Ik zeg: na vanavond nog 1 keer knallen en bij winst een extra flesje wijn in het kerstpakket.

Moderator: mods
Klopt zeker 4 á 5 keer vakergaizka schreef:Spelen wij veel meer '12.30' wedstrijden dan de concurrentie, of lijkt dat alleen maar zo?
Dit is een mentaal sterke groep.Yopi schreef:Ik hoop dat de heren voetballers aan ons denken. Wij willen niet de winterstop in met een ***gevoel!
Ajax vreest Nijhuis
Van onze Telesportredactie
ZEIST – Bij Ajax – maar ook door enkele van zijn arbitrale collega’s – is met gefronste wenkbrauwen naar de aanstelling van scheidsrechter Bas Nijhuis gekeken. Dat de tukker Roda JC-Ajax fluit, lijkt voor de Amsterdammers een slecht voorteken. Het elftal van Frank de Boer verloor dit seizoen tot dusver drie keer en drie keer was Nijhuis arbiter van dienst. „Hij heeft ons nog niet echt geluk gebracht”, had de trainer van Ajax de afloop van AZ-Ajax (3-2), PSV-Ajax (4-0) en Ajax-Vitesse (0-1) nog helder op zijn netvlies.
„Ik ga altijd van de integriteit van de persoon uit”, verwierp De Boer de suggestie dat er sprake zou zijn van boze opzet. Nijhuis mag als inwoner van Enschede geen duels van FC Twente leiden en uitgerekend die club is momenteel – samen met Vitesse en Feyenoord – een voorname titelconcurrent van Ajax.
Een pikant detail is bovendien dat Nijhuis met name tijdens PSV-Ajax een negatieve hoofdrol vervulde door bij een 0-0 stand een overduidelijke rode kaart van PSV-aanvoerder Stijn Schaars te missen. „Ik leg me er niet bij neer dat we nooit onder Nijhuis zouden kunnen winnen. De eerste overwinning met Bas als scheidsrechter komt steeds dichterbij”, aldus De Boer.
Overigens is het de vraag hoe Nijhuis in zijn vel steekt. Deze week werd bekend dat de scheidsrechter er voor de derde keer op rij niet in is geslaagd te promoveren naar de Elitegroep van de UEFA. De kans dat dit nog gebeurt, lijkt zo goed als verkeken. Door de gemiste kans van Nijhuis is Nederland – alleen met Björn Kuipers – nog steeds slecht vertegenwoordigd op het allerhoogste niveau.
Deel 1 is alvast uitgekomen. Morgen deel 2 en dan als koploper de winterstop in!Marillion schreef:Zeker belangrijk. Ik heb plannen om op de valreep voor de winterstop de koppositie over te nemen van Vitesse. Die blijven namelijk steken op een gelijkspel in Almelo. Daarna kunnen wij dan op ons favoriete zondagse tijdstip met een overwinning op Roda de 1e plaats pakken om hem vervolgens niet meer af te staan.
Als jij morgen tussen 12:25 en 14:25 uur een stukje gaat fietsen komt het helemaal goed!Yopi schreef:Hoop het zo!
En weer geen v.d. Hoorn ...Wedstrijdselectie Ajax voor Roda JC: Duarte er weer bij
21 december 2013 - Ajax.nl
Lerin Duarte keert terug in de selectie van Ajax. De middenvelder, hersteld van een bovenbeenblessure, neemt de plek in van Lucas Andersen. Ajax besluit het kalenderjaar 2013 zondag met een uitwedstrijd tegen Roda JC.
In vergelijking met het bekerduel met IJsselmeervogels nog één wijziging: Jasper Cillessen (hij kreeg donderdag rust) is er gewoon weer bij. Mickey van der Hart valt daarom buiten de groep van achttien man. Roda JC - Ajax wordt zondag vanaf 12:30 uur gespeeld.
Selectie Ajax voor duel met Roda JC:
Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Viktor Fischer
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Bojan Krkic
Joël Veltman
Daley Blind
Davy Klaassen