Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Thijs » vr nov 06, 2015 1:34 pm

De Klassieker, belangrijker dan vorige week en na de kutwedstrijd van gisteren nóg belangrijker. Met verlies is het eigenlijk nu al een kutseizoen, met winst kunnen we er nog wat van proberen te maken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Duke » vr nov 06, 2015 1:57 pm

Winst zou een mooie tik aan de concurrentie zijn. Bij Feyenoord zijn ze in ieder geval als de dood voor Ajax, hoe slecht we ook mogen spelen. Enige probleem: wie gaat er scoren bij ons? :blush.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Alexander » vr nov 06, 2015 2:15 pm

Beslissende wedstrijd voor Ajax, dus weet je de uitkomst al. 2-0.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door wimpey » vr nov 06, 2015 2:46 pm

Alexander schreef:Beslissende wedstrijd voor Ajax, dus weet je de uitkomst al. 2-0.
Met deze tactiek natuurlijk wel. Dat dwingt je automatisch tot hots-knots voetbal en dat kunnen de kakkies beter.
Dijks mogelijk inzetbaar tegen Feyenoord

Mitchell Dijks is in de aankomende Klassieker zondag tegen Feyenoord mogelijk toch inzetbaar. De linksback miste de wedstrijden tegen Roda JC (6-0) en Fenerbahce (0-0) vanwege een liesblessure, maar trainde vrijdag weer volledig mee met de Ajax-selectie. Dat liet Ajax-trainer Frank de Boer weten op de persconferentie.

Bovendien lijkt ook Fischer mee te kunnen doen tegen Feyenoord. 'Fischer gaat het wel halen, ja. Dijks zag er goed uit, we moeten nu zijn reactie afwachten. Maar we moeten wel voorzichtig zijn. Het seizoen is nog lang, we moeten goed bespreken of het verstandig is om hem te laten spelen. Ik heb liefst dat hij start natuurlijk.'

Mocht Dijks toch niet mee kunnen doen zal Riedewald wellicht linksback spelen en is Van der Hoorn opnieuw een optie voor centraal achterin. 'Of Van der Hoorn weer op Kramer zal spelen? Dat zit er dan dik in, ja. Riedewald speelt het liefst centraal, maar hij kan ook prima als linksback uit de voeten. Maar ik heb hem zelf ook wel liever centraal. Of Boilesen nog een optie is? Nee, hij heeft zijn kans gehad. We zijn nu bezig met Django Warmerdam, misschien dat hij in de toekomst als linksback kan spelen. Maar hij is er nu nog niet klaar voor.'
Laat het maar aan Franciscus over om nog meer middelmaat in Ajax-1 te plempen. Om technici als Kishna en Sinkgraven te slachtofferen natuurlijk. :excited.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door raymon » vr nov 06, 2015 2:47 pm

Wilde je Sinkgraven linksback zetten dan? :confused.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door InnerHarbour » vr nov 06, 2015 2:55 pm

wimpey schreef:Om technici als Kishna en Sinkgraven te slachtofferen natuurlijk. :excited.gif:
Wist je Kishna de laatste 4 wedstrijden in de Serie A niet meer in de basis begint? Ik krijg het vermoeden dat ze in Rome ook doorkrijgen dat het allemaal niet zo bijzonder is met die jongen.
YNWA

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door wimpey » vr nov 06, 2015 2:55 pm

Raymon schreef:Wilde je Sinkgraven linksback zetten dan? :confused.gif:
Huh? Ik zeg alleen dat ie kwaliteit opoffert om er middelmaat in te zetten... Benieuwd welk konijn hij a.s. zondag weer uit de hoed tovert.

Gelukkig ben ik dan en route naar Duitsland, dus ik kom niet in de verleiding om tegen beter weten in in te schakelen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door brigade zuid » vr nov 06, 2015 3:06 pm

Ook deze wedstrijd win je niet. Helaas.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door raymon » vr nov 06, 2015 3:18 pm

wimpey schreef:
Raymon schreef:Wilde je Sinkgraven linksback zetten dan? :confused.gif:
Huh? Ik zeg alleen dat ie kwaliteit opoffert om er middelmaat in te zetten... Benieuwd welk konijn hij a.s. zondag weer uit de hoed tovert.

Gelukkig ben ik dan en route naar Duitsland, dus ik kom niet in de verleiding om tegen beter weten in in te schakelen.
Maar dat doet ie ook niet. Hij zet er misschien middelmaat in (Warmerdam, ken 'm niet verder) maar dat gaat niet ten koste van Sinkgraven, dat staat daar in z'n geheel los van natuurlijk.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13846
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Jinne » vr nov 06, 2015 3:29 pm

Duke schreef:Winst zou een mooie tik aan de concurrentie zijn. Bij Feyenoord zijn ze in ieder geval als de dood voor Ajax, hoe slecht we ook mogen spelen. Enige probleem: wie gaat er scoren bij ons? :blush.gif:
Van Rhijn! Ook gelijk de enige die wist te scoren in de laatste 3 potjes tegen Feyenoord.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Marillion » vr nov 06, 2015 6:25 pm

Het is erg zonde dat El Ghazi er niet bij is. Hij maakt de laatste weken niet veel indruk maar kan wel altijd uit het niets een doelpunt maken. Maar voorlopig zijn we wel het elftal met de meeste doelpunten in de Eredivisie dus er is vast wel iemand die er één in wil schieten.

Ik denk echt dat Ajax ondanks de laatste wedstrijden zondag wel gaat winnen. Het blijft geen feest daar.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Lionel » vr nov 06, 2015 8:29 pm

Wat mij betreft speel je met 3 verdedigers en Gudelj daar kort voor. Sinkgraven, Klaassen en Bazoer op het middenveld en voorin Fischer, Schone en nog iemand. Als het die Kutpool maar niet is.
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Demosthenes » za nov 07, 2015 12:04 am

Lionel schreef:Wat mij betreft speel je met 3 verdedigers en Gudelj daar kort voor. Sinkgraven, Klaassen en Bazoer op het middenveld en voorin Fischer, Schone en nog iemand. Als het die Kutpool maar niet is.
Wat mij betreft speel Ajax 8-1-1 als je maar wint.

Deze wedstrijd is voor mij iets bijzonders, een nederlaag voor Ajax wordt in Rotterdam gevierd als het winnen van de CL. Ene Leo Beenhakker had het onlangs over 500.000 man op de Coolsingel toen Feyenoord kampioen werd (of nog meer?), ook al kunnen die er qua ruimte niet staan, dat maakt niet uit, het gaat om het beeld. Kuyt brult dat tien keer per dag, ook al ging hij naar Liverpool, daarna naar Turkije en toen hij daar niet veel kon verdienen, voor ruim € 1.000.000 zonder bonussen naar Feyenoord, Rotterdam is "de virtuele stad van Nederland", het gaat hier om de beleving, niet om de feiten.

Per seizoen tien keer een strafschop, wat zegt dat? Niets als die strafschop wordt toegekend bij 4-0 of 0-4, maar Feyenoord krijgt zo vaak een strafschop bij een gelijke stand of als er één doelpunt verschil is inde stand; "big data" waar blijft het overzicht.

Ajax zal zondag of met tien man eindigen (Gok op Tete of Veldman) of een strafschop tegen krijgen bij een "gelijke stand", heb zo'n gevoel dat Feyenoord na de investeringen (alles bij elkaar opgeteld tientallen miljoenen) kampioen moet worden.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Mano » za nov 07, 2015 11:39 am

wimpey schreef: Laat het maar aan Franciscus over om nog meer middelmaat in Ajax-1 te plempen. Om technici als Kishna en Sinkgraven te slachtofferen natuurlijk. :excited.gif:

Kishna is troep dat had Franciscus heel goed gezien....
een flegmatieke nietsnut die bij een beetje weerstand zijn kop laat hangen.
Rome begint het ook in te zien.


... hij had wel talent, maar daar alleen kom je er niet mee...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door zeux » za nov 07, 2015 11:44 am

Mano schreef:
wimpey schreef: Laat het maar aan Franciscus over om nog meer middelmaat in Ajax-1 te plempen. Om technici als Kishna en Sinkgraven te slachtofferen natuurlijk. :excited.gif:

Kishna is troep dat had Franciscus heel goed gezien....
een flegmatieke nietsnut die bij een beetje weerstand zijn kop laat hangen.
Rome begint het ook in te zien.


... hij had wel talent, maar daar alleen kom je er niet mee...
Ik zie dat hij recent nog als invaller scoorde tegen Milan. Speelt dus nog wel bij Lazio.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Mano » za nov 07, 2015 11:45 am

Gaat em niet worden,

Ajax is tactisch een one-trick-pony.

Hopen dat Feyenoord niet leert van zijn fouten en de wedstrijd ingaat zoals in de beker. (1ste helft)
Maar ik denk dat ze de wedstrijd ingaan zoals de tweede helft van de beker.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Mano » za nov 07, 2015 11:50 am

zeux schreef:
Ik zie dat hij recent nog als invaller scoorde tegen Milan. Speelt dus nog wel bij Lazio.
Precies,
invaller
80ste minuut
0-3 achter

keizersbaard doelpunt
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door zeux » za nov 07, 2015 11:56 am

Mano schreef:
zeux schreef:
Ik zie dat hij recent nog als invaller scoorde tegen Milan. Speelt dus nog wel bij Lazio.
Precies,
invaller
80ste minuut
0-3 achter

keizersbaard doelpunt
Maar wel een doelpunt. Ik heb geen idee hoor, weet totaal niet wat speelt in Rome, maar een score kan helpen om weer uit een 'dal' te komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Marillion » za nov 07, 2015 12:52 pm

Morgen spelen ze in Rome hun eigen 'klassieker' met AS Roma - Lazio. En in Duitsland is het Dortmund - Schalke zag ik. Opvallend is dat, het komt best vaak voor dat er in één weekend veel van dat soort wedstrijden zijn.

Maar laten wij ons maar druk maken om deze wedstrijd. Lasse heeft alvast een paar open deuren in de aanbieding:
Schöne: 'kunnen Feyenoord een flinke klap geven'

Lasse Schöne stelt in De Telegraaf uit te zijn op revanche na de bekernederlaag tegen Feyenoord. "We hebben na de bekerwedstrijd iets goed te maken. Dat zal meespelen. Onze vorm in de competitie geeft ons goede moed. Ik vind dat wij voetballend een betere ploeg hebben. Dus moeten we doen waar we goed in zijn. Durven te voetballen, hoe moeilijk dat ook is. Als we van Feyenoord winnen, is het verschil eigenlijk zeven punten, want we hebben een heel goed doelsaldo. We kunnen Feyenoord een flinke klap geven. En dat willen we ook."

Bron: AN
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Lionel » zo nov 08, 2015 9:39 am

Hoop dat Dijks kan spelen.

Voorin zou ik met Schone Fischer en Sinkgraven starten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door mattie » zo nov 08, 2015 10:03 am

Lionel schreef:Hoop dat Dijks kan spelen.

Voorin zou ik met Schone Fischer en Sinkgraven starten.
Duidelijk lijkt mij dat Sinkgraven geen aanvaller is..
Dus een voorhoede Younes-Millik-Fischer..
Aub ook geen Schone.. geen valse aanvallers maar gewoon echte aanvallers
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door zeux » zo nov 08, 2015 11:43 am

Klaar voor vanmiddag?

Nog wat extra motivatie nodig?

Interview Michiel Kramer in VK:
'Ik kan er niet tegen als iemand eromheen draait'

Interview Michiel Kramer (26), spits van Feyenoord

Na een flitsende start, kampt Michiel Kramer met een vormcrisis. Hij staat al drie wedstrijd droog. Het brengt spits van Feyenoord niet aan het twijfelen. 'Geloof in jezelf', is zijn motto. Ook zondag tegen Ajax.

Door: Iwan Tol 7 november 2015, 02:00

Rotterdam, maandagmorgen. Michiel Kramer (26) wandelt met zijn vriendin Sabine het cafégedeelte van Hotel New York binnen. Het is hun vrije dag. Ze hebben hun zoontje Jordan naar oma gebracht voor een dagje Blijdorp, bij de Action cadeautjes gekocht voor een ziek nichtje en zijn net terug van een bezoek aan de verloskundige. Sabine is 21 weken zwanger van hun tweede.

Het is de dag na de nederlaag van Feyenoord tegen ADO Den Haag. De kritieken zijn niet mals. Ook Kramer krijgt er flink van langs. Studio Voetbal heeft zondagavond zijn schamele aantal van acht balcontacten geanalyseerd. En in het AD schrijft Willem van Hanegem dat Kramer wel wat meer mag uitstralen dat hij bij zijn droomclub Feyenoord speelt. 'Je kunt niet teren op een paar goeie balletjes', vindt De Kromme.

Sabine leest een boek over zwangerschap. Kramer bestelt een sinas. Dan: 'Van Hanegem heeft iets gezegd hè?'

Hij heeft het niet gelezen. 'Kranten lees ik op de club en vandaag zijn we vrij.'

Maar je krijgt het wel mee, toch?
'Op mijn telefoon heb ik wel iets voorbij zien komen.'

Hij vond dat je te weinig deed.
Kramer doet zijn armen over elkaar. 'Ik weet zelf ook wel dat ik soms meer kan doen, maar dan moet je daar wel de gelegenheid voor krijgen. En wat het ook is: ik ben 1,95 meter. Het ziet er daardoor al snel slungelachtig uit.'

Maar je denkt dus niet: ik ga die column eens lezen, want misschien zit er wel een kern van waarheid in als Van Hanegem iets zegt.
'Nee. Ik heb geen ander nodig, zeker niet vanuit de media, om te weten wat ik anders had kunnen doen.'

Het is Michiel Kramer ten voeten uit. De Rotterdammer volgt zijn eigen weg, het advies van een clubicoon ten spijt. Op zijn Twitterpagina staat als welkomstekst: 'Ben jezelf. Blijf jezelf. Geloof in jezelf'. En dat doet Kramer, al jaren.

Deze zomer dacht hij, na een succesvol jaar bij ADO Den Haag (17 doelpunten), een financiële klapper te maken. In ruil voor een jaarsalaris van iets meer dan een miljoen euro netto zou hij bij Baniyas SC gaan voetballen. Destijds, grappend: 'Ik volg het voetbal in de Verenigde Arabische Emiraten al jaren op de voet'.

Het werd uiteindelijk niet de zandbak, maar de Kuip, omdat Baniyas niet akkoord ging met de boeteclausule die ADO Den Haag het laten opnemen in het contract. Bij zijn debuut bij Feyenoord, als invaller tegen Cambuur, brak hij met een fraaie kopbal meteen de ban voor zijn nieuwe club.

Het woord jongensboek viel die middag, en zijn shirt, met rugnummer 31, mocht hij houden. Een paar weken later koos trainer Giovanni van Bronckhorst definitief voor Kramer als basisspeler ten faveure van Colin Kazim-Richards. Hij stelde zijn trainer niet teleur en scoorde tegen Roda JC, De Graafschap en Heerenveen. Flitsender kon zijn start niet zijn.

Maar dat was toen. Ondertussen staat Kramer bij Feyenoord al drie wedstrijden droog. En zoals dat gaat bij een topclub ontstaat er gemor en zwelt de kritiek aan.

Hij dreunt de zinnetjes op die hij voorbij heeft horen komen. 'Kramer is onzichtbaar. Kramer is een mislukte Pellè. En als ik zondag weer niet scoor, is het: Kramer is gewoon een ADO-spits.'

Het is de carrière van Michiel Kramer in een notendop: altijd scepsis.

Kramer groeide samen met zijn ouders en vier jaar oudere zus op in de Rotterdamse wijk Zevenkamp, niet ver van de Kuip. Moeder werkt in de ouderenzorg, vader bij Centrum voor Jeugd en Gezin, als begeleider van probleemgezinnen.

Zijn vader was seizoenkaarthouderbij Feyenoord, Vak P. Hij was degene die altijd in zijn zoon bleef geloven, ook toen het wel eens minder ging. 'Hij zei: 'Michiel, ooit speel jij voor Feyenoord. En daarna ga je naar Engeland.'

Nog altijd als Kramer het veld op komt voor de warming-up, zoekt hij contact met zijn vader. Die infecteerde hem ooit met het Feyenoord-virus. 'Voor mij was er als jongentje niets mooiers dan Feyenoord en de Kuip. Je zou denken: als speler neemt dat af. Integendeel. Dat gevoel is alleen maar sterker geworden.'

Natuurlijk, ook de rivaliteit met Ajax kreeg hij mee. 'Mijn hele jeugd heb ik gehoord dat Ajacieden arrogant zijn, dat hun spelers sterallures hebben, en dat ze altijd lopen te zeiken, altijd Lucky dit en Lucky dat. Als je het veld ingaat, neem je dat toch mee. Het is geen haat, maar laten we het er op houden dat die club geen warme gevoelens bij me oproept.'

Vorige week, tijdens de tweede helft van Feyenoord - Ajax, kwam Kramer in botsing met Joël Veltman, waarna de verdediger van Ajax op de grond viel. Het had er alle schijn van dat Kramer zijn tegenstander omver had geduwd. Na afloop van de wedstrijd zei Veltman: 'Wat Kramer doet, kan niet. Ik hoop dat het wordt teruggekeken.'

Kramer aarzelt. De club heeft hem geadviseerd er niets meer over te zeggen. Huisjurist Joris van Benthem kreeg eerder nog vrijspraak voor elkaar toen Kramer De Graafschap-speler Ted van de Pavert met zijn hand wegduwde.

Dan: 'Kijk, weet je wat het is, zo'n Veltman en Van de Pavert zeggen gewoon: hij moet geschorst worden. Hoe oncollegiaal is dat? Het zegt meer over hen dan over mij. Ik heb genoeg ellebogen in mijn bek gehad tegen Ajax, maar heb je mij daar over gehoord? Ook al is er rivaliteit, ik zal nooit zeggen dat iemand geschorst moet worden.'

Moet je niet voorkomen dat je überhaupt in dit soort situaties terecht komt?
'In het geval Van de Pavert: mee eens. Maar met Veltman? Er was een ingooi. Die ging naar Van der Hoorn toe. Ik wilde druk zetten op hem en toen ging Veltman voor me staan. Hij beukte tegen me aan en vervolgens ging hij liggen. Ik zou niet weten hoe ik dat anders had moeten doen. Ik kan moeilijk om hem heen.'

Dan: 'O ja, ik zou er niets over zeggen trouwens.'

De carrière van Kramer kwam pas laat op gang. In de jeugd bij Excelsior onderkenden ze zijn talent, maar toch stuurden ze hem weg: te weinig drive. Bij NAC zag Robert Maaskant in hem meer een breekijzer dan een basisspeler. Bij Volendam verdiende hij pas in zijn vierde contractjaar een transfer naar ADO Den Haag, waar hij met Henk Fraser een haat-liefdeverhouding ontwikkelde. Ook bij Feyenoord waren er aanvankelijk twijfels. Er moest deze zomer lang worden vergaderd of Kramer de transfersom van 1,5 miljoen wel waard was.

'Ik heb altijd mensen moeten overtuigen', zegt hij. 'Dat is best zwaar.'

Misschien ligt dat ook een beetje aan hemzelf. In een interview met Voetbal International, in 2014, sprak hij zich zonder voorbehoud uit over het métier waarin hij rond loopt. Hartslagmeters? Onzin. Een groepshug? Schei uit, allemaal theater. En een stemverheffing van de trainer? Kramer krijgt er de rillingen van.

'De voetballerij is een hypocriete wereld', vindt hij. Misschien is het daarom wel dat hij later met gehandicapten wil gaan werken. 'Zij doen dingen puur om het plezier. Het gaat bij hen niet om veel geld verdienen, niet om in de krant komen, niet omdat je heel goed wilt zijn. Ze sporten gewoon omdat ze er plezier in hebben.'

Waar heb je het meeste moeite mee in de voetballerij?
'Er zijn zoveel mensen nep. Dan heb ik het over medespelers, trainers, bestuurders, noem maar op.'

Bij Feyenoord ook?
'Dat vind ik lastig om nu al te zeggen. Ik zit er pas twee, drie maanden.'

Lukt het jou wel om eerlijk te zijn in deze wereld?
'Ik probeer het zoveel mogelijk. Maar je kunt nou eenmaal niet alles hardop zeggen.'

Want als ik je vraag naar Feyenoord, ontwijk je de vraag.
'Ja, want op het moment dat ik iets zeg over een medespeler, ben ik de Sjaak. Ik ben niet bang om iets te zeggen, maar ik maak ook onderdeel uit van een team.'

Eén keer ontspoorde hij. Dat was bij Volendam. Trainer Gert Kruys ergerde zich aan de laconieke houding van Kramer. Hij moest rechtop lopen, vond Kruys. Borst vooruit. Maar een basisplaats hield hij er niet aan over. Kramer raakte gefrustreerd. Na een heftige aanvaring met zijn trainer werd hij teruggezet naar het tweede elftal en kreeg hij een officiële waarschuwing van de club.

Natuurlijk, hij is niet de makkelijkste. Kramer is de eerste om dat toe te geven. Hij spreekt van 'een ingewikkelde handleiding'. De vraag is: hoe ziet die er precies uit?

'Dat vind ik zo lastig te beantwoorden', antwoordt hij. 'Dat kun je beter aan haar vragen.'

Sabine kijkt op uit haar boek. 'Wat, gebruiksaanwijzing?' Daarna zegt ze: 'Je moet open kaart spelen bij Michiel. Eerlijk zijn. En af en toe heeft hij een schop onder zijn kont nodig. Thuis in elk geval wel. Als het gaat om dingen regelen. De Belastingdienst bellen, dat soort dingen.'

Kramer, lachend: 'Klopt, daar heb ik weinig geduld voor.' Daarna, serieus: 'Het enige wat ik van een trainer verwacht, is dat hij eerlijk is. Speel ik slecht? Zeg het. Doe ik te weinig? Zeg het. Ik kan er niet tegen als iemand er omheen gaat draaien. Sorry, maar dan haak ik af.'
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Thijs » zo nov 08, 2015 12:58 pm

Kramer, wat een kneus.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Wouter
Berichten: 19083
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Wouter » zo nov 08, 2015 1:06 pm

Ik denk dat Ajax zeker niet gaat verliezen van Feyenoord. De slag op het middenveld wint Ajax sowieso. Verdedigend staat Ajax ook goed. Alleen die aanval hé...

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Feyenoord - Ajax 08-11-2015

Bericht door Rooie » zo nov 08, 2015 1:16 pm

Klaassen begint in de punt, Sinkgraven op het middenveld.

Plaats reactie