FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Lionel » zo nov 06, 2011 11:01 pm

Maar waarom is het een troost?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door 999 » zo nov 06, 2011 11:17 pm

Beetje het Feyenoord scenario, waar sommige hun dagen niet meer stuk kon nadat Feyenoord de eerst volgende wedstrijden verloor.En misschien is troost ook niet het juiste woord.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Cruijff » ma nov 07, 2011 1:54 am

Alexander schreef:Pff, blij dat ik deze wedstrijd overleefd heb. Er was echt een mega agressieve sfeer in dat stadion. Durfde binnen geen moment m'n mond open te doen en heb 6x moeten juichen voor Utrecht. Drama.

Overigens lees ik nergens over het gedrag van de meegereisde Ajax supporters. Tot 2 maal toe vuurwerk in het vak met Utrecht supporters gooien en na de wedstrijd het vak uitbreken en de parkeergarage bestormen.
Alexander schreef:
Rishi schreef:Hoe moeten wij dat weten dan? Ik heb niks gehoord. Al boycot ik alle sites behalve AT :blush.gif:
Raar dat de media dit niet oppikt. Alles wordt tegenwoordig maar normaal bevonden. Net als het al voor de wedstrijd beginnende Hamas Hamas Joden aan het gas en We gaan op Jodenjacht. Ook de hele wedstrijd door die sisgeluiden, misselijk word je ervan.
Dit was dan je eerste bezoek aan de Galgenwaard tijdens Utrecht - Ajax neem ik aan? Ik had je vooraf wel kunnen vertellen dat de sfeer mega opgefokt zou zijn, nog erger dan bij Ado - Ajax. Je hoort inderdaad bijna 90 minuten lang rare spreekkoren, gesis tegen 'joden' of zelfs oerwoudgeluiden tegen Enoh (en lekker hard juichen met z'n allen als Assare een goal maakt of Mulenga gaat jagen), vrij idioot allemaal.

Maar de NOS en andere media hebben geen enkele interesse om dit nog in beeld en geluid te tonen, het gaat elk jaar zo en ze nemen het voor kennisgeving aan. Mocht er ooit weer een Klassieker met uitpubliek gespeeld worden en je hoort uit Amsterdamse hoek iets over een bombardement of vanuit r'dam iets als hamas dan staat iedereen weer op zijn achterste benen. Zo hypocriet werkt het nu eenmaal.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Thijs » ma nov 07, 2011 9:03 am

Wil ik om 8.50u op kantoor zijn om de walk of shame te voorkomen, staan ze daar allemaal al te juichen op kantoor. FC Utrecht-shirt over m'n stoel, er worden me Jodenkoeken aangeboden.

Nee, dit is dus kut.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door ferry » ma nov 07, 2011 9:05 am

Demosthenes schreef:
999 schreef:Tja, een kleine troost is dat Utrecht net als Feyenoord nu de eerst volgende 2 wedstrijden gaat verliezen ..
Waarom is dat belangrijk? Ik kan maar één reden bedenken, je voorziet een strijd tussen Ajax, Feyenoord en Utrecht voor een plaats in de EL??? Of voor de nacompetitie?
Een troost is het niet natuurlijk, maar wel gruwelijk irritant dat Utrecht dit alleen tegen Ajax op lijkt te kunnen brengen. En kennelijk lukt het Ajax maar niet om er een antwoord op te vinden. Hoewel ik gisteren na de eerste helft goede hoop had dat ze eindelijk de kop er eens bij hielden. Niet dus.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door ferry » ma nov 07, 2011 9:07 am

Thijs schreef:Wil ik om 8.50u op kantoor zijn om de walk of shame te voorkomen, staan ze daar allemaal al te juichen op kantoor. FC Utrecht-shirt over m'n stoel, er worden me Jodenkoeken aangeboden.

Nee, dit is dus kut.
Ai, mijn oprechte deelneming, sterkte vandaag.

(zegt de thuiswerker ;-)

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Ramona » ma nov 07, 2011 9:16 am

Moest toch stiekem gniffelen... :smallgrin.gif:
...zouden we andersom ook doen.


Sorry Thijs en sterkte vandaag! :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door joey » ma nov 07, 2011 9:41 am

Ik heb nog steeds ongelooflijk de pest in.

kutzooi :1evil.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Cruijff » ma nov 07, 2011 9:45 am

De enige seizoenkaarthouder van FC Utrecht die bij mij op kantoor zit is uiteraard nog aan het nagenieten, toch vindt hij het schandalig dat zijn club dit alleen tegen Ajax weet op te brengen. Hij had liever 9 punten uit 3 andere wedstrijden gehad...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Arthur » ma nov 07, 2011 9:54 am

Ik vind het eigenlijk wel meevallen wat Utrecht heeft opgebracht. Ajax heeft vooral zichzelf in de voet geschoten. Tegen veel andere tegenstanders hadden ze met het spel van gisteren niet gewonnen.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Pride of Amsterdam » ma nov 07, 2011 10:02 am

Ook maar besloten een dagje thuis te werken vandaag. (werk in Utrecht)

Ben alleen bang dat het slechts uitstel is.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door ferry » ma nov 07, 2011 10:31 am

Ik weet niet of het al ergens genoemd is, maar ik wil Ko enorm veel sterkte wensen met het verlies: http://www.nusport.nl/balgevoel/2661284 ... t-bal.html

Dan is een potje voetbal opeens weer zó onbelangrijk...

Gebruikersavatar
martijn401
Berichten: 2595
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 11:23 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door martijn401 » ma nov 07, 2011 10:34 am

Precies. Gecondoleerd Ko. Heel veel sterkte. Prachtige column.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Michael_B » ma nov 07, 2011 10:34 am

Ferry schreef:Ik weet niet of het al ergens genoemd is, maar ik wil Ko enorm veel sterkte wensen met het verlies: http://www.nusport.nl/balgevoel/2661284 ... t-bal.html

Dan is een potje voetbal opeens weer zó onbelangrijk...
Ik had het op zijn Twitter gelezen, maar vond het ongepast om hem langs die weg te condoleren. Langs deze weg voelt beter:

Ko, sterkte met dit verlies. Ik heb het zelf nog niet meegemaakt en kan me er nauwelijks een voorstelling bij maken. Ajax redt het wel even zonder jou (of niet).
Face your fears and live your dreams, No Fear

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Cruijff » ma nov 07, 2011 10:37 am

Ja inderdaad, gecondoleerd Ko!
Arthur schreef:Ik vind het eigenlijk wel meevallen wat Utrecht heeft opgebracht. Ajax heeft vooral zichzelf in de voet geschoten. Tegen veel andere tegenstanders hadden ze met het spel van gisteren niet gewonnen.
Klopt, het was zeker niet bijzonder wat Utrecht gister liet zien. Wel een stuk meer dan tegen pak hem beet Heerenveen, maar het zegt vooral veel over Ajax dat je zo hard op je bek gaat. Tijdens de warming up keken alle spelers (behalve Alderweireld) met het hoofd naar de grond. Je zag een soort van gefakete 'het is weliswaar 12:30 uur, maar we zijn lekker scherp focus' op de koppies. Waardeloos. Je mag best ff uitgebreid om je heen kijken en ff genieten van al die haat in een uitverkocht stadion. Die schuimbekkende luitjes komen nog meer voor jou dan voor hun eigen club dus schep er dan genoegen in om ze lekker stil te voetballen. Maar neehoor, bij elke kleine test van onze defensie was er meteen een hoop angst, paniek en werd er hopeloos gefaald.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Marillion » ma nov 07, 2011 10:48 am

Ik heb een apart plekje aangemaakt om Ko sterkte te wensen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Rednose » ma nov 07, 2011 11:13 am

joey schreef:Het was niet aardig van mij om het woord gezwets te gebruiken. Daarvoor mijn excuses. Het zullen de emoties na de wedstrijd zijn geweest. :blush.gif:
:biggthumpup.gif:
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Alexander » ma nov 07, 2011 11:17 am

Cruijff schreef:
Alexander schreef:Pff, blij dat ik deze wedstrijd overleefd heb. Er was echt een mega agressieve sfeer in dat stadion. Durfde binnen geen moment m'n mond open te doen en heb 6x moeten juichen voor Utrecht. Drama.

Overigens lees ik nergens over het gedrag van de meegereisde Ajax supporters. Tot 2 maal toe vuurwerk in het vak met Utrecht supporters gooien en na de wedstrijd het vak uitbreken en de parkeergarage bestormen.
Alexander schreef:
Rishi schreef:Hoe moeten wij dat weten dan? Ik heb niks gehoord. Al boycot ik alle sites behalve AT :blush.gif:
Raar dat de media dit niet oppikt. Alles wordt tegenwoordig maar normaal bevonden. Net als het al voor de wedstrijd beginnende Hamas Hamas Joden aan het gas en We gaan op Jodenjacht. Ook de hele wedstrijd door die sisgeluiden, misselijk word je ervan.
Dit was dan je eerste bezoek aan de Galgenwaard tijdens Utrecht - Ajax neem ik aan? Ik had je vooraf wel kunnen vertellen dat de sfeer mega opgefokt zou zijn, nog erger dan bij Ado - Ajax. Je hoort inderdaad bijna 90 minuten lang rare spreekkoren, gesis tegen 'joden' of zelfs oerwoudgeluiden tegen Enoh (en lekker hard juichen met z'n allen als Assare een goal maakt of Mulenga gaat jagen), vrij idioot allemaal.

Maar de NOS en andere media hebben geen enkele interesse om dit nog in beeld en geluid te tonen, het gaat elk jaar zo en ze nemen het voor kennisgeving aan. Mocht er ooit weer een Klassieker met uitpubliek gespeeld worden en je hoort uit Amsterdamse hoek iets over een bombardement of vanuit r'dam iets als hamas dan staat iedereen weer op zijn achterste benen. Zo hypocriet werkt het nu eenmaal.
2x keer (maar de eerste keer was misschien al 15 jaar terug), en de laatste keer in een thuisvak voor Utrecht-Ajax. Heb geen zin om een paar rossen voor me kop te krijgen.

Gebruikersavatar
Ride
Berichten: 1141
Lid geworden op: ma feb 07, 2011 9:32 am
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Ride » ma nov 07, 2011 11:28 am

InnerHarbour schreef: Kijk dat vind ik nu weer grappig. Ik ben te oud geworden om er langer dan 5 minuten bij stil te staan. Tis gewoon niet veel dit elftal, met een slechte keeper en drie , vier juffershondjes win je niet veel.

Betrap mezelf op hetzelfde gevoel :ajaxscarf.gif:


Weinig zinnig verder te melden over deze zondagmiddag behalve dat ik na het fluitsignaal heerlijk ben wezen fietsen met mijn 2 kids.
Dat hadden ze wel verdiend na een steeds teleurstellendere kijkende vader...
Zo jong en onbedorven.. die begrijpen dat nog niet...
Vakkie 129

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma nov 07, 2011 9:20 pm

Ah ja. Gisteren keken de welpjes elkaar weer meewarig aan toen ik een paar keer verbijsterd AAAAARRRGH!!!!! riep (bijna stikkend in de ingehouden krachttermen die niet voor de tere kinderzieltjes bestemd zijn. Het is sowieso al erg dat als jongetjes kinderverkering willen met mijn meisjes, ze eerst checken of die wel mannetjes voor Ajax zijn want "anders denk ik dat mijn papa het niet vet vindt..") Ik lijd op zulke momenten in stilte, omdat ik de sfeer niet wil bederven. Desalniettemin probeert mijn jongste me altijd te troosten en zo ook gisteren weer. "Maar Ajax heeft toch ook 4 x gescoord? Da's toch beter dan 6-0?". Ja schat. Dat is ook zo.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Bert » ma nov 07, 2011 10:07 pm

Droomvrouwen, die dochters van jou! Hoelang moet ik nog wachten?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Demosthenes » di nov 08, 2011 3:39 pm

Het is sowieso al erg dat als jongetjes kinderverkering willen met mijn meisjes, ze eerst checken of die wel mannetjes voor Ajax zijn want "anders denk ik dat mijn papa het niet vet vindt.."
Die van mij zijn het "kinderstadium" al lang voorbij: heb Ajax, Twente, AZ, Sparta, Feyenoord en ADO al in huis gehad.

In de papieren NRC las ik dat Wouters had (uit)gevonden hoe je Ajax moest bestrijden, hij had de ideale looplijnen verteld aan de spelers (Volgens mij Duplan die dit zei) Vreemd dat Vermeer drie keer moet blunderen, anders had Ajax, ook met die ideale looplijnen gewonnen, ook als Sulejmani de helft van de kansen had benut had Ajax gewonnen, of als Ajax na de 5-4 de helft van de kansen had benut. Vreemde jongens die Utrecht-voetballers.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di nov 08, 2011 5:33 pm

Bertje schreef:Droomvrouwen, die dochters van jou! Hoelang moet ik nog wachten?
Veel te lang, Bertje, veel te lang...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door wimpey » di nov 08, 2011 7:34 pm

Ik heb deze wedstrijd gelukkig niet kunnen bekijken.

Jammer dat Toby, Siem, Janssen en Boerrigter geblesseerd zijn. Nu wordt het nóg minder.

Misschien dat Ajax eens een commissie in het leven roept om die stortvloed aan blessures te onderzoeken. :excited.gif:

Wat mij betreft staan wedstrijd 13 t.e.m. 34 in het teken van de voorbereiding op 2012 / 2013. De bezem zal erdoor moeten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58877
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht - Ajax 6-11-2011

Bericht door 999 » di nov 08, 2011 7:45 pm

wimpey schreef:Ik heb deze wedstrijd gelukkig niet kunnen bekijken.

Jammer dat Toby, Siem, Janssen en Boerrigter geblesseerd zijn. Nu wordt het nóg minder.

Misschien dat Ajax eens een commissie in het leven roept om die stortvloed aan blessures te onderzoeken. :excited.gif:

Wat mij betreft staan wedstrijd 13 t.e.m. 34 in het teken van de voorbereiding op 2012 / 2013. De bezem zal erdoor moeten.
Alweer ...

Plaats reactie