Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Lionel » zo dec 18, 2011 10:16 pm

Precies.

Voor het fluitconcert: Stilstaan, buitenkantje voet, kappen, kappen, stilstaan, niet schieten, buitenkantje voet...

Na het fluitconcert: Bal aannemen, dribbelen, sprinten, 1-2tje aangaan en schieten met rechts.... doelpunt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door zeux » zo dec 18, 2011 10:20 pm

Gaat Frank hem dat ook vertellen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Khraa » zo dec 18, 2011 11:04 pm

Sulejmani was ook al betrokken bij de eerste 2 doelpunten voor het fluitconcert en deed daarna ook nog wat leuke dingen. Mijn ding is het niet, je eigen spelers uitfluiten.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 666 » ma dec 19, 2011 12:43 am

Frank gaat het hem ook vertellen.
Zeux schreef:Gaat Frank hem dat ook vertellen?
Frank de Boer schreef:Frank de Boer nam het in de discussie over het incident met Sulejmani op voor het publiek. "Het publiek mag best kritisch zijn. Zij betalen veel geld om een wedstrijd te bekijken en het elftal te steunen. Dan hoor je 100% te geven. Ik vond ook dat we op dat moment heel slordig waren, niet alleen Mickey. Hij gaf dat wel heel duidelijk aan door drie, vier keer balverlies te lijden. Dan verwacht ik dat je zo snel mogelijk de bal probeert te heroveren en niet gaat sjokken. Dan mag het publiek reageren van mij. Wanneer hij dan wel reageert, zie je waar hij toe in staat is. Het was een hele normale reactie van het publiek, je mag 100% inzet eisen.'
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door zeux » ma dec 19, 2011 12:46 am

666 schreef:Frank gaat het hem ook vertellen.
:biggthumpup.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47288
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Lionel » ma dec 19, 2011 7:12 am

Goed bezig Frank. Score je weer wat punten mee..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 999 » ma dec 19, 2011 8:26 am

IN BELANG VANN AJAX


AMSTERDAM – Het is het stopzinnetje van Steven ten Have: „In het belang van Ajax.” Maar waar de halsstarrige president-commissaris met zijn weigering om op te stappen Ajax elke dag meer schade toebrengt, deden Frank de Boer en zijn spelers zonder goed te spelen wél datgene wat de club nodig heeft. De Amsterdammers wonnen met 4-0 van ADO Den Haag en verkleinden de kloof met winterkampioen AZ tot vijf punten. „Wij maken op dit moment dingen mee, die andere voetballers in hun hele carrière niet beleven”, zei groeibriljant Christian Eriksen. „Ondanks de chaos zijn we er in geslaagd, weer in de kampioensrace te komen. Daar ging het om.”

Na het stroeve spel en de moeizame overwinning bij RKC (0-1), werd de thuisclub tegen ADO in het zadel geholpen door Ramon Leeuwin. De verdediger kwam na tien minuten met een ADO-overwicht onbesuisd in bij Eriksen en kon van scheidsrechter Kevin Blom terecht gaan douchen.

Van een wedstrijd was in één klap geen sprake meer. Zeker niet nadat Christian Eriksen na een fraaie aanval via Miralem Sulejmani en Nicolas Lodeiro met links afrondde (1-0). De in de competitie debuterende centrale verdediger Ricardo van Rhijn werd nauwelijks getest en het wachten was op meer goals. Dat die er de eerste helft niet kwamen, was de verdienste van ADO-doelman Gino Coutinho, die achtereenvolgens Eriksen, Gregory van der Wiel, Vurnon Anita en Sulejmani stuitte. De dit seizoen voor het eerst in de basis gestarte Aras Özbiliz (mispeer met links) en Van Rhijn (kopbal) misten van dichtbij.

Omdat het verschil één bleef en Ajax zich steeds meer bezondigde aan misplaatst gallery play , daalden in de rust begrijpelijkerwijs de fluitconcerten neer vanaf de tribunes. Wie door het matige spel heenkeek, kan – met woensdag alleen de bekerconfrontatie met AZ op de rol – niet anders dan veel respect voor Frank de Boer hebben. De trainer werkt door de waslijst aan afwezigen, de bestuurlijke crisis, de zware belasting van de Champions League en de grote achterstand in de competitie onder de grootst denkbare druk, maar boekte drie competitiezeges op rij. „Met nul tegentreffers”, aldus de coach. „We worden in recordtijd volwassen”, zei Eriksen. „Het is een groot compliment voor de trainer en mijn medespelers dat we ons ondanks de bestuurlijke problemen en alle blessures zó op voetbal zijn blijven focussen.”

De 2-0 van de uiterst koelbloedige Theo Janssen – op aangeven van Sulejmani – en de 3-0 van invaller en ex-ADO-spits Dmitri Bulykin (assist Eriksen) zorgden dan ook voor een grote glimlach op het gezicht van de ex-international. Sulejmani maakte er vijf minuten voor tijd ook nog 4-0 van en haalde daarmee zijn gram. De Servische topscorer van Ajax werd uitgefloten door de supporters. „Het publiek mag van mij kritisch zijn”, vond De Boer. „Als speler hoor je altijd honderd procent te geven en ik vond ons – en niet alleen Sulejmani – slordig. Als hij vervolgens reageert, zie je waartoe hij in staat is. Die ’Miki’ wil ik altijd zien.”

Om de dertigste landstitel te prolongeren, moeten de hoofdstedelingen na winterbreak evenwel een klein wonder verrichten. Vorig jaar bedroeg de achterstand op koploper PSV slechts drie verliespunten. Nu hikken de hoofdstedelingen tegen een verschil van vijf met AZ en vier met PSV aan. Een voordeel voor De Boer is dat hij vanaf januari als wordt afgetrapt met AZ-Ajax (normaal gesproken) weer kan beschikken over Toby Alderweireld, Siem de Jong, Nicolai Boilesen, Derk Boerrigter, André Ooijer en – later ook – Kolbeinn Sigthorsson. En belangrijker nog: misschien hebben Ten Have, Marjan Olfers, Paul Römer en Edgar Davids tegen die tijd wel door dat er binnen alle geledingen van Ajax (grootaandeelhouder, leden, sponsors en trainers) nauwelijks draagvlak voor ze is en komt Ajax bestuurlijk eindelijk in rustiger vaarwater.

„We komen sterker uit deze periode”, zag Eriksen in het spookrijden van de vier overige commissarissen en de brokstukken die dat met zich meebrengt zelfs nog een voordeel. „Al hebben we dan wel beter voetbal nodig dan nu. Maar op volle kracht, kunnen we ook veel meer.”

Ajax-ADO Den Haag 4-0 (1-0). 19. Eriksen 1-0, 58. Janssen 2-0, 79. Bulykin 3-0, 85. Sulejmani 4-0. Scheidsrechter: Blom. Rode kaart: 10. Leeuwin (ADO Den Haag). Toeschouwers: 46.854.

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2011 8:35 am

Le T. schreef: Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment?
Zijn baas, TD Danny Blind natuurlijk.
Ik heb in een ander verband wel eens betoogd dat het goed is dat mensen in een positie zitten waarin ze verantwoordelijkheid moeten afleggen omdat anders het risico er is dat ze maar wat aan gaan kloten. Misschien is dat op de trainer ook van toepassing?
Dat IS op de trainer van toepassing. TD Blind is baas over het technisch hart.
Er zijn natuurlijk best dingen waarop een AD hem zou kunnen aanspreken indien die er was, zonder dat dat betekent dat die zich op het terrein van de trainer begeeft.
Nee, dat is de taak van de TD.
Dus ik bedoel niet dat een AD dan de trainer gaat uitleggen dat herhaling een beproefd didactisch middel is,
Misschien moet de AD het de TD uitleggen. Die kan het dan de trainer uitleggen.
De Boer zit nu lekker relaxed maar wat te proberen en te volharden in zijn keuzes, zonder enige druk, zonder dat hij zijn beslissingen hoeft uit te leggen, zonder dat hij beslissingen hoeft te nemen die hij kan uitleggen, dat lijkt me toch ook niet een helemaal gezonde situatie.
Nogmaals, De Boer legt verantwoording af bij Blind. Je gaat me toch hopelijk niet vertellen dat LvG een nietsnut als TD heeft aangesteld?! :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door jabu » ma dec 19, 2011 8:37 am

Wat een heerlijk objectief stukje.... :excited.gif: Laat mij raden... De Telegraaf?

wimpey
Berichten: 51828
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door wimpey » ma dec 19, 2011 8:49 am

Ik denk dat we na de helft van de competite kunnen stellen dat het veel beter had gemoeten en veel slechter had gekund.

Achterstand op de ploegen boven ons is een stuk kleiner dan na Ajax - NAC. Wanneer Ajax na de winterstop enigszins heel blijft en eindelijk gaat voetballen, kan het nog wat worden.

Plek 2 is het minimale doel.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Toppie » ma dec 19, 2011 9:33 am

Die 2-2 tegen NAC, 7 min voor tijd nog 2-0 en de blunder van de grens tegen Twente is 4 punten en hadden we gelijk gestaan met Pisvee

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Ride » ma dec 19, 2011 9:41 am

Toppie schreef:Die 2-2 tegen NAC, 7 min voor tijd nog 2-0 en de blunder van de grens tegen Twente is 4 punten en hadden we gelijk gestaan met Pisvee
:drecul.gif: vorig seizoen verloren we 2x van Ado en Utreg..

Dit seizoen spelen we gelijk thuis tegen feyenoord :confused.gif:

Zoveel punten onnodig verloren dit seizoen. We mogen alleen op onze knietjes bidden om te hopen dat psv dat ook nog gaat doen...
Na de winterstop 3x winnen en we zijn een stuk dichterbij.

AZ-Ajax Utr-psv
Fey-Ajax psv-VIT / Roda - AZ
Ajax-Utr ADO-AZ / Heracles-psv

Er vanuit gaande dat psv en az punten verliezen moeten wij een slag kunnen slaan.
Twente neem ik er niet bij omdat ik die nog meer terug zie vallen.
Vakkie 129

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58895
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 999 » ma dec 19, 2011 10:55 am

Jabu schreef:Wat een heerlijk objectief stukje.... :excited.gif: Laat mij raden... De Telegraaf?
Bingo .. :smallgrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Le T. » ma dec 19, 2011 12:11 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment?
Zijn baas, TD Danny Blind natuurlijk.
Waar heb ik dat zo geschreven? "Klankbord" lijkt me meer een term voor mensen die het juist niet over verantwoordelijkheid willen hebben en graag wat mist creeeren met holle termen waar de minder oplettende supporter dan als een blok voor valt. In de categorie "schoon schip", "de bezem er door", "technisch hart", "we bellen regelmatig", alles om gebrek aan verantwoordelijkheden en dus organisatie te verhullen. Ik gebruik het woord "klankbord" wel als ik een klankbord bedoel.
Ik heb in een ander verband wel eens betoogd dat het goed is dat mensen in een positie zitten waarin ze verantwoordelijkheid moeten afleggen omdat anders het risico er is dat ze maar wat aan gaan kloten. Misschien is dat op de trainer ook van toepassing?
Dat IS op de trainer van toepassing. TD Blind is baas over het technisch hart.
Anders zouden we de rare situatie krijgen dat 2 man van het technisch hart verantwoording moeten afleggen aan nummer 3 uit dat technisch hart, die al zo overwerkt is dat hij moet worden bijgestaan in gesprekken met spelers en ouders door een extern. Toegegeven, hij verdient er wel naar...
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie