Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door wimpey » di okt 09, 2012 5:56 pm

Je ziet het he-le-maal verkeerd, GF.

Er 30-35 M tegenaan smijten is een garantie voor CL-voetbal. Zie Ajax onder MvB en psv vorig seizoen. :hypocrite.gif:

Bovendien heeft Ajax na al die rendabele jaren onder Jaakke, VDB enzo wel wat vet op de ribben. Waanzin dat de club de hand op de knip houdt en poogt structureel financieel gezond te worden. :hypocrite.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door goodfella » di okt 09, 2012 6:39 pm

Het is net als in ons huishouden Wimpey. Deze zomer getrouwd, zojuist een peperdure vakantie achter de rug. Vorig jaar een compleet nieuwe badkamer. Dus volgend jaar even wat rustiger aan doen. So be it.

Ik juich het huidige beleid toe. Ik zie liever dat een Sana faalt dan pak 'm beet Sulejmani. Zelfs Real Madrid zit er wel eens naast en die geven zonder na te denken 40 miljoen uit voor een speler. Kwaliteit kost uiteraard geld, maar als je een paar misperen hebt gemaakt, zul je daarna op de blaren moeten zitten. Dat is daar inherent aan.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door wimpey » di okt 09, 2012 7:25 pm

goodfella schreef:Het is net als in ons huishouden Wimpey. Deze zomer getrouwd, zojuist een peperdure vakantie achter de rug. Vorig jaar een compleet nieuwe badkamer. Dus volgend jaar even wat rustiger aan doen. So be it.
Verstandig. In mijn huishouden gaat er ook niet meer uit dan er binnen komt. 0 schulden, dat leeft relaxed.

V.w.b. Ajax: wanneer je jarenlang tussen de 10 en 23 M verlies draait op jaarbasis, dan komt er een moment waarop je een pas op de plaats moet maken.

Het recente verleden brengt nogal een erfenis met zich mee. Ook ik juich het toe dat de huidige RvC een stringent financieel beleid voert. We zitten bij Ajax immers niet te wachten op Amerikaanse - dan wel Eindhovense toestanden.

Zaak dat Ajax naast z'n financiele - ook z'n sportieve winkel weer op orde krijgt. Die verliezen kwamen immers vooral voort uit de kosten die talloze miskopen met zich mee brachten. Men ging tot aankopen over, omdat de opleiding niet het gewenste niveau voortbracht. Ergo: beter opleiden.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door Le T. » wo okt 10, 2012 8:19 am

wimpey schreef:Je ziet het he-le-maal verkeerd, GF.

Er 30-35 M tegenaan smijten is een garantie voor CL-voetbal. Zie Ajax onder MvB en psv vorig seizoen. :hypocrite.gif:

Bovendien heeft Ajax na al die rendabele jaren onder Jaakke, VDB enzo wel wat vet op de ribben. Waanzin dat de club de hand op de knip houdt en poogt structureel financieel gezond te worden. :hypocrite.gif:
Dat MvB een garantie was voor géén CL had ik je in 2007 ook al wel kunnen vertellen, ongeacht hoeveel vet hij van de ribben wist te schrapen. Maar ja, Cruijff zei dat het een technisch supertrio was.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door Trab » wo okt 10, 2012 6:39 pm

Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar wat ik vooral bij Ajax op het middenveld mis is duelkracht. Zeker als je dat vergelijkt met een PSV. Eriksen wint zelden een duel, Siem is meer een loper dan een tackelaar en Poulsen doet het in balbezit over het algemeen goed, maar ik zie hem vrijwel nooit in duel. Het lijkt wel of hij ze ontloopt. Ik ga bijna verlangen naar Enoh..

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door wimpey » wo okt 10, 2012 7:12 pm

Trab schreef: Ik ga bijna verlangen naar Enoh..
Ik ook. Pakt een x-aantal ballen af, hij is snel en hij heeft dus duelkracht. Kan bepaalde kwaliteiten aan het team toevoegen, ja.

Ik mis in het elftal vooralsnog de rust. Tegen AZ, H'veen en Utrecht was het bij fasen te hectisch. Was vorig seizoen voor de winterstop ook het geval, daarna veel minder, omdat jongens als Vertonghen en Janssen toen wél hun niveau haalden.

Anderen zullen nu moeten opstaan om dat op te vangen. Dat gaat wel lukken, je ziet bij tijd en wijle dat dit elftal veel kwaliteit heeft en goed kan voetballen. Er staat echter een vrijwel geheel nieuwe as dit seizoen, duurt effe voordat de onderlinge afstemming erin geramd is.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door Trab » wo okt 10, 2012 7:51 pm

wimpey schreef:
Ik mis in het elftal vooralsnog de rust.
Ik vind juist dat er teveel rust is. Verzorgde opbouw is prima, maar waarom niet een keer de tegenstander vanaf minuut 1 vastzetten op de eigen helft en afjagen? Zeker in de arena moet je dat altijd doen. PSV doet het nu ook en dan straal je veel meer uit als ploeg. Die voorzichtigheid bij Ajax werkt alleen maar lamlendigheid in de hand.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door peter » wo okt 10, 2012 7:59 pm

Ik vind dat Poulsen zich met name schuldig maakt aan pseudo druk zetten. Die jongen doet dit telkens op de momenten dat het er niet toe doet. Alsof hij 't er om doet ook.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door Bert » wo okt 10, 2012 8:37 pm

Poulsen zet veel te weinig druk naar voren inderdaad. Verder mist Ajax vooral diepte in het spel. Dat heeft ermee te maken dat er te weinig diepgang is vanuit de verschillende linies, maar ook dat de opbouw te traag verloopt en dat de momenten voor de bal in de diepte vaak verloren gaan. Beide aspecten zijn natuurlijk met elkaar verbonden. Doordat er te weinig diepgang zonder bal is wordt het veld klein en het spel priegelig.

Ook met de huidige spelers kan hier genoeg winst geboekt worden trouwens. De backs spelen veel te gereserveerd als er een middenvelder inzakt, Poulsen gaat zelden diep zonder bal, Boerrigter doet niets meer qua loopacties etc.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door Lionel » wo okt 10, 2012 10:53 pm

Ajax moet iedere tegenstander opjagen vanaf de eerste seconde. Dat gebeurt weer niet en dat kost punten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door WP_Legend » wo okt 10, 2012 11:39 pm

Ik mis Anita... Zocht 9 van de 10 keer de oplossing naar voren...

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - FC Utrecht 07-10-2012

Bericht door Michael_B » do okt 11, 2012 9:28 am

Rishi schreef:Ajax moet iedere tegenstander opjagen vanaf de eerste seconde. Dat gebeurt weer niet en dat kost punten.
Dat snap ik ook niet. Elk jaar hetzelfde. Als Ajax jaagt blijkt snel dat wij meer kwaliteiten hebben dan de tegenstander.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Plaats reactie