Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door GangstaRiB » vr okt 05, 2012 9:27 am

Peter schreef:Ah laten we die fout er even bij halen (overigens liep hij zich top vrij) inderdaad.

GangstaRiB vond dat van Rhijn goed speelde, toch? Die was bijkans het meest dramatisch van het hele veld. De Jong wordt aangepakt op een foutje. Dat mag, maar dan kun je dus nooit met droge ogen beweren dat van Rhijn tot de sterkhouders brhoorde. Tenzij je Sana verwart met van Rhijn, natuurlijk. Nee, van Rhijn was echt onze rechtsback. Je zou denken dat het Sana was, maar dat kwam omdat van Rhijn nog bij de middenlijn stond te wachten bij de 1-0 en de 2-0.

Het afvallen van Sana is mij ook te makkelijk. Lijdt dom balverlies bij die eerste goal, maar stond voor de rest die hele rechterkant te dekken, omdat van Rhijn druk was met zijn idee dat je 'over Ronaldo heen moet komen, omdat hij niet houdt van verdedigen'.
Van Rhijn speelde een redelijke wedstrijd. Hij is nog jong en onervaren, maar ik had het niet het idee dat ie zich verstopte. Dit in tegenstelling tot onze aanvoerder (!!) De Jong die gewoon verstoppertje speelde.

Dat is echt een kwalijke zaak. Iedereen maakte (fatale) fouten tegen Real. Van Rhijn zat een paar keer mis, geef ik gelijk toe. Maar de rest net zo vaak. Als je dat wegstreept uit de vergelijking vond ik Van Rhijn één van de beteren. Zeker als je je beseft dat ie vrij onervaren is.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2012 9:33 am

Jongens, niks aan de hand. Thuis winnen van Manchester City en we doen weer he-le-maal mee. Sterker nog, staan we gewoon 3e! Als we in Engeland dan een puntje pakken speel je thuis tegen Dortmund om plek 2.

En als die Duitsers gewoon twee keer verliezen van Madrid en wij winnen met 2-0 zijn we al geplaatst voor de achtste finales voordat we überhaupt nog naar Bernabeu moeten.

:biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door peter » vr okt 05, 2012 9:45 am

GangstaRiB schreef: Van Rhijn speelde een redelijke wedstrijd.
Het spijt me echt, maar dat kun je echt niet menen, hoor. In de fout bij de 1-0, de 2-0, de 3-1, de 4-1 en bij het gros van de kansen stond hij positioneel verkeerd (lees: aan de andere kant van het veld). Kijk de samenvatting maar na. Alles loopt via de kant van van Rhijn en telkens zie je hem niet. De 1-0? Van Rhijn staat veel en veel te hoog. De 2-0? Op beeld zie je hem niet eens, maar hij kwam er nog aan sjokken, terwijl zijn man volkomen vrij stond (achter Benzema). De 3-1? Alderweireld moet die bal wegrammen, maar gelukkig loopt van Rhijn weer rustig 2 meter achter Ronaldo. De 4-1? Benzema gaat de kaats aan en loopt door. Van Rhijn? Ziet het, maar loopt niet door. Kijkt naar binnen om te vragen of er iemand even wil overnemen. Je mag al niet wat fout doen vanwege 'onervarenheid'. De rest zat net zo vaak mis? Aha dus als de Jong zich goed vrijspeelt en vervolgens de bal knullig verliest, dan mag je de fatale fouten van van Rhijn ook weg te strepen. OK. Moet wel zeggen dat ze achterin allemaal stonden te prutsen, hoor. Van deze vier was alleen van Rhijn veruit het meest dramatisch.

Lionel
Berichten: 47263
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Lionel » vr okt 05, 2012 10:01 am

Thijs schreef:Jongens, niks aan de hand. Thuis winnen van Manchester City en we doen weer he-le-maal mee. Sterker nog, staan we gewoon 3e! Als we in Engeland dan een puntje pakken speel je thuis tegen Dortmund om plek 2.

En als die Duitsers gewoon twee keer verliezen van Madrid en wij winnen met 2-0 zijn we al geplaatst voor de achtste finales voordat we überhaupt nog naar Bernabeu moeten.

:biggthumpup.gif:
Uit 0-4 winnen van Madrid en we zijn eerste.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2012 10:06 am

Rishi schreef:Uit 0-4 winnen van Madrid en we zijn eerste.
Om hier even serieus op in te gaan, in mijn voorbeeld eindigt Real met 18 punten en wij worden tweede met 7. In geval van een 0-4 zouden wij 10 punten halen en Real 15. :hypocrite.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Toppie » vr okt 05, 2012 10:10 am

Helaas , keep dreaming ze hebben C.Realnaldo :blush.gif:

Daarbij vind ik dat Frankie denkt dat die gasten van Real net komen kijken. :excited.gif:
Bijna dat hele efltal speelt in het Spaanse Argentijnse en Portugese elftal. Benzema voor Frankrijk . Ozil bij Duitsland.

En wij 2 of drie spelers en de rest een paar in jong Oranje. Ik vind het allemaal te hoog gegrepen wat Frankie wil en kan verwachten. De mannen tegen de jongetjes. :aai.gif:

En wat denk je van Sana kopen voor 3 ton en een 300 keer zoveel kostende C Ronaldo vergelijken , echt in utopie denken. 15 keer spelen tegen Real en 1 keer gelijk spelen en de rest verlies je

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ride » vr okt 05, 2012 10:30 am

Toppie schreef:. 15 keer spelen tegen Real en 1 keer gelijk spelen en de rest verlies je
Tussenstand is 6-4 in het voordeel van Real dus de schade valt allerszins mee :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ride » vr okt 05, 2012 10:31 am

Triester vind ik het uitlachen van Ronaldo en die snotjochies bij het hotel die Messi Messi roepen en 'spugen' naar de bus...

:excited.gif:
Vakkie 129

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door GangstaRiB » vr okt 05, 2012 11:02 am

Peter schreef:
GangstaRiB schreef: Van Rhijn speelde een redelijke wedstrijd.
Het spijt me echt, maar dat kun je echt niet menen, hoor. In de fout bij de 1-0, de 2-0, de 3-1, de 4-1 en bij het gros van de kansen stond hij positioneel verkeerd (lees: aan de andere kant van het veld). Kijk de samenvatting maar na. Alles loopt via de kant van van Rhijn en telkens zie je hem niet. De 1-0? Van Rhijn staat veel en veel te hoog. De 2-0? Op beeld zie je hem niet eens, maar hij kwam er nog aan sjokken, terwijl zijn man volkomen vrij stond (achter Benzema). De 3-1? Alderweireld moet die bal wegrammen, maar gelukkig loopt van Rhijn weer rustig 2 meter achter Ronaldo. De 4-1? Benzema gaat de kaats aan en loopt door. Van Rhijn? Ziet het, maar loopt niet door. Kijkt naar binnen om te vragen of er iemand even wil overnemen. Je mag al niet wat fout doen vanwege 'onervarenheid'. De rest zat net zo vaak mis? Aha dus als de Jong zich goed vrijspeelt en vervolgens de bal knullig verliest, dan mag je de fatale fouten van van Rhijn ook weg te strepen. OK. Moet wel zeggen dat ze achterin allemaal stonden te prutsen, hoor. Van deze vier was alleen van Rhijn veruit het meest dramatisch.
Bij de eerste goal leidt Sana balverlies, terwijl Van Rhijn probeert de ploeg van z'n eigen helft af te krijgen. Bij wie ligt nou de echte fout?

We verschillen overduidelijk van mening. Echter zie ik bij Van Rhijn meer potentie dan De Jong. Laten we het daarop houden.

Alexander
Berichten: 8550
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Alexander » vr okt 05, 2012 12:02 pm

Ajax krijgt maar 2550 kaarten voor het uitvak bij City. Vreemd, aangezien Dortmund met 5000 mensen mocht afreizen naar Engeland. Wij gaan met 4 man en hebben onze reisjes al geboekt, maar kaarten in het uitvak zal wel lastig gaan worden.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » vr okt 05, 2012 12:35 pm

Mwoah, denk dat we het niet uitverkopen hoor. Iedereen is een half jaar geleden ook al naar Manchester geweest.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr okt 05, 2012 3:25 pm

@Peter; ik snap jet niet helemaal. Jij en Bertje vinden kennelijk dat De Jong goed speelde tegen Madrid. Ik vraag me serieus af waarom. Als uitleg geef je dan dat Van Rhijn slecht(er) speelde? Ik ben vooral geïnteresseerd in de vraag: waarom vond je De Jong goed?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Cruijff » vr okt 05, 2012 5:01 pm

Le T. schreef:
Cruijff schreef:Spelers van het kaliber Modric en Higuain konden ze zelfs aan de kant houden, verder is er van de belangrijke jongens helemaal niemand vertrokken. Ze zijn de laatste 2 jaar een stuk sterker geworden en beter op elkaar ingespeeld geraakt, ze wonnen vorig jaar niet voor niets de Spaanse titel.
Zo lekker loop het allemaal niet bij Real. Je moet niet doen alsof ze onaantastbaar zijn of zo. Er zijn ook kleine Spaanse clubs die ze punten afpakken of ze het moeilijk maken. Waarom zou Ajax dat dan niet kunnen?
Real Madrid is juist de laatste 3 weken steeds meer in een echt goede vorm gekomen, de wedstrijd tegen Barcelona wordt zondag een interessante. Ajax heeft pech gehad dat we ze juist nu op een erg gretig moment tegenkomen, Mourinho eist 6 punten uit 2 wedstrijden en 0,0 verslapping in aanloop naar El Classico.

Dat Real inderdaad zwakke plekken heeft, daar ben ik het mee eens. Die 1-2 is echt een op dramatische wijze weggegeven doelpunt. Je zou bepaalde mensen op dit forum eens moeten horen losgaan als Blind, Van Rhijn of Moisander op zo'n manier bij een corner een goal weggeeft. En dat soort momentjes heeft Real Madrid ook erg vaak vroeg in een wedstrijd bij een 0-0 stand.

Helaas heeft Ajax heel de 1e helft voor geen meter een vuist kunnen maken. Al dat balverlies, diverse keren onder druk, maar ook een paar keer zonder enige druk de bal zo in de voeten van een Real mannetje spelen, dat leek nergens op. Jammer dat Boerrigter op dit moment zo weinig zelfvertrouwen heeft. In potentie is hij een jongen die bij die doorbraak op links vroeg in de wedstrijd vanuit zo'n spelsituatie een bal snoeihard met zijn goede been langs Casillas zou moeten kunnen jagen.

Maargoed, dit was niet zoveel, al was het na de 1-2 toch echt wel even leuk. Geweldige sfeer in de Arena, die wordt gewoon echt elk seizoen weer beter. Aan dat positieve aspect houd ik me vast.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door peter » vr okt 05, 2012 5:21 pm

Nee, ik zeg dat de Jong redelijk speelde. Laat ik dan nog maar eens wat momenten doorlopen. Eerste kans van de wedstrijd gebeurt omdat de Jong zich goed positioneert en vervolgens een prima steekpass op Boerrigter geeft. Hij was in de eerste helft de enige die zich goed positioneerde en functioneel druk zette en zuinig speelde in balbezit. Tweede helft zocht hij een paar keer goed de diepte, zoals ook bij die kans van Hoesen. Nogmaals, ik zeg niet dat hij goed speelde, maar hij voerde zijn taak redelijk uit.

Ik geef verder uitleg over van Rhijn, omdat ik vind dat je een andere wedstrijd hebt gezien als je van Rhijn goed vond verdedigen. Laat ik de samenvatting dan maar eens posten en dan vraag ik je om even de kansen van Real af te lopen:
http://nos.nl/video/425547-cl-ajax--real-madrid.html

Kans 1: Knullige pass van Poulsen. Van Rhijn die vervolgens zeker 5 (!!) meter achter Ronaldo staat. Had de 0-1 moeten zijn.
Kans 2: Van Rhijn maakt een tackle op de bal, maar weet te bal niet buiten te krijgen. Leidt daarmee de kans van Kaka aan.
Kans 4: Marcelo komt door. Callejon kan vervolgens vrij voorzetten, want van Rhijn is te laat en steekt zijn poot niet uit.
Kans 5: Goal 1. Enfin...die is wel bekend en zo kan ik doorgaan.

Je kan niet met droge ogen beweren dat van Rhijn goed speelde. Dat kan niet.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Le T. » vr okt 05, 2012 5:33 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Bijvoorbeeld, dat hebben we twee jaaar geleden kunnen zien toen Milan blij moest zijn dat ze een punt overhielden aan hun bezoek hier.
Heb je hem weer met z'n lekkere vergelijkingen. :excited.gif: Dat Ajax ging er 2 keer loeihard af tegen Madrid en verloor in Auxerre.

Ajax is nationaal top, Madrid is wereldtop. Ajax brengt Hoesen, Sporkslede en Lukoki, Mourinho brengt Özil, Khedira en Di Maria.

Ajax was slecht gister. Dat kan gebeuren. In Dortmund was Ajax heel behoorlijk. We spelen naar onze mogelijkheden, die in vergelijking met anderen nogal beperkt zijn.
Ze zijn ook nogal beperkt in vergelijking met wat Ajax aan mogelijkheden had kunnen hebben. Die Hoesen en Sporkslede lijken me wel wat, maar het probleem was dat spelers als Sana, Boerrigter en De Jong gewoon te middelmatig zijn om op dit niveau ook maar iets af te dwingen. Als je gewoon wel goede spelers haalt ipv miskopen en koopjes dan verlies je ook 9 van 10 keer van Real, maar niet altijd, niet per se en niet op deze manier. 3 spelers met toppotentie en je komt een stuk verder met de overige middelmaat en de talenten.
Cruijff schreef:
Le T. schreef:
Cruijff schreef:Spelers van het kaliber Modric en Higuain konden ze zelfs aan de kant houden, verder is er van de belangrijke jongens helemaal niemand vertrokken. Ze zijn de laatste 2 jaar een stuk sterker geworden en beter op elkaar ingespeeld geraakt, ze wonnen vorig jaar niet voor niets de Spaanse titel.
Zo lekker loop het allemaal niet bij Real. Je moet niet doen alsof ze onaantastbaar zijn of zo. Er zijn ook kleine Spaanse clubs die ze punten afpakken of ze het moeilijk maken. Waarom zou Ajax dat dan niet kunnen?
Real Madrid is juist de laatste 3 weken steeds meer in een echt goede vorm gekomen, de wedstrijd tegen Barcelona wordt zondag een interessante. Ajax heeft pech gehad dat we ze juist nu op een erg gretig moment tegenkomen, Mourinho eist 6 punten uit 2 wedstrijden en 0,0 verslapping in aanloop naar El Classico.
Dat kan bij andere tegenstand ook gewoon tegen hun werken, net als de onrust in het team. 2 jaar geleden hadden we bijvoorbeeld de 'pech' dat de 2e treffer heel laat viel, waardoor ze aangevoerd door het thuispubliek maar bleven komen en komen, zodat er hysterisch gedaan kon worden over het aantal kansen. Zo kun je ook een keer de mazzel hebben dat ze al groepshoofd zijn en uitspelen als je tegen ze moet, maar ook dat zegt dan weinig over het echte krachtsverschil.
Dat Real inderdaad zwakke plekken heeft, daar ben ik het mee eens. Die 1-2 is echt een op dramatische wijze weggegeven doelpunt. Je zou bepaalde mensen op dit forum eens moeten horen losgaan als Blind, Van Rhijn of Moisander op zo'n manier bij een corner een goal weggeeft. En dat soort momentjes heeft Real Madrid ook erg vaak vroeg in een wedstrijd bij een 0-0 stand.
Maar ja, als je nauwelijks corners krijgt dan blijft het bij een momentje.
Helaas heeft Ajax heel de 1e helft voor geen meter een vuist kunnen maken. Al dat balverlies, diverse keren onder druk, maar ook een paar keer zonder enige druk de bal zo in de voeten van een Real mannetje spelen, dat leek nergens op. Jammer dat Boerrigter op dit moment zo weinig zelfvertrouwen heeft. In potentie is hij een jongen die bij die doorbraak op links vroeg in de wedstrijd vanuit zo'n spelsituatie een bal snoeihard met zijn goede been langs Casillas zou moeten kunnen jagen.
Nee, dat kan hij helemaal niet. Met zijn balbehandeling en handelingssnelheid houdt hij tegen zulke verdedigers geen hoek over. Het viel me nog mee van hem dat hij de tegenwoordigheid van geest had om hem voor te geven ipv het schot te laten blokken. Maar om meer uit zo'n situatie te halen is hij gewoon te beperkt, het blijft een onetrickpony, die kan dan echt niet zomaar iets uit zijn mouw schudden als hij bekwaam naar buiten gedreven wordt.

Zo negatief ben ik helemaal niet over Boerrigter, maar het probleem is dat er ook geen anderen zijn die dat wel hebben. Hij zou best meekunnen in een goed Ajax, maar als het van spelers als hij moet komen is de selectie gewoon te matig. Idem voor De Jong, idem voor Sana, in minder mate geldt dat ook voor Babel en Eriksen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7286
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Trab » vr okt 05, 2012 6:50 pm

Peter schreef:Nee, ik zeg dat de Jong redelijk speelde. Laat ik dan nog maar eens wat momenten doorlopen. Eerste kans van de wedstrijd gebeurt omdat de Jong zich goed positioneert en vervolgens een prima steekpass op Boerrigter geeft. Hij was in de eerste helft de enige die zich goed positioneerde en functioneel druk zette en zuinig speelde in balbezit. Tweede helft zocht hij een paar keer goed de diepte, zoals ook bij die kans van Hoesen. Nogmaals, ik zeg niet dat hij goed speelde, maar hij voerde zijn taak redelijk uit.

Ik geef verder uitleg over van Rhijn, omdat ik vind dat je een andere wedstrijd hebt gezien als je van Rhijn goed vond verdedigen. Laat ik de samenvatting dan maar eens posten en dan vraag ik je om even de kansen van Real af te lopen:
http://nos.nl/video/425547-cl-ajax--real-madrid.html

Kans 1: Knullige pass van Poulsen. Van Rhijn die vervolgens zeker 5 (!!) meter achter Ronaldo staat. Had de 0-1 moeten zijn.
Kans 2: Van Rhijn maakt een tackle op de bal, maar weet te bal niet buiten te krijgen. Leidt daarmee de kans van Kaka aan.
Kans 4: Marcelo komt door. Callejon kan vervolgens vrij voorzetten, want van Rhijn is te laat en steekt zijn poot niet uit.
Kans 5: Goal 1. Enfin...die is wel bekend en zo kan ik doorgaan.

Je kan niet met droge ogen beweren dat van Rhijn goed speelde. Dat kan niet.
Puik werk Peter! Aan dit soort analyses hebben we wat. Ik heb de samenvatting die je gepost heb bekeken en je hebt grotendeels gelijk vwb Van Rhijn. Als je het allemaal zo terug ziet valt pas op hoe beroerd Ajax stond de verdedigen.

Kans 1: vind ik niet echt de schuld van Van Rhijn. Bij Ajax is gebruikelijk dat Poulsen inzakt en onze CV's uitwaaien naar de zijkanten. Hierdoor kunnen de vleugelspelers doorschuiven en creeer je een man meer. Als je goed kijkt zie je Van Rhijn ook helemaal vrij staan met een zee van ruimte voor hem. Als Poulsen gewoon die bal naar Toby speelt, kan hij zo Van Rhijn inspelen. Dat is ook wat De Boer na afloop bedoelde dat er genoeg ruimte lag om te voetballen. Deze kans vind ik 100% de schuld van Poulsen.

Kans 2: is inderdaad een fout van v.Rhijn. Hij gaat niet hard genoeg het duel in. Kan gebeuren. Vond het ook niet zo'n hele grote fout.

Kans 4: vind ik ook niet echt de fout van V.Rhijn. Marcelo was de man van Sana die hij gedwongen moest overnemen. Bij die voorzet had hij misschien wat meer moeten doen.

Kans 5: bij de 1e goal staat hij inderdaad te diep. Die bal van Babel op Sana was matig. Dan moet je als back in kunnen schatten dat er balverlies kan plaatsvinden en moet je wat zakken. Overigens gaan er bij die 1e goal wel meer de fout in. Blind zit er in eerste instantie kort op bij Ronaldo, dekt vervolgens door naar het middenveld, maar blijft daar vervolgens staan ipv weer snel terug te lopen. Ook Moisander verdedigt matig. Dat zie je vooral bij het shot van boven. Ipv dat hij bij Marcelo of Ronaldo blijft staan, loopt hij naar Benzema toe. Totaal onnodig want hij stond op de achterlijn en kon geen kant op.

Het meest heb ik mij verbaasd over de 0-2. Als je het beeld stil zet voordat de vrije trap genomen wordt, dan zie je maar liefst 7 (!!!) man van Ajax voor de bal staan. Met als triest dieptepunt Van Rhijn die helemaal rechtsbuiten staat. Wat heeft hij daar te zoeken?

Ook de 3e goal was een fout van V.Rhijn. Hij leidt dom balverlies en geeft daarna veels te veel ruimte weg aan Ronaldo. In dat soort situaties moet je altijd naar voren lopen.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door wimpey » vr okt 05, 2012 7:40 pm

Le T. schreef: Als je gewoon wel goede spelers haalt ipv miskopen en koopjes dan verlies je ook 9 van 10 keer van Real, maar niet altijd, niet per se en niet op deze manier. 3 spelers met toppotentie en je komt een stuk verder met de overige middelmaat en de talenten.
Je neemt het Ajax van Jol zo graag als voorbeeld van hoe het wél moet. Zullen we even diens miskopen opdreunen en de manier waarop zijn Ajax-elftal tegen Madrid optrad? Ik doe het graag hoor, want jij hebt echt een reality check nodig.
Toppie schreef: Ik vind het allemaal te hoog gegrepen wat Frankie wil en kan verwachten. De mannen tegen de jongetjes. :aai.gif:
Eens. En toch vind ik de reactie van FdB geweldig: meer pissed off vanwege Ajax' gekut bij balbezit dan vanwege het resultaat. M.i. de best denkbare trainer voor onze club.

Hij flipt omdat we er tegen RM hard af gaan. Dát op zich geeft al aan welke sprongen Ajax onder hem heeft gemaakt. Ten eerste qua prestaties, ten tweede qua topsportklimaat. Vergelijk Frank's houding eens met het eeuwige Ajax-onwaardige gemekker van excuus-Truus Jol.

FdB haalt 'gewoon' een heel knap rendement uit zijn Ajax-selecties. En dat al voor het 3e seizoen op rij. Hij heeft i.t.t. voorgangers geen Suarez en/of KJH die er 35 in leggen. Zijn ploeg speelt i.t.t. de Ajax-ploegen van met name MvB en DB heel behoorlijk voetbal. Hij eist verzorgd voetbal i.p.v. het 'Op goed geluk' voetbal dat Ajax onder Jol speelde: alles lang op Luis en Mounir en die zoeken het vervolgens maar uit.

Ajax won de 2 laatste competitietoppers tegen psv en Twente met zeer dominant voetbal. 2 keer achter elkaar kampioen, we doen ook nu weer mee en hadden vorig seizoen bijna in de CL overwinterd. In Milaan en Manchester gewonnen. In de huidige CL-poule worden we laatste, want je hebt CL en CL. Zet ons in de poule van Milan en Zenit of Arsenal en S04 neer en we hebben een prima kans om 2e te worden.

Ajax heeft nu geen louche AD meer of een trainer die zichzelf verrijkt via buddy Raiola. De club is hard op weg financieel structureel gezond te worden. En daarin speelt een trainer, die zich 100% identificeert met de richting die de club op wil, natuurlijk een grote rol. Nu nog die opleiding weer op peil krijgen en dan kunnen je pieken ook internationaal weer wat hoger worden. Onze selectie telt in Lukoki welgeteld één aanvaller waarvoor niet betaald is (ik reken Babel niet mee). Hoewel er natuurlijk niets mis was met de opleiding van JOR. :hypocrite.gif:

Ajax' opleiding moet weer creatieve spelers van hoog niveau gaan voortbrengen. Dat is dé opgave die de club zich moet stellen. En daarvoor moet, onder Ajax-1, alles wijken. Dat is je ticket naar structureel nationaal succes en incidenteel internationaal pieken.

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door GangstaRiB » za okt 06, 2012 2:09 pm

Jaja lekkere sprongen hebben we gemaakt. We zijn gewoon helemaal scheel getikt en het enige dat De Boer zegt is dat er genoeg ruimte lag. De Boer heeft geen beschikking over een Huntelaar en/of Suarez, dat klopt. Maar dat komt door z'n eigen gierigheid. Het TH (daar valt FdB ook onder) weiger geld uit te geven voor spelers die je beter maken. Ze halen liever voor 3 ton een vedergewicht uit Zweden. Maar wel lekker balen dat je scheel getikt bent door Real.

FdB houdt zichzelf voor de gek.

Goeie trainer en geweldige uitstraling, maar ook FdB kan met c-garnituur geen potten breken.

Spelers als Sana en Boerrigter gaan over 2/3 jaar dus geen 10 miljoen opleveren. Die kun je gewoon netjes afschrijven.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Le T. » za okt 06, 2012 2:14 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Als je gewoon wel goede spelers haalt ipv miskopen en koopjes dan verlies je ook 9 van 10 keer van Real, maar niet altijd, niet per se en niet op deze manier. 3 spelers met toppotentie en je komt een stuk verder met de overige middelmaat en de talenten.
Je neemt het Ajax van Jol zo graag als voorbeeld van hoe het wél moet. Zullen we even diens miskopen opdreunen en de manier waarop zijn Ajax-elftal tegen Madrid optrad? Ik doe het graag hoor, want jij hebt echt een reality check nodig.
Ik vond dat Jol voor de lange termijn ook het accent verkeerd had liggen, teveel de spelers en te weinig het systeem. Maar de reactie daarop van De Boer met alleen maar systeem en de spelers doen er niet toe heeft uiteindelijk een zwakker Ajax opgeleverd. Er wordt namelijk vaak een karikatuur gemaakt van die wedstrijd van 2 jaar geleden, maar toen miste Ajax Suarez en waren er vooral heel veel schoten van Real op doel die je niet echt een kans kunt noemen, gezien de afstand en de hoek. Ze werden wel degelijk weggespeeld, maar dat werden ze woensdag ook. Wat ik dit Ajax echter niet zie doen is zo spelen dat een tegenstander als dat Milan opgelucht is met een punt. Daarvoor heb je namelijk aanvallers nodig die niet ophouden met gevaarlijk zijn zodra de tegenstander het niveau van de gemiddelde eredivisieploeg ontstijgt.

Maar dat is een beetje waar je de maat voor de kracht van Ajax legt. Ik leg die bij sterkere tegenstanders, op een hoger niveau. Misschien is het Ajax van De Boer in de competitie wel sterker, hoewel dat vorig seizoen natuurlijk niet zo was in vergelijkin met Jol's Ajax dat 14 keer achter elkaar won en meestal zeer overtuigend. En Ajax lijkt er niet op vooruit te zijn gegaan tov vorig seizoen.
Eens. En toch vind ik de reactie van FdB geweldig: meer pissed off vanwege Ajax' gekut bij balbezit dan vanwege het resultaat. M.i. de best denkbare trainer voor onze club.

Hij flipt omdat we er tegen RM hard af gaan. Dát op zich geeft al aan welke sprongen Ajax onder hem heeft gemaakt. Ten eerste qua prestaties, ten tweede qua topsportklimaat. Vergelijk Frank's houding eens met het eeuwige Ajax-onwaardige gemekker van excuus-Truus Jol.
Hoe een trainer overkomt in de media, of ligt bij de media, dat gaat vaak samen, lijkt me nou niet zo'n heel belangrijke kwaliteit. Ik dacht dat we die periode in Nederland ook wel gehad hadden, dat trainers als Van Basten en Gullit op basis van hoe ze overkomen voor goede trainers werden versleten, en wel bekwame trainers als Adriaanse, Verbeek en Van Gaal werden verketterd omdat ze wat stroef in de omgang zijn.

Het is een prettige bonus hoor, zo'n manier van doen als De Boer, maar het lijkt mij een stuk belangrijker voor een trainer dat hij zijn spelers fit krijgt, dat hij spelers op de juiste plek zet en dat hij spelers uitkiest die Ajax sterker maken. Daar scoort De Boer niet erg goed op.

FdB haalt 'gewoon' een heel knap rendement uit zijn Ajax-selecties. En dat al voor het 3e seizoen op rij. Hij heeft i.t.t. voorgangers geen Suarez en/of KJH die er 35 in leggen.
Zonder Suarez legde KJH er 21 in, en met Suarez die de ballen klaarlegde ook geen 35. Maar de truc lijkt mij nou juist om met spelers als Suarez verzorgd voetbal te spelen, ipv met spelers voor wie er niks anders opzit omdat ze niet zoveel kunnen.
Ajax won de 2 laatste competitietoppers tegen psv en Twente met zeer dominant voetbal. 2 keer achter elkaar kampioen, we doen ook nu weer mee en hadden vorig seizoen bijna in de CL overwinterd. In Milaan en Manchester gewonnen. In de huidige CL-poule worden we laatste, want je hebt CL en CL. Zet ons in de poule van Milan en Zenit of Arsenal en S04 neer en we hebben een prima kans om 2e te worden.
Hangt ervan af in welke mate tegenstanders zich laten verrassen door het systeem. Tegen Spartak leek het ook heel wat, hoewel er weinig werd uitgespeeld, maar voor de return hadden die Russen hun lesje geleerd en speelden ze Ajax weg. Laten we de kracht van Ajax bepalen aan de hand van tegenstanders die moeten en die tactisch hun zaakjes op orde hebben. Wat betreft de competitie heeft Ajax het vorig seizoen ook niet afgedwongen, maar in de schoot geworpen gekregen.

Ajax' opleiding moet weer creatieve spelers van hoog niveau gaan voortbrengen. Dat is dé opgave die de club zich moet stellen. En daarvoor moet, onder Ajax-1, alles wijken. Dat is je ticket naar structureel nationaal succes en incidenteel internationaal pieken.
Zit De Boer te wachten op creatieve spelers van hoog niveau dan? Hij lijkt een sterke voorkeur te hebben voor middelmatige onetrickpony's.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door wimpey » za okt 06, 2012 2:52 pm

Le T. schreef: Misschien is het Ajax van De Boer in de competitie wel sterker, hoewel dat vorig seizoen natuurlijk niet zo was in vergelijkin met Jol's Ajax dat 14 keer achter elkaar won en meestal zeer overtuigend.
Ajax van FdB won ook 14 keer op rij, dacht ik... En werd wederom kampioen. FdB werd met een elftal waaruit Urby en Suarez vertrokken ook al kampioen. Hoe vaak is Jol eigenlijk al kampioen geworden? :hypocrite.gif:
Hoe een trainer overkomt in de media, of ligt bij de media, dat gaat vaak samen, lijkt me nou niet zo'n heel belangrijke kwaliteit.
FdB jankt niet in de media, Jol deed dat wel. Over "telkens een uitwedstrijd in de competitie na een doordeweekse europese wedstrijd". Beetje een sneue geit, die Jol. Dergelijk gejank past in de provincie, niet bij Ajax.
Zonder Suarez legde KJH er 21 in, en met Suarez die de ballen klaarlegde ook geen 35.

33 in 07/08. Jol stemde zijn ploeg volledig af op Suarez. FdB heeft niét zo'n exceptionele speler dan wel doelpuntenmachine. Maar hij slaagt er dus wel in om een renderend geheel te maken van spelers met minder kwaliteit. Wint in 1,5 jaar meer landstitels met Ajax dan Jol, MvB, DB, HtC en Koster tesamen. Niet slecht voor een rookie-trainer. :hypocrite.gif:
Wat betreft de competitie heeft Ajax het vorig seizoen ook niet afgedwongen, maar in de schoot geworpen gekregen.
Tuurlijk, die 14 keer op rij lag uitsluitend aan de zwakte van de tegenstand. En die 14 keer op rij van Jol natuurlijk niet. :excited.gif:
Zit De Boer te wachten op creatieve spelers van hoog niveau dan? Hij lijkt een sterke voorkeur te hebben voor middelmatige onetrickpony's.
Laat maar waaien joh. Uit jouw keyboard komt enkel blubber.

GangstaRiB
Berichten: 16834
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door GangstaRiB » za okt 06, 2012 3:22 pm

Maar Wimpey, wanneer gaan we Real Madrid zoektikken? Hoelang geven we Cruijff (en al z'n kornuiten) de tijd? Het was oorverdovend stil (waar was Jaap de Groot?) na de oorwassing van afgelopen week. We zijn zelden zo erg vernederd op een veld.

Jij zegt dat de financiën langzaam maar zeker op orde worden gesteld. Maar als je spelers koopt voor 3 ton en vervolgens niet met winst kan doorverkopen, kom je in een financieel gezonde, maar wel sportieve neerwaartse spiraal terecht. Liever Saurez voor 9 miloen kopen en voor 20 miljoen verkopen, dan Sana voor 3 ton kopen en misschien voor 6 ton verkopen. Ook gaan spelers als Sana je niet beter maken.

Het huidige Ajax kent echt weinig cashcows. Eriksen en misschien Van Rhijn op lange termijn. Maar verder?

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Michael_B » za okt 06, 2012 4:30 pm

Dit Madrid is van ongekende kwaliteit. Dit team gaat net als het huidige Barcelona de boeken in als een van de beste ooit. Die gaan we niet scheel tikken. Nu niet, nooit niet.


Heel apart dat mensen dingen willen concluderen uit een potje tegen Real. Dit Real heeft NIKS met de normale europese (sub)top te maken ,niks met het CL niveau. Real en Barca lachen om de CL, vrezen alleen elkaar.

Ajax kan weer aansluiten bij de Europese subtop, daar ben ik van overtuigd. Met af en toe misschien een uitschieter ,wie weet.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door jabu » za okt 06, 2012 4:51 pm

De Dominee schreef:Heel apart dat mensen dingen willen concluderen uit een potje tegen Real.
Zo is de hele revolutie begonnen :hypocrite.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Michael_B » za okt 06, 2012 5:13 pm

Vond ik destijds ook gelul, maar ik ben blij dat het gebeurd is. Hopelijk levert De Toekomst over een jaar of 5 gewoon weer Ajax waardige spelers af, die we kunnen aanvullen met een diepte investering hier en daar.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Le T. » za okt 06, 2012 5:22 pm

De Dominee schreef:Dit Madrid is van ongekende kwaliteit. Dit team gaat net als het huidige Barcelona de boeken in als een van de beste ooit. Die gaan we niet scheel tikken. Nu niet, nooit niet.


Heel apart dat mensen dingen willen concluderen uit een potje tegen Real. Dit Real heeft NIKS met de normale europese (sub)top te maken ,niks met het CL niveau. Real en Barca lachen om de CL, vrezen alleen elkaar.
Wat een onzin, ze hebben het beide regelmatig moeilijk in de CL, met name na de winterstop. Barca was de laatste jaren dan 1 jaar heel goed, maar voor de rest is het gewoon 1 van de 5 a 10 clubs die hem kunnen winnen. Door hulp van de scheidsrechter lijkt het dan wat beter, maar als je niet in de war raakt van die Barcageilerij door de media en balbezit als (vooral verdedigend sterke) spelopvatting ziet ipv als toevallig product van de krachtsverhoudingen dan is het ook maar gewoon een topclub. En Real zit daar nog onder.
Ajax kan weer aansluiten bij de Europese subtop, daar ben ik van overtuigd. Met af en toe misschien een uitschieter ,wie weet.
Aansluiten bij de subtop betekent niet weggespeeld worden door de top. Ik ben er ook van overtuigd dat het kan, maar niet op deze manier.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie