Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51820
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door wimpey » zo dec 18, 2011 2:35 pm

GangstaRiB schreef: Nee, maar ik kan me indenken dat hij pisnijdig wordt van het negativisme. Hij staat redelijk te voetballen met een assist op z'n naam en is topscorer van Ajax.
Die jongen moet eens pisnijdig op zichzelf worden en een topsportmentaliteit aan de dag gaan leggen. Hij liep te waggelen over het veld als de bezoeker van een bejaardensoos.

Redelijk voetballen is niet goed genoeg bij Ajax.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door zeux » zo dec 18, 2011 2:38 pm

Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat Ajax week in week uit zeer matig en schijnbaar ongeïnspireerd speelt.

Zou dat hele gezeik in de 'top' het elftal ook verlammen?

En blijkbaar hebben al die technische mannen het te druk met elkaar en de interne strijd en zit Frank maar een beetje in zijn eentje aan te modderen met het elftal.

Supporters zijn natuurlijk stuurlui aan de wal, maar wat hier op AT week in weet uit - en de teneur is steeds hetzelfde - wordt geconstateerd zou toch ook de technische leiding (voor zover die op dit moment überhaupt functioneert) moeten zien?

Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment? Van bovenaf in het stadion, zeg maar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door GangstaRiB » zo dec 18, 2011 2:42 pm

wimpey schreef:
GangstaRiB schreef: Nee, maar ik kan me indenken dat hij pisnijdig wordt van het negativisme. Hij staat redelijk te voetballen met een assist op z'n naam en is topscorer van Ajax.
Die jongen moet eens pisnijdig op zichzelf worden en een topsportmentaliteit aan de dag gaan leggen. Hij liep te waggelen over het veld als de bezoeker van een bejaardensoos.

Redelijk voetballen is niet goed genoeg bij Ajax.
Tsja.. maar de supporters lopen wel met andere middelmatige spelers weg die evenveel verdienen. Heb liever een Sulejmani die in dit soort wedstrijden minder brengt, maar ons wel de CL inschiet dan een 2de rangs voetballers die de ballen uit z'n broek rent maar geen greintje talent toont.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Jesse » zo dec 18, 2011 2:42 pm

Zeux schreef:Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat Ajax week in week uit zeer matig en schijnbaar ongeïnspireerd speelt.

Zou dat hele gezeik in de 'top' het elftal ook verlammen?

En blijkbaar hebben al die technische mannen het te druk met elkaar en de interne strijd en zit Frank maar een beetje in zijn eentje aan te modderen met het elftal.

Supporters zijn natuurlijk stuurlui aan de wal, maar wat hier op AT week in weet uit - en de teneur is steeds hetzelfde - wordt geconstateerd zou toch ook de technische leiding (voor zover die op dit moment überhaupt functioneert) moeten zien?

Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment? Van bovenaf in het stadion, zeg maar.
Huh? Moet een RvC of een AD zich nu gaan bemoeien met het eerste elftal?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 999 » zo dec 18, 2011 2:45 pm

Ik geniet trouwens ook intens van een paar hier die blijkbaar vinden dat alleen hun waarheid de enige waarheid is w.b. sommige spelers van AJAX ..

Vertongen zal wel moe zijn van al dat inschuiven ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door zeux » zo dec 18, 2011 2:57 pm

Jesse schreef:
Zeux schreef:Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat Ajax week in week uit zeer matig en schijnbaar ongeïnspireerd speelt.

Zou dat hele gezeik in de 'top' het elftal ook verlammen?

En blijkbaar hebben al die technische mannen het te druk met elkaar en de interne strijd en zit Frank maar een beetje in zijn eentje aan te modderen met het elftal.

Supporters zijn natuurlijk stuurlui aan de wal, maar wat hier op AT week in weet uit - en de teneur is steeds hetzelfde - wordt geconstateerd zou toch ook de technische leiding (voor zover die op dit moment überhaupt functioneert) moeten zien?

Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment? Van bovenaf in het stadion, zeg maar.
Huh? Moet een RvC of een AD zich nu gaan bemoeien met het eerste elftal?
Waar zeg ik dat?

Volgens mij gaat het nu even over Frank en hoe we de boel bij het eerste elftal weer aan het ballen krijgen. Op korte termijn. Haal nou niet die hele oorlog over de RvC/AD hier ook bij. De praktijk van nu is effe belangrijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Jesse » zo dec 18, 2011 3:01 pm

Zeux schreef:Waar zeg ik dat?

Volgens mij gaat het nu even over Frank en hoe we de boel bij het eerste elftal weer aan het ballen krijgen. Op korte termijn. Haal nou niet die hele oorlog over de RvC/AD hier ook bij. De praktijk van nu is effe belangrijk.
Het gaat me ook niet om die oorlog, maar ik dacht dat je dat bedoelde met:
Zeux schreef:En blijkbaar hebben al die technische mannen het te druk met elkaar en de interne strijd en zit Frank maar een beetje in zijn eentje aan te modderen met het elftal.

Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment? Van bovenaf in het stadion, zeg maar.
Daarmee lijkt het alsof je zegt dat de technische mannen, bovenin het stadion, het te druk hebben met ruzie maken terwijl ze ook Frank zouden kunnen helpen. Maar dat lijkt me toch niet hun taak, of wel?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Jöhnk » zo dec 18, 2011 3:01 pm

Zeux schreef:Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat Ajax week in week uit zeer matig en schijnbaar ongeïnspireerd speelt.

Zou dat hele gezeik in de 'top' het elftal ook verlammen?
Tja, gebrek aan motivatie, ongeinspireerd spel....dat zijn altijd de eerste excuses van supporters die niet willen toegeven dat hun favoriete ploeg kwaliteit tekort komt. Want dat is natuurlijk het probleem. En zeker als je enige kwaliteitsspelers in de voorhoede geblesseerd zijn krijg je daar keihard mee te maken.

wimpey
Berichten: 51820
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door wimpey » zo dec 18, 2011 3:05 pm

Ajax hoeft echt het excuus van de 'onrust' niet op te voeren wanneer je met mensen als Özbiliz, Blind en Lodeiro speelt.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 999 » zo dec 18, 2011 3:06 pm

De praktijk zou moeten zijn dat Vertonghen, v.d. Wiel, Sulejmanie, Enoh, Janssen, Anita en Eriksen de kar zouden moeten trekken, er met kop en schouders bovenuit moeten steken het elftal op sleeptouw nemend de westrijd neer moeten zetten .. Die zouden een schop onder hun kont moeten krijegn .. Niet spelers als Lodeiro die naar vermogen en werklust boven zichzelf uitsteken, en dat ook nog eens op een niet eigen plaats ...

Daar moet je zijn met kritiek .. ( en bij de Boer, Hij is degene degene die de beslissingen maakt ) ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 18, 2011 3:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door zeux » zo dec 18, 2011 3:07 pm

Jesse schreef:
Zeux schreef:Waar zeg ik dat?

Volgens mij gaat het nu even over Frank en hoe we de boel bij het eerste elftal weer aan het ballen krijgen. Op korte termijn. Haal nou niet die hele oorlog over de RvC/AD hier ook bij. De praktijk van nu is effe belangrijk.
Het gaat me ook niet om die oorlog, maar ik dacht dat je dat bedoelde met:
Zeux schreef:En blijkbaar hebben al die technische mannen het te druk met elkaar en de interne strijd en zit Frank maar een beetje in zijn eentje aan te modderen met het elftal.

Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment? Van bovenaf in het stadion, zeg maar.
Daarmee lijkt het alsof je zegt dat de technische mannen, bovenin het stadion, het te druk hebben met ruzie maken terwijl ze ook Frank zouden kunnen helpen. Maar dat lijkt me toch niet hun taak, of wel?
Als een eerste elftal niet functioneert, dan lijkt me toch dat je de technische kennis in de club inschakelt om daar met Frank over van gedachten te wisselen. Dat hoeft helemaal niet dicterend, wie weet wel brainstormend.

Jöhnk heeft natuurlijk gelijk, maar ongeïnspireerd of ongeconcentreerd spelen van de mensen die wél kwaliteit hebben zou je toch aan moeten kunnen pakken. En ook tactisch - lees ik - zijn er wel tekortkomingen. Oók met het beschikbare spelersmateriaal.

Er hangt zoveel technische kennis rond de club,. Het wordt tijd dat die weer een keer op een productieve manier gekanaliseerd wordt, los van het gedoe over de strijd in de top.

En het kan zijn dat dat gewoon gebeurt hoor en dat dat geen zak uit maakt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 999 » zo dec 18, 2011 3:09 pm

Ze mogen van mij de nog lopende wedstrijden nu affluiten ..
Laatst gewijzigd door 999 op zo dec 18, 2011 3:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door CdE » zo dec 18, 2011 3:09 pm

Los van de bestuurlijke crisis begin ik me zo langzamerhand toch wel flink zorgen te maken over ons spel. Het lijkt echt nergens op. Geen ideëen, geen beweging, geen intelligente, geen passie. Het is echt een zielloze bedoeling. Het hele seizoen al. Alsof ze het na die mazzeltitel van vorig seizoen wel genoeg vinden.

CdE
Berichten: 479
Lid geworden op: zo dec 12, 2010 8:50 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door CdE » zo dec 18, 2011 3:13 pm

En dat moment met Sulejmani. :excited.gif:

Liep gigantisch te kutten en toen hij voor de zoveelste keer terugdraaide kreeg hij wat gefluit te horen. En wat gaat meneer doen? Boos naar de lange zijde staren. N.b. op het moment dat Janssen hem aanspeelt. Echt schandalig.

Dat hij daarna vervolgens in balbezit keihard werd uitgefloten hoeft van mij ook weer niet. Lomp van het publiek op de lange zijde. Dat daarna het hardst liep juichen bij z'n goal.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door mattie » zo dec 18, 2011 3:26 pm

Het was gewoon bagger... Suljemani mag echt vervangen worden door Boerrighter woensdag.. Aras ik heb een zwak voor hem.. Heeft diepgang en kan een tegenstander opzoeken..
Ik wil lodeiro wel eens zien op de plek van Eriksen... Dat is echt een gevaar voor ajax op dit moment.. Neemt niet weg dat het een Talent is met grote klasse. alleen op dit moment niet.. FdB moet hem ff terug op "aarde brengen" Je wordt al gelinkt aan City.. Real.. Barca. Ik vind het niet vreemd hoor.

Maar kijken jullie eens naar de tussenstanden...
Doet Ajax in de 2e helft van de comp. gewoon weer mee.

Tel daarbij op dat er dan een aantal spelers terug komen en dat misschien een aantal leden beseffen dat ze Ajax kapot maken en gewoon opdonderen.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10275
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door WP_Legend » zo dec 18, 2011 3:30 pm

en dan kijk ik nu Barca-Santos... mijn god wat een verschil!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Michael_B » zo dec 18, 2011 3:36 pm

Je bedoelt de finale van de wereldbeker voor clubs? M.a.w. de 2 beste clubteams ter wereld?

Lijkt me een uitstekend en zeker reëel referentiekader voor Ajax...
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 999 » zo dec 18, 2011 3:43 pm

:smallgrin.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Le T. » zo dec 18, 2011 3:48 pm

Zeux schreef:Ik blijf het onbestaanbaar vinden dat Ajax week in week uit zeer matig en schijnbaar ongeïnspireerd speelt.

Zou dat hele gezeik in de 'top' het elftal ook verlammen?

En blijkbaar hebben al die technische mannen het te druk met elkaar en de interne strijd en zit Frank maar een beetje in zijn eentje aan te modderen met het elftal.

Supporters zijn natuurlijk stuurlui aan de wal, maar wat hier op AT week in weet uit - en de teneur is steeds hetzelfde - wordt geconstateerd zou toch ook de technische leiding (voor zover die op dit moment überhaupt functioneert) moeten zien?

Wie is klankbord voor Frank en zijn assistenten op dit moment? Van bovenaf in het stadion, zeg maar.
Ik heb in een ander verband wel eens betoogd dat het goed is dat mensen in een positie zitten waarin ze verantwoordelijkheid moeten afleggen omdat anders het risico er is dat ze maar wat aan gaan kloten. Misschien is dat op de trainer ook van toepassing?

Er zijn natuurlijk best dingen waarop een AD hem zou kunnen aanspreken indien die er was, zonder dat dat betekent dat die zich op het terrein van de trainer begeeft. Dus ik bedoel niet dat een AD dan de trainer gaat uitleggen dat herhaling een beproefd didactisch middel is, maar gewoon eens informeren naar de ontwikkeling, naar de planning, naar de keuzes die er te maken zijn. De Boer zit nu lekker relaxed maar wat te proberen en te volharden in zijn keuzes, zonder enige druk, zonder dat hij zijn beslissingen hoeft uit te leggen, zonder dat hij beslissingen hoeft te nemen die hij kan uitleggen, dat lijkt me toch ook niet een helemaal gezonde situatie.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Ride » zo dec 18, 2011 5:50 pm

:excited.gif:

Dit is dus onze club, ons ideaal.
Dit is dan dus de mooiste club van allemaal.

Laat maar lekker gaan, woensdag weer een avond ergeren.
Is er ergens een professor Barabas die me terug kan brengen naar '92 zodat ik weer optimaal kan genieten van voetbal.
Vakkie 129

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door 666 » zo dec 18, 2011 5:58 pm

Wat een inspiratieloze kutwedstrijd! Met de spaghetti achter de kiezen en de feestdagen plus transferwindow op het menu vond de handelswaar het terugtrekken en verstoppertje spelen belangrijker dan het opvijzelen van het doelsaldo door het gras op te vreten.

Met een beetje meer inzet en twee extra goals hadden we boven Twente kunnen staan, maar de heren vonden het nodig om met een instelling te spelen waar zelfs El Ham in Ajax-2 zich voor zou schamen. Tegenstander na 10 minuten met z'n tienen, dan haal je toch alles uit de kast om een monsterscore neer te zetten?

Klein lichtpuntje: omdat AZ en PSV nog een keer tegen elkaar moeten hebben we dankzij NAC in ieder geval de tweede plaats weer in eigen hand.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo dec 18, 2011 6:08 pm

Sja, laatste competitiewedstrijd van het kalenderjaar en voor de winterstop, tegen grotendeels 10 man, dan zou de selectie ook eens kunnen denken aan het vermaken van publiek. Wat op zijn beurt lekker een tijdje buiten blijft staan. Idioot.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Khraa » zo dec 18, 2011 8:23 pm

Sulejmani toont af en toe tenminste nog wat klasse. Die bal met buitenkant voet richting de kruising, daar geniet ik van. Van fluiten is volgens mij nog nooit een team beter gaan spelen overigens.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Lionel
Berichten: 47282
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Lionel » zo dec 18, 2011 10:01 pm

Sulejmani dus wel.

Hij maakte na dat fluitconcert een loopactie langer dan 15 meter. EN hij schoot met rechts.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Ajax - ADO 18-12-2011 om 12:30

Bericht door Rooie » zo dec 18, 2011 10:14 pm

Dat was het vermakelijke, met dat doelpunt bewees hij eigenlijk het gelijk van het publiek...

Plaats reactie