ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Thijs » ma okt 29, 2012 11:27 am

Manchester City-thuis? Zal wel. Feyenoord-uit? What-evaaaa. Thuis tegen Vitesse? BOEIEND! Knokken voor overwintering in de Champions League? Kan mij het verrotten!

Aanstaande woensdag staat de echte kraker op het program: ONS Sneek tegen ONS aller Ajax!

ONS Sneek, in 1932 opgericht na een One Night Stand tussen dorpsdominee Tjibbe Ritsma en het melkmeisje Wobke Soppema. Een wilde avond in de Sneekweek had tot gevolg dat beiden nader tot elkander kwamen en nadat Ritsma voldoende gepenetreerd had door de vijandelijke linies en Soppema enkele malen de paal had geraakt werd het idee ‘geboren’ om een voetbalclub op te richten.

Wie had op dat moment kunnen bevroeden dat exact 80 jaar later ONS Sneek zou aantreden tegen ’s lands meest succesvolle club Ajax! Ik denk helemaal niemand! Immers, de KNVB Beker bestond destijds nog niet en bovendien kijkt niemand 80 jaar vooruit. Tenzij je Nostradamus heet, maar die bevond zich destijds niet in de Friesche contreien en had wel belangrijkere dingen te voorspellen dan de bekerloting van het seizoen 2012-2013.

Sinds de loting draaiden de redacties van de Leeuwarder Courant en het Friesch Dagblad overuren. Paniek op de burelen. Het grote Ajax uit dat gekke Amsterdam komt langs! Met die hooligans, hoeren, drugsgebruikers en andere buitenlanders! Veldwachter Douwe wist van gekkigheid niet meer waar hij het moest zoeken, en belde zijn vrouw dat ze woensdagavond 31 oktober maar in haar eentje de piepers op tafel moest zetten. Douwe moet de orde handhaven, het dorp kan op hem rekenen!

Gevreesd worden de confrontaties tussen VAK410 en de Sneek Casuals. De F-Side tegen de Fryske Maniacs. Dit kon wel eens de grootste slachtpartij worden sinds Bonifatius in 674 werd vermoord! En ik hoor jullie al zeggen: was dat niet in Dokkum? Ja, dus? Moet het per se in Sneek zijn geweest dan? Ga lekker ergens anders bijdehand doen zeg, tsjonge. Sneek, Dokkum, het is allemaal een raar moerasachtig gebied met enkele terpen.

Anyway, de echte strijd moet natuurlijk gewonnen worden op het veld. En laten we wel wezen, een uitwedstrijd tegen ONS Sneek is nou niet direct reden tot paniek. Ik zeg dus: rustig blijven. Rustig onze kansen afwachten. RUSTIG. BLIJVEN. GEEN PANIEK. LATEN WE VERDOMME ALLEMAAL RUSTIG BLIJVEN EN DAN VALLEN DE GOALS VANZELF WEL. JONGENS DOE EFFE RUSTIG! Oke, oke..kalm.

Geen paniek, prima. Laten we hier echter alsjeblieft niet te licht over denken. In Noordwijk ging het enkele jaren terug ook niet al te gemakkelijk, en in 2007 hadden we tegen de Kozakken Boys zelfs een verlenging nodig. En we weten allemaal hoe het kan spoken in het ‘Bernabeu van Zuid-West Friesland’, het Zuidwestersportpark. Ruim 7.000 knotsgekke Friezen staan langs de kant, de meest onverstaanbare verwensingen te schreeuwen richting onze prima donna’s uit Mokum.

En dan de selectie, onder leiding van succescoach Jan Vlap! En ik zie jullie al denken: heb je nou alweer een gekke naam bedacht die nergens op slaat maar Fries klinkt?

Nee, de coach van Sneek heet dus echt Jan Vlap. Jan Vlap, was hij maar trainer van een elftal wat alleen bestond uit spelers met zowel een voor- als achternaam van een lettergreep! Dan had Tom Sier linksback gestaan, en uiteraard een aanval met Kees Kist en Piet Keur! En dan, als trainer, jawel: Jan Vlap. Van de andere kant: waar slaat het in godsnaam op om zo’n elftal samen te stellen. Misschien kunnen we ons in deze economisch zware tijden beter concentreren op dat wat er echt toe doet: een strijdplan bedenken om ONS Sneek te verslaan.

Ik zat zelf te denken aan een ruit op het middenveld, met knijpende backs en een vrije rol voor de nummer 10. Als diegene dan de buitenspelers voldoende bedient, kunnen zij middels enkele driehoekjes (uiteraard na afdoende combinatiespel met de hangende linker- en rechtermiddenvelder) wellicht tot een doelpunt komen. Als we uiteindelijk meer doelpunten hebben gescoord dan de tegenstander, bekeren we door naar de volgende ronde en kunnen we donderdagnacht vol spanning kijken welke uitheemse club we nu weer gaan loten.

Kortom: aanstaande woensdag, bekervoetbal, erop of eronder, ONS Sneek uit. Ik kan hierop maar één ding zeggen:

HEUJHEUJHEUHEUHEHEUHEUHEUJJJJJJ
:ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: ONS Sneek - Ajax 31-10-2012

Bericht door Ramona » ma okt 29, 2012 11:31 am

:drecul.gif:

Die Thijs! :worshippy.gif: :biggthumpup.gif:

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 29, 2012 12:23 pm

Geef maar een aantal jonkies speeltijd. I.v.m. as zaterdag tegen Vitesse, zou ik alvast het nieuwe centrum laten spelen. Ik verwacht dat Frank Blind i.p.v. Moisander inzet. Ik heb liever dat hij Blind linksback laat staan en in het centrum van Rhijn (Ligeon rechtsback) of Denswil i.p.v. Moisander.

Geef Fischer ook maar een kans op linksbuiten. Babel (of Hoesen) gewoon in de spits en bij gebrek aan beter, Sana vanaf rechts (Lukoki mag ook). Op het middenveld hebben we Poulsen niet nodig, daar kan Schone gewoon spelen.

------------------- Cillessen
- Rhijn/Ligeon ------ Toby - Denswil/Rhijn - Blind
----------------- Schone
- Siem -------------------------- Eriksen
- Sana/Lukoki -- Babel/Hoesen --- Fischer

Bank: Vermeer, Moisander, Ligeon/Denswil, Boccara, Enoh/Sporkslede, Hoesen, Boerrigter
Laatst gewijzigd door Ajaciedjuh op ma okt 29, 2012 2:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

zeux

Bericht door zeux » ma okt 29, 2012 12:38 pm

Eens.

Jonge talenten erin, maar wel ook een jongen als Boerrigter speelminuten geven. Wie weet helpt het als hij er een paar in schopt om weer op niveau te komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma okt 29, 2012 12:43 pm

Zou op het middenveld ook wat andere jongens de kans geven. Waaronder Enoh.

Zoiets:
Veltman-Alderweireld-Blind-Dijks
- Sporkslede/De Jong - Enoh - Eriksen
- Lukoki - Babel - Boerrigter

Fischer laat je minuten pakken. Hoesen idem dito.

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 29, 2012 12:59 pm

Stel dat Moisander 1 wedstrijd schorsing krijgt, telt dit potje dan ook mee? Zou handig zijn met het oog op Vitesse, as. zaterdag.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Arthur

Bericht door Arthur » ma okt 29, 2012 1:03 pm

Nee, alleen directe rode kaarten tellen voor zowel beker als competitie.

Is hij overigens 1 of 2 wedstrijden geschorst? Hij kreeg natuurlijk zowel zijn 5e gele als een rode kaart, wat los van elkaar allebei 1 wedstrijd zou opleveren.

sander

Bericht door sander » ma okt 29, 2012 1:13 pm

Mijn opstelling:

---------------- Cillessen -----------
- Ligeon -- Aldeweireld -- Denswil - Dijks
----------------- Enoh
- Siem ----------------------- Fisher -
- Lukoki -------- Hoesen ----- Boerigter -

Bank: Vermeer, Moisander, Boccara, Sporkslede, Schone, Babel, Veltman

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 29, 2012 1:15 pm

Gezien de post van Arthur (waarvoor dank), op grond waarvan ik concludeer dat Moisander hoe dan ook geschorst is tegen Vitesse, kan ik me voorstellen dat Blind in het centrum speelt tegen Sneek om hem weer een beetje te laten wennen aan die positie, omdat hij daar zeer waarschijnlijk ook wordt gepositioneerd tegen Vitesse.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Ajaciedjuh

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 29, 2012 2:32 pm

Arthur schreef:Nee, alleen directe rode kaarten tellen voor zowel beker als competitie.

Is hij overigens 1 of 2 wedstrijden geschorst? Hij kreeg natuurlijk zowel zijn 5e gele als een rode kaart, wat los van elkaar allebei 1 wedstrijd zou opleveren.
1 wedstrijd voor de 2 gele kaarten. Hij blijft nu op 4 gele kaarten staan. Dus na Vitesse is hij bij de volgende gele kaart wederom geschorst.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Rooie

Bericht door Rooie » ma okt 29, 2012 8:30 pm

Gaat er nog iemand anders naar Sneek as. woensdag?

peter

Bericht door peter » ma okt 29, 2012 8:31 pm

Jong Ajax speelt vanavond zonder Denswil, Fischer, Hoesen, Ligeon en Veltman. Dat zal dan wel betekenen dat deze jongens woensdag de kans krijgen.

Khraa

Bericht door Khraa » ma okt 29, 2012 8:32 pm

Ik dacht dat Hoesen de assist maakte voor het doelpunt van Andersen?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma okt 29, 2012 8:42 pm

Ze krijgen het druk daar in Sneek. AZ komt ook al langs een dagje eerder of later.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter

Bericht door peter » ma okt 29, 2012 8:43 pm

Dat was een andere keer dan, want Andersen scoort ook niet hehe.

Opstelling JA:
VDHart; Busse, Sporkslede, Schenk, Koppers; Boccara, Rits, Bonevacia; De Sa, Van Kessel, Andersen

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 30, 2012 1:49 pm

Peter schreef:Zou op het middenveld ook wat andere jongens de kans geven. Waaronder Enoh.

Zoiets:
Veltman-Alderweireld-Blind-Dijks
- Sporkslede/De Jong - Enoh - Eriksen
- Lukoki - Babel - Boerrigter

Fischer laat je minuten pakken. Hoesen idem dito.
Zie ook graag Bocarra en Denswil (veel) spelen.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 30, 2012 1:54 pm

Boccara zit er niet bij, Denswil wel. Middenveld met Eriksen, Schöne en Enoh lijkt de enige mogelijkheid. Denswil of Dijks zal Moisander vervangen. Ligeon speelt voor Van Rhijn.

Dit is de selectie:

Toby Alderweireld
Eyong Enoh
Miralem Sulejmani
Christian Eriksen
Daley Blind
Tobias Sana
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Jody Lukoki
Mickey van der Hart
Joël Veltman
Stefano Denswil
Mitchell Dijks
Viktor Fischer
Ryan Babel
Ruben Ligeon
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di okt 30, 2012 1:55 pm

Volgens Ajax zijn Denswil, Ligeon, en Hoesen bij de selectie, en blijven Vermeer, Van Rhijn, Moisander, en De Jong thuis.

Wat zegt dit over jongens als Sporkslede, Boccara, en Fischer? Zitten die er nou wel of niet bij?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di okt 30, 2012 2:09 pm

Fischer zit bij de selectie, Sporkslede en Boccara niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Michael_B

Bericht door Michael_B » di okt 30, 2012 2:15 pm

Gvd waarom zit die Bocarra er nu weer niet bij? Die jongen speelt een lading goede potjes daar word je haast angstig van.
Face your fears and live your dreams, No Fear

999

Bericht door 999 » di okt 30, 2012 2:26 pm

De Boer is niet te peilen ...
Blij met de punten ...

Toppie

Bericht door Toppie » di okt 30, 2012 2:51 pm

1-1 :blush.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di okt 30, 2012 5:09 pm

Raar dat Boccara er niet bij zit, daar kan ik met mijn hoofd niet bij.

In de Kuip ging na de rode kaart van Moisander Dijks linksback spelen en Blind naar het centrum. Ik zou dit a.s. zaterdag als Moisander tegen Vitesse geschorst is omdraaien. En met deze formatie in Sneek alvast oefenen. Dus Blind als linksback, de boomlange Dijks samen met Toby in het centrum en ik vind dat Ligeon woensdag als rechtsback mag spelen. Dat heeft hij op basis van zijn recente prestaties bij Jong Ajax absoluut verdiend.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di okt 30, 2012 6:31 pm

Thijs schreef: Gevreesd worden de confrontaties tussen VAK410 en de Sneek Casuals. De F-Side tegen de Fryske Maniacs.
Op advies van veldwachter Tjobbe heeft burgemeester Hayo Apotheker bij nader inzien besloten tot een verplichte auto-combi voor de doldrieste Ajax-hooligans die van plan waren om Sneek te verbouwen.

Iets wat je uiteraard al snel doet, in een bekerpotje uit bij een amateurclub.

Mag ik van jullie in de categorie 'provincies die je zo snel mogelijk af moet laten drijven richting de Noordelijke IJszee' graag 'Friesland'?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

peter

Bericht door peter » di okt 30, 2012 6:59 pm

Ben je mooi klaar mee dan. Sneek is vanaf Amsterdam toch al gauw 4 uur rijden. Mag je hopen dat het niet regent, want anders moet je het laatste stuk nog te voet afleggen ook.

Plaats reactie