Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door ferry » di okt 02, 2012 8:59 am

Ride schreef:Als we zo doorgaan zijn we net zo op weg als seizoen 1989-1997 :ajaxscarf.gif:
D'r kwam geen eind aan, aan dat seizoen! :smallgrin.gif:

Verder hoop ik heel erg dat je gelijk krijgt uijteraard. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ride » di okt 02, 2012 9:58 am

Ferry schreef:
Ride schreef:Als we zo doorgaan zijn we net zo op weg als seizoen 1989-1997 :ajaxscarf.gif:
D'r kwam geen eind aan, aan dat seizoen! :smallgrin.gif:

Verder hoop ik heel erg dat je gelijk krijgt uijteraard. :ajaxscarf.gif:
bron: Wiki :ajaxscarf.gif:
Herrijzenis (1991-1996)Onder leiding van een in januari 1989 aangetreden bestuur (onder andere voorzitter Michael van Praag en Arie van Os) en technische leiding sinds september 1991 onder coach Louis van Gaal en zijn assistent Gerard van der Lem, herrees Ajax met jonge spelers als rechterspits Dennis Bergkamp, linkermiddenvelder Edgar Davids, middenvelder Clarence Seedorf, aanvaller Patrick Kluivert, doelman Edwin van der Sar, en routinier Danny Blind (1986-1999) naar zijn voormalige glorie met drie kampioenschappen op rij (1993/94, 1994/95, 1995/96), winst van het UEFA Cup-toernooi (1991/92) en met als hoogtepunt het winnen van de UEFA Champions League in 1994/95 en de Wereldbeker voor clubteams in 1995.

In het seizoen 1995/96 reikte Ajax tot de finale van de Champions League, maar verloor deze van Juventus na het nemen van penalty’s. Het was een nederlaag met een staartje, toen later verhalen over dopinggebruik van de Turijnse ploeg naar buiten kwamen. In 2004 leek er even sprake van dat Ajax alsnog de titel mocht bijschrijven, maar uiteindelijk besloot de UEFA niets te veranderen.

.


15 mei 2011.. een nieuw begin :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Michael_B » di okt 02, 2012 11:41 am

Hoesen bij de selectie inderdaad.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ajaciedjuh » di okt 02, 2012 11:44 am

De Dominee schreef:Hoesen bij de selectie inderdaad.
Ajax.nl schreef:Hoesen in selectie voor duel met Real

02 oktober 2012
Ajax speelt woensdagavond de eerste thuiswedstrijd in de UEFA Champions League tegen Real Madrid. Frank de Boer heeft voor dit duel achttien spelers geselecteerd. Spits Danny Hoesen (21) zit voor het eerst bij de selectie. Hij heeft rugrummer 23 toegewezen gekregen.
De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:

Kenneth Vermeer
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Christian Eriksen
Siem de Jong
Daley Blind
Tobias Sana
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Ricardo van Rhijn
Jody Lukoki
Joël Veltman
Mitchell Dijks
Fabian Sporkslede
Ryan Babel
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Marillion » di okt 02, 2012 12:31 pm

Ja, nu worden ze toch zenuwachtig in Madrid. :blub.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door ferry » di okt 02, 2012 12:55 pm

Toby in het AD schreef:Ajax verzamelt moed: 'Real kan ook een mindere dag hebben'

Door: redactie
2-10-12 - 11:36 bron: AD Sportwereld
© epa.

De Toekomst ligt er op de maandag stil en verlaten bij. De spelers van Ajax genoten van hun vrije dag na de hectiek rond de gewonnen wedstrijd tegen FC Twente.

Met hernieuwd vertrouwen gaat het vizier vandaag weer richting het Europese podium, waarop morgen thuis de Spaanse kampioen Real Madrid wacht. Trainer Frank de Boer zag Miralem Sulejmani zondag bij de uitlooptraining uitvallen met gescheurde enkelbanden, maar beschikt verder over een fitte groep.

Voor de derde keer achter elkaar ontmoeten de Amsterdammers in de poulefase van de Champions League de 'Koninklijke'. Het stadion is bijna uitverkocht. ,,Vorig jaar had het 2-2 kunnen zijn, van onze kant werden twee goals onterecht afgekeurd," zo riep trainer Frank de Boer al het jongste duel in herinnering.

Ajax hunkert naar doelpunten tegen Real, dat in de laatste vier ontmoetingen niet alleen minimaal tweemaal scoorde, maar ook de 'nul' hield. De kille cijfers van de laatste vier keer: 2-0 (uit), 0-4 (thuis) in het seizoen 2010-'11 en 3-0 (uit) en 0-3 (thuis) vorig seizoen. Volgens Ajax liggen er nu wel kansen. 'Als we maar durven. En Real kan ook een mindere dag hebben', aldus Toby Alderweireld.
We rollen ze op! (als ze een mindere dag hebben tenminste :blush.gif: )

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ride » di okt 02, 2012 1:06 pm

Ferry schreef: We rollen ze op! (als ze een mindere dag hebben tenminste :blush.gif: )
Morgen is die 10e wedstrijd.. :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Mano » di okt 02, 2012 1:24 pm

ik hoop dat Madrid gas terug neemt bij de 0-3
en dat wij voor de vorm nog 1-3 maken ergens in de 80ste minuut.
zodat op basis van scorebord journalistiek wij een redelijke wedstrijd hebben gehad :blush.gif:

alles positiever dan dit is :ajaxscarf.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13336
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Nihad » di okt 02, 2012 1:43 pm

Zelfs als Real een mindere dag heeft, is het nog 10 klasse beter dan Ajax. Hell, zelfs als het 2e van Real een mindere dag heeft dan wint Ajax er niet zo van.

Er valt voor Ajax niks te winnen morgen. Als je wat zou willen, dan kan je het best met 10 man voor de goal liggen voor misschien een gelijkspel, maar zelfs dat acht ik niet reëel.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Alexander » di okt 02, 2012 1:53 pm

Nogmaals. We winnen morgen. Fuck Madrid.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Ride » di okt 02, 2012 1:56 pm

Boabdil schreef:Zelfs als Real een mindere dag heeft, is het nog 10 klasse beter dan Ajax. Hell, zelfs als het 2e van Real een mindere dag heeft dan wint Ajax er niet zo van.

Er valt voor Ajax niks te winnen morgen. Als je wat zou willen, dan kan je het best met 10 man voor de goal liggen voor misschien een gelijkspel, maar zelfs dat acht ik niet reëel.

Tsja, zo kan je het ook bekijken.

Ik ben zelf niet zo van de reverse psychology.

Ik treur liever naderhand :ajaxscarf.gif:
Vakkie 129

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » di okt 02, 2012 2:10 pm

Alexander schreef:Nogmaals. We winnen morgen. Fuck Madrid.
Zo is dat. Als je bij voorbaat opgeeft win je nooit.

Die nummer 7 van ze moeten we goed in de gaten houden, voor de rest....who the fuck is madrid?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Jöhnk » di okt 02, 2012 2:23 pm

Boabdil schreef:Zelfs als Real een mindere dag heeft, is het nog 10 klasse beter dan Ajax. Hell, zelfs als het 2e van Real een mindere dag heeft dan wint Ajax er niet zo van.

Er valt voor Ajax niks te winnen morgen. Als je wat zou willen, dan kan je het best met 10 man voor de goal liggen voor misschien een gelijkspel, maar zelfs dat acht ik niet reëel.
Een merkwaardig fenomeen vind ik dat altijd. Dat veel mensen (waaronder menig coach) als puntje bij paaltje komt, toch geloven dat je met afbraakvoetbal meer kans op succes hebt dan met aanvallend voetbal. Waar is dat eigenlijk op gebaseerd, vraag ik me dan af.

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Mano » di okt 02, 2012 2:44 pm

scorebord coaching (een aanpassing op Co's uitspraak) :smile-ajax.gif:

liever met 0-2 van het veld lopen dan in de messen lopen en 0-6 op je flikker krijgen.


tenminste, dat denk ik...
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Thijs » di okt 02, 2012 2:49 pm

Inmiddels ruim 48.000 kaarten verkocht, aldus het AD.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Michael_B » di okt 02, 2012 3:19 pm

Inderdaad. We zeiken op Twente afgelopen zaterdag, maar willen dan vervolgens morgenavond hetzelfde doen in eigen huis... Strijdend ten onder! Met de borst vooruit en de kop omhoog.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Cruijff » di okt 02, 2012 6:19 pm

Thijs schreef:Inmiddels ruim 48.000 kaarten verkocht, aldus het AD.
Als ik zo in het ticket systeem kijk welke vakken er nog beschikbaar zijn klopt 48.000 verkochte stuks inderdaad wel. Of misschien creëert Ajax bewust schaarste door kaarten uit de verkoop te trekken en allemaal via Aegon, Adidas, Ford, ABN AMRO en andere aan de UEFA of 'joden' gelieerde maffia partijen in omloop brengt.

In ieder geval zullen er voor mensen die een kut kaart op 2e ring rij 29 hebben of naast een glazen wand zitten genoeg mogelijkheden zijn om op een betere plek in het stadion plaats te nemen, terwijl de Arena op tv vol zal lijken. Én... zal kolken!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door ferry » di okt 02, 2012 7:53 pm

Het rommelt bij Madrid:
Real werkt in explosieve sfeer toe naar duel met Ajax
02/10/2012 12:56

Ajax treft woensdagavond een in rep en roer verkerend Real Madrid. Het botert niet langer tussen José Mourinho en enkele toonaangevende spelers. Vooral verdediger Sergio Ramos (foto) heeft het helemaal gehad met het beleid van de zo onaantastbaar gewaande Portugese trainer, die met een conflict al aan de basis stond van het vertrek van technisch directeur Zinedine Zidane.

Ramos steekt zijn ergernissen niet onder stoelen of banken. 'Ik ben hier niet om met de trainer te debatteren, maar ik zal mijn ideeën en principes altijd blijven verdedigen. Moet ik dan mijn mond houden als ik het ergens niet mee eens ben? Ik ben dan wel niet zo ervaren als Luis Aragonés (74 jarige oud-bondscoach, red.), maar ik loop toch alweer enige tijd mee', laat Ramos in een interview met AS weten.

Ramos profileert zich al wekenlang als criticaster van Mourinho, die zich steeds meer en steeds vaker de onvrede van de Real Madrid-selectie op de hals haalt. Zo was de centrumverdediger van De Koninklijke twee weken terug niet te spreken over de uitspraken van Mourinho, die na de 1-0 nederlaag bij Sevilla op 15 september de teamspirit van zijn elftal in twijfel trok.


'Ik zeg altijd dat we met zijn allen schuldig zijn, van begin tot eind. Als we winnen doen we dat met zijn allen en als we verliezen dus ook', hekelde Ramos de uitlatingen van Mourinho, die de schuld van de slechte seizoenstart op de spelersgroep leek te willen afschuiven.

Overigens lijkt niet alleen Ramos klaar te zijn met de streken van Mourinho. Dat aanvoerder Iker Casillas niet juichte toen een met drie controleurs gestart Real in de Champions League tegen Manchester City een 2-1 achterstand omdraaide in een 3-2 overwinning, kan volgens de Madrileense kranten eveneens worden gezien als een gebaar van wantrouwen richting de Portugees.

Een half jaar terug had Ramos kritiek van Mourinho aan zijn adres ook al op een niet misverstane wijze gecounterd. Toen hij in januari van de Portugees te horen kreeg dat hij tijdens het bekerduel met Barcelona (1-2) niet Piqué maar de scorende Puyol had moeten dekken, deelde hij na een woordenwisseling een sneer uit: 'U heeft nooit op niveau gevoetbald, dus u weet ook niet hoe u in dat soort situaties moet handelen.'


Afgelopen weekend laaide het conflict tijdens het duel met Deportivo La Coruña (5-1 winst) opnieuw op, toen Mourinho Mesut Özil in de rust voor de zoveelste keer dit seizoen naar de kant haalde. Vervolgens besloot Ramos het shirt van de spelmaker onder zijn eigen tricot te dragen, om uit solidariteit een doelpunt aan zijn vriend te kunnen opdragen. Zover kwam het niet. Ramos, die tot zijn onvrede weer eens als rechtsback moest starten als alternatief van de niet fitte Álvaro Arbeloa, scoorde niet.

Özil - die volgens Mourinho al weken zijn normale niveau niet zou halen en daardoor tegen Manchester City zelfs op de bank moest beginnen - wordt behandeld als zondebok in de ogen van Ramos, die tegen City bovendien zelf ook buiten de basiself viel (foto boven). De vraag rees daardoor of ook hij was geslachtofferd voor de 1-0 nederlaag in Sevilla. De verdediger weigerde ditmaal op de kwestie in te gaan en benadrukte een bijdrage te willen blijven leveren aan de successen van De Koninklijke.

Inmiddels houdt Chelsea de situatie rond de rebellerende Ramos, die naar verluidt een vertrek aan het forceren is, volgens het Catalaanse Mundo Deportivo nauwgezet in de gaten. De Londenaren zouden in de winterstop bereid zijn een bod van vijftig miljoen euro uit te brengen, mocht de explosieve situatie tussen Mourinho en de Spaanse international tegen die tijd nog altijd niet uit de wereld zijn. (Tim Vos)
vi.nl

Nou dat wordt een makkie natuurlijk. Die zijn met de kop helemaal niet bij Ajax. :hypocrite.gif:

Het heeft trouwens wel iets sneus, zo'n Ramos die het shirt van Ozil onder zijn eigen shirt draagt om dat dan te laten zien als hij scoort; scoort hij niet!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Michael_B » wo okt 03, 2012 8:13 am

Als het rommelt kan het twee kanten op. Of het loopt niet ,of ze geven een show weg waarbij Ajax een pak rammel van ongekende proporties krijgt.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door gaizka » wo okt 03, 2012 11:21 am

Boabdil schreef:Zelfs als Real een mindere dag heeft, is het nog 10 klasse beter dan Ajax. Hell, zelfs als het 2e van Real een mindere dag heeft dan wint Ajax er niet zo van.

Er valt voor Ajax niks te winnen morgen. Als je wat zou willen, dan kan je het best met 10 man voor de goal liggen voor misschien een gelijkspel, maar zelfs dat acht ik niet reëel.
Gisteren Bate Borisov tegen Bayen Munchen gezien? Dat was hetzelfde verhaal...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door elliquido » wo okt 03, 2012 4:27 pm

nou, we gaan op pad
veel plezier allemaal
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3087
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door ferry » wo okt 03, 2012 4:32 pm

Wat een rust hier. We staan op de drempel van een magische avond mensen! :onfire.gif:

Vanavond gaat het gebeuren! (waarschijnlijk! Eh, misschien! Ik bedoel: er is altijd een kans!!)

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Lionel » wo okt 03, 2012 4:33 pm

Ik ga voor een gelijkspel. Moet mogelijk zijn.

Als Bate Borisov van Bayern kan winnen, moeten wij ook een goed resultaat tegen Madrid kunnen halen.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14468
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 03, 2012 5:45 pm

Wij zijn ook onderweg, succes iedereen!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11418
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - Real Madrid 03-10-2012

Bericht door Toppie » wo okt 03, 2012 5:55 pm

0-2 binnen een kwartier :blush.gif:

Plaats reactie