Willem II - Ajax 16-12-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Thijs » ma dec 10, 2012 2:30 pm

Voordat we 2012 kunnen afsluiten en lekker aan de sjampoepel gaan, dienen we eerst nog drie uitwedstrijden te spelen. De eerste van die drie spelen we aanstaande zondag, in Tilburg.

16.30 uur, Willem II-uit, als slotstuk van eredivisieronde 17. Op de helft, en als we winnen staan we maximaal 3 puntjes achter op de koploper!

Dat wordt dus met 15 punten voorsprong kampioen, kan niet mis!

Weekje rust, dus zondag kunnen we knallen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Marillion » ma dec 10, 2012 3:21 pm

Tenzij het elftal een collectieve baaldag opneemt moeten we deze gewoon pakken. We zijn op elf posities beter én in de winning mood. Niet onderschatten, daarvoor zijn we dan weer niet goed genoeg, maar dit moet voor de rust voor elkaar zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door 999 » ma dec 10, 2012 4:05 pm

Marillion schreef:Tenzij het elftal een collectieve baaldag opneemt moeten we deze gewoon pakken. We zijn op elf posities beter én in de winning mood. Niet onderschatten, daarvoor zijn we dan weer niet goed genoeg, maar dit moet voor de rust voor elkaar zijn.
Net zo'n baaldag als toendertijd onder Marco :smallgrin.gif: ...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Cruijff » di dec 11, 2012 7:54 pm

Het is toentertijd Voetske...

...Thijs, is het uitvak uitverkocht? Ik zag dat eergisteren de verkoop voor deze wedstrijd nog bezig was (net als van Groningen en Utrecht uit), maar nu staat het evenement niet meer in de online ticketshop. Ze hebben geen digitaal bord opgehangen met UITVERKOCHT maar gewoonweg Willem II - Ajax foetsie gemaakt... HELLUP!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door 999 » di dec 11, 2012 9:14 pm

Oh, dat zal best ... Maar in de dikke van dalen mag tegenwoordig alles gezet worden, dus deze ook ... Hoef jij je ook niet druk te maken ...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Thijs » di dec 11, 2012 10:38 pm

Cruijff schreef:Het is toentertijd Voetske...

...Thijs, is het uitvak uitverkocht? Ik zag dat eergisteren de verkoop voor deze wedstrijd nog bezig was (net als van Groningen en Utrecht uit), maar nu staat het evenement niet meer in de online ticketshop. Ze hebben geen digitaal bord opgehangen met UITVERKOCHT maar gewoonweg Willem II - Ajax foetsie gemaakt... HELLUP!
800 kaarten verkocht zag ik afgelopen zaterdag. Volgens mij is het dan vol toch?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door peter » wo dec 12, 2012 10:51 pm

Willem II win je heus wel. Alleen Marco van Basten (met de belachelijke rode kaart van Sno) en Danny Blind (in de bekert) wisten het daar de afgelopen tien jaar niet te rooien. Say no more.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Marillion » do dec 13, 2012 9:41 am

We verloren er ooit met ons superelftal onder Van Gaal voor het eerst sinds lange tijd weer een wedstrijd. Ik weet nog dat ik toen in het uitvak zat en er tot het laatste fluitje van overtuigd was dat het alsnog goed zou komen. Simpelweg omdat het eigenlijk altijd nog goed kwam als we een keer achterstonden. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Laudrup » do dec 13, 2012 10:11 am

Willem II - Ajax, 2006-2007. Trauma.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Marillion » do dec 13, 2012 3:09 pm

Ja, dat was wel één van de meest spannend wedstrijden die ik in een stadion heb beleefd. Helaas met een slechte afloop. Heel anders natuurlijk dan dat verlies in 1996. Toen was er sprake van stomme verbazing. Die wedstrijd waar we de titel misliepen ging echt ergens om.

Verder is Willem II toch vooral de uitwedstrijd van het verschrikkelijk slechte broodje worst. Al weet ik niet of die momenteel nog in het assortiment zit. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door beelzebub » do dec 13, 2012 3:21 pm

Die slechte worst komt zeker doordat ze in de kruik hebben gezeken? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Thijs » do dec 13, 2012 3:37 pm

Laudrup schreef:Willem II - Ajax, 2006-2007. Trauma.
Maar goed dat we nog 2 keer kampioen zijn geworden, anders had ik na het lezen van deze post weer als Pavlov-reactie mijn notebook schuimbekkend tegen de muur gegooid. :blush.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Kowalczyk » do dec 13, 2012 4:25 pm

Laudrup schreef:Willem II - Ajax, 2006-2007. Trauma.
Ik was die dag weliswaar enorm pissig op Ajax (omdat ze bij 0-2 gingen tijdrekken: ze hielden alleen AZ in de gaten en hielden geen rekening met PSV), maar echt traumatisch vond ik het niet. Op die slotdag hadden we niet de beste papieren.

Onze kans voor open doel, dé mogelijkheid om ons lot in eigen handen te nemen, was RKC Waalwijk uit. Toen díe kans werd verkwanseld (2-2) wisten we dat we het niet meer in eigen hand hadden.

Dát vond ik de trauma-dag.

K.
Still alive...

Yo
Berichten: 168
Lid geworden op: ma sep 29, 2003 2:39 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Yo » do dec 13, 2012 4:48 pm

Klopt, er leek weinig aan de hand, 0-1 voorsprong en in mijn herinnering (die ik aardig verdrongen heb) kreeg toen Vertonghen het op zijn heupen...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Jöhnk » do dec 13, 2012 4:51 pm

Heb je goed verdrongen inderdaad, want dat was RKC uit. ;)

Ajax kwam na de gelijkmaker van Vertonghen overigens nog eens op voorsprong, maar gaf die wéér weg.

Edit: niet goed gelezen. :blush.gif:

Lionel
Berichten: 47267
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Lionel » do dec 13, 2012 4:56 pm

Ander onderwerp alsjeblieft.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do dec 13, 2012 5:25 pm

Kowalczyk schreef:
Laudrup schreef:Willem II - Ajax, 2006-2007. Trauma.
Ik was die dag weliswaar enorm pissig op Ajax (omdat ze bij 0-2 gingen tijdrekken: ze hielden alleen AZ in de gaten en hielden geen rekening met PSV), maar echt traumatisch vond ik het niet. Op die slotdag hadden we niet de beste papieren.

Onze kans voor open doel, dé mogelijkheid om ons lot in eigen handen te nemen, was RKC Waalwijk uit. Toen díe kans werd verkwanseld (2-2) wisten we dat we het niet meer in eigen hand hadden.

Dát vond ik de trauma-dag.

K.
Nee. Voor mij was toch Willem II uit de traumadag, omdat we (uit mijn hoofd) rond de 80e minuut virtueel kampioen waren. De vrije trap door Roger, daar kan ik nog altijd meer agressieregulatieproblematiek van krijgen dan "het slechte grasveld" in Waalwijk. Als we dan toch aan posttraumatische stressstoornissen oprakelen doen; herinneren we ons de thuiswedstrijd tegen Sparta nog, waar we binnen de kortste keren met 3-0 tegen voorstonden en daarna ineens als een stel dazen onnodige doelpunten gingen weggeven? Die waren achter af ook dúúr...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Kowalczyk » do dec 13, 2012 5:48 pm

De concurrentie had de avond ervoor punten gemorst, dus Ajax wíst dat RKC-uit de kans was om alleen aan kop te komen. Zouden ze dat niet doen, dan zou het tot het eind nek-aan-nek blijven, en dus een onzeker boeltje, met AZ in de driver's seat.

In Tilburg was Ajax - inderdaad - op zeker moment virtueel kampioen. Maar toen had ik al lang per sms te horen gekregen dat Vitesse alvast vakantie aan het vieren was in Eindhoven. Dus toen Ajax bij 0-2 ging tijdrekken, omdat ze virtueel kampioen waren en AZ knock-out was, stond ik te stomen: GA NOU DOELPUNTEN MAKEN, STELLETJE DEBIELEN, HET GAAT NIET MEER OM AZ!!! PSV KOMT ERAAN!!!! JAAG G.V.D. OP GOALS!!!

Zelfs in het uitvak waren er mensen die dat heel overdreven vonden, want in de aanloop had iedereen het alleen over AZ gehad. Alsof PSV niet meedeed ofzo. Henk ten Cate incluis.

K.
Still alive...

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Demosthenes » do dec 13, 2012 7:45 pm

Als we dan toch aan posttraumatische stressstoornissen oprakelen doen; herinneren we ons de thuiswedstrijd tegen Sparta nog, waar we binnen de kortste keren met 3-0 tegen voorstonden en daarna ineens als een stel dazen onnodige doelpunten gingen weggeven? Die waren achter af ook dúúr...
Was dat de wedstrijd dat Gabri niet oplette bij een te snel genomen vrije trap van Sparta of was dat tijdens de 2-2 tegen Excelsior? (Anita als rechtsback!) Tegen Sparta verving HtC Ogararu (of bracht hem in) en Bouazzan verhuisde van rechts naar links en werd een kwelling.

Er waren meer momenten dat seizoen (ook bij PSV, neem ik aan, maar die herinner ik me niet) De strafschop uit tegen Utrecht, terwijl de overtreding van Stam een paar meter erbuiten werd gemaakt; KJH thuis tegen Heerenveen (2-2) die op de doellijn stond, maar toch over wist te koppen, enz.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door LucaS » do dec 13, 2012 7:52 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Kowalczyk schreef:
Laudrup schreef:Willem II - Ajax, 2006-2007. Trauma.
Ik was die dag weliswaar enorm pissig op Ajax (omdat ze bij 0-2 gingen tijdrekken: ze hielden alleen AZ in de gaten en hielden geen rekening met PSV), maar echt traumatisch vond ik het niet. Op die slotdag hadden we niet de beste papieren.

Onze kans voor open doel, dé mogelijkheid om ons lot in eigen handen te nemen, was RKC Waalwijk uit. Toen díe kans werd verkwanseld (2-2) wisten we dat we het niet meer in eigen hand hadden.

Dát vond ik de trauma-dag.

K.
Nee. Voor mij was toch Willem II uit de traumadag, omdat we (uit mijn hoofd) rond de 80e minuut virtueel kampioen waren. De vrije trap door Roger, daar kan ik nog altijd meer agressieregulatieproblematiek van krijgen dan "het slechte grasveld" in Waalwijk. Als we dan toch aan posttraumatische stressstoornissen oprakelen doen; herinneren we ons de thuiswedstrijd tegen Sparta nog, waar we binnen de kortste keren met 3-0 tegen voorstonden en daarna ineens als een stel dazen onnodige doelpunten gingen weggeven? Die waren achter af ook dúúr...
Het was nog erger, het liep als een trein, we stonden binnen de kortste keren met 3-0 voor en toen kwam ten cate met een tactische wissel. Volgens mij van der Wiel eruit en een aanvaller erbij.
I think I lost my fucking headache

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Cruijff » do dec 13, 2012 8:15 pm

George Ogararu (vandaag nog op de training in Amsterdam!) stond rechtsback, ik vond het in het stadion direct al een verschrikkelijke wissel. Via zijn rechterkant kwam juist het gevaar van Ajax, hij was bij 2 van de 3 goals betrokken. Nadat we zonder rechtsback maar met een extra middenvelder gingen spelen marcheerde het totaal niet meer. En kregen we zeer kort achter elkaar 2 heel dure tegentreffers om de oren.

Naar mijn mening een enorme flater van Henk ten Cate. Ook was het kwalijk dat hij vlak voor het weekend heel grote praatjes had en zich erg denigrerend over opponent Willem II uitsprak. Het klonk alsof hij opzettelijk met een wat vetter aangezet Amsterdams accent ging praten en maar riep dat Henk Kesler naar Tilburg moest gaan en niet naar Woudestein, "omdat ik het gevoel heb dat wij daar straks met die schaal staan".

Hoe hij zich laatdunkend over Willem II uitliet zette in Tilburg kwaad bloed, ondanks dat die ploeg nergens meer voor speelde en ze laat in de 2e helft 0-2 achterstonden, waren die spelers erop gebrand om Ajax een poets te bakken. Overigens is er nog een "opmerkelijke move" te vermelden van toenmalig Vitesse trainer Aad de Mos die in het Philips Stadion bij rust zijn uitstekend spelende keeper wisselde.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Khraa » do dec 13, 2012 8:56 pm

Ik heb nog steeds het idee dat PSV aan Vitesse beloofd heeft om wat extra voor Lazovic te betalen als ze kampioen werden.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Laudrup
Berichten: 3484
Lid geworden op: zo jan 11, 2004 2:11 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Laudrup » do dec 13, 2012 9:14 pm

Demosthenes schreef:
Als we dan toch aan posttraumatische stressstoornissen oprakelen doen; herinneren we ons de thuiswedstrijd tegen Sparta nog, waar we binnen de kortste keren met 3-0 tegen voorstonden en daarna ineens als een stel dazen onnodige doelpunten gingen weggeven? Die waren achter af ook dúúr...
Was dat de wedstrijd dat Gabri niet oplette bij een te snel genomen vrije trap van Sparta of was dat tijdens de 2-2 tegen Excelsior? (Anita als rechtsback!) Tegen Sparta verving HtC Ogararu (of bracht hem in) en Bouazzan verhuisde van rechts naar links en werd een kwelling.

Er waren meer momenten dat seizoen (ook bij PSV, neem ik aan, maar die herinner ik me niet) De strafschop uit tegen Utrecht, terwijl de overtreding van Stam een paar meter erbuiten werd gemaakt; KJH thuis tegen Heerenveen (2-2) die op de doellijn stond, maar toch over wist te koppen, enz.
Dat was tegen Sparta, dat Gabri niet oplette.

Ajax verloor thuis met 0-1 van Heerenveen. Utrecht - uit werd uiteindelijk nog met 2-3 gewonnen door een doelpunt van Perez.
Er is mij veel bijgebleven van dat seizoen. De beste seizoensstart van de afgelopen 10 jaar, van de eerste 11 wedstrijden won Ajax er 10. Toen Ajax onnodig thuis van PSV verloor kwam de klad erin in de eerste seizoenshelft. Met als dieptepunt de 4-2 nederlaag tegen Vitesse, na een voorsprong van 0-2 bij rust. Je weet wel, toen Aad de Mos zo overdreven stond te juichen na de 3-2.

Dan de 2e seizoenshelft, PSV stond 11 punten voor en verloor toen van Roda en van AZ om vervolgens tegen Sparta gelijk te spelen. Gevolg: verschil nog 3 punten. En toen dacht Ajax, kom we gaan tegen Excelsior gelijkspelen en tegen Heerenveen verliezen. AZ uit werd toen ook 1-1, omdat De Zeeuw een bal uit de handen van Stekelenburg mocht trappen. Vervolgens won Ajax bij Twente met 1-4 en bij PSV met 1-5 om na de nederlaag van PSV tegen NEC de koppositie te kunnen pakken. Er hoefde alleen nog maar even bij RKC gewonnen te worden. Maar geheel in lijn met dat seizoen kwamen ze niet verder dan 2-2. Klaar dacht ik, om vervolgens na de 1-1 van PSV bij Utrecht weer hoop te hebben. De rest is geschiedenis.

GVD GVD GVD GVD GVD. Dat ze dat jaar geen kampioen zijn geworden. Fukin prutsers. Henk ten Cate voorop.
15 mei 2011.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr dec 14, 2012 12:07 am

En volgens mij scoorde uitgerekend Kluivert de eretreffer voor PSV in die 1-5. Achteraf dus een héél duur doelpunt geweest...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Willem II - Ajax 16-12-2012

Bericht door Cruijff » vr dec 14, 2012 12:11 am

Laudrup schreef:
Demosthenes schreef:
Als we dan toch aan posttraumatische stressstoornissen oprakelen doen; herinneren we ons de thuiswedstrijd tegen Sparta nog, waar we binnen de kortste keren met 3-0 tegen voorstonden en daarna ineens als een stel dazen onnodige doelpunten gingen weggeven? Die waren achter af ook dúúr...
Was dat de wedstrijd dat Gabri niet oplette bij een te snel genomen vrije trap van Sparta of was dat tijdens de 2-2 tegen Excelsior? (Anita als rechtsback!) Tegen Sparta verving HtC Ogararu (of bracht hem in) en Bouazzan verhuisde van rechts naar links en werd een kwelling.

Er waren meer momenten dat seizoen (ook bij PSV, neem ik aan, maar die herinner ik me niet) De strafschop uit tegen Utrecht, terwijl de overtreding van Stam een paar meter erbuiten werd gemaakt; KJH thuis tegen Heerenveen (2-2) die op de doellijn stond, maar toch over wist te koppen, enz.
Dat was tegen Sparta, dat Gabri niet oplette.

Ajax verloor thuis met 0-1 van Heerenveen. Utrecht - uit werd uiteindelijk nog met 2-3 gewonnen door een doelpunt van Perez.
Er is mij veel bijgebleven van dat seizoen. De beste seizoensstart van de afgelopen 10 jaar, van de eerste 11 wedstrijden won Ajax er 10. Toen Ajax onnodig thuis van PSV verloor kwam de klad erin in de eerste seizoenshelft. Met als dieptepunt de 4-2 nederlaag tegen Vitesse, na een voorsprong van 0-2 bij rust. Je weet wel, toen Aad de Mos zo overdreven stond te juichen na de 3-2.
Ja, dat herinner ik me ook nog erg goed. Aadje Afkoopsom rende als een geëlektrocuteerd Duracel Konijntje heen en weer van vreugde. Hij leek in de veronderstelling te zijn dat hij God zelf had weten te verslaan.

Vlak voordat Ajax die 0-1 nederlaag tegen PSV leed was ik op een universiteit in Duitsland. Hat Ajax gewunnen die Letzt...? was een vraag die mij daar werd gesteld. Enigszins blufferig antwoordde ik met: "Ja, die Letztes neun Spielen". Hoogmoed komt voor de val.

Plaats reactie