www.ajax.nlKasper Dolberg mee op trainingskamp
Ajax gaat op maandag 4 januari 2016 met 26 spelers op trainingskamp naar Turkije. De 22 voetballers uit de A-selectie worden aangevuld met de talenten Donny van de Beek, Vaclav Cerny, Abdelhak Nouri en Kasper Dolberg.
Voor Kasper Dolberg Rasmussen wordt het zijn eerste stage bij de A-selectie. Van de Beek, Cerny en Nouri waren al eerder mee bij trainingskampen. De eerste twee afgelopen zomer nog in Oostenrijk. De achttienjarige Dolberg tekende op 5 januari 2015 een driejarig contract bij Ajax.
De volledige selectie voor het trainingskamp is als volgt:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
John Heitinga
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Amin Younes
Yaya Sanogo
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Andre Onana
Thulani Serero
Nick Viergever
Nemanja Gudelj
Diederik Boer
Mitchell Dijks
Donny van de Beek
Vaclav Cerny
Abdelhak Nouri
Kasper Dolberg
Op zaterdag 9 januari speelt Ajax een oefenduel met HSV. De aanvangstijd van de wedstrijd is - onder voorbehoud - 18:00 uur Nederlandse tijd.
Trainingskamp Turkije
Moderator: mods
Trainingskamp Turkije
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Re: Trainingskamp Turkije
Goed nieuws aan de ene kant. Aan de andere kant zullen ze nu eerst 3 weken wachten tot ze een spits aantrekken.
IK GELOOF!!!!!!
Ik denk dat het heel lastig gaat worden een speler te vinden die er meteen staat én betaalbaar is. Het zou me niet verbazen als ze het gewoon met Dolberg gaan proberen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
Het is sowieso goed om die jongen ervaring op te laten doen bij de selectie. Ook al komt er nog een korte termijn oplossing bij.
En zolang er geen nieuwe speler is voor de korte termijn heeft Dolberg natuurlijk de kans om te laten zien wat hij kan. Het zal toch lastig worden om iemand te vinden die beschikbaar, betaalbaar en direct inzetbaar is. Een slechte backup spits hebben we al.
En zolang er geen nieuwe speler is voor de korte termijn heeft Dolberg natuurlijk de kans om te laten zien wat hij kan. Het zal toch lastig worden om iemand te vinden die beschikbaar, betaalbaar en direct inzetbaar is. Een slechte backup spits hebben we al.
Nil volentibus arduum
-
Sam Hendriks kan het zo te zien wel shaken. Terwijl ik hem tegen Vitesse best goed vond invallen.
Ben erg kritisch op de Boer, maar die jongen kan er serieus wel heel weinig van.
Je verlangt wel erg veel. Zie Sanogo, die ontwikkelt zich goed. Dolberg is straks gewoon spitsje 4 in de pikorde.Duke schreef:Ik denk dat het heel lastig gaat worden een speler te vinden die er meteen staat én betaalbaar is. Het zou me niet verbazen als ze het gewoon met Dolberg gaan proberen.
Ondertussen staan we soeverein op 2-0 tegen HSV. Doelpunten Milik en Fischer. Of er iets aan is? Geen idee. Maar dit is de basisopstelling:
Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj, Fischer, Milik, Younes
En inmiddels is V.d.Beek ingevallen voor Sinkgraven. Iemand die de wedstrijd kijkt?
Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj, Fischer, Milik, Younes
En inmiddels is V.d.Beek ingevallen voor Sinkgraven. Iemand die de wedstrijd kijkt?
Nil volentibus arduum
Basisteam tweede seizoenshelft?Marillion schreef: Cillessen, Tete, Veltman, Riedewald, Dijks, Bazoer, Sinkgraven, Gudelj, Fischer, Milik, Younes
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Klaassen zal er zeker weer in komen als hij fit is. De vraag is wie er dan uit gaat. Ik verwacht Sinkgraven.
Nil volentibus arduum
HSV is wel erg slecht.
Ik hoop dat Dolberg nog wat minuten mag pakken.
Ik hoop dat Dolberg nog wat minuten mag pakken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Nu wel Nouri gebracht.
3-0 door Milik. Het is altijd de vraag wat de trainingsarbeid van de ploegen is geweest en wat de impact is op de wedstrijd. En sowieso is het vriendschappelijk en dus niet serieus te nemen.
Het enige dat leuk zou zijn is als zou blijken dat het aanvalsspel wat vlotter loopt. Maar de echte test is natuurlijk de 17e in Den Haag. Een goede start is cruciaal.
Het enige dat leuk zou zijn is als zou blijken dat het aanvalsspel wat vlotter loopt. Maar de echte test is natuurlijk de 17e in Den Haag. Een goede start is cruciaal.
Nil volentibus arduum
3-1 geworden. Ik hoop dat ze moe waren in de 2e helft, want verdedigend (en aanvallend) was het aan het einde niet veel meer.
Hoop dat ze niet zo getraind hebben dat ze de aankomende 3 wedstrijden bij minuut 60 instorten (zoals 't afgelopen jaar)
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!
-
We zullen zien wat voor effect de lagere trainingsintensiteit van deze trip op de tweede seizoenshelft gaat hebben.
We hebben de complimenten van Raymond Verheijen op zak. Wat kan ons nog gebeuren?
Vorig jaar was het wel opvallend dat Ajax het gewoon structureel niet 90 minuten lang kon bolwerken. We hebben het in de tweede seizoenshelft helemaal laten afweten. De jaren daarvoor kwamen we tegen het einde echter pas op stoom. Nu hebben we weer zo'n serie nodig. Beginnen met een voorsprong is lekker. Maar dat voordeel kun je in één of twee speelrondes weggooien. Lukt het echter om de voorsprong uit te breiden dan kan het zijn dat je vleugels krijgt en dat we vertrokken zijn richting de schaal. Tot zover de psychologie van de koude grond.
Vorig jaar was het wel opvallend dat Ajax het gewoon structureel niet 90 minuten lang kon bolwerken. We hebben het in de tweede seizoenshelft helemaal laten afweten. De jaren daarvoor kwamen we tegen het einde echter pas op stoom. Nu hebben we weer zo'n serie nodig. Beginnen met een voorsprong is lekker. Maar dat voordeel kun je in één of twee speelrondes weggooien. Lukt het echter om de voorsprong uit te breiden dan kan het zijn dat je vleugels krijgt en dat we vertrokken zijn richting de schaal. Tot zover de psychologie van de koude grond.

Nil volentibus arduum
Serieus, heb je daar bewijs van? Wie weet gaan we zijn ongelijk bewijzen.Marillion schreef:We hebben de complimenten van Raymond Verheijen op zak.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Iedereen kon zien dat Ajax gesloopt was. Frank gaf dat toen ook zelf aan dacht ik..
IK GELOOF!!!!!!
- Jinne
- Site Admin
Dolberg maakte van de week zijn eerste goal voor Ajax 1 in een oefenpotje tegen AZ. Potje werd overigens wel verloren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!