Vitesse - Ajax 01-02-2015

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Thijs » di jan 27, 2015 10:53 am

Aanstaande zondag Vitesse-uit.

Gelooft er nog iemand in de titel? Ik heb er zelf nogal moeite mee, eerlijk gezegd. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

wimpey
Berichten: 52112
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2014

Bericht door wimpey » di jan 27, 2015 10:55 am

Lees dat Traoré er weer bij zal zijn.

Middenveld Vitesse speelt middenveld Ajax weg. 2-0 voor Vitesse.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2014

Bericht door Cruijff » di jan 27, 2015 11:08 am

@ wimpey: ja Traoré was al uitgeschakeld, een jetlag krijg je met een reis naar Afrika niet, dus gezien het gebrek aan scorend vermogen de afgelopen tijd van Vitesse lijkt het me logisch dat hij mee zal doen.
Thijs schreef:Gelooft er nog iemand in de titel? Ik heb er zelf nogal moeite mee, eerlijk gezegd. :blush.gif:
Moeilijk verhaal: om te beginnen Vitesse winnen, dan hebben we nog wel wat houvast en de moraal om tot en met PSV uit op 1 maart met een sterke reeks te vervolgen.


Al kan ik het niet heel erg oneens zijn met de strekking van dit artikel.
Ajax mag hopen dat het wordt onttroond

Johan Cruijff had op zijn vakantieadres in Afrika niets kunnen zien van Ajax - Feyenoord, maar gelukkig was iemand zo aardig om hem de statistieken te sturen. Hij schrok van het aantal schoten op doel, het aantal hoekschoppen en het percentage balbezit van Ajax, zo liet hij zijn spreekbuis De Telegraaf optekenen.

Gelukkig bleef Cruijff, in de herfst van 2010 initiator van wat de fluwelen revolutie ging heten, de rauwe werkelijkheid van het geploeter van de hoofdact van zijn experiment bespaard. Aantal kansen, gelukte acties, flair; alles ontbrak zondag. Cruijff zou onthutst zijn geweest. Wie weet, was zelfs hij gaan twijfelen aan de opstand.

Het is best opvallend hoe kritisch Cruijff zich de laatste tijd uitlaat over het zichtbare leger van zijn revolutie, het eerste elftal. Vorig seizoen sloot hij al aan in de rij klagers over dat eeuwige, hemeltergende rondspelen van de bal.

Deze jaargang gebruikt hij zijn podium in de krant om vleugjes kritiek te laten doorsijpelen. Zo sprak hij vorige week, over de bezetting van het middenveld, na een paar alinea's tactische uitleg: 'Toch vreemd om te zien hoe de basis van ons denken zo los wordt gelaten.'

In november: 'Daarom ziet de 4-1 tegen Heerenveen er op papier goed uit, toch heeft de wedstrijd vooral duidelijk gemaakt hoe het niet moet.' Cruijff verwoordt het gevoel van het verveelde volk, dat steeds vaker mort en bij minder belangrijke wedstrijden thuisblijft. Ajax-publiek is tegenwoordig meer resultaatgericht dan in bijvoorbeeld de jaren zeventig, toen meeslepend spel als eis werd gesteld, maar de ondergrens is zelfs voor het Arenavolk doorbroken.

Ajax zingt telkens hetzelfde liedje: uitverkoop houden, onrijpe talenten opstellen. Het aankoopbeleid, voor zover daarvan sprake is bij het eerste elftal, is ondermaats, met types als Van der Hoorn, Duarte, Viergever en Zimling als pionnen op een schaakspel met dertien stukken in een dozijn.

Een seizoen zonder titel zou daarom helemaal niet zo slecht zijn voor de club

Bij Ajax pochen ze over individuele training, een van de aandachtspunten van de revolutie, maar aan bijvoorbeeld Van der Hoorn valt niet af te zien dat hij eens is geïnstrueerd door pakweg Jaap Stam. Hij lijkt zonder lasso losgelaten op de prairie van het onvermogen.

Trainer Frank de Boer sprak zondag onverbloemd zijn ongenoegen uit, door het stempel lamlendigheid op Ajax te drukken. Hij was niet eens meer echt boos en merkte op dat zijn schoonmoeder het tempo ook kon bijhouden.

Het lijkt er zowaar op dat De Boer zich langzaam beweegt naar de uitgang. Hij staat open voor een andere baan, mits die baan interessant is, zo herhaalt hij zichzelf. Met het spel leek het dit seizoen even de goede kant op te gaan, dankzij de frivoliteit van Kishna en El Ghazi, maar de laatste wedstrijden gaven kramp krijgende mannen zonder initiatief te zien, zonder vorm en volhardend in risicoloos gepriegel.

De reeks van vier kampioenschappen op rij temperde het gemor. Over de werkelijke vruchten van de revolutie valt nog weinig te zeggen, omdat het anders opleiden van jeugd meer tijd vergt dan een paar jaar. Maar zoals puike resultaten van het eerste elftal de weeffouten van een andere aanpak in de jeugdafdeling kunnen verdoezelen, zo legt het uitblijven van resultaten onvrede bloot.

Een seizoen zonder titel zou daarom helemaal niet zo slecht zijn voor de club. Sterker, Ajax zou moeten verlangen naar een jaar zonder schaal. Al was het maar om weer helder te leren kijken, om zin van onzin te onderscheiden en om Frank de Boer de beslissing te laten nemen die misschien beter is voor hem en voor Ajax: toegeven aan het latente verlangen naar een andere club.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2014

Bericht door Cruijff » di jan 27, 2015 11:09 am

Bij the way Thijs... de wedstrijd wordt op 01-02 - 2015 gespeeld..! :smile-ajax.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Thijs » di jan 27, 2015 11:11 am

Aangepast, dank!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Marillion » di jan 27, 2015 11:33 am

Even los van de verschrikkelijke prestatie van Ajax afgelopen zondag. Stel dat we winnen bij Vitesse (ik zeg stel :smallgrin.gif: ). Dan halen we 7 uit 3 bij de lastige hervatting. Vooraf had ik getekend voor winst op Groningen en Feyenoord en gelijk bij Vitesse. Kwa punten kunnen we daar nog uitkomen. Het is alleen een beetje vervelend dat PSV niet mee heeft gewerkt door punten te morsen.

Ik ben benieuwd of De Boer veranderingen door gaat voeren in het elftal of dat hij vast blijft houden aan zijn vaste opstelling van de laatste wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door zeux » di jan 27, 2015 11:40 am

Marillion schreef: Het is alleen een beetje vervelend dat PSV niet mee heeft gewerkt door punten te morsen.
Het is nog geen maart. Volgens mij is dat de maand dat psv meestal het meeste verliest.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Thijs » di jan 27, 2015 11:43 am

Ik zou er al voor tekenen als we het gat tot en met PSV-Ajax op max 6 punten weten te houden. Dat zou betekenen dat je bij een overwinning daar op 3 punten kan komen en dan ligt alles open.

Dat we geen kampioen worden zal wel (in mijn hoofd hou ik daar allang geen rekening meer mee) maar ik wil nog wel een béétje met spanning in m'n lijf naar die wedstrijden gaan. Niks is erger dan de rest van deze competitie meehobbelen op 9 punten van PSV en op 8 punten voorsprong op Feyenoord.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Marillion » di jan 27, 2015 11:47 am

zeux schreef:
Marillion schreef: Het is alleen een beetje vervelend dat PSV niet mee heeft gewerkt door punten te morsen.
Het is nog geen maart. Volgens mij is dat de maand dat psv meestal het meeste verliest.
Klopt, maar ik had verwacht dat ze punten zouden morsen bij tenminste één van de twee potjes bij de herstart. Eigenlijk had ik ook gewoon gelijk gezien het spel maar Cambuur en Vitesse weigerden om doelpunten te maken. :hypocrite.gif:

Laat Vitesse die lijn dan zondag maar doortrekken tegen ons. Maar dan zullen toevallig wel weer net een piek in hun prestaties hebben.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Mano » di jan 27, 2015 11:48 am

tja...

druk zetten op Ajax en het is klaar.
1-0 voorkomen is voor Vitesse al genoeg. Ajax komt de laatste tijd maar tot 3 doelpogingen per wedstrijd.
dus een tegengoal zit er zo en zo niet in.

FdB proof me wrong !!! :blub.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 52112
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door wimpey » di jan 27, 2015 11:51 am

We houden wél de laatste 4 wedstrijden (incl. S04) de nul he! :blub.gif:

Zolang Jef Stans, Antonia en Kazim opgelegde kansen blijven missen... :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Ajaciedjuh » di jan 27, 2015 12:34 pm

wimpey schreef:We houden wél de laatste 4 wedstrijden (incl. S04) de nul he! :blub.gif:

Zolang Jef Stans, Antonia en Kazim opgelegde kansen blijven missen... :hypocrite.gif:
De inbreng van Mike is groot. :666.gif: :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

wimpey
Berichten: 52112
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door wimpey » di jan 27, 2015 12:50 pm

Ajaciedjuh schreef: De inbreng van Mike is groot. :666.gif: :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Enorm. Naar de tribune met die gast. Na effe puzzelen en ervan uitgaande dat Klaassen, Riedewald en Veltman er nog niet bij zijn, kom ik tot het volgende:

Cillessen
Rhijn - Tete - Moisander - Boilesen
vd Beek - Schöne - Serero
AEG - Milik - Kishna

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Mano » wo jan 28, 2015 3:27 pm

Mooie droom maar helaas wordt natuurlijk gewoon dezelfde 11 als tegen F.

2 CV's die niet door durven dekken
2 Backs die wel veel opkomen maar nooit assists afleveren, waarvan 1 er in minuut 70 doodmoe is.
een prut middenveld dat heerlijk overlopen kan worden en 0,0 creativiteit bezit
Een spits die alle ballen op links moet hebben anders kansloos is en wat ie krijgt, krijgt ie op rechts.

tegen een ongeïnspireerde Vitesse.

Ik hoop dus dat inspiratieloosheid het verliest van de ondeskundigheid :blush.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jan 28, 2015 8:38 pm

wimpey schreef:
Ajaciedjuh schreef: De inbreng van Mike is groot. :666.gif: :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
Enorm. Naar de tribune met die gast. Na effe puzzelen en ervan uitgaande dat Klaassen, Riedewald en Veltman er nog niet bij zijn, kom ik tot het volgende:

Cillessen
Rhijn - Tete - Moisander - Boilesen
vd Beek - Schöne - Serero
AEG - Milik - Kishna
Waarom laat je Boilesen staan? Als je toch een pispaal zoekt lijkt hij me het meest aannemelijke slachtoffer. Daar komt bij dat Mikey opbouwend bedroevend is, maar verdedigend viel ie me wederom niet tegen, tegen de kakkies. Schöne op 6 hebben we eerder gezien en dat was geen onverdeeld genoegen.

Ten slotte zou ik het Van Beek niet willen aandoen om te debuteren in dit elftal. Die moet m.i. een keertje debuteren als we thuis met 3-0 voorstaan, zonder al te veel druk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Marillion » wo jan 28, 2015 9:06 pm

Ik hoop vooral dat Klaassen weer mee kan doen. Kennelijk heeft hij vandaag nog niet met de groepstraining meegedaan dus het is allemaal erg kort dag. Maar we hebben hem hard nodig en deze wedstrijd gaat bepalen of we voorlopig nog mee blijven doen in de titelstrijd. Uiteraard moeten we geen onverantwoorde risico's nemen maar als er bijvoorbeeld slechts één helft in zit zou ik dat graag aanpakken. Dat is me wel een ingecalculeerde wissel waard.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Marillion » wo jan 28, 2015 10:25 pm

Ondertussen zakt Vitesse door z'n hoeven tegen Groningen na een rode kaart voor Kashia. Het staat inmiddels 4-0.

Direct rood in de beker telt voor zover ik weet ook voor de competitie dus Kashia is er dan tegen Ajax niet bij. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitwerken. Wat is Vitesse toch wisselvallig.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Wouter » wo jan 28, 2015 10:39 pm

Volgens mij is het andersom: rode kaarten in de eredivisie tellen wel voor de beker, maar kaarten in de beker niet voor de eredivisie.

Het maakt ook niks uit, want Ajax wint toch wel. Bosz wordt komende zondag met pek en veren Arnhem uit gejaagd denk ik.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Lionel » wo jan 28, 2015 10:53 pm

Rechtstreeks rood telt wel voor de competitie dacht ik.
IK GELOOF!!!!!!

Wouter
Berichten: 19084
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Wouter » wo jan 28, 2015 11:57 pm

Je hebt gelijk. Dan zal Mori wel spelen. En constant toegezongen worden door Ajacieden.

wimpey
Berichten: 52112
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door wimpey » do jan 29, 2015 9:28 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Waarom laat je Boilesen staan? Als je toch een pispaal zoekt lijkt hij me het meest aannemelijke slachtoffer.
Ik zoek geen pispaal, dat maak jij ervan. Keeper en backs worden steeds betrokken in de opbouw, daar moeten we vanaf. Die bal moet zo snel mogelijk via de CVs het middenveld in. Probleem is echter dat we daar geen kwaliteitsspelers hebben staan die er iets zinvols mee kunnen doen. Wanneer dat wél het geval zou zijn, kon bijv. Boilesen in zijn kracht gebruikt worden. Hij zorgt voor druk, kan een tegenstander uitspelen en heeft een behoorlijke voorzet. Maar door het onvermogen op het middenveld wordt het elftal gedwongen tegen z'n natuur in te spelen en komen de gebreken genadeloos aan het licht.

Met een kwaliteitsspeler op VM zou het plaatje er anders uit zien. Iemand die je onder druk kunt aanspelen, die bij een tegenstander kan wegdraaien, goed in de passing is. Zet Clasie of Blind op VM neer je hebt best een aardig elftal. Dan kan Serero naar linkshalf, waar ie hoort. En dan zou je Andersen in de as een kans kunnen geven als 'valse' spits. Dat zou m.i. het proberen waard zijn. Hij heeft geen 'helicopterview', z'n overzicht is niet optimaal. Maar met z'n snufferd richting doel en met wat vertrouwen op een voor hem natuurlijke plek kan die jongen meer vanuit z'n kracht spelen. Helaas verdomt Ajax het gewoon de pijnpunten, die volgens mij iedereen al sinds de nazomer kan vaststellen, aan te pakken. Voor mij onbegrijpelijk.

Een goede ploeg zou Vitesse komend weekend meteen bij de strot (kunnen) pakken en pas loslaten wanneer ze op hun rug liggen. Maar je kunt er vergif op innemen dat dit Ajax ook tegen Vitesse de slag op het middenveld zal verliezen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door elliquido » do jan 29, 2015 9:40 am

nood breekt wet ?

cilllesen

rijn hoorn moisander boilesen

schone serrero
andersen

milik

Sig Kishna
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Thijs » do jan 29, 2015 11:55 am

Guram Kashia is geschorst nav zijn rode kaart tegen FC Groningen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door Cruijff » do jan 29, 2015 11:59 am

Het lijkt me teveel eer richting Cillessen wanneer we alleen Jasper de credits geven, want die verdediging van Ajax gaat toch als een tierelier. De Acropolis stond nog minder als een huis dan onze defensie de afgelopen 4 wedstrijden. :smallgrin.gif:

Eigenlijk sinds Mike vd Hoorn er tegen Schalke in moest komen voor Joëlla Veltmeisje is er een sterke trend zichtbaar.

Ajax-Schalke 1-0 winst. Ajax-FC Groningen 2-0 winst. Ajax-fey 0-0 en dan hadden we voor de winterstop nog Excelsior-Ajax 0-2 toen Mike erin kwam als invaller. 4 keer met Mike en 4 keer de 0! :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48028
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse - Ajax 01-02-2015

Bericht door peter » do jan 29, 2015 12:40 pm

elliquido schreef:nood breekt wet ?

cilllesen

rijn hoorn moisander boilesen

schone serrero
andersen

milik

Sig Kishna
Milik op 10? Is that you Danny Blind? :smallgrin.gif:

Plaats reactie