Ajax - AZ 28-02-2016

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Ajax - AZ 28-02-2016

Bericht door Marillion » ma feb 22, 2016 5:36 pm

Komende zondag staat alweer de volgende thuiswedstrijd op het programma. Om 16:45 beginnen we aan de ontmoeting met AZ. Een belangrijke wedstrijd want AZ is de nummer drie en bovendien in 2016 in uitstekende vorm. Geen gemakkelijke wedstrijd dus maar eigenlijk is er maar één optie en dat is winnen. PSV speelt een dag eerder thuis tegen ADO. We kunnen stiekem hopen op een stunt zo net na een CL wedstrijd. Maar ik ben bang dat we echt drie punten moeten halen om mee te blijven doen.

Achterin is Van der Hoorn weer beschikbaar na zijn schorsing en aangezien Klaassen, Bazoer en Gudelj geen kaart hebben gepakt mogen zij ook weer meedoen. Misschien is het een idee om die 5e kaart niet allemaal tegelijk te pakken want de problemen achterin zijn al lastig genoeg.

Gaat De Boer terug naar de formatie met V.d.Hoorn en Viergever centraal en Veltman op rechts? Of is het experiment tegen Excelsior zo goed bevallen dat het een herhaling krijgt? En hoe ziet het er voorin uit? Krijgt Milik het vertrouwen na zijn twee doelpunten?
Nil volentibus arduum

Mano

Re: Ajax - AZ 28-02-2016

Bericht door Mano » di feb 23, 2016 8:57 am

FdB gaat zich aanpassen aan AZ. De tijden dat Ajax geen concessies deed zijn van weleer.

Ik verwacht een moeilijke pot tegen AZ mede omdat zij in een flow zitten en Ajax eigenlijk bar weinig creëert.
Dit kan weleens de wedstrijd zijn waar Ajax de aansluiting verliest
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 23, 2016 9:19 am

Mano schreef:FdB gaat zich aanpassen aan AZ. De tijden dat Ajax geen concessies deed zijn van weleer.

Ik verwacht een moeilijke pot tegen AZ mede omdat zij in een flow zitten en Ajax eigenlijk bar weinig creëert.
Dit kan weleens de wedstrijd zijn waar Ajax de aansluiting verliest
Ajax zal zich zeker aanpassen, Schöne in de spits? 4-4-2? In ieder geval iets nieuws.

Vind AZ trouwens de laatste jaren vaker beter dan Ajax, dat staat los van de trainer van AZ, los van de flow waarin AZ verkeert.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

beelzebub

Bericht door beelzebub » di feb 23, 2016 10:25 am

AZ wil wel voetballen in de Arena, dat scheelt voor ons huidige team.

Ik denk daarom dat we winnen met 5-3. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel

Bericht door Lionel » di feb 23, 2016 10:41 am

Jansen loopt zeker 5x weg bij Viergever... 0 vertrouwen in.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 23, 2016 11:17 am

Ik heb er ook wel een beetje een hard hoofd in. AZ denkt dat het onoverwinnelijk is, Ajax geeft mij dat gevoel allesbehalve. Enige voordeel wat ik zie is dat AZ waarschijnlijk komt om te voetballen. Dat kan wel eens in het voordeel van Milik zijn. Een beperkte eenbenige voetballer weliswaar, maar in de omschakeling kan hij dodelijk zijn. Vlaar zou hij er wel uit moet kunnen sprinten. Ik denk voorts dat we de mazzel van een vroege goal moeten hebben.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 23, 2016 12:04 pm

Ja, dit gaat lastig worden. Aan de andere kant, dit is dan ook wel weer zo'n wedstrijd waarin een goede subtopper dan ineens niet thuis geeft. Het is in ieder geval prettig dat het thuis is.

Er van uitgaande dat PSV wint van ADO hebben we echt alleen iets aan drie punten. Al zou een gelijkspel in theorie nog niet gelijk dodelijk zijn. Je komt dan drie punten achter en een winst in Eindhoven zou dan betekenen dat het op doelsaldo hangt. Maar goed, eerst maar eens zien wat we zondag doen voor we ons over die ontmoeting druk gaan maken. Na PSV-Ajax moeten zij overigens ook nog in Alkmaar op bezoek.

Ajax zal terug gaan naar een defensie met vier spelers schat ik in. De variant met drie man komt hooguit te voorschijn als we op achterstand komen en iets moeten forceren. Ik ben verder benieuwd of Klaassen weer de leiding pakt zoals tijdens de klassieker en of het bij Bazoer allemaal weer wat scherper mag. De manier waarop hij bijvoorbeeld tegen Excelsior volstrekt onnodig bijna een schorsing pakte maakte bij mij de indruk dat hij er niet helemaal goed mee bezig is op het moment.
Nil volentibus arduum

Demosthenes

Bericht door Demosthenes » di feb 23, 2016 12:28 pm

Je komt dan drie punten achter en een winst in Eindhoven zou dan betekenen dat het op doelsaldo hangt.
Dat zal Ajax toch geen drie keer overkomen? :1evil.gif: Heb de tweede keer nog niet verwerkt.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 23, 2016 12:57 pm

Het zit er wel in, al is de kans dat het daar daadwerkelijk op aankomt voorlopig nog niet al te groot. Er komen nog 10 wedstrijden en dus nog genoeg kansen voor beide ploegen om punten te verspelen:

Ajax - AZ
Willem II - Ajax
Ajax - NEC
PSV - Ajax
Ajax - PEC Zwolle
SC Cambuur - Ajax
Ajax - FC Utrecht
SC Heerenveen - Ajax
Ajax - FC Twente
De Graafschap - Ajax

PSV - ADO
FC Groningen - PSV
PSV - SC Heerenveen
PSV - Ajax
AZ - PSV
PSV - Willem II
Roda JC - PSV
PSV - Vitesse
PSV - SC Cambuur
PEC Zwolle - PSV

Hoe gaat met met blessures? Blijft PSV in de goede vorm die ze op het moment hebben? Gaat Ajax nog beter draaien? Er kan nog zoveel gebeuren. Eerst maar eens zien dat we van AZ winnen.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » di feb 23, 2016 5:46 pm

Het programma van Ajax lijkt iets makkelijker. Maar goed, om kampioen te worden mowten we denk ik in Eihoven winnen. Dat lijkt niet heel waarschijnlijk.
I think I lost my fucking headache

wimpey

Bericht door wimpey » di feb 23, 2016 6:04 pm

LucaS schreef:Het programma van Ajax lijkt iets makkelijker. Maar goed, om kampioen te worden mowten we denk ik in Eihoven winnen. Dat lijkt niet heel waarschijnlijk.
De titel zal naar Eihoven gaan. Die lui hebben het gewoon beter voor elkaar. Maar aangezien men in Eihoven vooral erg AA is, zal het ook een beetje onze landstitel zijn. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di feb 23, 2016 6:26 pm

PSV is met hun minieme voorsprong, het betere spel én het missen van blessures op dit moment absoluut de favoriet. Toch staan we nog altijd maar één punt achter en zolang dat het geval is doen we mee.

Het is echt ontzettend zonde dat we die voorsprong na de winterstop uit handen hebben gegeven. Met name dat gelijkspel tegen Roda. Met 0-2 mag dat nooit meer mis gaan. Anders hadden we nog een kleine marge gehad. Nu mogen we geen misstap maken zolang PSV blijft winnen én we moeten daar winnen.

Gelukkig zijn het nog 10 wedstrijden en kan ook PSV weer een mindere periode krijgen. Dat hebben ze eerder dit seizoen ook laten zien.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di feb 23, 2016 6:29 pm

Marillion schreef: Gelukkig zijn het nog 10 wedstrijden en kan ook PSV weer een mindere periode krijgen.
Maart/april, vaste prik. Dan morsen ze punten.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do feb 25, 2016 4:43 pm

Ideaal zou zijn als Ajax wint maar dat AZ er op een of andere manier ook een beetje een goed gevoel aan overhoud en geen geblesseerden krijgt voor de halve finale van de beker tegen fnoord.

Sandro

Bericht door Sandro » do feb 25, 2016 5:08 pm

brigade zuid schreef:Ideaal zou zijn als Ajax wint maar dat AZ er op een of andere manier ook een beetje een goed gevoel aan overhoud.
Dat zou zo ideaal zijn dat het niet kan :smallgrin.gif:

Als je als nr 3 van de nr 2 verliest is dat klote. Helemaal na zo'n mooie serie.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do feb 25, 2016 5:52 pm

Mwah, daar is wel wat van te maken hoor. Een prachtige wedstrijd met aanvalsgolven over en weer. Prachtige doelpunten, geen kaarten, geen blessures. En dat Ajax dan zo'n 10 minuten voor tijd de 3-2 maakt. Beide ploegen met een staande ovatie naar binnen. Supporters die nog even blijven zitten omdat ze zo onder de indruk zijn van wat ze net hebben gezien.

Doen wij goede zaken in de titelstrijd. AZ is niet gebroken maar toch even op scherp gezet voor die bekerwedstrijd. En bij Feyenoord zakt de moed alweer in de schoenen bij het zien van dat mooie spel van beide ploegen. Lijkt me een prachtig scenario. Of het heel realistisch is weet ik niet maar je moet je niet door dergelijke futiliteiten laten tegenhouden.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do feb 25, 2016 6:06 pm

Nee precies. Als we ons daardoor laten weerhouden, valt er ook maar weinig te posten :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2016 10:55 am

Sowieso moet je een goed verhaal nooit verpesten met feiten. :smile-ajax.gif:

Ik heb overigens wel zin in deze wedstrijd. In het verleden zijn dit vaker hele leuke ontmoetingen geweest. AZ heeft nu weer een heel leuk elftal. En met een beetje geluk speelt Ajax wat makkelijker wanneer de tegenstander ook echt komt om te voetballen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr feb 26, 2016 11:11 am

Ik hoorde dat AZ in 6 van de laatste 7 wedstrijden heeft gescoord met het eerste schot op doel. Dat is lekker beginnen....maar dat houdt een keer op natuurlijk. Waarschijnlijk tegen Ajax.

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 26, 2016 1:43 pm

Wij hebben Viergever...
IK GELOOF!!!!!!

LucaS

Bericht door LucaS » vr feb 26, 2016 1:57 pm

Viergever en vd Hoorn zijn ook weer niet zo slecht als half AT doet voorkomen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr feb 26, 2016 2:33 pm

Ze houden zich in de Eredivisie over het algemeen redelijk staande. Maar daar is voor mij dan ook wel alles mee gezegd. Ik heb niet de indruk dat deze jongens het in zich hebben om het elftal verder te helpen. Ze zijn vooral met zichzelf bezig. En doorgroeien om bijvoorbeeld op enig moment een stap naar een grotere buitenlandse competitie te maken zit er al helemaal niet in. Nu maakt dat laatste voor ons niet zoveel uit maar het zegt wel iets over hun capaciteiten.

We moeten in de huidige situatie blij zijn dat we ze nog niet hadden verkocht. Nu zijn we toch een aantal wedstrijden doorgekomen. Maar het is meer nodig om in het centrum van de Ajax verdediging te mogen spelen.

Zo'n situatie als V.d.Hoorn bijvoorbeeld had met Vilhena in de klassieker. Hij is meer dan een kop groter maar laat zich als een klein kind wegzetten in zijn eigen zestien. Dat kán gewoon echt niet en dat type fouten zie je gewoon te vaak. Het zijn geen atleten. Ze voegen voetballend niets toe. En het zijn geen leiders.
Nil volentibus arduum

Lionel

Bericht door Lionel » vr feb 26, 2016 4:20 pm

Marillion schreef: Zo'n situatie als V.d.Hoorn bijvoorbeeld had met Vilhena in de klassieker. Hij is meer dan een kop groter maar laat zich als een klein kind wegzetten in zijn eigen zestien. Dat kán gewoon echt niet en dat type fouten zie je gewoon te vaak. Het zijn geen atleten. Ze voegen voetballend niets toe. En het zijn geen leiders.
Van der Hoorn kwam er vorig jaar in. Moest Kramer dekken. 1 minuut later is hij hem helemaal kwijt.

Laatst in de Arena dekte Viergever ook lucht.. Ongelooflijk gewoon. Vind Viergever voetballend dan wel weer goed. Had gehoopt dat hij verdedigend stappen kon maken onder Frank en Stam. Valt vies tegen.
IK GELOOF!!!!!!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za feb 27, 2016 10:37 am

Overigens maken een aantal spelers uit onze opleiding natuurlijk met enige regelmaat ook enorme fouten. Het is niet zo dat het alleen deze twee zijn. Alleen zijn Van der Hoorn en Viergever allebei gehaald om ons centrum te versterken en moeten we zo onderhand tot de conclusie komen dat ze daar absoluut geen meerwaarde hebben. Als ze dan een keer redelijk overeind blijven zijn we al tevreden. Maar dat is niet voldoende voor die positie. De vraag is dan of er nog groeimogelijkheden zijn. En die denk ik bij beide spelers niet te zien. Daar waar ik bijvoorbeeld bij Riedewald wel denk dat hij nog beter gaat worden.
Nil volentibus arduum

LucaS

Bericht door LucaS » za feb 27, 2016 10:43 am

Allemaal perceptie. Ik zie bij Riedewald al een ontzettende reeks wedstrijden gigantische fouten waar kansen uit voortkomen. En dat is een parel uit de opleiding, een van de eerste bewijzen hoe geweldig de nieuwe opleiding is. Vooralsnog doen vd Hoorn en Viergever echter helemaal niet onder voor Riedewald. Riedewald lijkt me eerder een gevalletje Boilesen; ook een nieuwe wereldtopper die ietsje groter werd gepraat dan ie werkelijk is.

Plaats reactie