FK Jablonec - Ajax

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » ma aug 24, 2015 12:23 pm

Ajax maakt zich op voor de Europa League! Anno 2015 horen we daar thuis dus we moeten (!!) ons plaatsen. Al is het maar vanwege alle maffe clubjes die we daar kunnen tegenkomen en de geweldige reisjes die daar aan vastzitten dat de Europa League veel leuker dan de CL is.

Thijs is de laatste weken op dit digitale platform een beetje stil dus daarom breng ik vandaag een ode aan het Ajaxtalk Blog én aan wellicht de beste post die ooit op deze site neergekwakt is:
http://ajaxtalkblog.blogspot.com/2011/0 ... l-uit.html

27 July 2011
Otelul-uit


Otelul-uit lijkt me zoooo briljant. Dat je dat later tegen je kleinkinderen kunt zeggen he.

"Vroeger jongen, toen had je Otelul-uit, dát waren pas wedstrijden! Dan ging je in zo'n oude B52-bommenwerper naar een vliegveld in Roemenië, ja, dat Oostblok jongen, dat was me wat. Ceaucescu heerste er toen nog, met ijzeren vuist. Ja, we kwamen op dat vliegveld aan, en toen moesten we op paard en wagen in het holst van de nacht 200 kilometer naar Galati afleggen. Onderweg maakten we de meest doldwaze avonturen mee, wat een tijd jongen, wat een tijd!

En och, in dat stadion, die supporters van Otelul, oef...STIJF van de drugs stonden die gasten. Dat spul kon je toen gewoon in de winkel kopen daar, we kwamen bij het stadion aan en het was rennen voor je leven. En dan had je nog de Securitate, bloedlink waren ze jongen. Als ze merkten dat je uit Nederland kwam was je in de aap gelogeerd. Vermomd als Roemeense accordeonspelers liepen we onopvallend naar het uitvak, gelukkig mochten we naar binnen. En die wedstrijd dan, tsjongejonge. Ik weet niet meer of het nu Sjaak Swart of Lorenzo Ebecilio was, maar in de stromende regen scoorde Ajax in ieder geval de 0-1. We konden het doelpunt niet eens zien, zo'n slecht weer was het! Wat een tijd jongen, wat een tijd.

En die terugweg. Rennen voor ons leven. Een horde Otelullen achter ons aan, met brandende hooivorken. We renden zo hard we konden richting het oosten, staken de grens met Moldavië over en kwamen zo in de Sovjet-Unie terecht. Later werd dat geloof ik de Oekraïne, ik weet het niet meer zo goed. Daar zijn we na veel omzwervingen in Odessa aangekomen en van daaruit hebben we de boot gepakt en zijn we via de Bosporus terug in Amsterdam aangekomen, twee maanden later.

Otelul-uit jongen, dat waren nog eens tijden."


Ik kan nu al niet wachten op de blik in de ogen van m'n toekomstige kleinzoon. Mooi man.

Opa Thijs vertelt



Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » di aug 25, 2015 8:31 am

Thijs wrote schreef: En die wedstrijd dan, tsjongejonge. Ik weet niet meer of het nu Sjaak Swart of Lorenzo Ebecilio was, maar in de stromende regen scoorde Ajax in ieder geval de 0-1.

:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Arthur » wo aug 26, 2015 6:27 am

Sanogo bij de selectie en Cerny niet. Tja.

wimpey
Berichten: 51934
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door wimpey » wo aug 26, 2015 8:03 am

Arthur schreef:Sanogo bij de selectie en Cerny niet. Tja.
Sanogo moet bij 2-1 achter in de laatste minuten de vuurpijlen van achteruit gaan aannemen, controleren en seconden sprokkelen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Marillion » wo aug 26, 2015 8:20 am

Younes zit er als buitenspeler bij. Ik denk dat Cerny wat rust krijgt. Dat ventje komt natuurlijk pas net kijken dus dat lijkt me op zichzelf niet onlogisch.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » wo aug 26, 2015 8:30 am

Jep is gezien de hierarchie en de belasting van de speler helemaal niet zo raar dat zo'n jongen van 17 een keer niet bij de selectie zit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Arthur » wo aug 26, 2015 8:35 am

Ik denk niet dat hij veel belasting voelt van op de bank zitten, maar dan kan je in geval van nood in ieder geval iemand inbrengen die kan voetballen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41002
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Marillion » wo aug 26, 2015 8:59 am

Ach, ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het verstandig is om hem rustig te brengen. Nu zit Younes erbij als speler die vanaf de zijkant iets moet kunnen forceren. Want het is natuurlijk niet Sanogo die bij de selectie zit in plaats van Cerny maar Younes. Ik weet wel dat hij door sommigen alweer is afgeschreven maar ik heb 'm nog niet in actie gezien en geef 'm voorlopig even de tijd.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9071
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo aug 26, 2015 10:09 am

Wat goed is komt snel. En rustig brengen in een Ajax dat speelt alsof het permanent de huisvoorraad prozac van een middelgrote apotheek opgevreten heeft, is een gotspe. Wat heeft ie Cerny totnutoe gespeeld? Twee korte invalbeurten tegen Jablonec en Willem II. Ik ben er veel banger voor dat hij in de beleving van De Boer c.s. alleen maar ingevallen is omdat hun aankoop Younes geblesseerd was.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog? op wo aug 26, 2015 10:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Alexander
Berichten: 8569
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Alexander » wo aug 26, 2015 10:15 am

Dat weet ik wel zeker ja. Die jongen kan voetballen, hou die lekker bij de selectie.

Lionel
Berichten: 47443
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Lionel » wo aug 26, 2015 10:18 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Wat goed is komt snel. En rustig brengen in een Ajax dat speelt alsof het permanent de huisvoorraad prozac van een middelgrote apotheek opgevreten heeft, is een gotspe. Wat heeft ie Cerny totnutoe gespeeld? Twee korte invalbeurten tegen Jablonec en Willem II. Ik ben er veel banger voor dat hij in de beleving van De Boer c.s. alleen maar ingevallen is omdat hun aankoop Younes geblesseerd was.
Dit dus. Gelul met rust. Hij heeft amper gevoetbald.
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door LucaS » wo aug 26, 2015 10:21 am

Sanogo als tweede spits om wat te kennen forceren? Daar hebben we mighty Mike toch voor?
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » wo aug 26, 2015 11:39 am

Je moet zo'n jongen hongerig houden. Op je 17e standaard bij de selectie zitten is niet de normaalste zaak van de wereld.

Cerny lijkt me een geschikt menneke, maar een vanzelfsprekende selectieplaats is nooit goed voor de gretigheid.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » wo aug 26, 2015 11:45 am

Overigens vind ik De Boer veel te behoudend met jonge jongens voor de leeuwen gooien, dat doet Frank namelijk nooit.

Ik herinner me Eriksen als rechtsbuiten bij PSV uit wat totaal flopte. Terwijl je toen De Sa had. Niet bepaald een topper, maar de tegenstander was Erik 'polsbreuk' Pieters die je aan alle kanten voorbij kunt lopen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47947
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door peter » wo aug 26, 2015 3:28 pm

Ik vraag me alleen wel af of een fitte Cerny niet beter is dan een Younes zonder enige vorm van ritme. Ik mag toch hopen dat we in een duel als deze kiezen voor de beste selectie.

Mr. Ajax
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 26, 2015 4:51 pm

Op basis waarvan wordt die Younes eigenlijk al zo hard afgeschreven/afgezeken?? Hij heeft een totaal van iets van 14 minuutjes in de voorbereiding gespeeld. Daar liet juist wel zien heel makkelijk een mannetje te kunnen passeren. Heb ik iets gemist??
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door InnerHarbour » wo aug 26, 2015 5:33 pm

Hij is de vervanger van Kisnha dan kan je het bij sommige nooit goed doen.
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door brigade zuid » wo aug 26, 2015 6:00 pm

Toen ik zijn geschiedenis aan blessures zag had ik al gegeten en gedronken. Geen idee wat die verder kan.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » do aug 27, 2015 5:29 am

Kan er nu bij niemand een complimentje vanaf die de openingspost van dit topic over Otelul herlezen of zelfs voor de eerste keer tegenkomen?

Alle credits gaan uiteraard naar Thijs!

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Mano » do aug 27, 2015 3:15 pm

Heb er geen goed gevoel bij!!

Jablonec gaat volle bak erin en Ajax verzuipt....


hoop dat ik het mis heb, want een jaar zonder iets van Europa is te treurig....
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » do aug 27, 2015 3:51 pm

Heb jij ooit een dag met een moment van vrolijkheid, Mano?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door InnerHarbour » do aug 27, 2015 3:55 pm

He moet jij daar er niet bij zijn, zo'n oostblokwedstrijdje is toch echt iets voor jou?
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14538
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Mr. Ajax » do aug 27, 2015 4:04 pm

Jongens, waar wordt dit uitgezonden?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23226
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Cruijff » do aug 27, 2015 4:04 pm

InnerHarbour schreef:He moet jij daar er niet bij zijn, zo'n oostblokwedstrijdje is toch echt iets voor jou?
Zekersss. Ik plas over het algemeen niet over dit soort wedstrijdjes, alleen moet de Ajax Security me dan wel weer eens tot het uitvak toelaten. :smile-ajax.gif:

Momenteel zit ik, op een kilometertje of 1.000 van dat Jablonec al in 't oostblok, voeg me maar ff toe op Tinder/Grinder dan kun je zien waar. :smile-ajax.gif:

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FK Jablonec - Ajax

Bericht door Mano » do aug 27, 2015 4:06 pm

Cruijff schreef:Heb jij ooit een dag met een moment van vrolijkheid, Mano?
:blush.gif: gelukkig wel, ik heb alleen geen vertrouwen meer in Ajax onder FdB
heb het idee dat ze van iedereen kunnen verliezen...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie