Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51832
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door wimpey » za feb 18, 2012 9:42 am

Man U in de 1e helft op 20%, 10 minuten na rust op 40%.

Voor Ajax geldt: wanneer je maar lang genoeg allerlei Jupiler League spelers uit de opleiding een langdurig contract aanbiedt en maar lang genoeg allerlei dure miskopen haalt, dan krijg je dus het elftal dat we nu hebben.
‘Van alle emoties wordt angst beschouwd als de meest dwingende overtuiger’ - Silvan Tomkins

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door Marillion » za feb 18, 2012 10:48 am

Van zo'n potje kan ik overigens wel een beetje droevig worden als ik er nog eens aan terug denk. In het stadion had ik er ook al even last van. Het feit dat je gewoon ziet dat de tegenstander geen gas geeft en alsnog een klasse beter is. Het gevoel dat je echt geen idee hebt hoe je een doelpunt zou moeten maken met het elftal dat er in het veld staat. Dat er op de bank ook niemand zit waarmee je nog iets kunt forceren.

Ik heb er helemaal geen moeite mee dat een club als Ajax niet structureel aan de top kan staan. Maar het steeds maar weer omlaag moeten brengen van je verwachtingspatroon en het blij moeten zijn met het feit dat je geen pak slaag hebt gekregen is toch niet helemaal mijn manier van beleven.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 11:26 am

Ja, ben ik wel met je eens Marillion, maar toch is het niet zo dat Ferdinand bewust duels verliest van De Jong en Bulykin of dat Nani expres het aflegt tegen Koppers. United heeft absoluut als doelstelling om de EL te winnen en kwam, ook gezien het verloop van blessures bij hun dit seizoen, absoluut met een A-ploeg aantreden. Dat de vaste supporters op Old Trafford na een mislukte corner van Nani net zo hard zuchten als wij bij Utrecht thuis over Ozbilic is gewoon een gegeven van de voetballerij waar geen fan nog begrijpt wat de verhouding tussen de knaken die de spelers van hun ploeg krijgen en wat ze voorschotelen.

Bij Man U knijpen ze elk facet van het voetbal financieel uit, dat zal a.s. donderdag te zien zijn aan het publiek dat met hooguit 40.000 man aanwezig zal zijn. Die club heeft 20 keer zoveel financiële armslag als wij, maar denk niet dat daar niet voor een gedeelte houthakkers in het veld staan. Je vraagt je als Ajax supporter inderdaad af welke Lukoki of Sulejmani ooit een bal erin zal schieten op dit niveau, wat dat betreft was het donderdag op voorhand een loze en deprimerende missie, Maar... in de 1e helft had Man U gewoon een kwartier lang geen antwoord op Ajax, als er bij Ajax weer een Laudrupje of Bergkampje geboren wordt, kan David in dit soort wedstrijden Goliath weer verslaan.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door Marillion » za feb 18, 2012 11:47 am

Cruijff schreef:Ja, ben ik wel met je eens Marillion, maar toch is het niet zo dat Ferdinand bewust duels verliest van De Jong en Bulykin of dat Nani expres het aflegt tegen Koppers. United heeft absoluut als doelstelling om de EL te winnen en kwam, ook gezien het verloop van blessures bij hun dit seizoen, absoluut met een A-ploeg aantreden.
Dat vond ik nu juist zo erg. Manchester maakte op mij helemaal geen bijzondere indruk. Eerder dit jaar maakte Madrid bijvoorbeeld heel wat meer indruk terwijl die er ook echt niet voor gingen. En dan nog rest er niet heel veel meer dan het gevoel dat de schade beperkt is gebleven.

Kijk, dat je af en toe een duel wint en die bal een paar keer mag rondtikken is leuk. Maar op het moment dat zo'n elftal er voor kiest om even een beetje gas te geven (bijvoorbeeld begin 2e helft) dan merk je echt niets te vertellen hebt. Dust in the wind....
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door Le T. » za feb 18, 2012 11:51 am

Cruijff schreef:Ja, ben ik wel met je eens Marillion, maar toch is het niet zo dat Ferdinand bewust duels verliest van De Jong en Bulykin of dat Nani expres het aflegt tegen Koppers. United heeft absoluut als doelstelling om de EL te winnen en kwam, ook gezien het verloop van blessures bij hun dit seizoen, absoluut met een A-ploeg aantreden. Dat de vaste supporters op Old Trafford na een mislukte corner van Nani net zo hard zuchten als wij bij Utrecht thuis over Ozbilic is gewoon een gegeven van de voetballerij waar geen fan nog begrijpt wat de verhouding tussen de knaken die de spelers van hun ploeg krijgen en wat ze voorschotelen.
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat je ze ook kunt toetreden zoals Basel dat bijvoorbeeld deed. Het is echt zo van 'laten we ze niet boos maken dan krijgen we hopelijk geen slaag'. Het is niet willen afgaan ipv er iets uit proberen te halen, David die Goliath vraagt om genade. Ik vond wat dat betreft de kritiek op Jols Ajax in Madrid destijds wel terecht, alleen nu lijkt het nog een stap verder en geen kwestie van dat alleen de spelers dat vanaf het 1e flluitsignaal hebben, maar de hele club en de supporters dat gebrek aan bluf al vantevoren normaal vinden. De berusting is wat zorgwekkend is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 12:03 pm

Ja dat ben ik helemaal met je eens hoor Le T. maar dat heeft ben ik bang weinig met tactiek te maken, maar gewoon met het feit dat er grotendeels mietjes in het veld staan. Heb je Sulejmani weleens op een mannelijke manier een duel in zien gaan? Ik in ieder geval niet tegen Man U, maar ook nooit tegen Utrecht, tegen Feyenoord of tegen RKC Waalwijk.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door Le T. » za feb 18, 2012 3:52 pm

Cruijff schreef:Ja dat ben ik helemaal met je eens hoor Le T. maar dat heeft ben ik bang weinig met tactiek te maken, maar gewoon met het feit dat er grotendeels mietjes in het veld staan. Heb je Sulejmani weleens op een mannelijke manier een duel in zien gaan? Ik in ieder geval niet tegen Man U, maar ook nooit tegen Utrecht, tegen Feyenoord of tegen RKC Waalwijk.
Daar zit best wat in. Ten eerste heb je natuurlijk geen spelers die zich onoverwinnelijk voelen als je worstelt tegen het hele linkerrijtje. Ten tweede zijn jeugdspelers ook niet meer gewend om zich onoverwinnelijk te voelen, of jeugdtrainers nou winnen belangrijker maken dan ontwikkeling of niet, de situatie is er gewoon niet meer naar.

Maar ook heeft het alles met persoonlijkheden te maken. Maar dan kom ik ook weer bij de trainer uit, die bouwt zijn team om Eriksen en De Jong heen, dan moet je natuurlijk niet verwachten dat die een grotere tegenstander tegemoettreden met de branie van Suarez en El Hamdaoui. Als je brave volgzaamheid beloont moet je geen kwajongens verwachten als je ze nodig hebt. Ik denk dat het nog wel iets dieper zit dan dat, in inmiddels de clubcultuur, bij de supporters en door het hele Nederlandse voetbal heen. Iedereen zeurt om persoonlijkheden, maar als er dan eentje zijn persoonlijkheid laat gelden dan is de stad te klein en gaan we hem dat 10 jaar later nog nadragen zoals bij Zlatan. Die heeft het ook maar gered ondanks, net als Pantelic overigens. Vertonghen heeft ook wel wat in zich wat dat betreft, maar die kreeg het dan ook grandioos voor zijn kiezen toen het een paar wedstrijdjes wat minder ging. Dan komt die branie als een boomerang terug.

We willen allemaal koorknaapjes en ballerina's, en dan krijgen we die en dan gaan we zeiken als ze als mietjes voetballen...
Wollt ihr den totalen Mensch?

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Ajax - Manchester United 16 februari 2012 19.00

Bericht door Cruijff » za feb 18, 2012 3:58 pm

Pantelic in de spits was dit seizoen al heel wat geweest, laat staan Ibrahimovic. Dat zou de ploeg een partij kloten geven die de Ajax branie een beetje doet terugkeren. Er zit maar één ding op, een stel technisch vaardige Amsterdamse snotapen opvoeden die voor niemand bang zijn. Ik neem er zelf 4 voor mijn rekening.

Plaats reactie