Ajax - FC Groningen 26-9-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 25, 2015 10:09 am

Ja mensen, het is zover. Het moment waarop we als supporters jarenlang hebben gewacht. De terugkeer van Maduro in de Arena. De man die altijd goed was voor snel en dynamisch spel. Voetbal in de hoogste versnelling. En dan ook nog eens tijdens een zaterdagavondwedstrijd dus als dat geen spektakel gaat worden dan weet ik het ook niet meer.

De komende weken staan er een behoorlijk aantal lastige wedstrijden op het programma. Dus om met een beetje vertrouwen aan die serie te beginnen moeten we gewoon even een eenvoudige zege binnenhalen. Geen gelul, 3-0.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Ajax - FC Groningen 26-9-2015

Bericht door Cruijff » vr sep 25, 2015 11:48 am

Marillion schreef:Ja mensen, het is zover. Het moment waarop we als supporters jarenlang hebben gewacht. De terugkeer van Maduro in de Arena. De man die altijd goed was voor snel en dynamisch spel. Voetbal in de hoogste versnelling. En dan ook nog eens tijdens een zaterdagavondwedstrijd dus als dat geen spektakel gaat worden dan weet ik het ook niet meer..
Ja lach er maar om. Zul je zien dat uitgerekend hij de 0-1 of de 1-1 er zaterdag in knalt. :smile-ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 25, 2015 12:13 pm

"Nadat hij met een splijtende demarrage vanuit de achterste linie het middenveld overstak ronde Hedwiges Maduro de Groningse aanval met een vlammend schot in de bovenhoek doeltreffend af. De Arena daarmee zwijgend en in verbazing achterlatend."

Zoiets? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 25, 2015 12:25 pm

Ik herinner me van een onder 23 EK nog een Maduro die in een wandeltempo 5 of 6 man passeerde en scoorde. Bij lange na geen Maradona solo, maar diverse 'kenners' :666.gif: vergeleken het met Beckenbauer.

En Maduro zijn pegel in de kruising in de Kuip waarmee hij de winnende 2-3 maakte zal ik ook nooit vergeten. Nourdin Boukhari had niet de rust om in de counter zelf de winnende in het mandje te leggen, maar bewaarde nadat zijn schot gekeerd was gelukkig wel het overzicht om breed te leggen op Maduro. En die knalde in de blessuretijd snoei hard binnen.

De meeste Ajacieden stonden uitgedroogd buiten in de bloedhete zon, ik zat binnen in de Kuip en het was de enige keer dat ik te midden van de kakkerlakken overduidelijk mijn voorkeur en blijdschap toonde. Maar die kakkerlakken waren allemaal te erg lam geslagen om nog agressie te kunnen uiten, bijna huilend verdwenen ze door de uitgang. :smile-ajax.gif:

Rooie

Bericht door Rooie » vr sep 25, 2015 12:27 pm

Blijkbaar spaart Groningen 'sterkhouders' De Leeuw, Tamata en Hateboer. Apart.

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 25, 2015 12:35 pm

Cruijff schreef:Nourdin Boukhari had niet de rust om in de counter zelf de winnende in het mandje te leggen, maar bewaarde nadat zijn schot gekeerd was gelukkig wel het overzicht om breed te leggen op Maduro.
Dat was Trabelsi die, in tegenstelling tot alle Feyenoorders die het zomaar lieten lopen, ook nog mee op was gekomen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr sep 25, 2015 12:35 pm

Cruijff schreef: En Maduro zijn pegel in de kruising in de Kuip waarmee hij de winnende 2-3 maakte zal ik ook nooit vergeten. Nourdin Boukhari had niet de rust om in de counter zelf de winnende in het mandje te leggen, maar bewaarde nadat zijn schot gekeerd was gelukkig wel het overzicht om breed te leggen op Maduro. En die knalde in de blessuretijd snoei hard binnen.

De meeste Ajacieden stonden uitgedroogd buiten in de bloedhete zon, ik zat binnen in de Kuip en het was de enige keer dat ik te midden van de kakkerlakken overduidelijk mijn voorkeur en blijdschap toonde. Maar die kakkerlakken waren allemaal te erg lam geslagen om nog agressie te kunnen uiten, bijna huilend verdwenen ze door de uitgang. :smile-ajax.gif:
Toen stond ik inderdaad buiten op het stadionplein. Zelden zo'n explosie van vreugde meegemaakt terwijl ik geen seconde van de wedstrijd heb gezien. En dan het contrast met die woeste kakkerlakken die naar buiten kwamen stormen. Helemaal buiten zinnen waren ze. :smile-ajax.gif:

Op basis van dat doelpunt alleen heeft hij wat mij betreft wel recht op applaus. Misschien kunnen we dat zondag even laten zien op de grote schermen. :ajaxscarf.gif:
Nil volentibus arduum

Rooie

Bericht door Rooie » vr sep 25, 2015 12:41 pm

Arthur schreef:
Cruijff schreef:Nourdin Boukhari had niet de rust om in de counter zelf de winnende in het mandje te leggen, maar bewaarde nadat zijn schot gekeerd was gelukkig wel het overzicht om breed te leggen op Maduro.
Dat was Trabelsi die, in tegenstelling tot alle Feyenoorders die het zomaar lieten lopen, ook nog mee op was gekomen.
https://youtu.be/ivOYeqdG7G4?t=780

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 25, 2015 1:48 pm

Arthur schreef:
Ohja idd, de bal die door de doelman gekeerd werd, kwam in bezit bij Trabelsi. Ik was heel even bang dat hij zelf heel wild zou gaan schieten maar hij legde hem perfect af op Maduro.

Een wedstrijd die naast op technisch vernuft ook op mentaliteit werd gewonnen. Ajax was de hele wedstrijd beter, maar wist zich ondanks een achterstand toch nog terug te knokken en had in de slotminuut nog die ontzettende honger om de pot te winnen. Die honger had feyemoord inderdaad niet.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 25, 2015 1:50 pm

Marillion schreef:Toen stond ik inderdaad buiten op het stadionplein. Zelden zo'n explosie van vreugde meegemaakt terwijl ik geen seconde van de wedstrijd heb gezien. En dan het contrast met die woeste kakkerlakken die naar buiten kwamen stormen. Helemaal buiten zinnen waren ze. :smile-ajax.gif:
Haha ja, kreeg jij toen eind augustus trouwens ook nog een smsje? een smsje met als afzender 'Politie'
met een inhoud die min of meer luidde: 'Op XX april 2005 was u in de omgeving van stadion De Kuip tijdens de ongeregeldheden. Als u iets weet over de gebeurtenissen of als getuige een verklaring wilt afleggen dan wordt u dringend verzocht contact op te nemen met ........'

Pride of Amsterdam
AT Toto Admin

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 25, 2015 2:05 pm

Selectie voor het duel:
Jasper Cillessen
Ricardo van Rhijn
Joël Veltman
Mike van der Hoorn
Riechedly Bazoer
Viktor Fischer
Daley Sinkgraven
Arek Milik
Davy Klaassen
Amin Younes
Lasse Schöne
Anwar El Ghazi
Jairo Riedewald
Kenny Tete
Thulani Serero
Nemanja Gudelj
Diederik Boer
Mitchell Dijks

Dus geen Viergever, en geen Heitinga.
Op naar de vierde ster!

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 25, 2015 2:22 pm

Marillion schreef:
Cruijff schreef: En Maduro zijn pegel in de kruising in de Kuip waarmee hij de winnende 2-3 maakte zal ik ook nooit vergeten. Nourdin Boukhari had niet de rust om in de counter zelf de winnende in het mandje te leggen, maar bewaarde nadat zijn schot gekeerd was gelukkig wel het overzicht om breed te leggen op Maduro. En die knalde in de blessuretijd snoei hard binnen.

Toen stond ik inderdaad buiten op het stadionplein. Zelden zo'n explosie van vreugde meegemaakt terwijl ik geen seconde van de wedstrijd heb gezien. En dan het contrast met die woeste kakkerlakken die naar buiten kwamen stormen. Helemaal buiten zinnen waren ze. :smile-ajax.gif:

Op basis van dat doelpunt alleen heeft hij wat mij betreft wel recht op applaus. Misschien kunnen we dat zondag even laten zien op de grote schermen. :ajaxscarf.gif:
Mijn applaus krijgt ie!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr sep 25, 2015 2:25 pm

Wat lekker was die goal van Grygera (de 2-2 in dezelfde wedstrijd) ook hè.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 25, 2015 10:18 pm

Even terug naar Ajax - Grun; ik heb nog een knotsgekke 4-3 op het netvlies, na 2-3 achterstand. Geen idee meer wanneer dat was, ergens begin van deze eeuw?

Arthur

Bericht door Arthur » vr sep 25, 2015 10:28 pm

Was dat met Leonardo die in blessuretijd scoorde? Dat was onder Van Basten.

Er staat me ook nog een 3-2 na 0-2 achter bij in de tijd van Van Gaal.

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr sep 25, 2015 11:18 pm

Ik dacht dat t Machlas was?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za sep 26, 2015 1:09 am

@ Arthur: die met een winnende goal van Leonardo was in een uitwedstrijd tegen Groningen, in mijn herinnering in het seizoen dat Adrie Koster de boel overnam van Henk ten Cate. De 2-3 maakte Leonardo toen na een rebound en echt in de slotminuut.

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Even terug naar Ajax - Grun; ik heb nog een knotsgekke 4-3 op het netvlies, na 2-3 achterstand. Geen idee meer wanneer dat was, ergens begin van deze eeuw?
Dat kan niet anders dan die wedstrijd uit april 2002 zijn. Dat was me inderdaad een leipe pot, in mijn herinnering een doordeweekse avondwedstrijd. Was cruciaal voor de competitie, want die beslisten we pas in speelronde 34 uit bij NEC.

Machlas maakte de 3-3 en de 4-3, Mido, toen nog volledig afgetraind, had de eerste twee Ajax goals gemaakt.

Ik heb de beelden die erbij horen inmiddels gevonden, je ziet dat Robben, toen nog spelend en die wedstrijd scorend voor Groningen 13,5 jaar geleden ook al vervelende maniertjes had:
https://www.youtube.com/watch?v=hU-jhHha6Og

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 26, 2015 5:44 pm

Younes basis, Fischer bank. Verder de gebruikelijke opstelling.

Yopi
Erelid

Bericht door Yopi » za sep 26, 2015 6:01 pm

Cruijff schreef:En Maduro zijn pegel in de kruising in de Kuip waarmee hij de winnende 2-3 maakte zal ik ook nooit vergeten.
Dat was een mooie.

Verder heb ik me vooral aan die vent geërgerd. Wat een schildpad. :excited.gif:

Younes dus. De man die uit stand kan passeren. En daarom zo goed bij dit Ajax past, want tempo zit er niet in.

Bij Groningen tel ik trouwens zes oud-Ajacieden. Dat moet een record zijn.

zeux

Bericht door zeux » za sep 26, 2015 7:03 pm

Prima kopbal van Milik, zat de keeper goed bij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za sep 26, 2015 7:09 pm

1-0. Terechte voorsprong. Mooie vrije trap van Gudelj.
Ajax domineerde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 26, 2015 7:37 pm

Vooral Bazoer voetbalt goed. Veltman ook.

Younes de man van de creativiteit. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey

Bericht door wimpey » za sep 26, 2015 7:39 pm

Ajaciedjuh schreef: Younes de man van de creativiteit. :biggthumpup.gif:
Ik vind het niet veel, die Younes. Bazoer idd erg goed. Tete staat ook weer prima te ballen. Klaassen wederom niet.

Mooie vrije trap va Gudelj, bal raakte het zijnet. :biggthumpup.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za sep 26, 2015 7:41 pm

Yep, Tete ook, maar dat valt niet eens meer op. :blush.gif: Klasbak. :biggthumpup.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

zeux

Bericht door zeux » za sep 26, 2015 7:54 pm

Ajax krijgt nu kans op kans. Die bal had natuurlijk afgelegd moeten worden.

Plaats reactie