Laten we de kater snel wegspoelen met een mooie overwinning. Niks aan de hand, we winnen gewoon die Europa League en worden kampioen.

Moderator: mods
Jaïro is een linkspoot. Grof gezegd een type Van Rhijn: atletisch, technisch vrij goed. Kan links centraal, linksback en eventueel op het middenveld (waar hij de laatste tijd regelmatig speelt).Mr. Ajax schreef:Riedewald bij de selectie morgen. Het is toch een (rechter)centrale verdediger?
Bert schreef:Jaïro is een linkspoot. Grof gezegd een type Van Rhijn: atletisch, technisch vrij goed. Kan links centraal, linksback en eventueel op het middenveld (waar hij de laatste tijd regelmatig speelt).Mr. Ajax schreef:Riedewald bij de selectie morgen. Het is toch een (rechter)centrale verdediger?
Komt natuurlijk in aanmerking als linksback.
Wat Daley betreft: eigenlijk heeft het onredelijk lang geduurd voordat hij een beetje aanvaardbaar spel op de mat legde als linksback. Inmiddels is het inderdaad een prima back (al vind ik hem veel beter tot zijn recht komen op het middenveld), maar zijn traject mag geen voorbeeld zijn voor het het wel moet. We mogen hopen dat Riedewald niet twee seizoenen gaat prutsen op een positie die hij eigenlijk niet kent, voordat hij een beetje zijn draai gaat vinden.Cruijff schreef:Daley speelde in de jeugd ook altijd op de 4 op de 6, in ieder geval in de as. Zelden ervaring opgedaan als linksback, is inmiddels na heel wat haperingen nu de beste linksback die beschikbaar is voor het Nederlands elftal.
Als deze jongen een goed inzicht heeft en een goed linkerbeen (FdB had je dat voordat we naar San Siro gingen niet kunnen bedenken toen je tot de conclusie kwam dat je het met de rechtsbenige Ligeon niet aandurfde...?) dan is hij gewoon de meest interessante optie om uit te proberen.
Cambuur uit is een uitgelezen wedstrijd hiervoor. Deze jongen zal niet met tegenzin naar 12:30 uur uitkijken, gaat het niet goed dan kun je om hem te vervangen één van je drie wissels gebruiken, speelt hij wel heel goed hebben we opnieuw een mooie surprise uit de Ajax stal. Ik kijk er naar uit!
Dat statement ligt op AT nogal gevoelig.Mr. Ajax schreef: Wat Daley betreft: eigenlijk heeft het onredelijk lang geduurd voordat hij een beetje aanvaardbaar spel op de mat legde als linksback.
Dat kan, maar dat is mijn mening. Volgens mij is die ook gewoon in redelijke verhouding tot hetgeen wat in maatschappelijk verkeer betaamt. (Duidelijk dat ik voor een zware tentamenperiode zit als ik dat soort zinnen ga gebruiken. Bij voorbaat excuses daarvoorwimpey schreef:Dat statement ligt op AT nogal gevoelig.Mr. Ajax schreef: Wat Daley betreft: eigenlijk heeft het onredelijk lang geduurd voordat hij een beetje aanvaardbaar spel op de mat legde als linksback.
InnerHarbour schreef:Nou mag iedereen Blind een "prima back" vinden maar mijn idee van een "prima back" is toch iemand die op de eerste plaats prima kan verdedigen. Iemand die niet regelmatig aan de verkeerde kant staat te dekken, iemand die lengte en snelheid heeft en niet de duels als een zwanger wijf aangaat. Kortom iemand volslagen anders dan Blind.
Mirani is rechts, toch?Demosthenes schreef:Als tweedejaars-B is hij onder Trustfull op een zijspoor geraakt, want Mirani moest spelen en die kan alleen als linker centrale verdediger spelen
Nee, je zei niets verkeerd. Ik bedoelde alleen maar dat het vreemd is dat Mirani daar zo nodig moest spelen terwijl hij rechts is.Demosthenes schreef:Je hebt gelijk, Mirani is rechtsbenig; ik bedoelde zijn plaats in het elftal, centraal links naast Damian van Bruggen, maar ik had me anders moeten uitdrukken: excuses. Riedewald is linksbenig en speelde voor Mirani op die plaats.
Natuurlijk, joh. Trustful ziet het niet in hem zitten. Vandaar dat hij nu in de A1 speelt en mee mag met het eerste.Demosthenes schreef:Als tweedejaars-B is hij onder Trustfull op een zijspoor geraakt, want Mirani moest spelen en die kan alleen als linker centrale verdediger spelen