Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » zo dec 02, 2012 6:36 pm

Een dag voor Sinterklaas, spelen wij, in Madrid! HA, dat verzin je toch niet jongens!?

Anyway, nadat we Calimero United weer jankend terug naar hun agrarische gemeenschappen hebben gestuurd kunnen we ons meteen richten op het volgende: Real Madrid-uit.

Ik zeg: dit zou best wel eens een lastige wedstrijd kunnen worden. Helemaal zeker van een winst ben ik niet. Maargoed, wij zijn Ajax en wij zijn de beste! Mocht Manchester City niet winnen in Dortmund kunnen wij sowieso de tweede seizoenshelft knallen voor het ultieme doel: de finale van de Europa League in onze eigen Amsterdam ArenA.

Een mens mag dromen! Wat mij betreft hebben we dinsdag niets te verliezen. Ik ben trots op de jongens dat ze PSV hebben gesloopt, overmorgen dus lekker spelen volgens de Ajax-filosofie en leren van een topwedstrijd. En of we er dan met 4-0 afgaan of niet, eerlijk gezegd kan het me niet zo heel veel schelen. Maak er in ieder geval een leuke pot van!

:ajaxscarf.gif:
Er reizen overigens 600 Ajax-supporters mee.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door raymon » zo dec 02, 2012 6:40 pm

Behalve dat Sinterklaas niet uit Spanje komt, maar dat terzijde.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Khraa » zo dec 02, 2012 6:44 pm

De bisschop van Myra woont tegenwoordig toch in Spanje?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door 999 » zo dec 02, 2012 6:51 pm

Wedstrijdselectie Ajax voor Real Madrid: geen wijzigingen

 Ajax.nl

Daags na de vermakelijke en spannende thuiswedstrijd tegen PSV (3-1) heeft Frank de Boer zijn selectie bekendgemaakt voor de Champions League-wedstrijd tegen Real Madrid. De selectie bestaat uit dezelfde achttien spelers als voor het duel met de Eindhovenaren.

Ajax Netwerk
De wedstrijdselectie:
Kenneth Vermeer
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Eyong Enoh
Christian Eriksen
Siem de Jong
Daley Blind
Tobias Sana
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Ricardo van Rhijn
Jody Lukoki
Joël Veltman
Viktor Fischer
Mitchell Dijks
Ajax.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Marillion » zo dec 02, 2012 7:50 pm

Spelers die niet helemaal fit uit de wedstrijd van zaterdag zijn gekomen moeten we lekker vrij geven. Er is niets te winnen. Normaal gesproken worden we derde want Dortmund zal er thuis gewoon voor gaan tegen City. En mocht City toch winnen kunnen we alleen derde worden als we Madrid verslaan.

We moeten tot aan de winterstop foutloos blijven in de Eredivisie. Als dat lukt en we hebben eventueel nog een extraatje in de vorm van de volgende ronde EL dan gaan we een leuke tweede seizoenshelft tegemoet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door zeux » zo dec 02, 2012 8:28 pm

Marillion schreef:Spelers die niet helemaal fit uit de wedstrijd van zaterdag zijn gekomen moeten we lekker vrij geven. Er is niets te winnen. Normaal gesproken worden we derde want Dortmund zal er thuis gewoon voor gaan tegen City. En mocht City toch winnen kunnen we alleen derde worden als we Madrid verslaan.

We moeten tot aan de winterstop foutloos blijven in de Eredivisie. Als dat lukt en we hebben eventueel nog een extraatje in de vorm van de volgende ronde EL dan gaan we een leuke tweede seizoenshelft tegemoet.
Ik zou het wel goed vinden als Frank zoveel als mogelijk is met hetzelfde team gaat spelen. Alleen dan groei je als team en kweek je automatismen. Blessures daargelaten natuurlijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 02, 2012 11:17 pm

Geen gelul. Gewoon 3-0 (vrees ik).
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Demosthenes » zo dec 02, 2012 11:23 pm

Marillion schreef:Spelers die niet helemaal fit uit de wedstrijd van zaterdag zijn gekomen moeten we lekker vrij geven. Er is niets te winnen. Normaal gesproken worden we derde want Dortmund zal er thuis gewoon voor gaan tegen City. En mocht City toch winnen kunnen we alleen derde worden als we Madrid verslaan.

We moeten tot aan de winterstop foutloos blijven in de Eredivisie. Als dat lukt en we hebben eventueel nog een extraatje in de vorm van de volgende ronde EL dan gaan we een leuke tweede seizoenshelft tegemoet.
Er valt niets te halen, vrees ik.

Ajax is net als vorig jaar afhankelijk van een ander team, toen Zagreb, nu Dortmund. Dortmund is al geplaatst en zoals RM met z'n tweede garnituur komt (nog te sterk, vrees ik) waarom Dortmund niet? Waarom zal Dortmund een licht geblesseerde speler opstellen? Ik denk niet aan scènes zoals vorig jaar bij Zagreb, maar Dortmund begint toch met een andere instelling, dat zou bij Ajax ook het geval zijn.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Lionel » zo dec 02, 2012 11:41 pm

Eerste in de poule?
IK GELOOF!!!!!!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Demosthenes » zo dec 02, 2012 11:54 pm

Rishi schreef:Eerste in de poule?
Volgens http://nl.uefa.com/uefachampionsleague/ ... index.html staat Dortmund drie punten voor op RM, m.a.w. verliest Dortmund en wint RM dan staan ze gelijk. In dat geval telt toch het onderling resultaat? Dortmund won thuis van RM en speelde uit gelijk?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Marillion » ma dec 03, 2012 7:50 am

Een Duits elftal geeft normaal gesproken thuis niets weg. En ik betwijfel of City uberhaupt interesse heeft in plaats 3.
Nil volentibus arduum

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Demosthenes » ma dec 03, 2012 8:01 am

Marillion schreef:Een Duits elftal geeft normaal gesproken thuis niets weg. En ik betwijfel of City uberhaupt interesse heeft in plaats 3.
Hopen op 80.000 man die niet teleurgesteld willen worden en City dat geen EL wil spelen, al wil Mancini wel winnen om zijn baan en salaris te behouden. Blijft staan dat we afhankelijk zijn, want ik zie Ajax niet winnen van RM, ook al worden er reservespelers opgesteld bij RM.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Marillion » ma dec 03, 2012 8:42 am

Dat zie ik ook niet gebeuren. Maar ik zie City ook niet winnen van Dortmund. Zowel Madrid als Dortmund steken er met kop en schouders bovenuit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door 999 » ma dec 03, 2012 9:35 am

ALDERWEIRELD, HOESEN EN BOERRIGTER FIT VOOR MADRID

Van onze speciale verslaggevers
AMSTERDAM – Tussen de 70e en 80e minuut werd Frank de Boer voor drie gedwongen Ajax-wissels geplaatst. Derk Boerrigter (kramp), Toby Alderweireld (buikgriep) en Danny Hoesen (knieholte) konden niet meer verder en werden vervangen door Tobias Sana, Joël Veltman en Lasse Schøne. Een geluk bij een ongeluk voor De Boer is, dat het drietal vandaag gewoon in het vliegtuig naar Spanje stapt en op tijd fit is voor Real Madrid.

„Het begon te duizelen”, zei Alderweireld.

„Ik kon niet meer verder, maar Real is geen probleem.” Ook Hoesen werd uit voorzorg naar de kant gehaald. „Ik heb al een tijdje last van mijn knieholte. Maar dat weerhoudt me er niet van te spelen”, aldus de Limburger die vlak voor zijn wissel de 2-1 maakte. Boerrigter vroeg zich af hoe hij zo vroeg in de topper kramp kon krijgen. „Ik snap het niet”, zei de aanvaller. „Ik slik extra magnesium, heb voor de wedstrijd nog een bidon vol mineralen leeg gedronken en drink sowieso genoeg.”

Na de derde wissel schoot De Boer middenvelder Eyong Enoh en aanvaller Jody Lukoki te hulp. Het tweetal had niet door dat Ajax door zijn wissels heen was en bleef warmlopen. De trainer riep ze terug naar de bank.
De T.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Lionel » ma dec 03, 2012 9:38 am

Hoesen natuurlijk niet opstellen. Babel is ook nog niet speelklaar voorlopig dus Hoesen heb je nodig. Fischer zou ik ook niet opstellen.

Vermeer; Rhijn, Toby, Moisander, Blind; Poulsen, Schone, Eriksen; Lukoki, Siem, Derk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door jabu » ma dec 03, 2012 9:40 am

Hoesen moet spelen om ritme te krijgen.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11441
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Toppie » ma dec 03, 2012 11:29 am

Jabu schreef:Hoesen moet spelen om ritme te krijgen.
Ronaldo moet niet spelen , want die doet het niet eerlijk hij scoort teveel tegen Ajax :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Kowalczyk » ma dec 03, 2012 2:42 pm

Real Madrid - Ajax is voor Ajax alleen interessant als er gewonnen wordt. Alleen dan neemt Ajax het lot in eigen hand en is City de lul.

Een gelijkspel in Madrid zou natuurlijk heel knap zijn, maar de realiteit is dat verliezen of gelijkspelen voor Ajax op hetzelfde neerkomt: in beide gevallen is Ajax afhankelijk van Dortmund - City. Of Ajax nou reuze gelijkspeelt of met 20-0 verliest, in beide gevallen heeft Man City aan een gelijkspel in Dortmund niet genoeg: dan eindigen ze (bij gelijkspel in Madrid) een punt achter Ajax, óf (bij winst Real) in punten gelijk met Ajax, maar dan leggen ze het tegen ons af op onderling resultaat. Ze móeten winnen in Dortmund, dan zijn ze vrijwel zeker derde, tenzij Ajax wint in Madrid.

Er van uitgaand dat Ajax niet wint in Madrid, komt het er gewoon op neer dat Man City niet mag winnen in Dortmund (en dat de uitslag van Real - Ajax er dus niet erg toe doet).

De kans dat Man City wint in Dortmund lijkt me overigens heel klein. Duitse ploegen stellen geen B-elftallen op en laten geen wedstrijden schieten, al was het maar omdat alle thuisduels van Dortmund uitverkocht zijn en ze voor 65.000 man groepswinnaar kunnen worden. Daar komt nog bij dat Engelse clubs geen ene fluit geven om heel die Europa League. Man City voelt zich gewoon uitgeschakeld, punt, en gaat zich echt niet uit de naad lopen voor een plekje in dat loserstoernooi waar je, zelfs wanneer je het kreng wint, maar een paar miljoentjes bruto aan overhoudt.

De kans dat Ajax als derde uit de bus komt rollen, lijkt me 85% of meer.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Kowalczyk » ma dec 03, 2012 2:47 pm

Een gelijkspelletje in Bernabéu zou natuurlijk wel knap en leuk zijn enzo. Daar niet van.

Ajax moet daar toch 90 minuten op het veld bivakkeren, dus voetbal dan maar met heel je hart, als je er toch rondloopt.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Lionel » ma dec 03, 2012 2:54 pm

Dortmund had vorige week nog een aantal blessuregevallen. Gotze kon vorige week woensdag of donderdag niet meespelen. Zaterdag speelde hij wel maar misschien dat hij die paar dagen extra rust krijgt.

Aangezien Dortmund sowieso al groepswinnaar is (het het niet zelf gecheckt maar ik vertrouw op Demo) maakt het ook niks uit of ze verliezen, winnen of gelijkspelen. Aangezien de ploeg in de competitie een flinke achterstand heeft lijkt het me niet dat Klopp met zijn sterkste 11 gaat beginnen.

Maar dat is meer een gevoel.

Dan nog is het afvragen wat City gaat doen. Maar met zoveel spelers lijkt het me niet uitmaken of ze een paar spelers rust geven.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » ma dec 03, 2012 3:15 pm

Dortmund is inderdaad al groepswinnaar. Maar denk idd dat het zwaarder weegt dat City eigenlijk geen zin heeft in die Europa League.

Voor ons is dat veel interessanter. Een paar rondes verder, volle Arena's, dat tikt financieel voor ons toch lekker aan en bovendien is Europacup-voetbal gewoon gaaf. En de finale is in Amsterdam. :neutral.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Lionel » ma dec 03, 2012 3:44 pm

Dat zou wel echt kicke zijn!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Kowalczyk » ma dec 03, 2012 3:46 pm

De Europa League is zowat voor Ajax uitgevonden. Dus het lijkt me onzin om daar de schouders over op te halen. Doe ik dan ook zeker niet.

Sterker: ik wil niet elk jaar Champions League spelen hoor. Geen reet aan. Af en toe is het wel gaaf, maar we hebben er sportief niet zo heel veel te zoeken en eigenlijk vind ik het gewoon een kutcircus, dat weinig te maken heeft met wat ik leuk aan voetbal vind. Ik wil wel eens naar Reykjavik in de eerste ronde. Zo'n reisje heb ik meer zin in dan wéér naar Madrid of wéér naar Manchester, en dan 50 euro voor het uitvak betalen.

Maar goed, daar hebben we het hier vaker over gehad.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door Thijs » ma dec 03, 2012 4:17 pm

Eens met Ko.

Die Champions League heeft natuurlijk wel wat (grote wedstrijden, veel media-aandacht, financieel super) maar na drie wedstrijden ben ik altijd he-le-maal klaar met dat pompeuze UEFA-geneuzel. Het is me toch een commerciele poppenkast, daar word je niet goed van.

Ten eerste betaal je je als supporter helemaal scheel voor een kaartje. Ten tweede wordt het stadion overgenomen door allemaal bobo’s die vooral heel interessant lopen doen maar eigenlijk niet zoveel toevoegen aan hoe wij/Ajax een wedstrijd organiseren. Alles wordt afgeplakt bijvoorbeeld, zelfs het woord AEGON op de kleedkamerdeur of een verkeerd logo op de deur van de plee. Op die plekken komt zelfs helemaal geen media, dus ik snap uberhaupt niet waarom daar zo panisch over wordt gedaan. Het boeit niemand wat!
Er lopen minstens 8 van die hotemetoten in pak (en met oortje en microfoontje) rond die heel druk in de weer zijn, maar in de praktijk echt totaal niet efficient bezig zijn of gewoon helemaal niks staan te doen. Ik wil ook niet weten wat ze ervoor betaald krijgen trouwens, wat een poespas zeg.

En dat dan nog even los van het feit gezien dat je weer voor de zoveelste keer dezelfde club met honderd miljoen miljard euro schuld loot die met hun sterren-ensemble je eigen sympathieke elftalletje helemaal naar de gallemiezen speelt.

Toch vind ik dat we het de laatste tijd echt PRIMA aanpakken. Uiteraard spelen we Champions League, waar we de broodnodige miljoenen ophalen. Vervolgens worden we keurig 3e, zodat we verlost zijn van dat gedoe en lekker ouderwets gaan Europacup-ballen! Ajax-Anderlecht, hoppa! Lekker met z’n allen naar Hamburg, Florence, Timisoara, Praag, gewoon een stad met een hoop kroegen en bier en wat te zien. 20 euro betalen, kut roepen en bier drinken, geen reet van de wedstrijd zien en ook gewoon een gelijkwaardige tegenstander waar je wel eens van zou kunnen gaan winnen.

De kans dat je een leuke tegenstander loot is in de Europa League natuurlijk ook veel groter dan in de Champions League. Kortom: laat maar komen die derde plek, en hopelijk in februari weer een mooie loting!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Real Madrid - Ajax 04-12-2012

Bericht door 999 » ma dec 03, 2012 5:43 pm

Denk dat de spelers daar heel anders over denken.Ik ook trouwens.

Plaats reactie