Ajax - Vitesse 10-08-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Thijs » ma aug 04, 2014 10:25 am

Jeej we gaan weer beginnen! Na onze concurrentie eerst wat zand in de ogen te hebben gestrooid, kunnen we vanaf nu gaan knallen in de wedstrijden die er echt toe doen.

Om 14.30 uur spelen we aanstaande zondag tegen Vitesse. Ik had hier graag een uitgebreid hilarisch verhaal getypt maar ik moet werken: de plicht roept! Toi toi, hup Ajax!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 11:39 am

Mooi, zin in!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 12:08 pm

Even op http://www.vitesse.nl/vitessenl/eersteelftal/selectie gekeken, het aantal nieuwelingen lijkt mee te vallen, al staan er vier spelers bij waar nog geen foto van is gemaakt. Geen idee hoe sterk Vitesse is. In de oefencampagne verloren van Chelsea las ik ergens, was dat een echte wedstrijd? Chelsea op volle oorlogssterkte?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door InnerHarbour » ma aug 04, 2014 12:33 pm

3-1 Ajax, twee goals van Milik.
YNWA

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Pride of Amsterdam » ma aug 04, 2014 2:56 pm

1-0. (71. Milik)

Ze zullen uit een ander vaatje moeten tappen zondag. Zal lastig worden. Het niet spelen van Blind, Veltman, Van Rijn en zeker Cilessen laat zich voelen op het moment vind ik.

Ik hoop dat ze er snel weer bij zijn.
Op naar de vierde ster!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 4:38 pm

Blind gaat heus wel minuten maken hoor. Maar, als je een aantal zwartkijkers op dit forum mag geloven dan moet Ajax meteen opgedoekt worden omdat ze gisteren zo ontzettend slecht waren met slechts 3 WK gangers afwezig.

Big deal, een speler zoals Ricardo Kishna kan gewoon eens een slechte dag hebben. Eriksen was op 8 mei 2011 in de Kuip tegen Twente ook f*cking slecht en dramatisch, een week later op 15 mei heerste hij en was hij samen met Siem de aanstichter van de mooiste Ajax wedstrijd ooit.

In totaal speelden we dus zonder Cillessen, Blind, Van Rhijn, Veltman, Fischer, Zivkovic en Muric. In mijn ogen zo ongeveer de 7 beste voetballers uit de hele selectie.
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma aug 04, 2014 4:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Lionel » ma aug 04, 2014 4:40 pm

Zivkovic was express gepasseerd..
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » ma aug 04, 2014 4:43 pm

Rishi schreef:Zivkovic was express gepasseerd..
Ja dat is common knowledge. Hij is immers niet geblesseerd hè.

Geen idee waarom Zivkovic straf heeft gekregen, ik heb alleen in Oostenrijk de trainingen bekeken, sinds ze terug in Nederland zijn in de voorbereiding niet meer. Blijkbaar mag hij van de staf nu even niet meedoen maar deze gast uit Groningen gaat dit seizoen echt wel onze 1e spits worden. Milik in ieder geval niet.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door gaizka » ma aug 04, 2014 5:05 pm

Dat hij niet bij de selectie zat was geen straf, hij wordt gewoon rustig gebracht. Van de Boer begreep ik dat hem (Zivkovic) duidelijk is gemaakt dat dit een gewenningsjaar zal worden, hij gaat zeker nog zijn minuten/doelpunten maken.

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Lionel » ma aug 04, 2014 5:13 pm

Dan is hij dus niet 1 van onze beste spelers.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Zuidema » ma aug 04, 2014 5:59 pm

Cruijff schreef: In totaal speelden we dus zonder Cillessen, Blind, Van Rhijn, Veltman, Fischer, Zivkovic en Muric. In mijn ogen zo ongeveer de 7 beste voetballers uit de hele selectie.
Vermeer vond ik gisteren niet eens zo slecht bezig. Blind zal straks wel weer zijn ouwe mankementen vertonen als VM. Vrij redelijk in de opbouw, controlerend/verdedigend zwak, zeker als het op snelheid aankomt. Elke vervanger van Ligeon is momenteel een verbetering, zelfs een geblesseerde Van Rhijn vrees ik. Van Veltman moeten we maar afwachten of hij zijn FdB-tjes voortaan tot 1 per wedstrijd weet te beperken. Van Razende Roeltje Fischer hadden we voor zijn blessure al driekwart seizoen niks bijzonders vernomen. Hopelijk komt die jongen nu noodgedwongen tot bezinning. Van Zivkovic en Muric is nog niks te zeggen. Als dat inderdaad onze 7 beste voetballers uit de selectie zijn, is de rest er wel errug slecht aan toe.

Schöne zei na afloop dat het allemaal te voorspelbaar was en dat er te weinig beweging in onze ploeg zat. Niks nieuws onder de zon, zo spelen we eigenlijk al tijden, ook in het eggie. Hoe lang gaat het nog duren voordat die problematiek eindelijk eens serieus aangepakt wordt, Frank?
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma aug 04, 2014 7:12 pm

Dat is het bizarre Zuidema; wat een substantieel deel van AT aan ziet komen, wordt na een wedstrijd door de spelers benoemd. Gisteren zag ik weer legio voorbeelden waar ik instant sacho van word; namelijk de haast natuurlijke vanzelfsprekend waarmee de bal opzij of achteruit wordt gespeeld in plaats van vooruit. Terwijl daarvoor meer dan zelden wél mogelijkheden zijn. Zouden ze het niet zien, of niet durven? In de eerste minuten zag ik een lekker pasje van Klaassen op Viergever en dacht even dat er vooruit gevoetbald ging worden. Toen ik dat pasje later nog een paar keer bekeek, begon ik me zelfs af te vragen of Klaassen die bal wel bewust zo gaf, of dat hij die niet eens goed raakte. Ik ben daar nog niet uit. Punt is: waar is het gogme, het inzicht, om goed aan te spelen in de diepte, of zelf maar vooruit. We creëren niks. Vitesse zal ongetwijfeld vroeg druk zetten, hét bewezen trucje om Ajax aan te pakken. Maar keer op keer wordt er door niemand, speler of technische staf, een oplossing voor gevonden. Het is zo eendimensionaal.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

GangstaRiB
Berichten: 16874
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door GangstaRiB » ma aug 04, 2014 7:22 pm

Rishi schreef:Zivkovic was express gepasseerd..
Ik hoop niet dat ie te lang op de WC zat. Kunnen we niet gebruiken natuurlijk.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Demosthenes » ma aug 04, 2014 7:25 pm

Dat is het bizarre Zuidema; wat een substantieel deel van AT aan ziet komen, wordt na een wedstrijd door de spelers benoemd.
Dat is het verschil met de vorige twee seizoenen, spelers die het aangeven.

Blijft het spel zo, dan rollen er koppen? Supporters klagen, de media zien nu dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is (Derksen nog niet, denk ik) en o.a. Schöne klaagt, al is dat nadat FdB in de media heeft aangekondigd dat er dit seizoen attractiever wordt gespeeld, afwachten maar, augustus is niet de juiste maand voor attractief voetbal, heb ik begrepen.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door El Clavo » ma aug 04, 2014 7:25 pm

Ik heb er nog geen reet zin in.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » di aug 05, 2014 8:27 am

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook nog niet overloop van enthousiasme. Maar het is wel een hele belangrijke wedstrijd.

Sowieso natuurlijk omdat het de opening van het nieuwe seizoen is. Daar komt nu echter nog bij dat we de nederlaag tegen Zwolle moeten wegspelen én dat we beginnen met een hele lastige serie. Bovendien is Vitesse de laatste jaren voor ons een lastige tegenstander. Meer dan genoeg redenen dus om zondag scherp te zijn. Een slecht resultaat brengt misschien wel een slechte serie.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Le T. » di aug 05, 2014 8:35 am

Rishi schreef:Dan is hij dus niet 1 van onze beste spelers.
Dat is vreemd, hij was vorig jaar al beter dan de meeste Ajaxspelers.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 9:00 am

Schone wil ook weg, en nu hij ziet dat Ajax er niet beter op wordt, roert hij zijn mondje.

Ik hoop dat Vitesse Ajax op de pijnbank legt!
Dat weer duidelijk wordt waar het bij Ajax aan ontbreekt.
Nu kan Ajax het nog repareren (transferperiode)

lelijk spel
Zal het TD en FdB het ook zien maar het gewoon niet zeggen of hebben ze een saaie visie en vinden ze dit goed?
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Marillion » di aug 05, 2014 9:05 am

Mano schreef:Schone wil ook weg, en nu hij ziet dat Ajax er niet beter op wordt, roert hij zijn mondje.
Waar haal je dat vandaan? Ik heb nergens gelezen dat hij zou willen vertrekken.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 9:15 am

ik ga het zoeken, was uiteraard niet zo duidelijk als: Schone: IK GA
maar hij hield de deur wel open in een interview.

Hij zei iets in de trant van: als er iets komt dan kijk ik er naar, gebeurd er iets, dan gebeurd er iets.
Dit in combinatie met nog 1 jaar contract, zegt mij: hij is niet duur en bij de juiste interesse is hij weg.
(Ik zoek nog naar het stukje, volgens mij op ajax.nl)

En als Ajax zich niet versterkt, kan ik me voorstellen dat hij sneller geïnteresseerd is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Ramona » di aug 05, 2014 9:27 am

Mano schreef:Schone wil ook weg, en nu hij ziet dat Ajax er niet beter op wordt, roert hij zijn mondje.

Ik hoop dat Vitesse Ajax op de pijnbank legt!
Dat weer duidelijk wordt waar het bij Ajax aan ontbreekt.
Nu kan Ajax het nog repareren (transferperiode)

lelijk spel
Zal het TD en FdB het ook zien maar het gewoon niet zeggen of hebben ze een saaie visie en vinden ze dit goed?

Nou ik niet! :1evil.gif:

Daarbij, Vitas tegen Chelsea gezien? Nu was wellicht een doelpunt een eigen doelpunt, maar dan nog. Het was triest. :666.gif:


2 - 0 :onfire.gif: :onfire.gif: :onfire.gif:

Mano
Berichten: 15193
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Mano » di aug 05, 2014 9:35 am

Okay :blush.gif: Doet me ook pijn als Ajax zou verliezen... en wil niet dat ze verliezen :blush.gif:

Maar wat ik wil is dat TD ziet dat er op het middenveld alleen maar prut staat en ze daar wat aan doen.
Wij gaan kansloos ten onder tegen Pec en Vitas verliest van Chelsea. Dus: een spannend potje :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Ramona » di aug 05, 2014 9:38 am

AJAX was nog lang niet op oorlogssterkte. Voor mij is die wedstrijd geen leidraad dus!
Laatst gewijzigd door Ramona op di aug 05, 2014 9:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23228
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Cruijff » di aug 05, 2014 9:38 am

Tja Ramoon, Vitesse moest natuurlijk zo geflatteerd mogelijk van Chelsea verliezen. That is part of their deal. :666.gif:

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Dat is het bizarre Zuidema; wat een substantieel deel van AT aan ziet komen, wordt na een wedstrijd door de spelers benoemd.
Tja Cees... hoe vaak is dat al niet het geval geweest? Toen Danny Blind er tijdens zijn trainerschap rond 2005, 2006 zag ik al van mijlenver aankomen wat er allemaal in de soep liep. Ten Cate die met zijn grote mond denigrerend over Willem II deed... Ik voelde al aan mijn water aan: daar komt heibel van, dag kampioenswedstrijd! Nog een hele rits Ten Cate incidenten en natuurlijk ook De Boer met Anita als linksback terwijl een groot deel van de supporters al zag dat hij VM moest spelen.

De supporters zien het vaak zo slecht nog niet en regelmatig vraag je je dus af of de trainer Blind is. Hoewel je ook weer niet door moet gaan slaan, want als het aan veel supporters had gelegen was Maher gehaald en Narsingh en Assaïdi en had Ajax gerust ook nog een miljoen over de balk gesmeten voor nog een 2e Sulejmani. Gelukkig laten Overmars & co zich het hoofd niet op hol brengen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Vitesse 10-08-2014

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 05, 2014 9:55 am

Ik ben niet zo negatief over dit Ajax. Elk jaar gaan er weer sterkhouders weg en staan er nieuwe op. Ik verwacht dat Moisander, Kolbeinn en Vermeer nog wel zullen gaan. Belangrijk is dat we een goede ervaren aanvaller aantrekken. Als de WK-gangers weer wedstrijdfit zijn, dan hebben we een prima elftal:

---------------------- Cillessen / ervaren doelman aankoop
- Ricardo / Tete -- Veltman / Mike --- Viergever / Denswil ---- Boilesen / Viergever
--------------------------------- Blind / Viergever
- Klaassen / Schone ------------------------------------- Andersen / Duarte / Serero
- Muric / El Ghazy / aankoop --- Milk / aankoop / Zivkovic --- Kishna / Fischer

Gezien de posities centrale verdediger (links), linksachter en verdedigende middenvelder, zou ik Mokotjo erbij halen. Als we daarnaast nog een ervaren aanvaller erbij kunnen halen (kwaliteit), krijgen we voorin wat meer stabiliteit. Nu is het allemaal talentvol en dus grillig.

As zondag:
--------------- Vermeer
- Tete -- Mike --- Moisander---- Boilesen
------------ Blind / Viergever
- Klaassen ------------------- Andersen / Duarte
- Schone ------ Milk ------- Kishna

Uitslag: 3-0
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Plaats reactie