Ajax - Vitesse 02-11-2013
Moderator: mods
-
- Site Admin & Toto winner WC 2010
Ajax - Vitesse 02-11-2013
Nu wel om 18.45 uur!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!
Re: Ajax - Vitesse 02-11-2013
Herhaling van zetten? Ik ben bang dat we zaterdag weer tegen een Ajax elftal aan zitten te kijken dat weinig weet te creëren. Als we dat niet oplossen gaan we er tot aan de winterstop last van hebben. Een hele serie wedstrijden die we allemaal zouden moeten winnen. Maar waar we ook iedere keer een tegenstander zullen treffen die weet dat Ajax moeite heeft met een elftal dat compact staat te verdedigen.
Ben benieuwd welk elftal we in actie gaan zien. Ik pleit voor een aanspeelpunt in de spits. Dat kan De Jong zijn (in deze vorm toch van weinig meerwaarde op het middenveld) of eventueel Hoesen. Sigthorsson blijft toch last houden van het feit dat er geen fatsoenlijke voorzetten van de vleugel komen. Door een spits op te stellen die een bal kan vasthouden en een combinatie aan kan gaan komen we wellicht meer in de positie om te scoren.
Ben benieuwd welk elftal we in actie gaan zien. Ik pleit voor een aanspeelpunt in de spits. Dat kan De Jong zijn (in deze vorm toch van weinig meerwaarde op het middenveld) of eventueel Hoesen. Sigthorsson blijft toch last houden van het feit dat er geen fatsoenlijke voorzetten van de vleugel komen. Door een spits op te stellen die een bal kan vasthouden en een combinatie aan kan gaan komen we wellicht meer in de positie om te scoren.
Nil volentibus arduum
- Ajaciedjuh
Het kan zaterdag meevallen, omdat Vitesse een trainer heeft die wel wil voetballen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."
Dit seizoen speelt Vitesse tot dusver prachtig voetbal en creëren ze kansen aan de lopende band. Het is alleen wat jammer dat daar slechts 20 procent van benut wordt.
Maar ja, het veldspel is op zich een stuk beter dan vorig jaar.
Maar ja, het veldspel is op zich een stuk beter dan vorig jaar.
Gelukkig doet Bonny niet meer mee
Havenaar is hun target man.

Havenaar is hun target man.
Hopelijk geeft Ajax veel hoekschoppen weg, want koppen kan hij wel.
-
We kunnen in deze wedstrijd iig 3 'bonuspunten' pakken tov vorig seizoen.
Ik heb er wel zin in, Ajax - Vitesse is de enige 'grote' competitiewedstrijd die we nog hebben in 2013.
Ik heb er wel zin in, Ajax - Vitesse is de enige 'grote' competitiewedstrijd die we nog hebben in 2013.
We hoeven ons geen zorgen te maken want Serero is in vorm
Afijn, als dit de inbreng is van Stam en Bergkamp kwa individuele traning hebben ze ook wel een bonus verdient .. lol ..
Afijn, als dit de inbreng is van Stam en Bergkamp kwa individuele traning hebben ze ook wel een bonus verdient .. lol ..
Laatst gewijzigd door 999 op do okt 31, 2013 10:06 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blij met de punten ...
Misschien moeten we Vitesse vragen om een paar van die poppen op te stellen in hun verdediging.
Nil volentibus arduum
Zag je hoe geweldig ze de pionnen omspeelden!!!!Marillion schreef:Misschien moeten we Vitesse vragen om een paar van die poppen op te stellen in hun verdediging.
Wow...dit geeft vertrouwen!
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!
-
Dak dicht, anders waaien die poppen weg/vallen die poppen om.Rednose schreef:Zag je hoe geweldig ze de pionnen omspeelden!!!!Marillion schreef:Misschien moeten we Vitesse vragen om een paar van die poppen op te stellen in hun verdediging.
Wow...dit geeft vertrouwen!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".
Dat potje tegen Milan dreunt maar lang na. Toch wel twee jongens die ik er graag bij had gezien tegen Vitesse. Zeker nu De Jong nog steeds flink aan het kwakkelen is na zijn klaplong.Moisander mist ook Vitesse door 'vervelende blessure'
Frank de Boer, de trainer van Ajax, kan zaterdagavond in de wedstrijd tegen Vitesse opnieuw niet beschikken over Niklas Moisander. De Fin staat nog altijd buitenspel met een blessure aan zijn knie.
De Boer baalt van de blessure van zijn reserve-aanvoerder. "We hadden niet verwacht dat het zo lang zou duren. Het is een vervelende blessure", tekende Het Algemeen Dagblad op uit de mond van de 43-jarige oefenmeester.
Naast dat de Finse mandekker ontbreekt vanwege een blessure die hij precies een maand geleden opliep, kan De Boer tevens niet beschikken over Lerin Duarte. De middenvelder heeft nog altijd last van een blessure aan zijn enkel en heeft de laatste stap in zijn herstel nog niet kunnen zetten.
bron: Soccer.news
Tegenvaller met Moisander. Vraag me af of de aard van de blessure wel goed inzichtelijk is. Ik zie nu per wedstrijd een bericht komen dat hij toch niet kan spelen. Je zou een meer nauwkeurige inschatting verwachten.
Nil volentibus arduum
Dat jullie het maar even weten
Van de Volkskrant site:

Van de Volkskrant site:
Waar komt de term Mickey Mouse-competitie vandaan?
Door: Mark Misérus − 01/11/13, 11:12
Ruim 35 jaar geleden viel zijn naam voor het eerst in het Nederlandse voetbal, zo blijkt na een plons in de archieven. En de uitvinder ervan ligt minder voor de hand dan gedacht: taalvirtuozen in regenjas zoals Leo Beenhakker, Fritz Korbach en Barry Hughes hebben hem geen van allen op hun geweten, zo blijkt.
Het was de Engelsman Brian Clough die midden jaren tachtig de Nederlandse competitie onder vuur nam. Clubs als PSV en Ajax profiteerden destijds in Europees verband van de magere tegenstand die ze kregen in de Eredivisie, vond de manager van Nottingham Forest. De Eredivisie was kortom, een Mickey Mouse-competitie, die weinig voorstelde.
Toch was ook Clough niet degene die de uitdrukking muntte. De manier waarop Liverpool-fans hun rivalen van Everton in 1977 op de hak namen, is hem ongetwijfeld bijgebleven. Liverpool speelde dat jaar om alle grote prijzen, maar bij de stadgenoot moesten ze het met een (verloren) finale in de League Cup doen. De Mickey Mouse Cup, kortom.
Komt de verrijking van de voetbaltaal dus op het conto van de bloedrode achterban? Ook dat niet. Na diepgravend onderzoek kan met zekerheid worden vastgesteld dat de geestelijk vader van de Mickey Mouse-competitie een pionier was in het American football. NFL-coach George Halas had begin jaren zestig geen goed woord over voor de concurrerende AFL-competitie. 'Nog geen football is eigendom van ze in die verdomde Mickey Mouse-competitie', beet hij reporters toe.
25 jaar later waaide de term voorgoed over vanuit Engeland naar Nederland, waar ook coach Bobby Robson zich er in zijn tijd bij PSV van bediende. Het Engelse voetbal is daarbij van alle landen het meest vergeven van de muis, die in Duitsland, Spanje, Italië en Frankrijk geen bel doet rinkelen. In België, waar ze ook niet van trots voor hun competitie overlopen, kennen ze hem wel.
Engeland blijft echter het summum voor de voetbalmuis. Je hebt er Mickey Mouse-spelers, Mickey Mouse-hoekschoppen en Mickey Mouse-teams. Newcastle United-manager Joe Kinnear werd ooit bestraft, omdat hij Martin Atkinson voor 'Mickey Mouse-scheidsrechter' had uitgemaakt.
De echte Mickey Mouse-competitie bestaat trouwens ook. Het is de officieuze naam voor de Walt Disney World Pro Soccer Classic, die door Amerikaanse profclubs wordt gespeeld ter voorbereiding op hun eigen eredivisie.
Blijft de vraag: waarom Mickey Mouse? Hij had in 1928 al in zijn eerste tekenfilmrol te pakken, dertig jaar voordat de Nederlandse eredivisie werd opgetuigd. Wellicht is het zijn geringe lengte, of zijn vrolijke voorkomen. Net als de eredivisie: klein en om te lachen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Inderdaad, toch flinke tegenvallers. Niet dat we enorm veel weggeven in verdedigend opzicht de laatste wedstrijden, en niet dat ik Moisander zo een geweldenaar vind, maar het is toch dat beetje ervaring die ik soms mis bij zo'n jonge ploeg.Zuidema schreef:Dat potje tegen Milan dreunt maar lang na. Toch wel twee jongens die ik er graag bij had gezien tegen Vitesse. Zeker nu De Jong nog steeds flink aan het kwakkelen is na zijn klaplong.Moisander mist ook Vitesse door 'vervelende blessure'
Frank de Boer, de trainer van Ajax, kan zaterdagavond in de wedstrijd tegen Vitesse opnieuw niet beschikken over Niklas Moisander. De Fin staat nog altijd buitenspel met een blessure aan zijn knie.
De Boer baalt van de blessure van zijn reserve-aanvoerder. "We hadden niet verwacht dat het zo lang zou duren. Het is een vervelende blessure", tekende Het Algemeen Dagblad op uit de mond van de 43-jarige oefenmeester.
Naast dat de Finse mandekker ontbreekt vanwege een blessure die hij precies een maand geleden opliep, kan De Boer tevens niet beschikken over Lerin Duarte. De middenvelder heeft nog altijd last van een blessure aan zijn enkel en heeft de laatste stap in zijn herstel nog niet kunnen zetten.
bron: Soccer.news
Maar eigenlijk is het vooral Duarte die ik mis. Ik vind het ook, net als Marillion, vreemd dat er niks duidelijks over zijn blessure kan worden gezegd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Ik heb trouwens een paar legermaatjes hier op bezoek, die gaan ook allemaal mee. Ik heb een reputatie hoog te houden na al dat Ajax-geouwehoer van me 3 jaar lang in het leger. Hopen dat het geen flop wordt, haha. 

- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -
Hmm, ik zou voor de zekerheid vooraf toch even een paar biertjes gaan drinken. Aftrap om 18:45uur dus op tijd beginnen! 

Nil volentibus arduum
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Had Serero best mogen doen tegen Celtic en RKC....999 schreef:We hoeven ons geen zorgen te maken want Serero is in vorm
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Wie kent Cees de Wolf nog
- AT Toto winner 09/10
Potverdorie. Het is echt een tijd geleden dat het me overkwam, maar ik heb vanavond geen zin om te gaan; waardeloos tijdstip voor een aftrap, waarschijnlijk een kansloze nederlaag omdat Ajax met het tergend langzame gebrei niet door de Vitessedefensie heen komt terwijl hun aanval heus wel een foutje (of meer) van Denswil en/of Veltman afstraft.. Ik ben het heilige vuur even kwijt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Ik kon vanavond gratis mee, maar ik ga toch geen Vitas loeren?!
Maar zonder flauw gedoe...ik heb hartelijk bedankt; had ook geen zin.

Maar zonder flauw gedoe...ik heb hartelijk bedankt; had ook geen zin.

-
Het is wel echt een klote-tijd inderdaad. Ik kan dus werkelijk helemaal niks echt met m'n zaterdag doen. Doe het dan nog kwart voor acht.Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Potverdorie. Het is echt een tijd geleden dat het me overkwam, maar ik heb vanavond geen zin om te gaan; waardeloos tijdstip voor een aftrap, waarschijnlijk een kansloze nederlaag omdat Ajax met het tergend langzame gebrei niet door de Vitessedefensie heen komt terwijl hun aanval heus wel een foutje (of meer) van Denswil en/of Veltman afstraft.. Ik ben het heilige vuur even kwijt.
- Jinne
- Site Admin
Jij krijgt tenminste nog betaald om te kijken. ;-) Met dit tijdstip heb je overigens nog wel een avondje daarna om een zaadpartij weg te spoelen.
Ik voorzie trouwens nu een verliespartij. Vitesse komt snel op voorsprong. Komt in 2e helft op 0-2. Ajax scoort dan nog een goal in de laatste minuut.
Ik voorzie trouwens nu een verliespartij. Vitesse komt snel op voorsprong. Komt in 2e helft op 0-2. Ajax scoort dan nog een goal in de laatste minuut.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
- Ajaciedjuh
Cillessen, vRhijn, Veltman, Denswil, Blind, De Jong, Poulsen, Serero, Andersen, Sigthorsson, Fischer.
Bank: Vermeer, Van der Hoorn, Boilesen, Schone, Klaassen, Sana, Hoesen.
Bank: Vermeer, Van der Hoorn, Boilesen, Schone, Klaassen, Sana, Hoesen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."