Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » ma sep 03, 2012 10:52 am

Het begint zo langzamerhand weer een gewoonte te worden, Champions League-voetbal bij ons aller Ajax! En wat zijn we gegroeid he, mensen. Twee jaar geleden vlogen we nog van vreugde door het plafond omdat we het grote Real Madrid geloot hadden, nu zat iedereen wat verveeld met de handjes te wapperen en te verzuchten ‘oh pfff, wéérrrr Madrid’. Ja, dát is Ajax! Real Madrid, daar hebben wij gewoon helemaal geen zin meer in! Helemaal Berna-beu zijn we die club. Met hun honderden miljoenen schuld. Jankende mietjes met oorbelletjes en zonnebankhoofdjes die denken dat ze helemaal de shit zijn. Pfeuah!

En dan dat Manchester City. Hun waardigheid, ziel en kontje verkocht aan de Duivel. Één of andere Arabische sjeik Ammehoela II pompt er wat oliedollars in en ze denken dat ze wat voorstellen. Doen ze niet. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Al helemaal als het vroeger best een sympathiek aapje was, maar wanneer het aapje denkt dat hij door die ring Bokito himself is neemt niemand hem meer serieus. Althans, de echte Heujheujheuhjheheueuujjjj-voetbalsupporters niet! Want dat zijn we, goodddddverrrrrreeeeedomme! (ho ho ho, doe es effe rustig)

We houden van bier drinken en kut roepen, een broodje kroket en slechte grappen! En daarom gaan wij als, om dat zo in mooi Nederlands te zeggen: ‘Rekordmeister’, op bezoek bij die Duitse ‘Traditionsverein’. Borussia Dortmund. Dortmund, da’s nou eens een club waar je al weer jaren van staat te dromen om daar eens met Ajax heen te gaan. Staantribune, doen ze helemaal niet moeilijk over. Gewoon eentje waar 30.000 man op kan. Die gelbe Wand.

Dortmund-uit, alweer een maybe-once-in-a-lifetime-opportunity. Een dezer dagen is het vooroverleg waarop bepaald wordt hoeveel kaarten we krijgen. Waarschijnlijk iets meer dan 3.000, wat inhoudt dat Ajacieden die vorig jaar geen Europese uitwedstrijd hebben bezocht totaal kansloos zijn om een kaartje in het uitvak te bemachtigen. Dit topic open ik nu alvast, zodat we hier onze ervaringen kunnen delen omtrent zaken waar het deze Champions League-editie nou ECHT om draait. Namelijk:
• Hoe komen we aan kaartjes, uitvak of thuisvak?
• Hoe gaan we erheen?
• Waar zijn de stripclubs in Dortmund?
• Nemen we een Stephaner Weisse of een Erdinger bij onze Bratwurst mit senf?!
• Wordt er ook nog gevoetbald?!

De wedstrijd is pas op 18 september, maar voor die tijd speelt het Nederlands elftal bestaande uit geen-idee tegen geen-idee en geen-idee voor het WK van 2014. Boeiend.

Anyway, ik kan amper wachten. Vier jaar geleden, HSV-uit met vier tot vijfduizend man in de stad. Dat aantal moeten we minstens evenaren! Dortmund-uit, einfach geilllllllll!

:ajaxscarf.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 03, 2012 10:55 am

:alc.gif:
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door beelzebub » ma sep 03, 2012 10:57 am

Erdinger? Gut-Besser-Paulaner :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door 999 » ma sep 03, 2012 10:59 am

8 - 1 ... Proost ..

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Daily Blind » ma sep 03, 2012 11:04 am

Thijs weet je al wanneer Ajax met informatie komt over de kaart verkoop?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » ma sep 03, 2012 12:35 pm

Het vooroverleg is begin deze week, dus zodra ik meer weet gooi ik het in dit topic.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » ma sep 03, 2012 1:42 pm

Eigenlijk kan ik niet maar ik overweeg nog een soort 'hit and run' bezoekje. Na m'n laatste afspraak in de auto en naar Dortmund, hopelijk net op tijd aankomen bij het stadion, wedstrijd bezoeken en daarna gelijk weer naar huis. Is niet ideaal want je mist dan de sfeer vooraf maar dat zit er gewoon echt niet in. Moet er alleen geen hele ingewikkelde omwisselprocedure zijn want voor zo'n actie moet ik eigenlijk een kaart op zak hebben waarmee ik gelijk naar binnen kan stormen.

Mijn resultaten in Duitsland als supporter zijn wel wat discutabel. 0-2 winst bij Dortmund in 1996 was goed maar daarna 5-2 verlies tegen Gladbach (vriendschappelijk), 4-0 verlies tegen Bayern (CL) 3-0 verlies tegen Bremen (Europa League). Misschien is het dus beter als ik thuis blijf. :blush.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13396
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Arthur » ma sep 03, 2012 1:43 pm

Moet je een Europese uitkaart hebben voor deze wedstrijd? Ik wil wel een poging wagen voor deze wedstrijd, maar ik heb alleen een seizoenkaart.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » ma sep 03, 2012 2:03 pm

@ Marillion: de omwisselprocedure is bij een hoop uitwedstrijden ook zo dat je gewoon tot het eerste fluitsignaal kan omwisselen. Die omwisselplek zit vaak bij het uitvak. (Zoals je waarschijnlijk wel weet trouwens)

@Arthur, ik denk dat het een kansloze missie wordt. Er zijn ruim 4.000 Europese uitkaarthouders, die mogen als eerst een kaartje kopen. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zijn er slechts 3250 kaarten te verkrijgen. Ik denk dat ze dan gewoon al weg zijn. Wellicht op een Borussia-vak!
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Toppie » ma sep 03, 2012 2:05 pm

Ronaldo heeft geen zin meer in Real, hij mag bij ons komen ballen :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » ma sep 03, 2012 2:08 pm

Thijs schreef:@ Marillion: de omwisselprocedure is bij een hoop uitwedstrijden ook zo dat je gewoon tot het eerste fluitsignaal kan omwisselen. Die omwisselplek zit vaak bij het uitvak. (Zoals je waarschijnlijk wel weet trouwens)

@Arthur, ik denk dat het een kansloze missie wordt. Er zijn ruim 4.000 Europese uitkaarthouders, die mogen als eerst een kaartje kopen. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zijn er slechts 3250 kaarten te verkrijgen. Ik denk dat ze dan gewoon al weg zijn. Wellicht op een Borussia-vak!
Ja, ik verwacht inderdaad dat ik ter plekke wel kan wisselen. Maar er stond me iets van bij dat het soms tot bijvoorbeeld 1 uur van te voren mogelijk is. Al zal dat in de praktijk wellicht meevallen.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8554
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Alexander » ma sep 03, 2012 2:32 pm

Ben indertijd ook in Hamburg geweest en het was 1 van mijn mooiste uitwedstrijden ooit. Misschien wel de mooiste (moet een beetje strijden met United). Wil er ook zeker heen, maar wel m'n GROTE twijfels of ik aan kaarten ga komen.

wimpey
Berichten: 51807
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door wimpey » ma sep 03, 2012 7:48 pm

beelzebub schreef:Erdinger? Gut-Besser-Paulaner :ajaxsmiley.gif:
Het bier van Dortmund is DAB. Zum wohl.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma sep 03, 2012 10:00 pm

Ik heb inmiddels een hotelletje geboekt in Dortmund want deze jongen (noch degenen die meegaan) weet nu al terugrijden na de wedstrijd geen optie is! Gek genoeg meldde niemand zich als Bob.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door elliquido » ma sep 03, 2012 10:24 pm

als jij een kaartje regelt ben ik je bob
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Ride » di sep 04, 2012 12:36 pm

:ajaxscarf.gif:
Thijs schreef:Het begint zo langzamerhand weer een gewoonte te worden, Champions League-voetbal bij ons aller Ajax! En wat zijn we gegroeid he, mensen. Twee jaar geleden vlogen we nog van vreugde door het plafond omdat we het grote Real Madrid geloot hadden, nu zat iedereen wat verveeld met de handjes te wapperen en te verzuchten ‘oh pfff, wéérrrr Madrid’. Ja, dát is Ajax! Real Madrid, daar hebben wij gewoon helemaal geen zin meer in! Helemaal Berna-beu zijn we die club. Met hun honderden miljoenen schuld. Jankende mietjes met oorbelletjes en zonnebankhoofdjes die denken dat ze helemaal de shit zijn. Pfeuah!

En dan dat Manchester City. Hun waardigheid, ziel en kontje verkocht aan de Duivel. Één of andere Arabische sjeik Ammehoela II pompt er wat oliedollars in en ze denken dat ze wat voorstellen. Doen ze niet. Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. Al helemaal als het vroeger best een sympathiek aapje was, maar wanneer het aapje denkt dat hij door die ring Bokito himself is neemt niemand hem meer serieus. Althans, de echte Heujheujheuhjheheueuujjjj-voetbalsupporters niet! Want dat zijn we, goodddddverrrrrreeeeedomme! (ho ho ho, doe es effe rustig)

We houden van bier drinken en kut roepen, een broodje kroket en slechte grappen! En daarom gaan wij als, om dat zo in mooi Nederlands te zeggen: ‘Rekordmeister’, op bezoek bij die Duitse ‘Traditionsverein’. Borussia Dortmund. Dortmund, da’s nou eens een club waar je al weer jaren van staat te dromen om daar eens met Ajax heen te gaan. Staantribune, doen ze helemaal niet moeilijk over. Gewoon eentje waar 30.000 man op kan. Die gelbe Wand.


:ajaxscarf.gif: schitterend geschreven..


Oh ja, ben weer terug van vakantie :ajaxsmiley.gif:
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33824
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Duke » di sep 04, 2012 1:49 pm

Marillion schreef:
Thijs schreef:@ Marillion: de omwisselprocedure is bij een hoop uitwedstrijden ook zo dat je gewoon tot het eerste fluitsignaal kan omwisselen. Die omwisselplek zit vaak bij het uitvak. (Zoals je waarschijnlijk wel weet trouwens)

@Arthur, ik denk dat het een kansloze missie wordt. Er zijn ruim 4.000 Europese uitkaarthouders, die mogen als eerst een kaartje kopen. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, zijn er slechts 3250 kaarten te verkrijgen. Ik denk dat ze dan gewoon al weg zijn. Wellicht op een Borussia-vak!
Ja, ik verwacht inderdaad dat ik ter plekke wel kan wisselen. Maar er stond me iets van bij dat het soms tot bijvoorbeeld 1 uur van te voren mogelijk is. Al zal dat in de praktijk wellicht meevallen.
Jij zou toch niet gaan? Of maakt het jou niet uit dat we dankzij jou gaan verliezen? :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » di sep 04, 2012 2:06 pm

De kans dat het niet gaat lukken is nog vrij groot. Dus wacht nog even met panikeren. :smallgrin.gif:

Bovendien heb ik uitgerekend in Dortmund wel een mooi resultaat op mijn palmares staan. Mooie wedstrijd destijds met een ijzersterk Ajax in gelegenheidsformatie. Ik herinner me een ijzersterke Davids op 4.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door beelzebub » di sep 04, 2012 2:09 pm

Speelde Musampa toen ook niet een berepot?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » di sep 04, 2012 2:17 pm

Ik denk dat je het dan over de wedstrijd in Madrid hebt. De opstelling in Dortmund zag er zo uit:

Bogarde Kanu Wooter
R. de Boer Kluivert Finidi
Silooy Blind Davids Reiziger
V.d.Sar
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Jesse » di sep 04, 2012 2:22 pm

De hoogtijdagen van Kluivert. Hij stond op twee plekken tegelijkertijd. :smile-ajax.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Marillion » di sep 04, 2012 2:27 pm

Oeps, rechtsbuiten moest Wooter zijn. Pas 'm effe aan!
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » di sep 04, 2012 3:04 pm

Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11419
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Toppie » di sep 04, 2012 4:00 pm

We moet en nou ook niet denken dat MC en BD wonder ploegen zijn alleen moeten we er wel staan , want met z0'n verdediging krijgen we er heel veel om onze oren :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Borussia Dortmund - Ajax 18-09-2012

Bericht door Thijs » di sep 04, 2012 4:17 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Ik heb inmiddels een hotelletje geboekt in Dortmund want deze jongen (noch degenen die meegaan) weet nu al terugrijden na de wedstrijd geen optie is! Gek genoeg meldde niemand zich als Bob.
Ik zie net dat het maar twee uur rijden naar Dortmund is. Misschien is het dan inderdaad verstandiger om na de wedstrijd lekker 6 uurtjes slaap te pakken en dan sochtends fijn door naar m'n werk te rijden. Dan zie ik wel of ik om 9 of 10u begin.

Met als grootste voordeel dat ik dinsdag gewoon aan het bier kan.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie