Trainingskamp Turkije winterstop 2013-2014

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Trainingskamp Turkije winterstop 2013-2014

Bericht door Duke » di dec 17, 2013 9:13 am

Ajax op trainingskamp naar Turkije

De selectie van Ajax gaat van 6-12 januari op trainingskamp naar Turkije. De exacte locatie is nog niet bekend. Ook eventuele oefenduels staan nog niet vast. Nadere informatie volgt zo spoedig mogelijk.

In het seizoen 2010-2011 ‘overwinterde’ Ajax ook in Turkije. Toen verbleef de ploeg van Frank de Boer in Belek.
http://www.ajax.nl

Inmiddels is bekend dat er op 10 januari tegen Galatasaray wordt geoefend.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jinne
Site Admin

Re: Trainingskamp Turkije

Bericht door Jinne » di dec 17, 2013 12:18 pm

Ik neem aan dat we toch wel in Westelijke richting naar Turkije vliegen? Anders is het wel heel dichtbij voor de winterstop. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ajaciedjuh

Winterstop 2013 - 2014

Bericht door Ajaciedjuh » zo dec 22, 2013 3:31 pm

Riedewald mag dus mee gaf FdB zojuist aan in het interview met Fox. Wie zal er nog meer mee mogen? Kishna waarschijnlijk als hij bijtekent. Bazoer?

Welke rechtsbuiten gaat Ajax aantrekken (huur of koop)? Kandidaten:
Ola John, Amrabat, Hupperts, Cuenca en Kostic zijn kandidaten volgens de media. Ola, Amrabat, Cuenca hebben bijna geen speelritme en Hupperts, Kostic komen tekort.

Nog een verrassing uit de hoge hoed? Luuk de Jong gaan ze onderzoeken volgens onze financiele directeur. Kortom, de winterstop en bijbehorende transferperiode wordt weer interessant.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Bert
Contacteer:

Re: Winterstop 2013 - 2014

Bericht door Bert » zo dec 22, 2013 4:13 pm

Hoeveel mensen nam De Boer de afgelopen jaren mee?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Nicolai

Bericht door Nicolai » zo dec 22, 2013 5:24 pm

Bert schreef:Hoeveel mensen nam De Boer de afgelopen jaren mee?
25.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » ma dec 23, 2013 12:16 pm

Nou, we zijn alweer over de helft van de competitie en staan warempel bovenaan. En dat terwijl we PSV, Twente, Heerenveen, Groningen, AZ en Roda-uit al gehad hebben. Niet de minsten! Maar we zijn er uiteraard nog lang niet.

Na de winterstop krijgen we de volgende clubs nog uit: Eagles, Utrecht, PEC, Feyenoord, NAC, RKC, Vitesse en Heracles.

Januari:
Ajax - PSV
Ajax - Feyenoord (KNVB)
Go Ahead Eagles - Ajax

Februari:
FC Utrecht - Ajax
Ajax - Groningen
PEC Zwolle - Ajax
Ajax - Heerenveen
Ajax - Salzburg
Ajax - AZ
Salzburg - Ajax

Maart:
Feyenoord - Ajax
Ajax - SC Cambuur
Basel/Tel Aviv - Ajax :ajaxsmiley.gif:
NAC - Ajax
Ajax - Basel/Tel Aviv :ajaxsmiley.gif:
RKC - Ajax
Ajax - Halve finale KNVB :ajaxsmiley.gif:
Ajax - FC Twente

April:
Vitesse - Ajax
Ajax - ADO
Heracles - Ajax
Ajax - NEC

Zoals ik het zie: drie ijkpunten in de competitie: de periode PSV-thuis, Eagles-uit, Utrecht-uit.

Dan begin maart: Feyenoord-uit

En begin april: Vitesse-uit.

Bij Vitesse-uit moeten we de voorsprong hebben uitgebouwd tot meer dan 3 punten, anders wordt dat een fucking stresspot van jewelste. Die laatste drie moeten we sowieso over de streep kunnen trekken.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 23, 2013 12:26 pm

Nicolai schreef:25.
Dan kun je de lijst grotendeels invullen, lijkt mij.

Cillessen, Vermeer, Van der Hart;
Van Rhijn, Ligeon, Veltman, Van der Hoorn, Moisander, Denswil, Boilesen, Riedewald;
Klaassen, De Jong, Blind, Poulsen, Serero, Duarte;
Schöne, Bojan, Hoesen, Sig'son, Fischer, Andersen.

Plus twee. Kishna en Bazoer/Lobotka?

En met niemand anders!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma dec 23, 2013 12:33 pm

Ajaciedjuh schreef:Ola, Amrabat, Cuenca hebben bijna geen speelritme en Hupperts, Kostic komen tekort.

Nog een verrassing uit de hoge hoed? Luuk de Jong gaan ze onderzoeken volgens onze financiele directeur. Kortom, de winterstop en bijbehorende transferperiode wordt weer interessant.
Als er eventueel één bij komt moet het wel aan het begin van de voorbereiding van de tweede seizoenshelft zijn. Zeker als het een huurconstructie tot het einde van het seizoen is. Want een aantal kandidaten hebben inderdaad nauwelijks wedstrijdritme. Je loopt met die spelers dus het risico dat je iemand feitelijk een half seizoen aan het klaarstomen bent voor zijn volgende klus.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma dec 23, 2013 6:11 pm

Bert schreef:
Nicolai schreef:25.
Dan kun je de lijst grotendeels invullen, lijkt mij.

Cillessen, Vermeer, Van der Hart;
Van Rhijn, Ligeon, Veltman, Van der Hoorn, Moisander, Denswil, Boilesen, Riedewald;
Klaassen, De Jong, Blind, Poulsen, Serero, Duarte;
Schöne, Bojan, Hoesen, Sig'son, Fischer, Andersen.

Plus twee. Kishna en Bazoer/Lobotka?
Tete is ook nog een gegadigde. Veel zal afhangen van mogelijke aankopen/huren. Er zal een rechtsbuiten bijkomen. Als het aantal klopt, dan zal het beperkt blijven tot Riedewald en Kishna (als hij verlengt).
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Ajaciedjuh

Re: Trainingskamp Turkije winterstop 2013-2014

Bericht door Ajaciedjuh » wo dec 25, 2013 11:10 am

AS
Talenten in de rij voor trainingskamp-ticket
BvdPloeg, 25-12-2013

ANALYSE - Iedere winterstop is het weer duimen geblazen voor de talenten uit de Ajax-jeugd. Zit er een felbegeerd trainingskamp-ticket in bij het eerste of is de trainer nog niet overtuigd? In de zon van Turkije willen de nieuwste juweeltjes hun kwaliteiten tonen, maar wie staan er volgens onze jeugd-watcher Dave Keune op de nominatie om mee te gaan?

'De afgelopen maanden heb ik de uit- en thuiswedstrijden bijgewoond. Ook heb ik een aantal trainingen gevolgd om een beter beeld van de spelers te krijgen. In mijn ogen vielen er vijf spelers echt op, waarvan ik denk dat ze grote kans maken om mee te gaan naar Zuid-Europa. Aschraf El Mahdioui, Ricardo Kishna, Anwar El-Ghazi, Leeroy Owusu en Jaïro Riedewald staan op pole-position. Allen trainden ze al eens mee met het eerste elftal.

Ashraf El Mahdioui (foto)
De 17-jarige Aschraf kwam dit seizoen over van de B1 van Zeeburgia en begon in de A2 bij Gery Vink. Na enkele weken mocht hij al met A1 mee naar de uitwedstrijd tegen Vitesse. Zoals wel vaker bij Ajax, scoorde debutant El Mahdioui meteen. De wedstrijd werd bovendien met 0-1 gewonnen.

El Mahdioui speelt vaak als verdedigende middenvelder. Op deze positie kun je goed zien dat hij kalm is en een goede balbeheersing heeft. Door de rust die El Mahdioui mee heeft, heeft hij een voorsprong van een paar seconden op zijn tegenstander. Met zijn uitstekende techniek zie je hem tijdens de rondo's bij de trainingen dan ook zelden in het midden staan.

Een ander groot wapen van hem is de 'no-look-pass'. In het rond kijken en tegelijk de bal allang gegeven hebben, prachtig om te zien. Tijdens de trainigen krijgt El Mahdioui dan ook vaak het blauwe hesje, waarmee hij altijd bij de ploeg in balbezit speelt. Hij trainde al mee met de selectie van Frank de Boer en aangezien hij een voetballende middenvelder is, duim ik voor hem dat hij een uitnodiging krijgt van de Ajax-coach.

Ricardo Kishna
De naam Ricardo Kishna is bij menig Ajax-fan inmiddels wel bekend. Hij is een 18-jarige aanvaller, die zowel op de linkervleugel als in de spitspositie uit de voeten kan. Ricardo speelt al jaren in de jeugd van Ajax. Frank de Boer bestempelde hem bovendien al als één van de grootste talenten van de A1. En dat terwijl hij dit jaar terug kwam van een ernstige knieblessure. Hij moest vechten voor zijn plek in de A1 en vanwege een tekort aan wedstrijdritme maakte Kishna een zelfstandige keuze. Hij vroeg om een tijdje met de A2 mee te mogen doen.

Na enkele weken kreeg Kishna een uitnodiging van de A1. Sindsdien speelt hij met een flinke dosis extra zelfvertrouwen. Zo zie je maar weer: één stap terug doen en daarna twee 2 stappen vooruit zetten. Aan het spel van Kishna is te zien dat hij de man is met de meeste ervaring. Zo zet hij zijn teamgenoten neer tijdens dode spelmomenten. Zijn arsenaal aan passeerbewegingen en trucjes met de bal zijn prachtig om te aanschouwen vanaf de zijlijn. Op snelheid, stilstaand of tijdens de dribbel, Kishna ziet het moment wanneer er een actie wordt gevraagd en speelt daar perfect op in.

Ik wens hem alle succes van de wereld tijdens het trainingskamp in Turkije, want Kishna lijkt een zekerheidje. Persoonlijk hoop ik wel dat hij het seizoen afmaakt onder leiding van trainer Orlando Trustfull. De feedback en verbeterpunten die Kishna van zijn trainer meekrijgt, worden dankbaar in ontvangst genomen. Hij is een speler die weet dat dit het seizoen van zijn doorbraak moet worden. Zo zou een uitnodiging voor het trainigskamp een mooi begin van 2014 voor Ricardo zijn.

Anwar El-Ghazi
Vanaf het moment dat ik hoorde dat Ajax de 18-jarige Anwar El-Ghazi ging toevoegen aan de A1, kreeg ik een grote glimlach. Anwar is een speler waarvoor je naar een wedstrijd komt kijken. Een speler met een individuele actie, die beslissend in een wedstrijd kan zijn. In zijn eerste drie maanden bij Ajax had El-Ghazi het erg zwaar. Hij begon het seizoen, herstellende van een sleutelbeenblessure. Nadat hij blessurevrij was, kreeg hij te horen dat hij niet speelgerechtigd was. Pas op 4 oktober mocht El-Ghazi zijn debuut maken.

Tijdens zijn eerste wedstrijden voor Ajax maakte hij gelijk vijf doelpunten, waarvan drie met het hoofd. Zijn spel valt gelijk op, omdat je veel vergelijkingen kunt zien met zijn idool Cristiano Ronaldo. Zo werkt El-Ghazi niet alleen aan zijn voetballende kwaliteiten, hij stopt ook veel tijd in de onwikkeling van zijn krachtige lichaam. Hij is, in tegenstelling tot zijn andere, Marokkaanse voetbalcollega's een lange speler van 1.89 meter.

Hoofdtrainer De Boer heeft hem al eens bestempeld in een interview als 'groot talent'. Vanaf dat moment heeft El-Ghazi alleen maar meer de wil om nog beter te presteren. Er zijn echter ook punten waarop de aanvaller zich nog wat moet verbeteren. Zo wordt er van een vleugelaanvaller, die bij Ajax speelt, verwacht dat hij zijn verdedigende taken goed uitvoerd. Het andere verbeterpunt is zijn linkervoet, hier zou El-Ghazi wat extra aandacht aan kunnen besteden.

Tijdens de wedstrijden zie je hem naar het juiste moment zoeken om zijn directe tegenstander te passeren . Op snelheid of tijdens een één-op-één. El-Ghazi heeft net als Kishna een groot arsenaal aan passeerbewegingen in huis. De rechtsbuiten-positie is al jaren een probleem bij Ajax, daarom heb ik goede hoop dat dit talent ook tot de gelukkigen kan behoren die meegaat naar Turkije. De Boer heeft al vaker in de media kenbaar gemaakt dat hij een rechtsbuiten aan zijn selectie wilt toevoegen, dus zou het trainingskamp alleen maar een win-win-sitatie kunnen worden.

Leeroy Owusu
Leeroy Owusu is een 17-jarige verdediger die zowel op de links- als rechtsback positie uit de voeten kan. Hij speelt al een aantal seizoenen bij Ajax. Zo werd hij vorig jaar nog kampioen met de B1 (net zoals Jaïro Riedewald). Owusu behoort met zijn lengte tot één van de kleinere voetballers van de A1. Dit compenseert hij echter met zijn sterke wil om zijn tegenstander uit de wedstrijd te spelen.

Owusu is een aanvallend ingestelde verdediger. Zijn snelheid en het kort op de man verdedigen zou ik als zijn pluspunten noemen. Hij is ook een speler met de meest gespeelde wedstrijden achter zijn naam. Ook heeft Owusu al eens met het grote Ajax meegetraind. De Boer zit niet breed in zijn backs en daarom hoop ik dat dit talent een kans maakt op een uitnodiging voor het trainingskamp.

Jaïro Riedewald
Ja, moet ik over Jaïro Riedewald nog iets zeggen? Hij werd uitgebreid besproken nadat hij tegen IJsselmeervogels debuteerde en tegen Roda JC inviel en twee keer scoorde. Het is een gedroomd scenario voor een speler die vanuit de B1 nog werd doorgeschoven naar de A1. In zijn jaar bij de B1 werd hij vaak op de linkshalf-positie neergezet door zijn jeugtrainer Trustfull. Ook in de A1 speelt Riedewald dit jaar voornamelijk op het middenveld. Riedewald is een prachtige speler en zeer geliefd bij zijn teamgenoten.

Als 17-jarig broekie maakte hij al zijn debuut voor Jong Ajax, waar hij veel als centrale verdediger en linksback speelde. Doordat hij vaker met een hoger team meedoet, zie je hem wekelijks stappen vooruit maken. Het verwisselen van positie heeft een positieve werking op zijn spel. Zijn visie en inzicht zijn zo groot dat hij vaak al van tevoren weet of hij de bal snel moet afgeven of toch op balbezit moet spelen.

De afgelopen weken vond hij zijn naam vaker terug op het wedstrijdformulier bij trainer De Boer dan bij de A1. Zelf verwacht ik hem eerlijk gezegd niet meer terug in het vlaggenschip van Trustfull. Ik heb de afgelopen twee jaar erg van dit geweldige talent genoten op de toekomst en hopelijk zien we rugnummer 42 nog vaak in de ArenA verschijnen. Eerst duimen dat hij een uitnodiging krijgt voor Turkije, maar dat lijkt een formaliteit.' (foto: BBTP)

Dave Keune

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo dec 25, 2013 12:43 pm

Er zit geen kaaskop tussen...

Lionel

Bericht door Lionel » do dec 26, 2013 2:12 am

Goed teken;-)
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » do dec 26, 2013 12:06 pm

Marokkanen! :headbang.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

jabu

Bericht door jabu » do dec 26, 2013 1:36 pm

Die halen het eerste toch niet ;)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do dec 26, 2013 2:14 pm

Kishna en El Ghazi allebei meenemen? Dan kunnen we zien of die jongens ons op de vleugels wellicht uit de problemen kunnen helpen. Hoeft er ook geen nieuwe huurconstructie te komen voor iemand als Ola John. Verder zal Riedewald er ook bij zitten want die sloot de laatste weken al bij de selectie aan.
Nil volentibus arduum

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » do dec 26, 2013 2:25 pm

Marillion schreef:Kishna en El Ghazi allebei meenemen? Dan kunnen we zien of die jongens ons op de vleugels wellicht uit de problemen kunnen helpen. Hoeft er ook geen nieuwe huurconstructie te komen voor iemand als Ola John. Verder zal Riedewald er ook bij zitten want die sloot de laatste weken al bij de selectie aan.
Riedewald is zeker: zowel door Riedewald alsook FdB aangegeven dat hij meegaat.

Nicolai

Bericht door Nicolai » vr jan 03, 2014 5:11 pm

Trainer Frank de Boer laat drie talenten met de selectie meereizen naar het trainingskamp in Turkije. Riechedly Bazoer, Jairo Riedewald en Ricardo Kishna krijgen de kans zich in de week van 6 tot en met 12 januari te laten zien aan de trainersstaf.
Ajax vertrekt maandagochtend naar de Turkse zuidkust om zich voor te bereiden op de tweede helft van de competitie. Daar doet de ploeg in het weekeinde van 10 tot en met 12 januari mee aan de Antalaya Cup waaraan ook Galatasaray, Celtic en Trabzonspor deelnemen. Ajax speelt 10 januari tegen Galatasaray, aanvang is 19:30 uur Nederlandse tijd.

De volledige groep van 26 man voor het trainingskamp ziet er als volgt uit:

Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Mike van Der Hoorn
Viktor Fischer
Lerin Duarte
Kolbeinn Sigthórsson
Siem de Jong
Bojan Krkić
Joël Veltman
Nicolai Boilesen
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Stefano Denswil
Thulani Serero
Ruben Ligeon
Mickey van der Hart
Lesly de Sa
Riechedly Bazoer
Jairo Riedewald
Ricardo Kishna
Ajax.nl
Laatst gewijzigd door Nicolai op vr jan 03, 2014 5:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jan 03, 2014 5:11 pm

Bert schreef:Kishna en Bazoer/Lobotka?
Kishna en Bazoer dus.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » vr jan 03, 2014 5:18 pm

Logisch inderdaad. Precies de probleemposities. En daarnaast toptalenten.
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jan 03, 2014 5:18 pm

Logisch. Bazoer lijkt me verder dan Lobotka en Kishna zal zijn kans nu krijgen vanwege de contractonderhandelingen (en zijn talent).

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » vr jan 03, 2014 5:35 pm

Sana is ook afgeschreven zo te zien. Verder logische keuzes: linksback, verdedigende middenvelder en buitenspeler vanuit de jeugd. Al speelt Kishna de laatste tijd in de spits.

wimpey

Bericht door wimpey » vr jan 03, 2014 7:29 pm

Peter schreef:Logisch. Bazoer lijkt me verder dan Lobotka en Kishna zal zijn kans nu krijgen vanwege de contractonderhandelingen (en zijn talent).
Ik zou het retourtje voor Kishna effe on-hold boeken. Er moet eerst nog iets ondertekend worden...

Vind deze selectie wel een mooie indicatie van het verloop. Stop-gap signing Poulsen komt in de jaren, Blind heeft zijn plek ingenomen en Bazoer wordt klaargestoomd. Boilesen volgt Blind op LB op, Riedewald is zijn stand-in.

Hopelijk pakt Kishna het snel op. Voorin ontbreekt er nog wat. Wanneer zich daar nog wat aanbiedt, staat er m.i. echt een heel mooie selectie. :biggthumpup.gif:

Ajax Rules

Bericht door Ajax Rules » za jan 04, 2014 12:37 pm

Peter schreef:Bazoer lijkt me verder dan Lobotka
Ja? Ik heb niet zo veel integrale wedstrijden (of delen daarvan) van JA gezien, maar van wat ik zo lees, maakt Lobotka (die natuurlijk ook ouder is) juist de wat betere indruk tot nu toe.
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » za jan 04, 2014 1:19 pm

Bazoer wordt opgeleid als 6. Lobotka is meer een 8 of 10. Voor de 8 en 10 heeft FdB opties zat in deze selectie.

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » wo jan 08, 2014 5:57 pm

Plaats reactie