Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Alexander » wo okt 03, 2012 10:42 pm

Blind was de beste. Poulsen vond ik tegen Dortmund ook dramatisch spelen en was vandaag ook by far de slechtste. Zodra het tempo omhoog gaat haakt ie af.

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Alexander » wo okt 03, 2012 10:43 pm

Zag trouwens net het uitvak bij City. 2 ringen achter de goal, is echt wel een verdomd lekker uitvakkie.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Cruijff » wo okt 03, 2012 10:54 pm

Ja, zag er zeer kicke uit dat gele vak!

Dat nu 3 keer op rij Real Madrid uit de loting is komen rollen is gewoon echt kut, tref je uit potje 1 AC Milan of Arsenal dan kun je in de Arena gewoon vol voor 3 punten gaan inplaats van dat je moet vrezen voor een slachting.

Pluspuntje: 2 Ajacieden ruilden na de wedstrijd met een Madrileen een shirtje, maar niemand had interesse in het tricot van C. Ronaldo. :biggthumpup.gif:

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Lionel » wo okt 03, 2012 10:55 pm

Vermeer: Uitstekend. Weer fantastisch in de CL.
Van Rhijn: Heeft nog veel te leren maar was zeker niet slecht. Vond hem bij de goal wel te diep staan. Zeker als Ronaldo je tegenstander is.
Toby: Liet zich wel gemakkelijk dollen door Benzema. Vond hem niet slecht al verwacht ik meer van iemand die al drie jaar in het eerste speelt.
Moisander: CL is te hoog gegrepen.
Blind: Zeer sterk. Technisch zeer sterk. Heeft de pech dat Derk voor hem speelt.

Poulsen: Net als tegen Dortmund laat hij zich te ver terugzakken. Tempo was te hoog. In de Eredivisie goed, in de CL komt hij tekort.
Siem: Zwak. Handelingssnelheid is te laag.
Eriksen: Liet als enige zien dat hij de CL aan kan.

Sana: Moet op links. Op rechts wederom zwak.
Babel: Steeds aanspeelbaar. Zonde dat hij de enige voorhoedespeler was die niet bang was.
Derk: Voetbalt als een klein meisje. Handelingssnelheid van een sumo-worstelaar. Echt zielig gewoon.
IK GELOOF!!!!!!

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door T82 » wo okt 03, 2012 11:02 pm

Rishi schreef:Eriksen: Liet als enige zien dat hij de CL aan kan.
Noem eens drie momenten die de stapels balverlies goed maken...

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Lionel » wo okt 03, 2012 11:07 pm

Tja, ik kan er niet zo een paar opnoemen. Het waren ook geen geweldige acties maar met Siem naast je, Poulsen achter je en Sana en Boerrigter voor je is het lastig voetballen.

Zijn balaannames, ging een paar keer Essien voorbij, had de pech dat de bal lek was anders had hij Babel met een schitterende actie vrij voor Casillas gezet. Het zat hem in de kleine dingen.
IK GELOOF!!!!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » wo okt 03, 2012 11:39 pm

Achja, was 15 minuten lang gewoon een hele vette wedstrijd. Vond het leuker dan de vorige twee keer.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Arthur » wo okt 03, 2012 11:45 pm

Waar ik bij nader inzien wel van baal is die gigantische angst die de spelers hadden voor Madrid. Natuurlijk hadden we sowieso verloren, maar in de korte periode na de goal zag je dat ze wel even wat vertrouwen hadden en dat er toen in ieder geval gevoetbald werd. Toen verstopte niet iedereen zich en speelde Ajax wat verder naar voren. Wat dat betreft had het wel iets weg van de wedstrijden tegen Manchester, waarbij we ook veel te veel opkeken tegen de grote naam van de tegenstander. Puur op mentaal gebied zal er dus ook nog het nodige moeten verbeteren bij Ajax.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo okt 03, 2012 11:56 pm

Thijs schreef:Achja, was 15 minuten lang gewoon een hele vette wedstrijd. Vond het leuker dan de vorige twee keer.
Ja, zo zie ik het ook. Was welhaast orgastisch geweest als Hoesen kalm blijft en de 2-2 zou maken.. Overall was Ajax te gestresst, helaas. Ervaren jongens als Babel en Poulsen kregen geen rust in de ploeg. Enig echt goede Ajacied was Vermeer.

Overigens; wat een pedante bosvrucht hij ook is, Ronaldo kan écht heel goed voetballen. Die goal geplaatst in het zijnet, de schijnbaar achteloze lob..
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » do okt 04, 2012 12:01 am

Absoluut, gewoon een koning. Beetje een mietje, maar toch wel een koning.

Hier was gewoon niet tegenop te boksen. Ook al waren we een kwartiertje best aardig.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Nihad » do okt 04, 2012 5:38 am

Ronaldo is een geweldenaar. De beste voetballer die ik ooit live heb mogen aanschouwen. Wat een speler.

Sowieso was Real bij tijd en wijlen geweldig. Wat een ploeg.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ride » do okt 04, 2012 6:00 am

Thijs schreef:Achja, was 15 minuten lang gewoon een hele vette wedstrijd. Vond het leuker dan de vorige twee keer.
:ajaxscarf.gif:

precies, ik onthou alleen de 1-2 en de tijd tot de kans van Hoesen op 2-2..

Was een mooi potje toen, The Special One moest zelfs Di Maria en Ötzil erin zetten om geen punt te verliezen.
Hoe gaaf :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Nihad » do okt 04, 2012 7:01 am

Jaja

Real had met 1-8 kunnen winnen als ze iets scherper met de kansen waren geweest.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Rachid » do okt 04, 2012 7:54 am

Ze hebben weinig tot niets geleerd van de voorgaande 4 wedstrijden, dat vind ik vooral teleurstellend.

Als je gisteren een Dortmund, Porto of Malaga bekijkt, dan kan ik niets anders zeggen dat Ajax jaren 90 voetbal speelt. Het is zo gedateerd.

:(
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door GangstaRiB » do okt 04, 2012 8:06 am

Arthur schreef:Waar ik bij nader inzien wel van baal is die gigantische angst die de spelers hadden voor Madrid. Natuurlijk hadden we sowieso verloren, maar in de korte periode na de goal zag je dat ze wel even wat vertrouwen hadden en dat er toen in ieder geval gevoetbald werd. Toen verstopte niet iedereen zich en speelde Ajax wat verder naar voren. Wat dat betreft had het wel iets weg van de wedstrijden tegen Manchester, waarbij we ook veel te veel opkeken tegen de grote naam van de tegenstander. Puur op mentaal gebied zal er dus ook nog het nodige moeten verbeteren bij Ajax.
In de eerste helft stonden er op een gegeven moment 8 Ajacieden, randje 16, op een lijn te verdedigen. Ze renden massaal naar achteren. Ajax-onwaardig.

Boerrigter en Sana maakten geen één keer de indruk hun tegenstander de baas te zijn. Daardoor kon het middenveld nooit de bal voorin kwijt. Echt heel erg zwak waren onze buitenspelers. De Jong is op het middenveld ook een drama. Hij beweegt niet en is veel te traag.

Gewogen en te licht bevonden, maar dat wisten we vooraf al. Toch is het teleurstellend dat een aantal spelers toch erg tegenvielen.

Van Rhijn, Babel en Eriksen waren de enige die in de buurt van het vereiste niveau kwamen. Evenals Vermeer.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » do okt 04, 2012 8:14 am

Ach, je kunt er nog 200 pagina's over doorlullen...het verschil in kwaliteit is gewoon onoverbrugbaar. Kijk eens waar wij mee spelen en waar zij mee spelen. Kijk eens naar wie er bij ons op de bank zit en wie er bij hun op de bank zit.

Het verschil tussen Ajax en Real Madrid is net zo groot als tussen Ajax en Go Ahead Eagles. Ons elftal kost alles bij elkaar ongeveer 4 miljoen, zij hebben 396 miljoen euro uitgegeven voor hun elftal.

Nouja, eigenlijk hebben wij als Europese belastingbetaler dat natuurlijk zelf uitgegeven, aangezien Real Madrid nog een schuld heeft openstaan van 576 miljoen euro. Zolang daar niets aan gedaan wordt gaan wij noooooooit meer van Real Madrid winnen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Arthur » do okt 04, 2012 8:19 am

Het probleem zit hem nu niet in het verslaan van Madrid, maar in het met opgeheven hoofd verliezen. Dat laatste hebben ze niet gedaan en dat is spijtig.
Frank de Boer is blijkbaar de enige die weet hoe je mentaal zo'n wedstrijd in moet gaan, vandaar dat hij ook zo boos was.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door columbus » do okt 04, 2012 8:24 am

Mwoah, ik vind ook dat de Boer zo nu en dan een plaat voor zijn hoofd heeft. Ajax is m.i. helemaal niet zo'n goede ploeg als hij ons doet geloven.

Tuurlijk wil je een wedstrijd lekker ingaan, zo veel mogelijk je eigen spelletje spelen en met opgeheven hoofd het veld weer verlaten. Maar Real is zo godsverschrikkelijk veel beter. Op dat ene kwartiertje, waarin redelijk gevoetbald werd, na is Ajax op werkelijk alle fronten zwaar te kort gekomen. Dat is absoluut geen verwijt maar gewoon een feit.

Zolang je het financial fair play nog niet van kracht is (Mocht dat er echt komen) is Ajax gewoon een, with all respect, NEC in Europa.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Jinne » do okt 04, 2012 8:29 am

Rachid schreef:Ze hebben weinig tot niets geleerd van de voorgaande 4 wedstrijden, dat vind ik vooral teleurstellend.

Als je gisteren een Dortmund, Porto of Malaga bekijkt, dan kan ik niets anders zeggen dat Ajax jaren 90 voetbal speelt. Het is zo gedateerd.

:(
Precies. Ik vond het ook vooral tegenvallen dat de vijfde wedstrijd nauwelijks beter was dan de eerste tegen Real. Vorig jaar uit vond ik het bijvoorbeeld een stuk beter dan gister. Nu kwamen de meest simpele ballen al niet aan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » do okt 04, 2012 8:29 am

Het was de hele eerste helft genieten van elke minuut dat het nog 0-0 stond, en als Real Madrid met 0-10 had moeten winnen om de poule door te komen...dan hadden ze dat waarschijnlijk gedaan.

Je zit gewoon naar een schijnvertoning te kijken, en dat blijft altijd pijnlijk. Zo speelt Ajax toch ook elk jaar uit bij De Graafschap. Ook zo'n gigantisch kwaliteitsverschil dat het eigenlijk nooit een wedstrijd is.

Ik wil niet m'n eigen club afzeiken, en onze spelers zeker niet...maar bedenk wel dat je sinds de eerste Real Madrid 2 jaar geleden weer heel wat spelers hebt laten gaan. Vertonghen, Suarez, De Zeeuw, Anita, Emanuelson, van der Wiel. Is dit elftal beter dan wat toen KEIHARD op z'n kloten kreeg?

Wij moeten Sporkslede, Hoesen en Lukoki inbrengen. Zij Di Maria, Ozil en Khedira. Ja, fijne avond.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Le T. » do okt 04, 2012 8:46 am

Arthur schreef:Waar ik bij nader inzien wel van baal is die gigantische angst die de spelers hadden voor Madrid. Natuurlijk hadden we sowieso verloren, maar in de korte periode na de goal zag je dat ze wel even wat vertrouwen hadden en dat er toen in ieder geval gevoetbald werd. Toen verstopte niet iedereen zich en speelde Ajax wat verder naar voren. Wat dat betreft had het wel iets weg van de wedstrijden tegen Manchester, waarbij we ook veel te veel opkeken tegen de grote naam van de tegenstander. Puur op mentaal gebied zal er dus ook nog het nodige moeten verbeteren bij Ajax.
Het probleem is dat het niet puur mentaal is. Als het verschil in handelingssnelheid zo groot is dan wekt dat vanzelf ontzag, dan is het geen kwestie van teveel ontzag hebben vooraf. Zo'n speler merkt dat verschil en moet er iets mee, als een speler geen enkel ontzag toont daarvoor dan gaat die er kort op en gaat die happen, en wordt hij gedold. Het niveauverschil is gewoon te groot om mentaal te overbruggen. Boerrigter en Sana moeten bijvoorbeeld uitkijken dat ze zelf niet gedold worden door hun verdediger, want die is behendiger en sneller.

Heb je er nou 3 spelers bij die weliswaar de eredivisie nog niet ontgroeid zijn, maar wel wat extra's hebben waarmee ze de top gaan halen, en ook de bluf hebben die daarbij hoort, dan ziet zo'n wedstrijd er heel anders uit. Het is gewoon de keuze voor middelmaat die zich hier wreekt. Het gaat uiteindelijk toch om met welke spelers je het systeem speelt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Nihad » do okt 04, 2012 8:57 am

Precies Thijs en Le T.

Real speelde niet eens met haar allerbeste elftal, en ik had vaak het idee dat ze met de handrem speelde. Want als Real met grote cijfers had moeten winnen, dan hadden ze van Ajax helemaal gehakt gemaakt.

Ik heb gister van Real genoten. Ik heb een hekel aan die club, vind Ronaldo een heameux, maar ze kunnen toch zo goed voetballen. Beter dan dit ga je niet zien in de Arena.

Die goals..oh man oh man. Dat lobje, die omhaal, dat geplaatste schot. Wat een schoonheid.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ride » do okt 04, 2012 9:06 am

Thijs schreef:Het was de hele eerste helft genieten van elke minuut dat het nog 0-0 stond, en als Real Madrid met 0-10 had moeten winnen om de poule door te komen...dan hadden ze dat waarschijnlijk gedaan.

Je zit gewoon naar een schijnvertoning te kijken, en dat blijft altijd pijnlijk. Zo speelt Ajax toch ook elk jaar uit bij De Graafschap. Ook zo'n gigantisch kwaliteitsverschil dat het eigenlijk nooit een wedstrijd is.

Ik wil niet m'n eigen club afzeiken, en onze spelers zeker niet...maar bedenk wel dat je sinds de eerste Real Madrid 2 jaar geleden weer heel wat spelers hebt laten gaan. Vertonghen, Suarez, De Zeeuw, Anita, Emanuelson, van der Wiel. Is dit elftal beter dan wat toen KEIHARD op z'n kloten kreeg?

Wij moeten Sporkslede, Hoesen en Lukoki inbrengen. Zij Di Maria, Ozil en Khedira. Ja, fijne avond.
:ajaxscarf.gif: en ik heb toch genoten van het moment van scoren tot de bijna 2-2 van Hoesen..

Het 'gevoel' dat je tegen Real scoort en nog gelijk kan komen was lekker genoeg om enigszins vrolijk naar huis te gaan.
Minder was al dat nepvolk dat direct na de 1-4 opstond en wegging.. dat zijn momenten dat ik baal dat ik niet het postuur heb van Sem Schilts ofzo.. :1evil.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door elliquido » do okt 04, 2012 9:08 am

madrid was feller.. dat mag ook gezegd worden.
Waar de ajacieden steeds plichtmatig druk zette, waren de madrileners veel veller aan het opjagen. Dat vond ik veel schrijnender, het verschil in felheid.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Arthur » do okt 04, 2012 9:10 am

Boabdil schreef:Real speelde niet eens met haar allerbeste elftal.
Mwah, hiermee wek je de indruk dat ze spelers spaarden, maar dat was echt niet het geval. Özil heeft gewoon mot met Mourinho en speelt wel vaker niet.

Plaats reactie