PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Daily Blind » ma apr 07, 2014 9:46 pm

Begreep dat Ajax 5000 minder kaarten krijgt wegens veiligheidsoverwegingen, klopt dit Thijs?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thijs » di apr 08, 2014 12:51 pm

Zie onderstaand artikel van Ajaxlife
Er was weer eens een hoop paniek toen bekend werd dat Ajax met maximaal 12.000 supporters naar de bekerfinale gaat. De een riep dat het de schuld is van de KNVB is, de ander was boos op Ajax en weer een ander is boos op Aboutaleb. Maar nu de feiten, hoe, waarom en wat?

Beginnen we met het eerste misverstand: Ajax mag wel 17.500 kaarten hebben, maar kiest er zelf voor om 12.000 kaarten af te nemen. Daar zijn verschillende redenen voor. We beginnen bij onze vrienden van de NS, u weet wel van die werkzaamheden op die twee dagen in het jaar als wij met de trein naar een wedstrijd willen.

Nu hebben ze weer iets nieuws bedacht. De treinen mogen in tegenstelling tot andere jaren niet langer zijn dan het perron, vanwege veiligheidsregels, want anders lopen mensen niet ver genoeg door naar achteren. Dat scheelt 350 plekken per trein vergeleken met de vorige finale.

En dan de bussen. Die zijn moeilijk te krijgen, want heel Nederland wil op 20 april een bus hebben. Dat komt door de paasvakantie en omdat PEC Zwolle ook een miljoenmiljard bussen heeft afgenomen voor de bekerfinale. Ajax is, in samenwerking met Oad, de afgelopen weken druk bezig geweest met het regelen van bussen bij elke denkbare maatschappij in Nederland. De voorbereiding was voor AZ-uit reeds gestart.

ALS DE WEDSTRIJD NIET OP TIJD IS BESLIST, KOMEN DE CHAUFFEURS IN DE KNEL MET DE RIJTIJDENWET.
Doordat de bussen dus uit alle uithoeken van het land moeten komen, ontstaat weer een extra probleem. Als de wedstrijd niet binnen negentig minuten is beslist, komen de chauffeurs in de knel met de rijtijdenwet. Daar kan in Nederland wel ontheffing voor aangevraagd worden, maar die geldt weer niet in het buitenland. Knap lastig als de chauffeur later in de week naar Frankrijk moet. Boetes van de gendarmerie liegen er niet om. Bedragen met drie nullen en zo.

Eventueel kunnen wel extra chauffeurs worden opgetrommeld, maar dit maakt ieders kaartje – van zo’n 55 euro per stuk al niet heel goedkoop – nog een stukje duurder. Simpelweg omdat de huur van een bus duurder wordt als twee chauffeurs moeten worden ingezet. Zo vielen er weer een paar busmaatschappijen af.

Plus dat sommige vervoerders geen bussen beschikbaar willen stellen op basis van slechte ervaringen in het verleden met Ajacieden, bekerfinales en naar De Kuip rijden. En zo komt Ajax dus op het aantal van 12.000 kaarten. Meer Ajacieden kunnen simpelweg niet worden vervoerd.

Daar komt nog eens bij dat Ajax de laatste keren niet alle 17.500 kaarten verkocht voor het tripje naar De Kuip. Ook bij de laatste finale van Ajax, in 2011, verkocht de club niet alle afgenomen kaarten.

Dus er is geen reden voor paniek. We kunnen niks beloven of garanderen, maar in aanloop naar vorige bekerfinales kregen alle clubcardhouders de kans om een kaartje te kopen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thijs » wo apr 09, 2014 9:36 am

Kaartverkoop is gestart, vanaf 10.00 uur mogen de uitkaarthouders kopen. Vrijdag zijn de seizoenkaarthouders aan de beurt!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Daily Blind » wo apr 09, 2014 10:03 am

Ajax lult uit haar nek.. rijtijdenwet past prima binnen een evenement als dit. Daarnaast kunnen de chauffeurs bij PEC Zwolle (die een nog langere afstand moeten overbruggen) het wel.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Marillion » wo apr 09, 2014 10:38 am

De klok begint te lopen op het moment dat zo'n chauffeur aan zijn rit begint en stopt pas als hij weer terug op de basis is. Afhankelijk van waar uit het land hij moet komen kan het snel gaan. Ze beginnen niet pas bij de Arena. Hou er gezien de schaarste maar rekening mee dat ze uit het hele land moeten komen. En met een ontheffing komen ze er dus alleen als ze later in die week niet naar het buitenland moeten.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thijs » ma apr 14, 2014 10:40 am

Inmiddels zijn alle buscombi-kaarten uitverkocht (160 bussen) en is de kaartverkoop voor de treincombi's nu begonnen. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 14, 2014 3:34 pm

Vraagje aan de meer ervaren AT'ers met betrekking tot dit soort 'uitwedstrijden':

Er stond/staat op ajax.nl dat het aanschaffen van kaarten voor deze wedstrijden niet mogelijk is met een seizoenskaart op bedrijfsnaam. Mijn barcode (van mijn kaart op bedrijfsnaam) wordt wel gewoon geaccepteerd, en wordt ook nergens geblokkeerd of als niet geldig vermeld. Bestaat er dan nog wel een kans dat ik hem aanschaf en dan toch toegang tot het stadion wordt geweigerd?

Alvast bedankt!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thijs » ma apr 14, 2014 4:40 pm

Je snapt natuurlijk dat Ajax.nl de waarheid spreekt en niets anders dan de waarheid, en dat dit advies te allen tijde opgevolgd dient te worden.

Het zou natuurlijk een rare boel worden als jij gewoon te goeder trouw een kaartje koopt, netjes betaalt en met je legitimatiebewijs naar de Arena gaat om daar met je geldige kaartje in een combitrein te gaan stappen! Maar ik denk dat het wel losloopt.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Marillion » ma apr 14, 2014 8:56 pm

Ik kan je natuurlijk geen garanties geven maar persoonlijk zou ik me er absoluut geen zorgen over maken. Gewoon lekker een kaartje kopen en mee die beker ophalen in De Kuip.

Als ze echt niet willen dat jij een kaart koopt met die seizoenskaart dan moeten ze 'm blokkeren.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 9:59 pm

Je kunt 0900 - AFC AJAX toch even bellen en het vragen Mr. Ajax?

Als ik jou was zou ik eerst die treincombikaart gewoon even kopen en vervolgens bellen en het uitleggen. Mits naast de bedrijfsnaam ook jouw eigen naam op die kaart staat en je kunt je vervolgens legitimeren verwacht ik echt geen problemen.

Wanneer dit je eerste bekerfinale wordt kan ik goed begrijpen dat je graag 100% zekerheid wilt hebben, maar dit zal heus wel loslopen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door El Clavo » wo apr 16, 2014 9:19 am

Mr. Ajax schreef:Vraagje aan de meer ervaren AT'ers met betrekking tot dit soort 'uitwedstrijden':

Er stond/staat op ajax.nl dat het aanschaffen van kaarten voor deze wedstrijden niet mogelijk is met een seizoenskaart op bedrijfsnaam. Mijn barcode (van mijn kaart op bedrijfsnaam) wordt wel gewoon geaccepteerd, en wordt ook nergens geblokkeerd of als niet geldig vermeld. Bestaat er dan nog wel een kans dat ik hem aanschaf en dan toch toegang tot het stadion wordt geweigerd?

Alvast bedankt!
Mijn ervaring is dat alle stewards allang blij zijn als die tyfursrij weg is. :headbang.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Thijs » wo apr 16, 2014 12:38 pm

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door El Clavo » wo apr 16, 2014 12:58 pm

Waar wilt u zitten? Wij staan graag bovenaan haha

Dan bellen we over een jaartje of 20 wel terug :headbang.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Dubbel » wo apr 16, 2014 4:28 pm

Belachelijk ook dat die finale steeds in Rotterdam wordt gespeeld. Nederland was zo dringend op zoek naar een traditie dat ze daar in zijn gestonken en Ajax nu weer naar die klote stad moet.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door mattie » wo apr 16, 2014 5:45 pm

ik woonachtig in het Westland moet eerst naar de Arena.. wedstrijd bekijken.. Terug naar de Arena en dan weer naar huis.. Vanaf huis doe ik er 30 min.. over..

Jammer dan maar niet
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cruijff » do apr 17, 2014 3:10 am

Kun je via jouw voetbalclub niet aan 'scheidsrechters kaarten' in een neutraal vak komen, mattie?

Aangezien de verkoop vandaag (gisteren) stopt en trein 3 en 4 niet uitverkocht zijn worden er heel wat extra kaarten via de amateurclubs aan de man gebracht. Vooral op donderdag en vrijdag gaan ze daarmee leuren.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Jinne » do apr 17, 2014 10:12 am

Start Vermeer ook in de finale?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cruijff » do apr 17, 2014 10:47 am

Ja.

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Mr. Ajax » do apr 17, 2014 10:57 am

Ik heb het uiteindelijk gekocht. M'n broertje vliegt over vanuit Israel en met z'n tweetjes gaan we die kant op. Wordt tot het allerlaatste moment spannend, of we uberhaupt binnenkomen of niet. :ajaxsmiley.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Cruijff » do apr 17, 2014 11:38 am

Gaat 99% zeker wel lukken.

Zo niet, dan moet je maar ff bellen voor een paar scheidsrechterskaarten. Tot 55 minuten voor de wedstrijd laat ik mijn telefoon aanstaan en 55 minuten is ook zo ongeveer de reistijd van de Arena naar de Kuip.

Grappig trouwens dat scheidsrechters de niet door Ajax afgenomen kaarten (trein 3 en 4 zijn niet verkocht) gewoon combivrij kunnen overkopen en dan moeten aangeven of ze voor Ajax zijn, voor PEC Zwolle, voor Feyenoord, PSV, Utrecht of geen voorkeur voor een Eredivisie club hebben. Wellicht krijg je afhankelijk van wat je aanvinkt wel of geen toewijzing. Of je wordt pal naast de 10.200 (?) Ajax supporters wanneer je aangeeft dat je voor Ajax bent.

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Mr. Ajax » do apr 17, 2014 1:00 pm

Volgens ajax.nl wordt er bij het opstappen in de Arena al gescand en gecontroleerd of het een match is. Daar kan het dus al fout gaan.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Mr. Ajax » do apr 17, 2014 4:23 pm

Volgens mij zit ik diep in de shit... Een van de barcodes die ik heb gebruikt zijn van een maat van me die uitgerekend nu tot maandag in Frankrijk zit, en zijn pasje bij hem heeft. Dat houdt in dat ik het pas zelf niet bij me zal hebben zondag. Afdeling supporterszaken is gesloten en is dat morgen ivm Good Friday ook. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee moet?!?! Zal een gescande kopie van het pas op de een of ander manier kunnen voldoen??


FUCK!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Marillion » do apr 17, 2014 8:23 pm

Je maakt de case wel steeds ingewikkelder he? :smallgrin.gif:

Weet je zeker dat er morgen niemand te bereiken is? Veel bedrijven zijn gewoon open. Als je niemand meer te pakken krijgt zou ik inderdaad zorgen voor een kopie zodat je in ieder geval de barcode hebt.

Als je de barcode hebt kunnen ze je in principe gewoon scannen. Ze weten alleen niet of je verhaal klopt. Voor hetzelfde geld staat er vijf minuten later iemand met die kaart bij de poort. Ik zou denk ik zelf meteen het initiatief nemen. Spreek een hoofdsteward aan en leg duidelijk je situatie uit. Als je netjes blijft is er meestal echt wel wat te regelen. Desnoods stel je voor om als laatste naar binnen te gaan zodat ze zeker weten dat er geen situatie ontstaat zoals ik heb beschreven.
Nil volentibus arduum

Mr. Ajax
Berichten: 14506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Mr. Ajax » vr apr 18, 2014 3:16 am

Marillion schreef:Je maakt de case wel steeds ingewikkelder he? :smallgrin.gif:

Dit is sowieso niet mijn finest hour, nee... :blush.gif: :smallgrin.gif: Wat een soap man, voor een bekerfinale tegen PEC :ajaxsmiley.gif:

Het is trouwens 'definitief' over (tenzij iemand nog een briljant idee heeft natuurlijk!). Het gedoe met het pasje heb ik kunnen regelen. Ik heb echter net een mailtje van Ajax binnen dat ze mijn aangeschafte kaarten toch annuleren, omdat het bedrijfskaarten zijn. Grappig genoeg staat er geen letter over het terugstorten van het betaalde bedrag op mijn rekening. Daar komen ze echt niet zo makkelijk vanaf hoor :1evil.gif:

Nu dus zondag er maar een mooi daggie van maken op Leidse met mijn broertje denk ik zo... :ajaxsmiley.gif:


p.s. Dit is wel even KUT hoor...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PEC Zwolle - Ajax, KNVB Bekerfinale

Bericht door Marillion » vr apr 18, 2014 8:12 am

Hmm, da's balen zeg. Ook niet zo handig gedaan van Ajax. Als je nou niet wil dat er kaarten worden gekocht met een bedrijfskaart. Blokkeer die kaarten dan gewoon. Dan ontstaat zo'n situatie niet. Al snap ik überhaupt niet waarom ze daar zo moeilijk over doen. Het halve stadion zit straks gevuld met kaarten die via amateurclubs komen. De kans dat supporters dáár door elkaar zitten is echt vele malen groter dan dat er een enkeling tussen de Ajax supporters zit die gebruik heeft gemaakt van een bedrijfskaart. Zal wel zijn om mensen met een stadionverbod buiten de groep Ajax supporters te houden. Maar die zitten dan ook gewoon los als ze willen.

Maar had Cruijff niet nog wat scheidsrechterskaarten in de aanbieding?
Nil volentibus arduum

Plaats reactie