Loting Europa League

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13711
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Loting Europa League

Bericht door Thijs » di mei 10, 2016 12:46 pm

Welkom in de meest zinloze topic ooit, namelijk over de kwalificatie voor de hahaha-halen-we-toch-niet-champions-league. Ja, die competitie waar je tot zondag 14.30 uur met je vrienden in de bus naar Doetinchem nog lekker over zat te sparren. Leicester of Tottenham, sowieso heen! Benfica? Ja, die ook. En Bayern? Doen we! Sowieso een Duitse club! Genieten: eindelijk weer echte topwedstrijden in de Arena, op het hoogste podium, spanning voor elke wedstrijd, hier doe je het voor!

Nou, mooi niet. Weer een jaar voor lul staan in de fietsenstalling van Dukla Banska Bystrica en weg waaien op een bijveldje van de Faëroer-eilanden. Weer verliezen door een doelpunt van een 42-jarige schapenherder uit Wit-Rusland. En tot overmaat van ramp mogen we het eerst –voor de vorm- nog even proberen in de voorronde van de Champions League. Daarin loten we natuurlijk weer een tegenstander die ‘we moeten kunnen hebben’, ‘waarbij we uit moeten gaan van eigen kracht’ en die ‘een lekker voorafje moet zijn richting de Play Offs om de Champions League’. Het is nu 10 mei en we weten allemaal op dit forum weer hoe het uiteindelijk zal gaan: een fokking afgang tegen Young Boys Bern ofzo en dan met pijn en moeite jankend voorbij Metallurg Kutjesstan.

‘Zoek het effe lekker uit’, dacht ik. En dat heb ik gedaan. Ook nu zijn we verzekerd van minimaal twee Europacup-rondes. Eerst de 3e voorronde: winnen is play off CL (en sowieso EL-groepsfase) en verliezen is play off EL. In de 3e ronde horen we bij de geplaatste clubs. Iets wat natuurlijk geen reet zegt als je niet eens van Rapid Wien of Molde kunt winnen, maargoed. Loting: 15 juli. Wedstrijden op 26/27 juli en 2/3 augustus.

Geplaatste ploegen:
Shaktar Donetsk (82.000)
Ajax (58.000)
Anderlecht (moet nog ff 2e worden) (54.000)
Fenerbahce (40.920)
Sparta Praag (nog niet zeker)

Ongeplaatste ploegen:
Evt. PAOK Saloniki
Steaua Boekarest
AS Monaco
Young Boys Bern
Evt. FK Rostov

Vooral Rostov is belangrijk, want als zij tweede worden zijn we ook geplaatst in de eventuele play offs om de Champions League. Rostov staat nu 2e, heeft een punt voorsprong op Zenit en een wedstrijd minder gespeeld. Als Rostov vanavond wint van FC Oeral kan Zenit ze niet meer inhalen.

Dan zou de Play Off-indeling er als volgt uitzien.
Geplaatst:
FC Porto
Manchester City
Shaktar Donetsk
Villarreal
Ajax

Ongeplaatst:
Sparta Praag
Borussia Mönchengladbach
Fenerbahce
AS Roma
Steaua Boekarest/Rostov/whatever

Nouja, die ongeplaatste clubs hopen natuurlijk allemaal dat ze ons gaan loten, maargoed.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » di mei 10, 2016 1:07 pm

ik dacht net werkelijk waar aan dit vaste topic en hoe ik het niet zou trekken als thijs vrolijk de mogelijke voorronde tegenstanders zou uitschrijven. En ja hoor, hij doet het toch, niet vrolijk dat dan weer wel.

Gelukkig ben ik op vakantie in die periode. Ik wil er helemaal niets van meemaken en ik hoor het wel eind augustus :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

LucaS
Berichten: 53542
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door LucaS » di mei 10, 2016 1:07 pm

Makkie
I think I lost my fucking headache

Alexander
Berichten: 8548
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Alexander » di mei 10, 2016 1:15 pm

Hahaha Thijs, deze post is echt genieten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 1:23 pm

Goed zo!
Direct doorschakelen naar actuele zaken.

elliquido schreef: Gelukkig ben ik op vakantie in die periode. Ik wil er helemaal niets van meemaken en ik hoor het wel eind augustus :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif: :1evil.gif:
Ik denk daar toch anders over. Hoe schraal het ook is dat je na 33 speelronden als nr 1 van de ranglijst tegen de nr 17 van de lijst speelt alsof je bang voor hen bent, die tripjes voor de voorronde CL in juli en augustus zijn interessant, opwindend en exotisch.

Het is best lachen om in de zomervakantie een mooi reisje te kunnen maken en te spelen tegen een tegenstander wiens naam je pas na 6 of 7 pogingen kan uitspreken.


En ook, hoe 'sliding the scale' van Ajax prestaties onder De Boer ook is, in deze 4 voorronde wedstrijden moet je gewoon 3 of 4 keer kunnen gelijkspelen of winnen hoor. Vorig jaar tegen Rapid Wien was een aanfluiting (El Ghazi!!! je staat 0-2 voor, krijgt ballen voor het inpissen of kunt gewoon op Milik afleggen voor de 0-3!!!) :1evil.gif: :1evil.gif:


De Boer heeft een aantal keren de raarste tactische flaters gemaakt, de keuzes die sommige spelers regelmatig in het veld maken, zijn vaak nog bizarder. Hoog tijd om er voor de verandering in juli eens een keer te staan.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » di mei 10, 2016 1:53 pm

ik proef hier toch geen hoop op resultaat ???
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 2:00 pm

elliquido schreef:ik proef hier toch geen hoop op resultaat ???
Tuurlijk wel. Ook als ver afgegleden Nederlandse subtopper hoor je gewoon van de Rapid Wiens en Sparta Pragen te winnen, hoor.
Met name tegen Rapid Wien hebben we tig kansen gehad om het te beslissen.

In die voorronde CL hebben we 18 scoringskansen meer gecreëerd dan tegen De Graafschap. In die fase was het spel van Ajax nog heel aardig, maar ontbrak het ons aan een afmaker. Later in het seizoen werd het spel steeds minder en minder en hadden we met Milik wel een speler die elke keer als de druk het hoogst was, de beslissende doelpunten wist te scoren en een hoofdtrainer die besloot om die Milik in de kampioenswedstrijd dan na 65 minuten dus maar te wisselen. :confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 2:05 pm

Dat is wel erg bizar.

Milik heeft dit seizoen telkens de rug gerecht op de belangrijkste momenten, ook al leek de trainer 2 jaar lang nauwelijks in hem te geloven. De Boer gaf aan Kolbeinn Siggie, aan Daley Blind en aan Fischer altijd ongelimiteerd krediet, hoe erg ze ook bleven aanrommelen.
Stel dat Milik ook maar een kwart deel van dat vertrouwen toebedeeld zou hebben gekregen, dan was hij nog een stuk beter geweest.

Goed: terug naar de voorronde CL.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Demosthenes » di mei 10, 2016 2:29 pm

elliquido schreef:ik proef hier toch geen hoop op resultaat ???
Ben nog niet over de teleurstelling heen, maar als Ajax doorgaat op de ingeslagen weg, naderen we het punt dat ook de tweede voorronde verlies oplevert. De nummer zeven van Tsjechië (huidige stand volgens vi.nl) miste gelukkig een strafschop, Ajax wankelde toen al, terwijl het een paar jaar eerder de tweede ronde van de CL niet bereikte door het Zagreb-incident. Ajax is ieder jaar iets minder?

Maximaal haalbare zal EL zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53542
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door LucaS » di mei 10, 2016 2:33 pm

De voorronde zal zeker worden afgesloten met een resultaat
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 2:39 pm

LucaS schreef:De voorronde zal zeker worden afgesloten met een resultaat
Inderdaad! :smile-ajax.gif:
Demosthenes schreef:Maximaal haalbare zal EL zijn.
Dat hoop ik toch niet.... Ik heb net een tatoeage laten zetten met 'Ajax, Champions League winnaar 2016/2017'. :smile-ajax.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door GangstaRiB » di mei 10, 2016 2:51 pm

Thijs schreef:Welkom in de meest zinloze topic ooit, namelijk over de kwalificatie voor de hahaha-halen-we-toch-niet-champions-league. Ja, die competitie waar je tot zondag 14.30 uur met je vrienden in de bus naar Doetinchem nog lekker over zat te sparren. Leicester of Tottenham, sowieso heen! Benfica? Ja, die ook. En Bayern? Doen we! Sowieso een Duitse club! Genieten: eindelijk weer echte topwedstrijden in de Arena, op het hoogste podium, spanning voor elke wedstrijd, hier doe je het voor!

Nou, mooi niet. Weer een jaar voor lul staan in de fietsenstalling van Dukla Banska Bystrica en weg waaien op een bijveldje van de Faëroer-eilanden. Weer verliezen door een doelpunt van een 42-jarige schapenherder uit Wit-Rusland. En tot overmaat van ramp mogen we het eerst –voor de vorm- nog even proberen in de voorronde van de Champions League. Daarin loten we natuurlijk weer een tegenstander die ‘we moeten kunnen hebben’, ‘waarbij we uit moeten gaan van eigen kracht’ en die ‘een lekker voorafje moet zijn richting de Play Offs om de Champions League’. Het is nu 10 mei en we weten allemaal op dit forum weer hoe het uiteindelijk zal gaan: een fokking afgang tegen Young Boys Bern ofzo en dan met pijn en moeite jankend voorbij Metallurg Kutjesstan.

‘Zoek het effe lekker uit’, dacht ik. En dat heb ik gedaan. Ook nu zijn we verzekerd van minimaal twee Europacup-rondes. Eerst de 3e voorronde: winnen is play off CL (en sowieso EL-groepsfase) en verliezen is play off EL. In de 3e ronde horen we bij de geplaatste clubs. Iets wat natuurlijk geen reet zegt als je niet eens van Rapid Wien of Molde kunt winnen, maargoed. Loting: 15 juli. Wedstrijden op 26/27 juli en 2/3 augustus.

Geplaatste ploegen:
Shaktar Donetsk (82.000)
Ajax (58.000)
Anderlecht (moet nog ff 2e worden) (54.000)
Onbekend
Onbekend

Ongeplaatste ploegen:
Evt. PAOK Saloniki
Evt. Steaua Boekarest
Nice/Monaco
Waarschijnlijk Young Boys Bern
Waarschijnlijk Sparta Praag

Nouja, zelfs deze lijst is al kut. Na dit weekend weten we meer…Dan vul ik het wel weer aan. Ik ga weer verder huilen, doei.
:biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

Maareh.. we hoeven dus 'maar' 1 voorronde CL door te komen en we staan in de poulefase van de CL? Voorheen moesten we toch door 2 voorrondes heen worstelen?
Heb er overigens een hard hoofd in dat we er doorheen komen.

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Lionel » di mei 10, 2016 2:52 pm

1 voorronde CL doorkomen. Daarna spelen we tegen de nummer 4 van Engeland, Duitsland, Spanje ofzo. Oftewel, worden we geslacht.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 2:54 pm

GangstaRiB, waarom ben jij al jaren achtereen, over echt zo ongeveer alles, zo ontzettend slecht geïnformeerd? :confused.gif:

Jaar in jaar uit weer exact dezelfde vragen, ook over bijvoorbeeld de regels op basis van een 'doelsaldo beslissing in de Eredivisie'. :confused.gif: Dat, en de voorronde CL, is al een tijdje hetzelfde hoor.

GangstaRiB
Berichten: 16829
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door GangstaRiB » di mei 10, 2016 3:08 pm

Cruijff schreef:GangstaRiB, waarom ben jij al jaren achtereen, over echt zo ongeveer alles, zo ontzettend slecht geïnformeerd? :confused.gif:

Jaar in jaar uit weer exact dezelfde vragen, ook over bijvoorbeeld de regels op basis van een 'doelsaldo beslissing in de Eredivisie'. :confused.gif: Dat, en de voorronde CL, is al een tijdje hetzelfde hoor.
Jeezz... je lijkt m'n vrouw wel...

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11879
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Sandro » di mei 10, 2016 3:10 pm

Dan heeft je vrouw voor een vrouw wel veel verstand van voetbal :smile-ajax.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Demosthenes » di mei 10, 2016 3:13 pm

Ongeplaatste ploegen:
Evt. PAOK Saloniki
Evt. Steaua Boekarest
Nice/Monaco
Waarschijnlijk Young Boys Bern
Waarschijnlijk Sparta Praag
Daar gaan we weer: uitgeschakeld, omdat bij Ajax het wandeltempo de norm is. Steaua bleek al een keer te sterk.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 3:13 pm

Meer verstand dan hij in ieder geval. :biggrin.gif:

Dat je een 3e én 4e voorronde CL moet spelen was 6 of zelfs 7 jaar geleden ook al zo, toen we in 2010 als een malle liepen te stuntelen tegen PAOK Saloniki en daarna in Kiev en Amsterdam een goede Stekelenburg en Suárez en een slechte Urby, Miralem en Mounir el Ham opstelden lukte het wel.

Lionel
Berichten: 47240
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Lionel » di mei 10, 2016 3:18 pm

Wat gebeurt er als we de eerste ronde verliezen? EL? Of dat ook niet meer?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 3:22 pm

Lionel schreef:Wat gebeurt er als we de eerste ronde verliezen? EL? Of dat ook niet meer?
Exact hetzelfde als vorig seizoen, toen Ajax ondanks dat het 0-3, 0-4, 0-5 voor had moeten komen uit in Wenen, het aflegde tegen Rapid Wien.

Een 4e voorronde met als inzet de EL dus, wat vorig jaar gelukkig slechts maar een klein beetje moeizaam ging tegen Jablonec. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » di mei 10, 2016 7:16 pm

Wat een zaaddodend topic is dit nu ....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Cruijff » di mei 10, 2016 7:44 pm

Wat voor posts wil je in dit topic om de boel op te leuken, elliquido?

Het verhaal van 'Opa Thijs' over een fictief uitstapje naar Otelul uit waar ik me helemaal blauw om heb gelachen? :smallgrin.gif:

http://ajaxtalkblog.blogspot.nl/2011/07/otelul-uit.html


Afbeelding

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Khraa » di mei 10, 2016 7:47 pm

No worries. Ajax gaat mijn teleurstelling/boosheid goedmaken, knallen in de voorrondes CL en gewoon de groepsfase halen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door elliquido » di mei 10, 2016 10:55 pm

City, roma, gladbach, villareal, Monaco en jawel porto.. En tot ziens
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Loting voorronde Champions League

Bericht door Demosthenes » zo mei 15, 2016 1:32 pm

elliquido schreef:City, roma, gladbach, villareal, Monaco en jawel porto.. En tot ziens
Daarna Jablonec, Molde, Celtic, AC Wolfsberger, Young Boys en vervolgens lekker weer alleen de competitie?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Plaats reactie