Ajax - AZ 23-02-2014
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax - AZ 23-02-2014
Na de mokerslag van gisteren zal het misschien geen gemakkelijke wedstrijd worden, gelukkig heeft AZ ook een redelijk pittige uitwedstrijd in Europa achter de rug.
Even allemaal erachter, laten we ons geen crisis aanpraten. Gewoon winnen, drie punten pakken en verder trainen.
:( Ik ben verdrietig.
Even allemaal erachter, laten we ons geen crisis aanpraten. Gewoon winnen, drie punten pakken en verder trainen.
:( Ik ben verdrietig.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Re: Ajax - AZ 23-02-2014
Op naar AZ. De spelers hebben iets recht te zetten. 

Dit is eigenlijk het beste scenario dat je kunt verzinnen na zo'n pak slaag. Meteen een kans om wat recht te zettten. Laat maar zien dat het een incident was.
Belangrijke pot dit hoor. Er liggen kansen om onze voorsprong dit weekend nog wat te vergroten. Als we dat doen gaan we de beslissende weken voor de competitie in met een gunstige positie.
Belangrijke pot dit hoor. Er liggen kansen om onze voorsprong dit weekend nog wat te vergroten. Als we dat doen gaan we de beslissende weken voor de competitie in met een gunstige positie.
Nil volentibus arduum
- InnerHarbour
InnerHarbour schreef:3-1 voor een getergd Ajax.

Indeed the score die ik ook in gedachten had.
AZ zal de zelfde tactiek gebruiken als onze oostenrijkse vrienden, ook onder Verbeek was AZ vaak de bovenliggende partij ,ik zie dit met volgende week uit bij de kakkies als de 2 sleutel wedstrijden naar wel of geen kampioenschap.
AZ zal de zelfde tactiek gebruiken als onze oostenrijkse vrienden, ook onder Verbeek was AZ vaak de bovenliggende partij ,ik zie dit met volgende week uit bij de kakkies als de 2 sleutel wedstrijden naar wel of geen kampioenschap.
AZ kan dat best proberen, maar ze hebben natuurlijk niet de fitheid en tactische bagage om dat (langere tijd) te doen. Laten ze het maar proberen, misschien dat Ajax dan kan profiteren van de ruimte.
Ik geloof overigens wel dat het een lastige wedstrijd zal worden. Die klap dreunt nog teveel na vrees ik. Helemaal als AZ de eerste is die een goal maakt zal het zelfvertrouwen bij Ajax weg zijn.
Ik geloof overigens wel dat het een lastige wedstrijd zal worden. Die klap dreunt nog teveel na vrees ik. Helemaal als AZ de eerste is die een goal maakt zal het zelfvertrouwen bij Ajax weg zijn.
-
Voor dat laatste ben ik ook bang, maar Advocaat is geen coach die risico's neemt, die graag wil aanvallen, m.a.w Ajax zal wel de kans krijgen het "spelletje te spelen".Ferry schreef:AZ kan dat best proberen, maar ze hebben natuurlijk niet de fitheid en tactische bagage om dat (langere tijd) te doen. Laten ze het maar proberen, misschien dat Ajax dan kan profiteren van de ruimte.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Inderdaad, Ajax krijgt vandaag echt wel de kans om de tegenstander naar achter te drukken. Alles valt of staat met wie de eerste goal maakt en de eventueel getoonde veerkracht direct daarna.
Vanmiddag is het aantal kaarten dat ik gratis weg mag geven 2 stuks, met een beetje mazzel komt er evt. nog een 3e bij.
Interesse tonen kan bij mij naar een PM of door Admin Raymon op de zondagochtend wat overwerk te bezorgen.
Interesse tonen kan bij mij naar een PM of door Admin Raymon op de zondagochtend wat overwerk te bezorgen.

- mattie
- AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
ff afgelopen donderdag naar voren halen..
Cillissen.. werd op een gegeven moment ook onzeker over zicht zelf.. hopla lange ballen.. weg die bal.. Hebben jullie wel eens naar het veld gekeken.. Hij kon zeker in de 2e helft die bal al bijna nergens meer kwijt.. Niemand wilde die bal ook hebben
Duarte.. had het moeilijk niet vreemd is geen back.. Onterecht dat hij werd uitgefloten
Moisander.. durfde ook niet meer in te schuiven
Veldman.. weer van die onzekere momenten en wellicht toe aan een rust periode
Van Rijn.. Tribune.. Is het helemaal kwijt.. Speelt alleen maar terug of breed.
Blind. Dramatisch afgelopen donderdag
De Jong Mist alles en geeft het huidige Ajax goed waar zo
klaassen uit vorm of DIP.. Mijn god
Fischer.. Ohh ik lijd balverlies gaat eerst nog eens 10 min.. om zich heen kijken.. Is net als van Rijn het "kwijt"
Bojan Eerste helft nog enigszins leuk om te zien..
Sightersson.. Klaar.. wil je deze jongen goed gebruiken dan moet je in de 16 van je tegenstander spelen anders heb je er geen ...... aan
Dus dit moet het vanmiddag gaan doen.. hmm 1 voordeel AZ heeft ook EL in de benen..
Cillissen.. werd op een gegeven moment ook onzeker over zicht zelf.. hopla lange ballen.. weg die bal.. Hebben jullie wel eens naar het veld gekeken.. Hij kon zeker in de 2e helft die bal al bijna nergens meer kwijt.. Niemand wilde die bal ook hebben
Duarte.. had het moeilijk niet vreemd is geen back.. Onterecht dat hij werd uitgefloten
Moisander.. durfde ook niet meer in te schuiven
Veldman.. weer van die onzekere momenten en wellicht toe aan een rust periode
Van Rijn.. Tribune.. Is het helemaal kwijt.. Speelt alleen maar terug of breed.
Blind. Dramatisch afgelopen donderdag
De Jong Mist alles en geeft het huidige Ajax goed waar zo
klaassen uit vorm of DIP.. Mijn god
Fischer.. Ohh ik lijd balverlies gaat eerst nog eens 10 min.. om zich heen kijken.. Is net als van Rijn het "kwijt"
Bojan Eerste helft nog enigszins leuk om te zien..
Sightersson.. Klaar.. wil je deze jongen goed gebruiken dan moet je in de 16 van je tegenstander spelen anders heb je er geen ...... aan
Dus dit moet het vanmiddag gaan doen.. hmm 1 voordeel AZ heeft ook EL in de benen..
Weer op zoek naar een Interim coach..
Ik denk dat het pak slaag van afgelopen donderdag geen negatieve invloed heeft. Natuurlijk was het een tegenvaller. Maar het beste dat je dan kunt hebben is een snelle kans op revanche. Vandaag kunnen ze laten zien dat ze beter kunnen. Neemt niet weg dat het een lastige wedstrijd is. AZ is de laatste jaren sowieso een vervelende tegenstander voor Ajax. Zowel uit als thuis.
Vervelend dat we Schöne missen. Hij is de laatste weken toch de man die het verschil maakt. Dat is een groter probleem dan de nederlaag tegen Salzburg. Ik ben benieuwd wie daar nu gaat spelen. De Sa is bij de groep gehaald. Gaat hij starten? Dan wellicht Sigthorsson in de spits en kijken of er een paar bruikbare voorzetten komen. Of gaat De Jong weer terug naar spits? Dat laatste zou mijn voorkeur hebben.
Ik gok op een kleine (en moeizame) overwinning. En dan in de zetel om te kijken wat er in Enschede gebeurd.
Vervelend dat we Schöne missen. Hij is de laatste weken toch de man die het verschil maakt. Dat is een groter probleem dan de nederlaag tegen Salzburg. Ik ben benieuwd wie daar nu gaat spelen. De Sa is bij de groep gehaald. Gaat hij starten? Dan wellicht Sigthorsson in de spits en kijken of er een paar bruikbare voorzetten komen. Of gaat De Jong weer terug naar spits? Dat laatste zou mijn voorkeur hebben.
Ik gok op een kleine (en moeizame) overwinning. En dan in de zetel om te kijken wat er in Enschede gebeurd.
Nil volentibus arduum
Ik zou voor de volgende opstelling gaan:
Van Rhijn - Veltman - Moisander - Riedewald
-------Klaassen - Blind - Duarte (Andersen)
------- Kishna - De Jong - Fischer-------
Van Rhijn - Veltman - Moisander - Riedewald
-------Klaassen - Blind - Duarte (Andersen)
------- Kishna - De Jong - Fischer-------
Ik ook. Dan kun je, als je rechts voorin meer defensieve discipline nodig hebt, altijd nog Kishna in de spits zetten, Klaassen op rechtsbuiten parkeren en Siem naar het middenveld halen. Ik zou Andersen niet in de basis zetten.
Nog steeds eens met Boem.
En met niemand anders!
En met niemand anders!
Ik niet. De linkerkant is te kwetsbaar. Riedewald is geen zekerheidje en Duarte liep donderdag met zijn ziel onder zijn arm.
Ik zou Blind linksback zetten en Poulsen op het middenveld.
Ik zou Blind linksback zetten en Poulsen op het middenveld.
- Ajaciedjuh
Ik verwacht dat FdB met de volgende 11 begint:
----------------- Cillessen
- Ricardo - Veltman - Moisander - Riedewald
------------------- Blind
- Klaassen --------------------- Siem
- Kishna -------- Kolbeinn---------- Fischer
Bank: Vermeer, Denswil, Poulsen, Andersen, Duarte, De Sa, Bojan.
Gezien het aantal aanvallers (De Sa, Bojan, Kolbeinn, Fischer, Kishna) verwacht ik dat Siem weer op het middenveld wordt gezet.
----------------- Cillessen
- Ricardo - Veltman - Moisander - Riedewald
------------------- Blind
- Klaassen --------------------- Siem
- Kishna -------- Kolbeinn---------- Fischer
Bank: Vermeer, Denswil, Poulsen, Andersen, Duarte, De Sa, Bojan.
Gezien het aantal aanvallers (De Sa, Bojan, Kolbeinn, Fischer, Kishna) verwacht ik dat Siem weer op het middenveld wordt gezet.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dan gaan we weer hetzelfde probleem krijgen als afgelopen donderdag. Siem positioneert zich nog dieper dan Klaassen en is op het middenveld niet aanspeelbaar. Beetje druk van AZ op Blind en hij kan nergens heen.
- Ajaciedjuh
Eens. Maar dit is wat ik verwacht wat FdB doet gezien de selectie. Ik zou ook Siem in de spits zetten (jouw opstelling).Benji schreef:Dan gaan we weer hetzelfde probleem krijgen als afgelopen donderdag. Siem positioneert zich nog dieper dan Klaassen en is op het middenveld niet aanspeelbaar. Beetje druk van AZ op Blind en hij kan nergens heen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
- mattie
Ik had je een pm gestuurd.. maar ik neem aan vergeven alCruijff schreef:Vanmiddag is het aantal kaarten dat ik gratis weg mag geven 2 stuks, met een beetje mazzel komt er evt. nog een 3e bij.
- mattie
Geen Riedewald.. Maar Blind op zijn oude positie.Ajaciedjuh schreef:Eens. Maar dit is wat ik verwacht wat FdB doet gezien de selectie. Ik zou ook Siem in de spits zetten (jouw opstelling).Benji schreef:Dan gaan we weer hetzelfde probleem krijgen als afgelopen donderdag. Siem positioneert zich nog dieper dan Klaassen en is op het middenveld niet aanspeelbaar. Beetje druk van AZ op Blind en hij kan nergens heen.
Poulsen-duarte-Klaassen
Sightersson in de spits maar dan wel in hun 16 mtr spelen en bruikbare voorzetten vanaf de zijkant..
- Ajaciedjuh
Cillessen, vRhijn, Veltman, Moisander, Blind; Klaassen, Poulsen, Duarte; Bojan, De Jong, Fischer.
Bank: Vermeer, Sigthórsson, Andersen, Denswil, De Sa, Riedewald, Kishna.
Verrassend. FdB pakt terug op ervaring dus.
Bank: Vermeer, Sigthórsson, Andersen, Denswil, De Sa, Riedewald, Kishna.
Verrassend. FdB pakt terug op ervaring dus.
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op zo feb 23, 2014 1:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Monkey Tonk
Ajax won 10 van de 12 thuiswedstrijden, en AZ verloor 8 van de 12 uitwedstrijden. Voordeel Ajax? 

Het gaat er ook om dat je de eerste 100% mogelijkheid er in schopt of kopt 

Van Rhijn en Blind staan op scherp? Hopelijk geen schorsingen voor Feyenoord uit!