecht zijn.

Maar goed, laten we eerst maar eens zien of we PAOK een beetje partij kunnen bieden.
klopt dat ? de man city's enzo kunnen we niet loten?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » za jul 16, 2016 1:19 pm

elliquido schreef:klopt dat ? de man city's enzo kunnen we niet loten?
Klopt.
Door onze uitmuntende Europese prestaties :smile-ajax.gif: van de afgelopen jaren :smile-ajax.gif: met name van vorig jaar staat Ajax gerangschikt als 'een geplaatste ploeg'.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » za jul 16, 2016 2:11 pm

dat scheelt echt
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » za jul 16, 2016 2:13 pm

elliquido schreef:dat scheelt echt
Klopt.

Zo zie je maar wat twee keer gelijkspelen tegen Molde en één maal tegen Fenerbahce je wel niet allemaal oplevert. :ajaxsmiley.gif:


(cynische Ajacieden modus off) :blush.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » zo jul 17, 2016 6:42 am

Je vergeet de geweldige prestaties tegen jablonec
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » wo jul 20, 2016 3:25 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik wil wel weten wanneer de uitwedstrijd is; 2 augustus zou ik kunnen, de 3e niet. Duurt lang voor het bekend is!
Ik vrees voor je dat de return op woensdag 3 augustus zal gaan worden gespeeld.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jul 20, 2016 4:39 pm

Yup. Helaas dus geen uittrip voor mij naar Saloniki.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » vr jul 22, 2016 12:36 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Zeggen jullie nu dat ik misschien wel lol ga hebben bij Ajax-PAOK als Dolberg in de spits staat?
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik denk er zelf over om volgende week dinsdag alvast naar Ajax-Paok te gaan, en vooralsnog slechts 20.000 andere Ajacieden ook. Dat afgezet tegen 2.500 heethoofden in een uitverkocht uitvak maakt dat het zal voelen als een uitwedstrijdje, vermoed ik.
Het wordt in ieder geval een heel stuk voller dan in 2010, de vorige keer in de voorronde CL tegen PAOK.

Naast een groot deel van de 2e ring stromen ook de betere plaatsen op de lange zijde snel vol. Bij jou op Noord 1 gaat het ook vrij rap.

Plaats reactie