Bij winst bereiken we de kwartfinale. Het wordt mijn laatste potje (nr. 31) dit seizoen, dus beter winnen we.

Moderator: mods
AjaxFrank de Boer heeft woensdagmiddag de wedstrijdselectie voor het bekerduel met IJsselmeervogels bekendgemaakt. Ten opzichte van de afgelopen wedstrijd tegen Cambuur Leeuwarden kent de groep van 18 namen slechts één wijziging. Doelman Jasper Cillessen krijgt rust. Derde doelman Mickey van der Hart reist daarom mee naar Spakenburg. De 17-jarige Jaïro Riedewald (rugnummer 42) zit voor de tweede keer op rij bij de selectie. Mike van der Hoorn en Lesly de Sa ontbreken bij de wedstrijdgroep.
Ajax kan niet beschikken over de geblesseerde Siem de Jong, Nicolai Boilesen en Lerin Duarte.
IJsselmeervogels - Ajax begint om 20:45 uur op Sportpark De Westmaat. Het duel is uitverkocht.
De volledige selectie ziet er als volgt uit:
Kenneth Vermeer
Ricardo van Rhijn
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Viktor Fischer
Kolbeinn Sigthórsson
Bojan Krkic
Joël Veltman
Lucas Andersen
Daley Blind
Davy Klaassen
Lasse Schöne
Danny Hoesen
Stefano Denswil
Thulani Serero
Ruben Ligeon
Mickey van der Hart
Jaïro Riedewald
En daarvoor had je drie keer een ander opstelling ...Marillion schreef:Het is dezelfde groep als tegen Cambuur. Met uitzondering van de keeper zoals gebruikelijk bij bekerwedstrijden. Ik ga er daarom vanuit dat we dezelfde defensie in actie gaan zien. Moisander en Veltman in het centrum met Denswil als 1e backup. De Boer wil daarnaast een alternatief voor de linkerkant op de bank hebben zitten en dat is Riedewald. Net zoals tegen Cambuur.
Van der Hoorn is in het centrum 4e keuze achter Moisander, Veltman en Denswil. Dat lijkt me op het moment geen nieuws.
999 schreef:En daarvoor had je drie keer een ander opstelling ...Marillion schreef:Het is dezelfde groep als tegen Cambuur. Met uitzondering van de keeper zoals gebruikelijk bij bekerwedstrijden. Ik ga er daarom vanuit dat we dezelfde defensie in actie gaan zien. Moisander en Veltman in het centrum met Denswil als 1e backup. De Boer wil daarnaast een alternatief voor de linkerkant op de bank hebben zitten en dat is Riedewald. Net zoals tegen Cambuur.
Van der Hoorn is in het centrum 4e keuze achter Moisander, Veltman en Denswil. Dat lijkt me op het moment geen nieuws.
Dat wordt gebruikt als 'argument' om aan te tonen dat FdB e.c. per toeval de juiste opstelling hebben gevonden.Mr. Ajax schreef: Wat was er zo anders aan die opstellingen dan? Het geraamte is al een paar maanden ongewijzigd.
Rishi schreef:Jij bent zó grappig![]()
Als Sig niet geblesseerd was geraakt had hij de afgelopen wedstrijden in de spits gestaan en was het gewoon ruk geweest. Onder andere dit dus.
Als dat echt zo is dan vind ik dat nogal prutserig hoor. Als Ajax geef je zo'n amateurclub toch zeker gewoon 10 mille om zelf in HVRW te spelen? Nu neem je onnodig risico. Je zult zien dat we in HNU weer drama spelen. Hopen dat we nog wel net door gaan en ik een blessure gevalletje zit er sowieso ook dik in. :(Cruijff schreef:Zal trouwens een behoorlijk gek gezicht zijn, Ajax dat in roze shirts speelt tegen een tegenstander in een tenue nagenoeg identiek aan dat van ons: