PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » wo apr 23, 2014 8:01 am

En wat moet Ajax er dan precies aan doen? De politie kan blijkbaar niet bewijzen dat die vent iets heeft gedaan dat strafbaar is.

Dacht dat de politie er was om criminelen aan te pakken.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 23, 2014 8:07 am

Yopi schreef:En wat moet Ajax er dan precies aan doen? De politie kan blijkbaar niet bewijzen dat die vent iets heeft gedaan dat strafbaar is.

Dacht dat de politie er was om criminelen aan te pakken.
Ajax kan er niet veel aan doen, behalve de toegang weigeren. Als je voor een viervoudige moord, of iets in die buurt, al na tien jaar weer op straat rondloopt, is er ergens hogerop in het systeem een draadje los. En als zo iemand nog steeds een schrikbewind voert is er ook geen sprake van een 'veranderd mens'.

Ik krijg het idee dat Polletje het eind van de film niet gaat halen, maar misschien is zo'n goede afloop weer teveel Hollywood.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40958
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Marillion » wo apr 23, 2014 8:32 am

Het geeft in ieder geval wat meer beeld bij het idee dat het niet zoveel zin heeft om dan maar een relatief willekeurig gekozen groep supporters te verbieden om naar Heracles - Ajax te gaan. En ook dat het wel eens niet zo verstandig kan zijn om daar als eenvoudige supporter de held uit te gaan hangen door mensen op hun gedrag aan te spreken of aan te wijzen.

Ajax kan dit niet zelfstandig oplossen. Daar is hulp van politie en justitie bij nodig. Ik denk wel dat het de hoogste tijd is voor actie. Je ziet het de laatste jaren steeds vaker mis gaan. Eerder dit seizoen zijn er ook alweer de nodige problemen geweest. Als daar niets aan gebeurd gaan we daar problemen mee krijgen. Zowel in Nederland als in Europa.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Jöhnk » wo apr 23, 2014 9:40 am

Wat een puinhoop. :excited.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 23, 2014 9:55 am

Marillion schreef:Het geeft in ieder geval wat meer beeld bij het idee dat het niet zoveel zin heeft om dan maar een relatief willekeurig gekozen groep supporters te verbieden om naar Heracles - Ajax te gaan. En ook dat het wel eens niet zo verstandig kan zijn om daar als eenvoudige supporter de held uit te gaan hangen door mensen op hun gedrag aan te spreken of aan te wijzen.

Ajax kan dit niet zelfstandig oplossen. Daar is hulp van politie en justitie bij nodig. Ik denk wel dat het de hoogste tijd is voor actie. Je ziet het de laatste jaren steeds vaker mis gaan. Eerder dit seizoen zijn er ook alweer de nodige problemen geweest. Als daar niets aan gebeurd gaan we daar problemen mee krijgen. Zowel in Nederland als in Europa.
In NL is de justitie extreem zacht. Dat kan net zo'n probleem zijn als extreem hard.

Er zijn vast wel manieren om van zo'n Polletje onkruid af te komen. Waarom loopt hij bijvoorbeeld niet meer bij de F-Side rond? Wat is het verhaal daar? En als deze heethoofd inderdaad zo door het lint kan gaan dat hij mensen of vermoord of levensgevaarlijk verwond, dan is zo'n vergadering over Ajax met de politie misschien een aardige plek om hem wat te provoceren?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » wo apr 23, 2014 10:27 am

Monkey Tonk schreef: Ajax kan er niet veel aan doen, behalve de toegang weigeren. Als je voor een viervoudige moord, of iets in die buurt, al na tien jaar weer op straat rondloopt, is er ergens hogerop in het systeem een draadje los. En als zo iemand nog steeds een schrikbewind voert is er ook geen sprake van een 'veranderd mens'.
Dat moet je kunnen bewijzen. Anders stapt die vent naar de rechter. Op grond van een crimineel verleden alleen kun je hem de toegang niet weigeren.
Ik krijg het idee dat Polletje het eind van de film niet gaat halen, maar misschien is zo'n goede afloop weer teveel Hollywood.
Polletje wordt sowieso geen tachtig, lijkt me.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door El Clavo » wo apr 23, 2014 10:32 am

En ook dat het wel eens niet zo verstandig kan zijn om daar als eenvoudige supporter de held uit te gaan hangen door mensen op hun gedrag aan te spreken of aan te wijzen
.

Precies, daarom word ik ook altijd zo moe van de Johan Derksen van deze wereld die maar vinden dat het collectief anderen moet aanspreken. Zo eenvoudig is dat allemaal niet.

Overigens wel een een hoop sensatie berichten van de T. In het ene staat dat het oorlog is tussen de groepen, in de andere dat de een de ander een belletje heeft gegeven en dus samenwerkt :drecul.gif: De T. weet wederom weinig.

Alexander
Berichten: 8559
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Alexander » wo apr 23, 2014 10:32 am

En dan hoor je mensen over sociale controle. Grote jongen die deze jongens terecht gaat wijzen. Ik zou het in ieder geval lekker laten.

En meteen wordt ook duidelijk hoe onzinnig de maatregel is om heel 410 te straffen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Yopi » wo apr 23, 2014 10:40 am

@EC: leg dan eens uit hoe het zit?

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door El Clavo » wo apr 23, 2014 10:46 am

Op een publiek forum zeker? :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Monkey Tonk » wo apr 23, 2014 11:03 am

Yopi schreef:Dat moet je kunnen bewijzen. Anders stapt die vent naar de rechter. Op grond van een crimineel verleden alleen kun je hem de toegang niet weigeren.
Een veroordeelde moordenaar, die mensen de stuipen op het lijf jaagt, is net zo welkom als een verfijnde bankrover. Klopt iets niet. Toch?
Yopi schreef:Polletje wordt sowieso geen tachtig, lijkt me.
Lijkt me een veilige weddenschap. haha

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » wo apr 23, 2014 11:35 am

El Clavo schreef:Op een publiek forum zeker? :hypocrite.gif:
Oh, is hoe het echt zit een geheim dan?
YNWA

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door El Clavo » wo apr 23, 2014 3:08 pm

Ik voel niet de behoefte om dat op een publiek forum te delen en de PM functie hier werkt volgens mij ook niet meer lekker.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door InnerHarbour » wo apr 23, 2014 3:22 pm

Nou mijn PM functie werk prima hoor.
YNWA

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thom » wo apr 23, 2014 4:29 pm

Ben ik de enige die het verdiend vond en eigenlijk wel rechtvaardig na wat die mongolen allemaal afgestoken hadden? Ik had het vooral Frank gegund, drie prijzen in 1 seizoen, maar het werd verknald vanaf de tribune. Lang leve de Engelse voetbalwet!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23215
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cruijff » wo apr 23, 2014 4:35 pm

Kun je mij uitleggen wat die Engelse voetbalwet precies inhoudt?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Daily Blind » wo apr 23, 2014 6:09 pm

Lees alleen maar gezeik over dat vuurwerk, maar vergeten we niet om de dramatische prestatie van Ajax aan het lichtte brengen? De incidentjes van Frank beginnen inmiddels structureel te worden. :onfire.gif: :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thom » wo apr 23, 2014 6:13 pm

Cruijff schreef:Kun je mij uitleggen wat die Engelse voetbalwet precies inhoudt?
Zeer hoge boetes, stadionverbod van een fiks aantal jaren (een zogenaamde ' banning order'), en ook een gevangenisstraf van, meen ik, 6 maanden.

Tit for tat, zoals ze in Engeland zeggen. Wordt tijd dat ze het hier ook invoeren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thom » wo apr 23, 2014 6:20 pm

Zlatan Son of God schreef:Lees alleen maar gezeik over dat vuurwerk, maar vergeten we niet om de dramatische prestatie van Ajax aan het lichtte brengen? De incidentjes van Frank beginnen inmiddels structureel te worden. :onfire.gif: :onfire.gif:
noem 't maar gezeik. Levensgevaarlijk voor de spelers, asociaal en het leidt nergens toe. Ik heb me nog geprobeerd te verplaatsen in die ééncelligen, en dan denk je toch: eerst winst Ajax en na de huldiging die vuurwerk'show'? Maar nee, meteen het veld verpesten. Onbegrijpelijk.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Daily Blind » wo apr 23, 2014 6:32 pm

Het gooien van vuurwerk naar spelers is niet goed te praten.. maar ik maak me liever druk om het dramatische spel dan dit probleem, waar de oorzaak ook grotendeels ligt bij de dramatische organisatie van Ajax.

Gebruikersavatar
Thom
Berichten: 3202
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 3:37 pm
Locatie: Den Haag

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thom » wo apr 23, 2014 6:37 pm

Zlatan Son of God schreef:Het gooien van vuurwerk naar spelers is niet goed te praten.. maar ik maak me liever druk om het dramatische spel dan dit probleem, waar de oorzaak ook grotendeels ligt bij de dramatische organisatie van Ajax.
Zeg je nou werkelijk dat het ' niet goed te praten' is?! Vuurwerk naar je eigen spelers gooien?! Wat moet je dan doen om jou woedend te maken?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer. Epicurus

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Daily Blind » wo apr 23, 2014 6:41 pm

Thom schreef:
Zlatan Son of God schreef:Het gooien van vuurwerk naar spelers is niet goed te praten.. maar ik maak me liever druk om het dramatische spel dan dit probleem, waar de oorzaak ook grotendeels ligt bij de dramatische organisatie van Ajax.
Zeg je nou werkelijk dat het ' niet goed te praten' is?! Vuurwerk naar je eigen spelers gooien?! Wat moet je dan doen om jou woedend te maken?
Wat wil je er nu nog aan doen dan? Die gasten op pakken en de schade op verhalen en dan KLAAR! Laat Ajax zich daarna maar druk maken om het dramatische niveau van deze selectie. En mij maak je niet zo snel woedend. Stop je energie niet in zaken waar je geen invloed op hebt.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Demosthenes » wo apr 23, 2014 7:05 pm

Stop je energie niet in zaken waar je geen invloed op hebt.
Zoals de samenstelling van de selectie :ajaxsmiley.gif: ?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Daily Blind » wo apr 23, 2014 7:08 pm

Demosthenes schreef:
Stop je energie niet in zaken waar je geen invloed op hebt.
Zoals de samenstelling van de selectie :ajaxsmiley.gif: ?
Dat doe ik ook niet.. heb stiekem de hoop dat Ajax zich er een keer druk om gaat maken ;)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40958
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Marillion » wo apr 23, 2014 7:26 pm

Demosthenes schreef:
Stop je energie niet in zaken waar je geen invloed op hebt.
Zoals de samenstelling van de selectie :ajaxsmiley.gif: ?
:smallgrin.gif:

Ik denk wel dat het feit dat vrijwel alle aandacht naar het gedrag van de supporters gaat goed uitkomt voor De Boer. Nu hoeft hij niet uit te leggen waarom Ajax zo'n hopeloze prestatie leverde en kan de selectie in relatieve rust proberen om de draad weer op te pakken.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie