Ajax - sc Heerenveen 16-02-2014
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax - sc Heerenveen 16-02-2014
Zondag spelen we om 16.30 uur thuis tegen 't FEAANNNN. San Marco terug in de ArenA, ditmaal hopelijk met 0 punten terug naar Friesland.
Er is nog niets verloren, maar laten we in godsnaam winnen.
Er is nog niets verloren, maar laten we in godsnaam winnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Re: Ajax - sc Heerenveen 16-02-2014
Tijd voor iets nieuws, iets verrassends, iets waar we de komende maanden wat aan gaan hebben. Ik zeg Siem op de DM plek. Heeft inzicht, kopkracht, positioneel vermogen, schotkracht en loopvermogen. Ideale DM
Blind terug op LV voor de druk op de flanken.
Fisher weer terug.
Cilessen
Rijn Veldman Moisander Blind
De Jong
Klaassen Serero
Schone Sig Fisher
Blind terug op LV voor de druk op de flanken.
Fisher weer terug.
Cilessen
Rijn Veldman Moisander Blind
De Jong
Klaassen Serero
Schone Sig Fisher
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Jasper is er weer bij, volgens nu.nl althans! 

Wij spelen thuis. Verder deze speelronde nog Twente - Vitesse en Feyenoord op bezoek in Breda. Weer kansen om uit te lopen op concurrenten dus.
Ik heb wel weer eens zin in een duidelijke overwinning. Gewoon 2-0 of 3-0 en geen gezeur. Oh ja, doe er maar één of twee van Siem. Dat kan hij wel gebruiken.
Ik heb wel weer eens zin in een duidelijke overwinning. Gewoon 2-0 of 3-0 en geen gezeur. Oh ja, doe er maar één of twee van Siem. Dat kan hij wel gebruiken.
Nil volentibus arduum
Helaas nog niet op tijd terug in Nederland voor deze, in 9 van de 10 gevallen is een potje voetbal tussen Ajax en Heerenveen toch best wel leuke wedstrijd.
Vanaf Ajax-Salzburg ben ik er als inwoner van Amsterdam en stadionbezoeker weer bij.
Bij deze competitie bestrijding moeten we f*cking verdeling wel weer eens de 3 verdeelde punten ophalen die er gaan worden. Competitie en bestrijding moeten als eén woord aan eklaar geschreven worden waarschijnnlijk.
Zou niet weten wat ik er nog aan moet toevoegen dus ehhh. winne gasten!
Vanaf Ajax-Salzburg ben ik er als inwoner van Amsterdam en stadionbezoeker weer bij.
Bij deze competitie bestrijding moeten we f*cking verdeling wel weer eens de 3 verdeelde punten ophalen die er gaan worden. Competitie en bestrijding moeten als eén woord aan eklaar geschreven worden waarschijnnlijk.
Zou niet weten wat ik er nog aan moet toevoegen dus ehhh. winne gasten!
Paar tegenslaagjes en vanaf nu is het wat jou betreft meteen alwweer ze ipv we ........Rishi schreef:WINNEN MOETEN ZE!

Hahahaha zou maar oppassen als ik jou was... stuur ik wat vrienden op je af;-)Cruijff schreef:Paar tegenslaagjes en vanaf nu is het wat jou betreft meteen alwweer ze ipv we ........Rishi schreef:WINNEN MOETEN ZE!
IK GELOOF!!!!!!
3 of 4 Hagenezen zeker? Kom maar op.
Auwww... Nee, misschien hebben wij die zowel hier in Lviv als thuis in Amsterdam niet. 

Back to football. Als optimist zijnde ervan uitgaande dat Ajax-Heerenveen een show zoals dit gaat weggeven aan het Arena publiek zou je nog bijna lopend terug naar de Bijlmer willen:
Ajax-Heerenveen 2009: http://www.youtube.com/watch?v=haWbVgd7s7Q
-
Tja, ouderwets voetbal zal wel de conclusie zijn: tegenstanders passeren (in de samenvatting vaker gezien dan in deze competitie), technische hoogstandjes, aanvallend, allemaal achterhaald zal er wel geconcludeerd worden. Hoog tempo, wat archaïsch, nee dan in 2014: bijna geen foutieve passes van onze centrale verdedigers en backs, gecontroleerd voetbal, spitsen die in de breedte van het veld lopen, kom daar maar eens om in 2009.Back to football. Als optimist zijnde ervan uitgaande dat Ajax-Heerenveen een show zoals dit gaat weggeven aan het Arena publiek zou je nog bijna lopend terug naar de Bijlmer willen:
Was deze wedstrijd eerlijk gezegd wel een beetje vergeten, ten onrechte en ik snap ook dat er slechte wedstrijden tussen zaten. Nu maar hopen dat Ajax ineens weer de geest krijgt. Vitesse en Twente lijken te bezwijken, bezwijkt Feyenoord of Ajax?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Ik herinner me die wedstrijd ook als de laatste keer dat ik De Zeeuw goed heb zien spelen.
Suarez was natuurlijk een geweldenaar. Hopelijk hebben we snel weer iemand voorin die daarbij in de buurt komt.
Suarez was natuurlijk een geweldenaar. Hopelijk hebben we snel weer iemand voorin die daarbij in de buurt komt.
Altijd leuk om wat beelden uit het (recente) verleden te zien. Pantelic ook in beeld. Zo'n spits had ik er dit seizoen graag bij gehad.
Nil volentibus arduum
Always a pleasure to serve you Marillion!Marillion schreef:Altijd leuk om wat beelden uit het (recente) verleden te zien.

+1 Was echt een nuttige spits.Marillion schreef:Altijd leuk om wat beelden uit het (recente) verleden te zien. Pantelic ook in beeld. Zo'n spits had ik er dit seizoen graag bij gehad.
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
De overeenkomst is dat we ook domineerden en de kansen niet afmaakten, alleen werden er veel meer kansen gecreeerd.Demosthenes schreef:Tja, ouderwets voetbal zal wel de conclusie zijn: tegenstanders passeren (in de samenvatting vaker gezien dan in deze competitie), technische hoogstandjes, aanvallend, allemaal achterhaald zal er wel geconcludeerd worden. Hoog tempo, wat archaïsch, nee dan in 2014: bijna geen foutieve passes van onze centrale verdedigers en backs, gecontroleerd voetbal, spitsen die in de breedte van het veld lopen, kom daar maar eens om in 2009.Back to football. Als optimist zijnde ervan uitgaande dat Ajax-Heerenveen een show zoals dit gaat weggeven aan het Arena publiek zou je nog bijna lopend terug naar de Bijlmer willen:
Vrouwe Fortuna ligt wijdbeens op het groene laken, de vraag is of Ajax wel potent genoeg is.Was deze wedstrijd eerlijk gezegd wel een beetje vergeten, ten onrechte en ik snap ook dat er slechte wedstrijden tussen zaten. Nu maar hopen dat Ajax ineens weer de geest krijgt. Vitesse en Twente lijken te bezwijken, bezwijkt Feyenoord of Ajax?
Wollt ihr den totalen Mensch?
Een waarheid als een koe. Van een club als Ajax mag je ook wel verwachten dat de ambitie is om een aantal technisch fijne spelers als Suarez, Vertonghen, Pantelic en Emanuelson op het veld te zetten, wanneer die het dan op hun heupen hebben (Anita was die dag ook heel erg goed) dan krijgen een hoop tegenstanders flink op de broek.Le T. schreef:De overeenkomst is dat we ook domineerden en de kansen niet afmaakten, alleen werden er veel meer kansen gecreeerd.
Natuurlijk ook wel lekker dat bij Heerenveen Breuer de opdracht had gekregen om deze aanvallen tegen te houden.

Gelukkig ligt er zondag geen ijs, anders moesten we vrezen voor Anthony Curling

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Van een club als Ajax mag je ook verwachten dat er af en toe wat gewonnen wordt. Dat lukte in die tijd niet zo...Cruijff schreef: Van een club als Ajax mag je ook wel verwachten dat de ambitie is om een aantal technisch fijne spelers als Suarez, Vertonghen, Pantelic en Emanuelson op het veld te zetten
Meer wedstrijden dan nu waarschijnlijk. Alleen was er toen één tegenstander die niet labiel en gespeend van kwaliteit was.wimpey schreef:Van een club als Ajax mag je ook verwachten dat er af en toe wat gewonnen wordt. Dat lukte in die tijd niet zo...Cruijff schreef: Van een club als Ajax mag je ook wel verwachten dat de ambitie is om een aantal technisch fijne spelers als Suarez, Vertonghen, Pantelic en Emanuelson op het veld te zetten
Wollt ihr den totalen Mensch?
Het spel was toendertijd effectief, maar wel onAjax. Alderweireld en Vertonghen moesten alles lang crossen naar de vleugels.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Ik meen dat nummer 3 dat seizoen (psv) op bijna 80 punten eindigde. Dus dat roept de vraag op: waren de bovensten zo sterk of de rest zo zwak.Le T. schreef: Meer wedstrijden dan nu waarschijnlijk. Alleen was er toen één tegenstander die niet labiel en gespeend van kwaliteit was.
We hadden toen Luis die er 35 inlelde. Jol sloeg het middenveld graag over, de bal moest a.s.a.p. naar Luis. Qua voetbal had het weinig om het lijf, Luis maskeerde dat.
Ajax bakte er dat seizoen ook niets van in Europa. Dus om dat seizoen nou te gaan romantiseren...
2e helft van het seizoen was overigens wel prima. Ook qua spel. En in Europa werd verloren van Marseille. Niveau hoger dan Steau Boekarest. Het was niet allemaal bagger, Wimpey. Daarna was het overigens wel beter. Maar dat kan toch niemand ontkennen?
IK GELOOF!!!!!!