Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Thijs » do okt 24, 2013 8:31 am

18.45 uur. Gewoon 3 punten en minstens 3 goals.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Pride of Amsterdam » do okt 24, 2013 3:57 pm

Mooi om te weten.

En wat levert de wedstrijd van 20.45 uur op? :hypocrite.gif:
Op naar de vierde ster!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Thijs » do okt 24, 2013 4:01 pm

Pfoe, inderdaad! Zag net dat 'ie om 20.45 uur is, goed dat ik er nu achterkom en niet twee uur te vroeg voor lul sta daar.

Vitesse is wel om 18.45 uur. Weer vier thuiswedstrijden op rij trouwens.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13812
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Jinne » do okt 24, 2013 6:51 pm

Thijs schreef:Pfoe, inderdaad! Zag net dat 'ie om 20.45 uur is, goed dat ik er nu achterkom en niet twee uur te vroeg voor lul sta daar.
Beter dat dan andersom.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Marillion » do okt 24, 2013 7:47 pm

Mwah, ik heb me wel eens door een wedstrijd heen geworsteld waarvan ik achteraf dacht dat het misschien beter was geweest als ik 'm gemist had.

Maar zullen we dit weekend onze eerste aanval op de top van de ranglijst maar eens gaan plaatsen? Het programma tot aan de winterstop is relatief makkelijk. We moeten in deze periode onze slag zien te slaan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33601
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door zeux » do okt 24, 2013 8:08 pm

Marillion schreef:Mwah, ik heb me wel eens door een wedstrijd heen geworsteld waarvan ik achteraf dacht dat het misschien beter was geweest als ik 'm gemist had.

Maar zullen we dit weekend onze eerste aanval op de top van de ranglijst maar eens gaan plaatsen? Het programma tot aan de winterstop is relatief makkelijk. We moeten in deze periode onze slag zien te slaan.
Ja, kwa klassering in de winterstop heb ik ook wel redelijk wat hoop. Nu het voetbal nog. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Marillion » do okt 24, 2013 8:13 pm

Als dat zou kunnen zou dat wel heel plezierig zijn ja. Anders kan ik niet garanderen dat ik alles voor de volle 90 minuten uit ga zitten. Maar er ligt in ieder geval een kans op een serie. Vitesse thuis is misschien wel de meest lastige:

Ajax - RKC
Ajax - Vitesse
NEC - Ajax
Ajax - Heracles
ADO - Ajax
Ajax - NAC
Cambuur - Ajax
Roda - Ajax

Eigenlijk moeten we dit gewoon allemaal winnen. En als we dat doen gaan we 100 procent zeker aan kop in de winterstop.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47506
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Lionel » do okt 24, 2013 8:32 pm

Roda uit in de winter... lastig!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59102
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door 999 » vr okt 25, 2013 9:46 am

Ach, tegen Rkc gaat het wel lukken.En dan is het weer hosanna ...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11435
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Toppie » za okt 26, 2013 9:51 am

4-0 2x Sigi

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Mr. Ajax » za okt 26, 2013 1:44 pm

Ik hoop toch op Schone weer in de basis in plaats van Serero. Niet dat hij zo'n geweldenaar is, maar die Serero is zo een domme speler, daar kan ik me echt mateloos aan ergeren. En een keertje Hoesen vanaf het begin laten spelen zou ik ook op zijn plaats vinden hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Zuidema » za okt 26, 2013 2:24 pm

Ajax wint vanavond met een nulletje of 4, 5. Met drie doelpunten van mijn zeer geliefde Sigi. En daarna is het allemaal weer hallelujah en hosannah rond Ajax en is Sigi dé spits voor Ajax. Dat we best wel veel kwaliteit hebben en best wel goed voetballen. En dat we toch maar mooi op schema zitten met deze jeugdploeg voor de geweldige en (inderdaad) historische prestatie van 4 titels op rij.

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Mr. Ajax » za okt 26, 2013 2:46 pm

Zuidema schreef:Ajax wint vanavond met een nulletje of 4, 5. Met drie doelpunten van mijn zeer geliefde Sigi. En daarna is het allemaal weer hallelujah en hosannah rond Ajax en is Sigi dé spits voor Ajax. Dat we best wel veel kwaliteit hebben en best wel goed voetballen. En dat we toch maar mooi op schema zitten met deze jeugdploeg voor de geweldige en (inderdaad) historische prestatie van 4 titels op rij.
Terwijl eigenlijk gewoon zwaar kut is, wat er ook gebeurt.

:smallgrin.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Zuidema » za okt 26, 2013 5:56 pm

Mr. Ajax schreef: Terwijl eigenlijk gewoon zwaar kut is, wat er ook gebeurt.

:smallgrin.gif:
Mwah, dat is ook wat te extreem natuurlijk. Het gaat op zich wel redelijk. Ik zou het een zesje geven. Ajax roeit nou eenmaal met de riemen die het heeft. Deels gedwongen door de overmacht van internationale krachten. Maar deels ook zelf gekozen. Over sommige keuzes die wel binnen Ajax' macht liggen valt dan ook zeker te twisten. Over de invulling van het personeelsbeleid, van het tactisch concept, enz.

Het resultaat tot dusver is een ploeg die niet bijster goed is, die niet goed staat en speelt, die voetbal laat zien dat mensen meer en meer lijkt te gaan irriteren. Omdat het vrij weinig meer met AJAX te maken heeft. En die verschraling gaat helaas maar door. Daar zal een 4-0 of 5-0 vanavond weinig aan veranderen. Of zelfs straks een 4e titel op rij. Hoogstens wordt er zo weer wat zand in de ogen gestrooid. Dat we dus toch heel goed bezig zijn, terwijl qua voetbal schraalhans meer en meer koning is geworden bij ons.

Ajax speelde bijvoorbeeld niet beter dan Celtic, Ajax speelde minder slecht dan Celtic. En het is typerend voor het Ajax van nu dat het niet met 3 punten uit Glasgow wegwandelt. Door het missen van kansen en ander gefaal voorin, door fouten achterin, maar vooral door het veldspel in het algemeen, dat zelfs een stel simpele houthakkers niet erg kan verontrusten. Zo'n pot tegen Celtic is dan ook wel tekenend hoe bar en boos de internationale verhoudingen inmiddels liggen. We hebben op zich een heel vermakelijke en spannende eredivisie, maar in kwaliteit hollen we achteruit. Niet alleen bij Ajax overigens. Het is typerend dat we nog steeds titelkandidaat zijn na een flinke batterij verliespunten.

FdB zal met zijn coachpet op de geest in de fles willen houden met zijn waarderende woorden achteraf, maar als ie eerlijk is weet ie donders goed dat we nog lichtjaren verwijderd zijn van voetbal dat weer aan AJAX doet denken. Het zal al met al de huidige tijd wel zijn, het zal de nieuwe zakelijkheid wel zijn. Maar ik kan er maar verdomde moeilijk aan wennen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13425
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Arthur » za okt 26, 2013 6:29 pm

Is dat echt van de laatste tijd? Ik denk dat er sinds 1998 maar één seizoen is geweest dat beduidend beter en leuker was dan wat we de afgelopen jaren hebben gezien. (Dan heb ik het over het jaar dat we de kwartfinale cl haalden onder Koeman. )

Dit jaar is tot nu toe niet leuk, maar ook de voorgaande vier seizoenen werden pas na de winterstop positief beoordeeld. Dat zou dit jaar ook makkelijk weer het geval kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Ajaciedjuh » za okt 26, 2013 6:33 pm

Cillessen; Schöne, Veltman, Denswil, Boilesen; De Jong, Blind, Serero; Andersen, Sigthórsson, Fischer.

Wissels: Vermeer, Van der Hoorn, Poulsen, Van Rhijn, Klaassen, Sana, Hoesen.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door thaumaturgy » za okt 26, 2013 6:36 pm

Pijnlijk voor Van Rhijn. :smallgrin.gif:
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Mr. Ajax » za okt 26, 2013 6:41 pm

Zuidema, met je eerste alinea ben ik het volledig mee eens. Maar ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat jij de laatste tijd echt iets te veel op Voetske gaat lijken, wat betreft het constante negatieve gezeik. Kritiek mag best, die geef ik met grote regelmaat ook. En ik ben ook gefrustreerd over de manier waarop Ajax momenteel loopt te ballen, als ook over bepaalde (technische) keuzes die de club of het technisch staf maakt. Maar ik probeer dingen in ieder geval in proporties te bekijken, en ook naar de omstandigheden. Verder hebben we nog geen derde van het seizoen opzitten, terwijl een 4de landstitel op rij (neem ik even als voorbeeld) het ook niet meer goed voor je kan maken. Ook niet als er de komende maand of twee wel de optimale samenstelling wordt gevonden waarmee wel goed gevoetbald gaat worden. Het lijkt alsof jij je gewoon prettig voelt in de 'zeik-stoel', dat is natuurlijk veel makkelijker uiteindelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook wel dat jij met smart zit te wachten op een Ajax dat weer mooi voetbal speelt en daarmee ook prijzen pakt. Maar dat zwart-wit denken leidt echt alleen maar naar negatieve gezeik. En dat was ik gewoon niet van je gewend, ik lees je posts al jaren echt heel graag!

Maar goed, ik neem aan dat wij uiteindelijk wel hetzelfde willen. Laten we daar vanavond mee beginnen!! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif: :ajaxscarf.gif:

Ik ben vanmiddag door mijn rug gegaan, en moet derhalve de eerste (thuis)wedstrijd in jaren (behalve de afgelopen paar jaar dat ik niet in Nederland woonde) die ik moet laten schieten. Het wordt op de bank kijken.

Succes!!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door LucaS » za okt 26, 2013 6:42 pm

Ajax is meer dan resultaat, of tenminste, voor mij.
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Mr. Ajax » za okt 26, 2013 6:45 pm

thaumaturgy schreef:Pijnlijk voor Van Rhijn. :smallgrin.gif:

Inderdaad... Maar ik neem aan dat Lasse op het middenveld gaat ballen? 3-4-3?

Wordt wel eens tijd dat Frenkie zijn vaste elftal gaat vinden hoor... Hij is al bijna 4 maanden bezig.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Mr. Ajax » za okt 26, 2013 6:51 pm

LucaS schreef:Ajax is meer dan resultaat, of tenminste, voor mij.
Voor mij niet, bedoel je?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Le T. » za okt 26, 2013 6:57 pm

Arthur schreef:Is dat echt van de laatste tijd? Ik denk dat er sinds 1998 maar één seizoen is geweest dat beduidend beter en leuker was dan wat we de afgelopen jaren hebben gezien. (Dan heb ik het over het jaar dat we de kwartfinale cl haalden onder Koeman. )
Het is maar waar je van geniet natuurlijk, maar ik vond Jols seizoen veel leuker dan die van De Boer, op de afloop na. Ik had ook wel veel op Suarez aan te merken, maar saai was het zelden met hem erbij. Ik wil geen andere discussies oprakelen, maar El Hamdaoui heeft in zijn eerste halve seizoen meer mooie goals gemaakt dan het hele Ajax van De Boer in de bijna 3 volgende jaren bij elkaar. Ik ben de eerste om de trainer de met afstand allerbelangrijkste man van de club te noemen, maar het zijn wel de spelers waarvan ik geniet.
Dit jaar is tot nu toe niet leuk, maar ook de voorgaande vier seizoenen werden pas na de winterstop positief beoordeeld. Dat zou dit jaar ook makkelijk weer het geval kunnen zijn.
Leuk waren die natuurlijk ook niet, sterk evenmin, vooral degelijk.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Mr. Ajax
Berichten: 14558
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Mr. Ajax » za okt 26, 2013 7:07 pm

Le T. schreef:
Arthur schreef:Is dat echt van de laatste tijd? Ik denk dat er sinds 1998 maar één seizoen is geweest dat beduidend beter en leuker was dan wat we de afgelopen jaren hebben gezien. (Dan heb ik het over het jaar dat we de kwartfinale cl haalden onder Koeman. )
Het is maar waar je van geniet natuurlijk, maar ik vond Jols seizoen veel leuker dan die van De Boer, op de afloop na. Ik had ook wel veel op Suarez aan te merken, maar saai was het zelden met hem erbij. Ik wil geen andere discussies oprakelen, maar El Hamdaoui heeft in zijn eerste halve seizoen meer mooie goals gemaakt dan het hele Ajax van De Boer in de bijna 3 volgende jaren bij elkaar. Ik ben de eerste om de trainer de met afstand allerbelangrijkste man van de club te noemen, maar het zijn wel de spelers waarvan ik geniet.
Dit jaar is tot nu toe niet leuk, maar ook de voorgaande vier seizoenen werden pas na de winterstop positief beoordeeld. Dat zou dit jaar ook makkelijk weer het geval kunnen zijn.
Leuk waren die natuurlijk ook niet, sterk evenmin, vooral degelijk.

Als je nou een keertje ook hanteert wat je zelf zegt...

Het is inderdaad maar waar je van geniet. Luis Suarez is voor mij nog altijd een van de spelers waar ik het meest van kan genieten. Onder Jol ook zeer zeker, maar het voetbal was niet om aan te gluren. Het werd pas leuk als Suarez de bal kreeg.

Wat El Hamdaoui betreft, ik schaam me eigenlijk dat ik nog daarop in ga, wat een gelul. Maar ik krijg ook zo af en toe het gevoel dat jouw leugens niet onbestraft kunnen blijven. De waarheid is natuurlijk dat er onder De Boer prachtige combinatie goals werden gescoord. Veel meer en mooier dan dat ik de laatste tien jaar bij Ajax heb gezien. Vooral vorig seizoen waren een heleboel goals echt teamgoals te noemen, en waren een genot voor het oog.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door Zuidema » za okt 26, 2013 7:17 pm

Mr. Ajax schreef:Het lijkt alsof jij je gewoon prettig voelt in de 'zeik-stoel', dat is natuurlijk veel makkelijker uiteindelijk.

Begrijp me niet verkeerd, ik weet ook wel dat jij met smart zit te wachten op een Ajax dat weer mooi voetbal speelt en daarmee ook prijzen pakt. Maar dat zwart-wit denken leidt echt alleen maar naar negatieve gezeik. En dat was ik gewoon niet van je gewend, ik lees je posts al jaren echt heel graag!

Maar goed, ik neem aan dat wij uiteindelijk wel hetzelfde willen.
Mijn dank voor je waardering. Zeer vereerd. :biggthumpup.gif:

Tja, zwart-wit? Ik zou eerder spreken van rood-wit, waarbij het rood en wit rap aan het verkleuren is tot wat vage grijstinten. Ajax wordt meer en meer een heel modaal cluppie. Met een zeer bijzondere, bijna unieke historie. Dat wel natuurlijk. Maar wel allemaal vergane glorie. En het sluipende verval ergert me. Ajax is minder en minder de club aan het worden waar ik eens smoorverliefd op werd. This way, there is nothing left but faith.

Die titels zijn natuurlijk prima en zeer welkom, ook de vierde. Maar ze mogen wat mij betreft nooit een dooddoener zijn dat het dan ook structureel goed gaat met Ajax. Als het me alleen om titels gaat, word ik wel fan van Psv (alhoewel... :smallgrin.gif: ). En de waan van de dag, zoals vanavond het gehossanah na een vermoedelijke 4-0 kan me helemaal gestolen worden. Ieders goed recht natuurlijk, maar ik doe dan liever niet mee. Of het moet echt een geweldige voetbalshow worden.

Nee, ik zit volgens mij niet uit gemak te zeiken. Ik erger me oprecht soms dood aan het spel van Ajax en sommige spelers die volgens mij absoluut niet bij Ajax thuishoren. Ik kan dagen met een ultraslecht humeur rondlopen na weer een sof. De ene keer knalt die ergernis eruit op AT, een andere keer kan ik me wat beter beheersen. Overigens geef ik hierboven ook de marges en verhoudingen aan waarbinnen Ajax deels genoodzaakt is te opereren, dus dat besef ik terdege. Maar zeer frustrerend blijf ik het wel vinden, sorry. Ik zit inderdaad met smart op AJAX te wachten, dat mooi en goed voetbal aan resultaat weet te koppelen.

Maar goed, genoeg aandacht voor mijn perikelen. Terug naar Ajax-Rkc.
Laatst gewijzigd door Zuidema op za okt 26, 2013 7:34 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - RKC Waalwijk 26-10-2013

Bericht door LucaS » za okt 26, 2013 7:26 pm

Mr. Ajax schreef:
LucaS schreef:Ajax is meer dan resultaat, of tenminste, voor mij.
Voor mij niet, bedoel je?
Nee, dat bedoel ik niet. In algemene zin zie ik dat meer en meer Ajacieden niet meer zo'n boodschap aan het spel en amusementswaarde hebben, maar ik koppel dat zeker niet aan jou. Dat moet je lekker voor jezelf uijtmaken.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie