Ajax - AC Milan 01-10-2013

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Marillion » wo okt 02, 2013 10:40 am

Het had vooral voor het vertrouwen zo lekker geweest als we die 1-0 hadden vastgehouden. Zowel voor de ploeg als voor de supporters. Eigenlijk interesseert die CL me maar matig. Veel te poenerig en we zijn niet goed genoeg om er écht iets te betekenen. Maar zo nu en dan een positieve uitschieter kan er wel voor zorgen dat het proces van ontwikkeling van het elftal sneller gaat.

Nou ja, laten we het slot maar snel vergeten. We doen niets meer aan die strafschop. Op naar Utrecht, daar moeten we nu echt weer eens van winnen!
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Yopi » wo okt 02, 2013 10:41 am

Raymon schreef:Laten we eerlijk wezen, Milan kwam niet naar Amsterdam om te winnen of uberhaupt een doelpunt te maken. Die hebben heerlijk achterover gehangen de eerste helft waarin Ajax veel balbezit had maar totaal geen dreiging en dachten de tweede helft dat er wel wat te halen viel. Dan scoor je inderdaad een mooie 1-0 (nadat Milan toch wat kansjes op een doelpunt kreeg) en dan is het inderdaad lullig dat je dan die 1-1 weggeeft. Maar zo positief als sommigen hier zijn vanwege het spel, dat ben ik zeker niet. De Sa/Andersen/Fisher zijn hun man niet voorbij gekomen. Positief, verdedigend stond het aardig, al was Poulsen met name de tweede helft een liability. Het middenveld is nog lang niet dynamisch genoeg, veel te weinig aanspeelbaar al ontwikkelt Duarte zich goed en voorin is het erg behelpen. Nog lang geen zomer dus..

Helemaal waar.

Ons is nu het zelfde overkomen als PSV een tijdje terug. Veel balbezit, maar geen overwinning. We waren er dichter bij dan PSV. Tegen Italiaanse ploegen geldt: hoe frisser en fruitiger, hoe groter de kans op een zeperd.

Het belangrijkste vind ik dat Ajax iets van zelfvertrouwen heeft kunnen hervinden. Want stel dat je tegen een paar counters aanloopt en met 3-0 de bietenbrug op gaat, dan ben je weer terug bij af.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11939
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Zuidema » wo okt 02, 2013 11:08 am

Marillion schreef: Maar zo nu en dan een positieve uitschieter kan er wel voor zorgen dat het proces van ontwikkeling van het elftal sneller gaat.
Eens. Naast de vooralsnog zeer gewenste CL-miljoenen blijft de CL toch een hele mooie leerschool voor de spelers, hoe weinig we er verder voorlopig ook te zoeken hebben. Je kan nu ook hier en daar lezen hoe het spelen tegen een lastige en erg vervelende Balotelli ondervonden werd door Blind en Denswil. En reken maar dat een Duarte na Nou Camp ook een stukkie rijper is geworden. Zulke ervaringen op dat level in zo'n ambiance pik je nooit op in de eredivisie of op de training.

Maar de hele tijd afgemaakt worden door veel te sterke tegenstanders is natuurlijk ook niet de bedoeling. Zoals nu ook (nog?) wat te vaak bij JA in de JL gebeurt. Soms eens een opsteker kan best wel een boost voor die jongens betekenen, zodat ze inderdaad wat stappen rapper kunnen maken.

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » wo okt 02, 2013 11:27 am

Yopi schreef: Het belangrijkste vind ik dat Ajax iets van zelfvertrouwen heeft kunnen hervinden. Want stel dat je tegen een paar counters aanloopt en met 3-0 de bietenbrug op gaat, dan ben je weer terug bij af.
Pcs. Ajax ging er niet naïef af als in Barcelona en Eindhoven. Qua defensieve organisatie was het gisteren prima. Er stond een weerbaar team. Creatief / offensief was het niet veul. Dit Ajax mist 'brille'. De jongens die dat wel hebben (Fischer, Andersen) misten de overtuiging.

Voor mij eens te meer de bevestiging dat 'het' bij Ajax via de opleiding moet. De Europese topclubs kopen 'brille'. Ajax zal zulke spelers zelf moeten klaarstomen. De kans dat je als NL club een exceptioneel talent extern kunt binnenhalen is in this day and age zeer gering.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58978
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » wo okt 02, 2013 11:40 am

Gewoon niet meer mee doen in de CL. heb je dan ook niks te zoeken .. Ik zag weinig leermomenten gisteren.Tenminste ik zag geen momenten terug waarvan ik dacht " verrek dat heeft ie ( hebben ze ) toch mooi opgestoken van twee jaar CL. Voetbal " ... Als je b.v. ziet hoe men staat te dekken, hoe men tegenstanders laat lopen bij het begin van hoe de penaltie ontstaat .. Knullig hoor ...

War Raymon zegt .. En bij het minste of geringste druk op de achterhoede zakt het ( weer ) door de hoeven ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo okt 02, 2013 11:51 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Bert » wo okt 02, 2013 11:43 am

Defensief stond het inderdaad aardig. Wat wat mij betreft een grotere verdienste van De Boer is - en dat is een project waarmee hij al een paar jaar bezig is -, is dat het merendeel van de passes diagonaal ingespeeld wordt. Soms betekent dit dat een pass niet gegeven wordt als er ogenschijnlijk wel de ruimte voor ligt, maar zo spelen is essentieel voor iedere ploeg die op de helft van de tegenstander wil voetballen. Wordt een horizontale pass onderschept, dan is onmiddelijk zowel degene die de pass geeft als degene die deze moet ontvangen uitgespeeld. Bij onderschepping van een diagonale pass, bevindt minstens één van de twee betrokken spelers zich nog achter de bal. Zo kun je dus, ook bij vroegtijdige onderschepping, druk zetten op de bal, in plaats van achter de bal aan moeten rennen. Hierdoor loop je minder snel in het mes door scherpe counters.

Verder was het een matige wedstrijd natuurlijk. Een angstig Ajax speelde naar mogelijkheden, een niet beter Milan speelde met de rem erop, tot in de tweede helft. In de tweede helft vloeide de krachten bij Ajax weg - een teken dat Ajax daarvoor niet echt dominant was, want kennelijk hoefde Milan niet meer te lopen dan Ajax. Toen kon een opportunistisch Milan wat gevaar stichten.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Thijs » wo okt 02, 2013 11:48 am

Tsja, wat moeten we nou met zulke opmerkingen. "Gewoon niet meer meedoen"

Ten eerste, wat verdedigt zevenvoudig EC I-winnaar AC Milaan dan klungelig door Denswil in te laten koppen?

En laten we clubs als NEC, FC Utrecht, FC Groningen, Heracles en ga zo maar door ook niet meer meedoen aan de eredivisie? Wat hebben zij in de eredivisie te zoeken? Winnen ze toch nooit? Wat heeft AC Milan in de CL te zoeken?

Wat hebben die 28 van de 32 clubs in de CL te zoeken die 'm ook sowieso niet gaan winnen? Ook allemaal maar niet meer meedoen?

De CL levert gewoon een hoop geld op, koester je geen illusies. Mooie leerschool, en mooie Europacup-avonden. Ja, we verliezen van clubs met 400 miljoen euro omzet en 300 miljoen schuld. Dat zal altijd zo blijven. Maar als we gewoon soms eens van Manchester City winnen, of als een speler die net nat achter de oren is in de 90e minuut er eentje inkopt tegen AC Milan...nou, dat is gewoon mooi.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58978
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » wo okt 02, 2013 11:54 am

Goed, we doen weer wel mee en sturen er elk jaar de kleuterklas naar toe ... Ook weer opgelost ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Thijs » wo okt 02, 2013 11:56 am

Lijkt me beter dan de oplossing 'nooit meer meedoen'. Komen we lekker ver mee.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58978
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » wo okt 02, 2013 11:59 am

Leerschool is dat het nieuwe toverwoord :)

Tegenstanders liggen in een deuk als ze AJAX zien.Hoeveel blessures had AC Milaan ook weer ?.
‘De blessurelijst van AC Milan heeft wel iets weg van een oorlogsbulletin’
Woensdag, 18 september 2013 om 11:20

AC Milan neemt het woensdagavond in de Champions League in de groep van Ajax en Barcelona op tegen Celtic. I Rossoneri zijn zelfverzekerd, al moet trainer Massimiliano Allegri een groot aantal spelers missen door blessures. Onder anderen Giampaolo Pazzini, Kaká, Ignazio Abate, Mattia De Sciglio, Matías Silvestre, Daniele Bonera kampen of kampten de afgelopen periode met blessures.

“Onze blessurelijst heeft wel iets weg van een oorlogsbulletin, maar de situatie frustreert me niet”, aldus Allegri via de officiële kanalen van de club. Hij laat weten dat hij nog over twee posities twijfelt en ook Urby Emanuelson wordt genoemd door de coach. “Ik ga nog kiezen tussen Kévin Constant of Emanuelson in de verdediging en Valter Birsa of Robinho in de aanval.”

Coach Neil Lennon van Celtic hoopt dat zijn elftal de druk aan kan. "Het verwachtingspatroon ligt laag door de loting en het is de vraag of we onze resultaten van vorig jaar kunnen verbeteren. Die ervaringen gaan er hopelijk voor zorgen dat we ons beter kunnen wapenen. AC Milan is hoe dan ook een tegenstander van een ander kaliber dan wat we gewend zijn.”
Afijn, zelfs onze trainer roept het " we gaan voor de derde plek " ... :) .. Verrek zelfs Thijs roept het
Thijs schreef: Ik word eigenlijk serieus liever derde, omdat we dan meer kans hebben om verder te komen in een Europees toernooi. Een kwartfinale/halve finale halen in de EL, dat is toch veel leuker dan bovengenoemd voorbeeld uit '05-'06?
Laatst gewijzigd door 999 op wo okt 02, 2013 12:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40950
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Marillion » wo okt 02, 2013 12:07 pm

Tja, dat zijn de verhoudingen in Europa op het moment. Wat kunnen we er aan doen?

Ik moet eerlijk zeggen dat de CL mij doorgaans niet zoveel doet. Het poenerige imago, vier clubs uit de grote landen in plaats van ouderwets de landskampioenen. Het staat ver weg van de voetbalsport waar ik gek op was. Maar bij een individuele wedstrijd kan ik nog wel genieten als het kwartje een keer goed valt. Wanneer Ajax een leuk elftal heeft staan met wat talenten die op elkaar zijn ingespeeld kunnen we altijd voor een verrassing zorgen. We gaan met de huidige verhoudingen niet voor de finale. De echte top is op het moment veel te sterk voor ons. Maar daaronder kunnen we best meedoen als we goed zijn. Dat laten de resultaten de laatste jaren ook zien. We gaan er dik af tegen een aantal toppers maar daaronder hebben we best wat aardige resultaten gehaald.

Ajax kan ook met de huidige verhoudingen nog door de poulefase heenkomen. Al hebben we nu (wederom) een lastige loting. Pakken we nu in deze poule de 3e plek en spelen we nog wat leuke rondjes EL dan kan het zomaar weer een aardig europees jaar zijn. Maar we kunnen er ook gewoon als 4e afgaan. Dat is de realiteit.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » wo okt 02, 2013 12:29 pm

999 schreef: Tegenstanders liggen in een deuk als ze AJAX zien.Hoeveel blessures had AC Milaan ook weer ?.
Die liggen ook in een scheur wanneer ze Ajax' budget zien.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58978
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door 999 » wo okt 02, 2013 12:37 pm

wimpey schreef:
999 schreef: Tegenstanders liggen in een deuk als ze AJAX zien.Hoeveel blessures had AC Milaan ook weer ?.
Die liggen ook in een scheur wanneer ze Ajax' budget zien.

Dat verschil is nooit anders geweest ...

Lionel
Berichten: 47357
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Lionel » wo okt 02, 2013 12:48 pm

Gelukkig heeft IH wel zijn zin gehad. Wat een rust met Cilissen en wat hebben we veel gehad aan die boom van een verdediger...
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » wo okt 02, 2013 12:49 pm

999 schreef: Dat verschil is nooit anders geweest ...
Ze liggen ook in een scheur wanneer ze de vruchten van Ajax' ooit befaamde opleiding zien.

Ajax heeft een hoop terrein verloren sinds 1996.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Yopi » wo okt 02, 2013 1:18 pm

wimpey schreef:Ze liggen ook in een scheur wanneer ze de vruchten van Ajax' ooit befaamde opleiding zien.

Ajax heeft een hoop terrein verloren sinds 1996.

Onlangs heb ik met twee buitenlandse vrienden de rondleiding in de Arena gedaan. Die keken met open bek naar al die spelersportretten aan de muren. Ik zou dan trots moeten zijn, maar ik werd er juist treurig van. Je ziet de teloorgang van Ajax in beeld.
De spelers uit de periode 1982-1996 waren niet alleen beter, de blikvangers waren ook nog eens de jongens uit de eigen opleiding. Van Bergkamp, De Boertjes, Davids tot Kluivert en Seedorf. De opleiding functioneerde toen optimaal. Nu is dat anders, de beste spelers komen van buiten. Vaak zelfs uit het buitenland. Laudrup, Arveladze, Chivu, Zlatan, Maxwell, Huntelaar, Suarez, Eriksen en nu die andere jongen Denen: allemaal aankopen. Uit eigen huis staken alleen Sneijder en Van der Vaart er bovenuit. Voor de rest kwamen er vooral waterdragers door, van goede waterdragers (Nigel de Jong bijvoorbeeld), tot redelijke tot matige.

Het moet anders, dat is wel duidelijk. Dat zal lastig worden, want het momentum zijn we kwijt. Het Nederlandse voetbal levert sowieso amper meer creatieve toptalenten af.

wimpey
Berichten: 51882
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door wimpey » wo okt 02, 2013 1:29 pm

Yopi schreef: Dat zal lastig worden, want het momentum zijn we kwijt. Het Nederlandse voetbal levert sowieso amper meer creatieve toptalenten af.
Robben, Persie, Nigel, Sneijder, VDV is de crème de la crème van het NL voetbal. Allemaal rond de 30. Daarna volgt een gapend gat.

In de ons omringende landen schieten de toptalenten als paddenstoelen uit de grond.

Wanneer al die opleidingsgoeroes in NL zichzelf nog langer wijs maken dat ze geweldig werk verrichten...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door El Clavo » wo okt 02, 2013 1:30 pm

Wat een gelul allemaal.

Niet meer meedoen in de CL? Dan kun je net zo goed pot 3 en pot 4 helemaal laten vervallen.

Voor de meesten hier: We hebben ongelofelijk veel mazzel gehad met die lichting uit de jaren 90, laat dat toch eens los.

Rijkaard
Berichten: 454
Lid geworden op: za feb 11, 2006 2:00 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Rijkaard » wo okt 02, 2013 1:47 pm

Ik vind het altijd apart dat degene die op voorhand het hardst roepen dat Ajax kwaliteitsarm is en er met 5-0 afgaat, na afloop het meeste klagen over een 1-1 uitslag....
Is 1995 echt zolang geleden??

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Yopi » wo okt 02, 2013 1:52 pm

Wil je dan zeggen dat Ajax veel kwaliteit heeft? :confused.gif:
We hebben redelijke spelers, en een paar jongens die kunnen nog doorgroeien. Op dit moment moet Ajax het hebben van hard werken en van het collectief. Dat is geen schande maar wel een feit.

Natuurlijk klagen we over de uitslag als we op zo'n manier twee punten verliezen. Maar die 1-0 kwam min of meer uit de lucht vallen. De meesten van ons hadden halverwege de tweede helft getekend voor een gelijkspel, neem ik aan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33500
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door zeux » wo okt 02, 2013 2:02 pm

Yopi schreef:
wimpey schreef:Ze liggen ook in een scheur wanneer ze de vruchten van Ajax' ooit befaamde opleiding zien.

Ajax heeft een hoop terrein verloren sinds 1996.

Onlangs heb ik met twee buitenlandse vrienden de rondleiding in de Arena gedaan. Die keken met open bek naar al die spelersportretten aan de muren. Ik zou dan trots moeten zijn, maar ik werd er juist treurig van. Je ziet de teloorgang van Ajax in beeld.
De spelers uit de periode 1982-1996 waren niet alleen beter, de blikvangers waren ook nog eens de jongens uit de eigen opleiding. Van Bergkamp, De Boertjes, Davids tot Kluivert en Seedorf. De opleiding functioneerde toen optimaal. Nu is dat anders, de beste spelers komen van buiten. Vaak zelfs uit het buitenland. Laudrup, Arveladze, Chivu, Zlatan, Maxwell, Huntelaar, Suarez, Eriksen en nu die andere jongen Denen: allemaal aankopen. Uit eigen huis staken alleen Sneijder en Van der Vaart er bovenuit. Voor de rest kwamen er vooral waterdragers door, van goede waterdragers (Nigel de Jong bijvoorbeeld), tot redelijke tot matige.

Het moet anders, dat is wel duidelijk. Dat zal lastig worden, want het momentum zijn we kwijt. Het Nederlandse voetbal levert sowieso amper meer creatieve toptalenten af.
Eens.

Maar de vraag is - eigenlijk vrij naar de reactie van El Clavo - liggen ooit nog dat soort goede lichtingen aan de horizon?

En dan de vraag: zijn de condities bij Ajax bepalend om zo'n lichting te verkrijgen, of is de sociaal-culturele context zo veranderd dat er geen exceptionele talenten meer uit voortkomen (hoeveel jongens zie je nog op straat voetballen, om maar eens iets te noemen?)
Gamen, televisiekijken, internet, whappen lijken veel interessanter. Of zijn dat soort culturele factoren totaal irrelevant voor het ontstaan van exceptionele talenten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Banjavi » wo okt 02, 2013 2:09 pm

Ook al zou zo een lichting komen. Het is tegenwoordig trend om deze snel weer te verkopen. Die zullen nooit lang deel uitmaken van Ajax 1.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13407
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Arthur » wo okt 02, 2013 2:11 pm

Die factoren heb je in België en Duitsland toch net zo goed?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door Yopi » wo okt 02, 2013 2:17 pm

In België en Duitsland hebben ze toch ook internet?

Ik weiger te geloven dat er opeens geen talent meer is. We hebben een goede infrastructuur: velden, competities, allemaal dik in orde. Er gaat iets anders mis. In technisch opzicht zijn veel talenten van Ajax niet zo geweldig, ondanks alle inspanningen. Hoe komt dat? Misschien ligt de nadruk wel teveel op het afleveren van allround spelers. Juist als kinderen niet zo heel goed zijn in bepaalde dingen, moeten ze dat compenseren door andere dingen juist heel goed te kunnen. Cruijff was klein en graatmager. In zijn geval gold: wie niet sterk is moet slim zijn. Zlatan kan niet koppen. Andere spelers zouden een moeilijke bal met hun hoofd doorspelen (probleem verleggen), maar hij moest die moeilijke ballen aannemen.


In ons onderwijssysteem zie je het ook: intelligente leerlingen die alles behoorlijk kunnen hebben het gemakkelijker dan leerlingen die hoogbegaafd maar eenzijdig begaafd zijn.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33500
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - AC Milan 01-10-2013

Bericht door zeux » wo okt 02, 2013 2:25 pm

Arthur schreef:Die factoren heb je in België en Duitsland toch net zo goed?
Klopt. Als Yopi dan constateert dat het Nederlandse voetbal amper meer creatieve toptalenten aflevert, is het interessant om te overdenken of het dan een typisch Nederlandse cultuurcontext is die conditionerend is.

Als jouw conclusie is dat België en Duitsland wél toptalenten aflevert (en de culturele context niet uitmaakt), dan moeten we dus naar de voetbaltechnische kant kijken.
Yopi concludeert dat misschien te 'algemeen' getraind wordt en dat er meer individueel getraind zou moeten worden (zeg maar de Cruijff-methode). Blijkbaar wordt dan dus in België en Duitsland volgens die methode getraind, want daar komen nog wel toptalenten naar boven.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie