Ajax - Vitesse (KNVB Beker) 18-12-2014
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Aanstaande donderdag spelen we tegen Chelsea (afdeling Arnhem) voor een plekje in de kwartfinales van de KNVB Beker. De teller qua verkochte kaarten staat momenteel op iets meer dan 28.000.
Het wordt de laatste thuiswedstrijd van 2014, dus kom nog allemaal één keer naar het stadion om iedereen een fijne kerst te wensen!
Het wordt de laatste thuiswedstrijd van 2014, dus kom nog allemaal één keer naar het stadion om iedereen een fijne kerst te wensen!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Re: Ajax - Vitesse (KNVB Beker) 18-12-2014
Ik vlieg donderdagochtend naar Israel. Als het goed is kom ik dan ruim op tijd aan in Israel om de wedstrijd 's avonds nog op tv te kunnen pakken.
Voor hoeveel gaan die kaarten trouwens?
Voor hoeveel gaan die kaarten trouwens?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik klamp me er maar aan vast dat het typisch Vitesse zou zijn om niet te kunnen winnen van de Eagles, Cambuur etc en vervolgens wel van Ajax. En dat ik misschien voor het eerst in de Arena ben sinds Gertje Claessens daar in de verlenging de Ajacieden in grote treurnis achter liet.
Laatst gewijzigd door Wouter op di dec 16, 2014 12:07 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gertje Claessen? Dan moet ik in mijn geheugen graven. Je hebt het vast over héél lang geleden.
Beker kan me gestolen worden.

Grappig, ik moest gisteren bij de samenvatting van Vitesse in Groningen opeens aan Gert Claessen denken. Geen idee waarom, kwam ineens in me op. De wedstrijd waar jij het over hebt kan ik daarentegen niet zo snel voor de geest halen...Yopi schreef:Gertje Claessen? Dan moet ik in mijn geheugen graven. Je hebt het vast over héél lang geleden.![]()
Dat heb ik nog nooit gehad. Dat ik opeens aan Gert Claessen moest denken.
Bij Vitesse denk ik meteen aan Karel Aalbers. Hoe zou het met hem zijn? Zonder zijn 'kindje'?

Bij Vitesse denk ik meteen aan Karel Aalbers. Hoe zou het met hem zijn? Zonder zijn 'kindje'?
Rekenkundig gezien maken we er donderdag 2 (5-4-3-2)
Hopelijk krijgen we er een of minder tegen.
Hopelijk krijgen we er een of minder tegen.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
HahaYopi schreef:Dat heb ik nog nooit gehad. Dat ik opeens aan Gert Claessen moest denken.![]()

Toen ik als zeven jarige jochie in Amsterdam neerstreek en Ajax en voetbal begon te volgen, waren de grote jongens bij Vitesse toen Bob Peeters, Gert Claessen, Didier Martel etc. Volgens mij speelde Van Hintum er toen ook nog. En natuurlijk ons aller Nikos

Edit: Heb het even opgezocht, heb de jaren dus niet helemaal op een rijtje. Sommige van de genoemde namen zijn pas een paar jaar later bijgekomen. Geen idee verder waarom juist die gasten me zo zijn bijgebleven. Wellicht doordat we eind jaren negentig/begin van het nieuwe millennium iets vaker dan ons lief is van die gasten hebben verloren?
26 januari 2001, Yopi. Ik heb het even nagekeken. Toen stond ik met de verrekijker in het uitvak daar. Na afloop, toen het hele stadion leeg was op het uitvak na, kwam een of andere pillenslikker naar het uitvak toe. Liep over zo'n richeltje vlak voor het uitvak en naast de afgrond, dreigde over de omheining te klimmen om in zijn eentje 600 man aan te vallen en had op het allerlaatst, toen ze probeerden hem het uitvak in te trekken, een helder moment en besloot zich terug te trekken. Ik zal dat nooit vergeten, wat een leipo was dat. Een val had zijn dood betekend.
Ha, ik ben er ongetwijfeld bij geweest, maar ik weet het niet meer. Zoveel wedstrijden gezien.
Leuk verhaaltje nog over Karel A:
http://marcelvanroosmalen.wordpress.com ... -uit-velp/
Hij had iets tegen Ajax. Net als jij, Wouter. Om de een of andere reden verkocht hij spelers liever aan PSV dan aan Ajax. (Of PSV moet hem iets toegestopt hebben?
)

Hij had iets tegen Ajax. Net als jij, Wouter. Om de een of andere reden verkocht hij spelers liever aan PSV dan aan Ajax. (Of PSV moet hem iets toegestopt hebben?

Viel toch mee Yopi. Wie hebben wij opgepikt versus zij uit Arnhem in die jaren? Uit mijn hoofd Brom, Machlas vs Cocu, v.d. Weerden...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Hij verzette zich met hand en tand tegen een eventueel vertrek van Machlas (maar wie zegt nee als Danny met de geldbuidel zwaait), Cocu en Makaay naar Ajax. En misschien vergeet ik nog wel iemand.
Ajax heeft een paar keer naar Cocu geïnformeerd maar hij kostte altijd de hoofdprijs. Voor Ajax. Niet voor PSV. Ik weet het nog want ik hoopte steeds dat Ajax Cocu zou halen.
Ajax heeft een paar keer naar Cocu geïnformeerd maar hij kostte altijd de hoofdprijs. Voor Ajax. Niet voor PSV. Ik weet het nog want ik hoopte steeds dat Ajax Cocu zou halen.
Heb ik iets tegen Ajax?Ha, ik ben er ongetwijfeld bij geweest, maar ik weet het niet meer. Zoveel wedstrijden gezien.
Hij had iets tegen Ajax. Net als jij, Wouter. Om de een of andere reden verkocht hij spelers liever aan PSV dan aan Ajax. (Of PSV moet hem iets toegestopt hebben?)
Aalbers was hoe dan ook een bijzondere man. Die man kon mensen als de beste bespelen en enthousiast maken, zowel sponsoren als supporters. De huidige clubleiding van Vitesse is nogal klinisch, saai en zielloos. Net als de spelers en de "als het maar leuk om naar te kijken is"-coach. Dat was in de tijd van Aalbers wel anders. Je kunt hem afrekenen op de periode '98-2000, maar in de veertien jaar ervoor heeft hij de club van de grond toe opgebouwd.
Wat Van Roosmalen schrijft klopt nooit helemaal, maar hij weet de sfeer altijd wel goed neer te zetten. Achter CC en DD had je op Monnikenhuize van die vijftig jaar oude plees die zo erg stonken dat de mensen liever tegen de bomen aan piesten. Dat zijn vader gevallen is kan ik me ook voorstellen, dat is me als tiener ook een keer gebeurd daar, toen er na een doelpunt wat al te uitbundig feest werd gevierd. In Gelredome is alles anders, maar het Ernhemse gekanker is gebleven...
Jij weet wat PSV betaalde?Yopi schreef:Hij verzette zich met hand en tand tegen een eventueel vertrek van Machlas (maar wie zegt nee als Danny met de geldbuidel zwaait), Cocu en Makaay naar Ajax. En misschien vergeet ik nog wel iemand.
Wat ik eerder schreef was trouwens niet helemaal waar: ik ben later ook nog een keer in dat ding van jullie geweest. Maar die wedstrijd was minder leuk.
Ik wel. Bremen-uit etc...Toch de laatste voetballer die ik nog een beetje als "held" zag...Dat heb ik nog nooit gehad. Dat ik opeens aan Gert Claessen moest denken.![]()

- Ajaciedjuh
Terug naar het hier en nu.
FdB zal wel een aantal wisselingen doorvoeren. Boer zal keepen, maar gezien het verwachte afscheid van Moisander zal ook zeker Denswil spelen. Omdat na de winterstop we ook Serero een aantal wedstrijden kwijt zijn, verwacht ik ook Riedewald in de basis. Het zou ook een mooie wedstrijd zijn om eens een keer te beginnen met 2 echte buitenspelers (Kishna en El Ghazi).

FdB zal wel een aantal wisselingen doorvoeren. Boer zal keepen, maar gezien het verwachte afscheid van Moisander zal ook zeker Denswil spelen. Omdat na de winterstop we ook Serero een aantal wedstrijden kwijt zijn, verwacht ik ook Riedewald in de basis. Het zou ook een mooie wedstrijd zijn om eens een keer te beginnen met 2 echte buitenspelers (Kishna en El Ghazi).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dat hoop ik ook. Misschien het debuut van iemand uit de A1? Wil spektakel zien!
IK GELOOF!!!!!!
-
Waarom zou Denswil spelen bij een aanstaand vertrek van Moisander? Angst voor een blessure ofzo?
- Ajaciedjuh
Denswil zal ritme op het hoogste niveau op moeten doen. En kijken of Denswil de gewenste kwaliteiten heeft. Vitesse is wat dat betreft een mooie tegenstander.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waarom zou Denswil spelen bij een aanstaand vertrek van Moisander? Angst voor een blessure ofzo?
FdB heeft straks 3 opties m.b.t. opvolging Moisander: Denswil, Viergever en Riedewald.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
-
Riedewald lijkt me vooral voor de 6 positie te gaan, zeker als Serero een aantal weken weg is. Tenzij FdB gek doet en Schone weer op 6 zet, zodat AEG op de flank kan. Maar dat lijkt me niet verstandig, want ik kan me niet veel goede wedstrijden van Lasse herinneren, toen hij op 6 speelde.
Wordt na de winterstop toch al een luxeprobleempje; als Fischer terug is, wat gebeurt er dan met Kishna? Lijkt me geen type dat rustig op de bank gaat zitten, zodra Fischer wordt opgesteld.
Wordt na de winterstop toch al een luxeprobleempje; als Fischer terug is, wat gebeurt er dan met Kishna? Lijkt me geen type dat rustig op de bank gaat zitten, zodra Fischer wordt opgesteld.
Waarom zou Fischer er meteen weer in moeten? Die jongen heeft tegen die tijd toch bijna een jaar niet gespeeld. Die moet in alle rust worden gebracht, en dan moet er ook nog gekeken worden hoe hij voetbal technisch nog voor staat.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van Fischer. Maar als er nik geks gebeurt is het gewoon hij die straks geduldig op de bank zal moeten gaan zitten.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben een groot fan van Fischer. Maar als er nik geks gebeurt is het gewoon hij die straks geduldig op de bank zal moeten gaan zitten.
Fischer op de plek van la Andersen lijkt me wel wat.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Wordt na de winterstop toch al een luxeprobleempje; als Fischer terug is, wat gebeurt er dan met Kishna?
Dat lijkt mij eerlijk gezegd niks. Fischer is daar te veel een momenten voetballer en een individualist voor.
Maar ik verwacht sowieso dat het nog wel even duurt voor Fischer weer op niveau is. Laat hem eerst maar weer helemaal wedstrijdfit worden. En dan kan hij in de loop van de tweede seizoenshelft de concurrentie aangaan met Kishna en El Ghazi op de vleugels. Ik denk dat Fischer in ieder geval gaat starten met een paar wedstrijden Jong Ajax.
Maar ik verwacht sowieso dat het nog wel even duurt voor Fischer weer op niveau is. Laat hem eerst maar weer helemaal wedstrijdfit worden. En dan kan hij in de loop van de tweede seizoenshelft de concurrentie aangaan met Kishna en El Ghazi op de vleugels. Ik denk dat Fischer in ieder geval gaat starten met een paar wedstrijden Jong Ajax.
Nil volentibus arduum
Ik ben er wel voor om Denswil nog wat speeltijd te geven. Tot op heden ben ik niet onder de indruk geraakt van zijn spel. De tijd begint wat dat betreft voor hem te dringen. Als hij nog wat wil maken van zijn loopbaan bij Ajax moet hij op tijd laten zien dat hij een waardige vervangen van Moisander is. En dan heb ik het over de Moisander van afgelopen seizoenen. Want de huidige versie staat me niet aan.Ajaciedjuh schreef:Denswil zal ritme op het hoogste niveau op moeten doen. En kijken of Denswil de gewenste kwaliteiten heeft. Vitesse is wat dat betreft een mooie tegenstander.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Waarom zou Denswil spelen bij een aanstaand vertrek van Moisander? Angst voor een blessure ofzo?
FdB heeft straks 3 opties m.b.t. opvolging Moisander: Denswil, Viergever en Riedewald.
Nil volentibus arduum
26 januari 2001Wouter schreef:26 januari 2001, Yopi. Ik heb het even nagekeken. Toen stond ik met de verrekijker in het uitvak daar. Na afloop, toen het hele stadion leeg was op het uitvak na, kwam een of andere pillenslikker naar het uitvak toe. Liep over zo'n richeltje vlak voor het uitvak en naast de afgrond, dreigde over de omheining te klimmen om in zijn eentje 600 man aan te vallen en had op het allerlaatst, toen ze probeerden hem het uitvak in te trekken, een helder moment en besloot zich terug te trekken. Ik zal dat nooit vergeten, wat een leipo was dat. Een val had zijn dood betekend.
De geboorte van Vak 410.

Onder inspanning van de jonge Ajacied Karel, wordt via internet aan alle Ajacieden die meer sfeer willen in de Arena een oproep gedaan. Het is de bedoeling om op 26 januari 2001 bij het Amstel Cup duel Ajax-Vitesse, naar 114 te komen om daar sfeer te maken. Ondanks het verlies (1-2 na verlenging) en de daarop volgende beker uitschakeling kan er gesproken worden van een redelijk succes, want de sfeer op 114 zat er goed in. Ook Ajax staat positief tegenover het plan om ook aan de Noordzijde van de Arena meer sfeer te creëren. De initiatiefnemers krijgen de toezegging om een gesprek te voeren met het Sfeerteam. De datum 26 januari 2001 is na enkele tijd gezien als de officiële oprichtingsdatum van VAK410!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”
"Het vak van de vier tieners" werd dat toen grappend genoemd door sommige Ernhemmers.