Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Voorbeschouwingen, tussenbeschouwingen en nabeschouwingen.

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Lionel » do okt 27, 2011 3:16 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Van Lukoki komt meer gevaar dan van Derk..
Zo'n hekel aan mensen die altijd dezelfde zondebok vinden. :hypocrite.gif:

Derk kan afronden, aardig voorzetten, ziet anderen en heeft balgevoel. Dat kon Lukoki vanavond allemaal niet bieden.
Derkie kan niet afronden. Hij mist echt ongelooflijk veel kansen hoor! En de goal tegen Dinamo en gisteren tegen Roda vond ik slecht ingeschoten. Verder vind ik hem te passief. Lukoki was en is niet beter dan Boerrigter maar hij doet wel meer mee in het spel. Heeft wel diepte, komt in de bal, probeert te kaatsen en is dan weg. Van Derk zie ik dat te weinig.

Derk voetbalt zoals Toby verdedigt. Net niet...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58879
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door 999 » do okt 27, 2011 3:27 pm

Rishi schreef:
wimpey schreef:
Rishi schreef:Van Lukoki komt meer gevaar dan van Derk..
Zo'n hekel aan mensen die altijd dezelfde zondebok vinden. :hypocrite.gif:

Derk kan afronden, aardig voorzetten, ziet anderen en heeft balgevoel. Dat kon Lukoki vanavond allemaal niet bieden.
Derkie kan niet afronden. Hij mist echt ongelooflijk veel kansen hoor! En de goal tegen Dinamo en gisteren tegen Roda vond ik slecht ingeschoten. Verder vind ik hem te passief. Lukoki was en is niet beter dan Boerrigter maar hij doet wel meer mee in het spel. Heeft wel diepte, komt in de bal, probeert te kaatsen en is dan weg. Van Derk zie ik dat te weinig.

Derk voetbalt zoals Toby verdedigt. Net niet...
Lol, Lukoki speelde als een blind paard, verloor constant de bal en heeft gisteren een passeer beweging laten zien die je bij de pupillen ook regelmatig ziet .. Bal erlangs en er dan maar achteraan sprinten ..

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Michael_B » do okt 27, 2011 3:28 pm

Zonder Lukoki verder echt te willen verdedigen: die move werkt wel als je 2x zo snel bent als je tegenstander.
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door GangstaRiB » do okt 27, 2011 3:29 pm

Ik vind Derk juist erg meevallen de laatste tijd. Van jupiler league nivo naar CL en toch is hij de meest constante van het stel.

Boerriger is een beetje stijfjes, maar hij weet wat ie kan en vooral wat ie niet kan. Daar houd ik opzich wel van. Hij zal eerder een balletje terugleggen dan kansloos een duel aangaan. Hij trekt zich niks aan van een moeizaam functioneren middenveld.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Lionel » do okt 27, 2011 3:32 pm

Ik vind hem vooral afwezig. En juist met zijn snelheid moet hij meer doen. En zijn lichaam. En zijn trap.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Jesse » do okt 27, 2011 3:45 pm

Hoe bedoel je dat hij meer met zijn lichaam en zijn trap zou moeten doen? Is hij zo sterk en heeft hij zo'n sterk schot dat hij te weinig gebruikt of moet hij daar juist aan werken?

Ik begrijp niet helemaal dat je hem afwezig vindt. Ik vind hem juist de meest dreigende van onze aanvallers. Hij moet alleen wel aan zijn afronding werken. Zoals Wimpey al eens aanstipte: als hij van links komt zou hij bijvoorbeeld meer voor de lange hoek moeten gaan ipv hard en hoog in de korte hoek.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Alexander » do okt 27, 2011 3:55 pm

Hoe is het mogelijk dat zo een Lukoki ZO een slechte voorzet heeft? Hoelang speelt die gozer al in de jeugd van Ajax? Als die jongen een beetje een voorzet kan geven, heb je een groot gevaar in huis. Die jongen moet aan geen enkele training meer meedoen, alleen maar voorzetten en schieten op goal.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 4:03 pm

Alexander schreef:Hoe is het mogelijk dat zo een Lukoki ZO een slechte voorzet heeft? Hoelang speelt die gozer al in de jeugd van Ajax? Als die jongen een beetje een voorzet kan geven, heb je een groot gevaar in huis. Die jongen moet aan geen enkele training meer meedoen, alleen maar voorzetten en schieten op goal.
Omdat in de jeugdopleiding vaak spelers zijn weggestuurd met veel meer technische bagage, maar een iets grotere mond dan bijvoorbeeld Lukoki. En als je puur wetenschappelijk gaat meten wat iemands fysieke mogelijkheden worden en vervolgens daar op doorselecteert, vul je met een beetje pech grotendeels je selectie met personen die op een atletiekbaan meer te zoeken hebben dan op een voetbalveld. Dat is wat er volgens mij al een paar jaar gebeurt.

Verder gaat het er op De Toekomst iets te serieus aan toe heb ik het idee. Men moet gedisciplineerd trainen, vaak 2 keer per dag, dan hun huiswerk ook ter plaatse maken en die gasten zitten veel in het krachthonk. Daar moeten veel (jonge) spelers sowieso wegblijven of in ieder geval het niet overdrijven. Misschien moeten de jeugdspelers wat meer vrije tijd krijgen of als ze internationale toernooien hebben er een soort van kampweek van maken met ook veel educatie en gezelligheid. Dan builden ze echt van jongs af aan een team en een goed gevoel bij Ajax als "meer dan een club".

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Lionel » do okt 27, 2011 4:23 pm

Misschien moet hij meer aan zijn voorzet werken.... :hypocrite.gif:

In de jeugd komt zo een Lukoki wel weg met een slechte voorzet. Hij kan er immers een stuk of 95 geven per wedstrijd. Dan belandt er altijd wel eentje op het hoofd of voor de voeten van een medespeler.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Lionel » do okt 27, 2011 4:25 pm

Jesse schreef:Hoe bedoel je dat hij meer met zijn lichaam en zijn trap zou moeten doen? Is hij zo sterk en heeft hij zo'n sterk schot dat hij te weinig gebruikt of moet hij daar juist aan werken?

Ik begrijp niet helemaal dat je hem afwezig vindt. Ik vind hem juist de meest dreigende van onze aanvallers. Hij moet alleen wel aan zijn afronding werken. Zoals Wimpey al eens aanstipte: als hij van links komt zou hij bijvoorbeeld meer voor de lange hoek moeten gaan ipv hard en hoog in de korte hoek.
Hij gebruikt het te weinig vind ik. Hij moet meer ballen opeisen. Meer vragen. Dwingender zijn. Tot zijn twee goals gisteren had ik niet het gevoel dat hij meedeed. Lukoki, hoe slecht zijn voortzetting ook was, was wel aanwezig..
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 4:52 pm

GangstaRiB schreef:Ik vind Derk juist erg meevallen de laatste tijd. Van jupiler league nivo naar CL en toch is hij de meest constante van het stel.

Boerriger is een beetje stijfjes, maar hij weet wat ie kan en vooral wat ie niet kan. Daar houd ik opzich wel van. Hij zal eerder een balletje terugleggen dan kansloos een duel aangaan. Hij trekt zich niks aan van een moeizaam functioneren middenveld.
Rishi schreef:Ik vind hem vooral afwezig. En juist met zijn snelheid moet hij meer doen. En zijn lichaam. En zijn trap.
Jesse schreef:Hoe bedoel je dat hij meer met zijn lichaam en zijn trap zou moeten doen? Is hij zo sterk en heeft hij zo'n sterk schot dat hij te weinig gebruikt of moet hij daar juist aan werken?
Ik begrijp niet helemaal dat je hem afwezig vindt. Ik vind hem juist de meest dreigende van onze aanvallers. Hij moet alleen wel aan zijn afronding werken. Zoals Wimpey al eens aanstipte: als hij van links komt zou hij bijvoorbeeld meer voor de lange hoek moeten gaan ipv hard en hoog in de korte hoek.
Om op alledrie de quotes tegelijk te reageren: Derk is behoorlijk compleet, zijn rechterbeen is het enige zwakke punt maar hij doet er toch meer dan gemiddeld aan om ook daarmee te schieten. Tegen Real vuurde hij er hard mee in de 1e minuut, tegen Twente struikelde ie bij een poging tot schieten over zijn eigen benen...

...Maar hij is snel, heeft een voorzet, kan koppen, schieten, blijft vaak heel kalm, die goal in Zagreb was een ijzersterk voorbeeld van overzicht houden, kalm blijven en de trekker overhalen. Hij moet idd meer ballen krijgen, steekt vaak zijn hand op. Of hij veel dwingender vrij moeten lopen zoals Rishi zegt? Misschien, maar hij doet dit hoe dan ook veel beter dan Sulejmani. De andere Ajacieden moeten hem vooral veel vaker zoeken, Theo moet hem vaak lanceren. Maar Theo moet dan ook veel sneller de bal van Toby en Jantje krijgen. Dat is eigenlijk het eerste wat fout gaat.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door goodfella » do okt 27, 2011 6:24 pm

Boerrigter had continu dubbele dekking. Lukoki stond continu een op een, maar deed daar helemaal niets mee.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 6:55 pm

goodfella schreef:Boerrigter had continu dubbele dekking. Lukoki stond continu een op een, maar deed daar helemaal niets mee.
Precies. Overigens had Boerrigter tegen Olympique Lyon ook steeds dubbele dekking. Een extra bevestiging dat hij de gevaarlijkste aanvaller van Ajax is of in ieder geval door de tegenstander als de gevaarlijkste wordt beschouwd.

Als Sulejmani en Eriksen wat meer hadden geprofiteerd van de ruimte die Derk trok tegen Lyon hadden we die Fransen gepakt en er nu riant voor gestaan in de CL.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Demosthenes » do okt 27, 2011 7:42 pm

Precies. Overigens had Boerrigter tegen Olympique Lyon ook steeds dubbele dekking. Een extra bevestiging dat hij de gevaarlijkste aanvaller van Ajax is of in ieder geval door de tegenstander als de gevaarlijkste wordt beschouwd.
Bij het huidige Ajax heb ik het gevoel dat door het lage tempo het erop lijkt alsof iedere Ajacied met een dubbele dekking wordt geconfronteerd.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Cruijff » do okt 27, 2011 7:57 pm

Maar toch had Olympique Lyon het verdomde lastig met Ajax. Een aantal spelers van hen waren erg gevaarlijk en, moet ik toegeven, technisch gewoon ook ietsjes beter dan bepaalde Ajacieden, maar ze hebben echt met moeite Ajax op 0-0 gehouden (of vooral dankzij falen van de aanval van Ajax).

Die Fransen gaven na afloop zelf aan dat ze blij en opgelucht waren dat ze het voor elkaar hadden gekregen om zonder nederlaag de Arena te verlaten.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door joey » vr okt 28, 2011 9:59 am

Cruijff schreef:Die Fransen gaven na afloop zelf aan dat ze blij en opgelucht waren dat ze het voor elkaar hadden gekregen om zonder nederlaag de Arena te verlaten.

Wanneer dan? Daar kan ik me niets van herinneren. Het verloop van de wedstrijd gaf daar ook geen aanleiding toe.

Lyon was vooraf tevreden met een punt, dat wel. Ze hadden nogal wat blessures.
Het stinkt aan alle kanten!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Cruijff » vr okt 28, 2011 10:24 am

Thijs kwam met een hele rij quotes. Uitspraken van de trainer en 3 Lyon spelers die allemaal aangaven dat Ajax echt een sterke tegenstander is, de één zei dat het heel moeilijk was. De ander dat een punt uit bij Ajax een goed resultaat is. Dat is een cliché en jij maakt het rekensommetje dat als de club uit pot 2 uit gelijkspeelt tegen pot 3 en thuis wint, ze het wel best vinden. Maar het was absoluut niet zo dat Lyon met 2 vingers in de neus het puntje kwam ophalen. Pertinent niet. En als we thuis winnen van Zagreb en in Lyon 1-1 gelijkspelen zijn we gewoon door.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Thijs » vr okt 28, 2011 10:26 am

Moet Madrid wel winnen in Lyon woensdag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Cruijff » vr okt 28, 2011 10:28 am

Jep, dat is nog wel de kanttekening. Maar toch, we hebben een vrij aardige uitgangspositie en hoeven het echt niet in onze broek te doen de komende paar CL wedstrijden.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door GangstaRiB » vr okt 28, 2011 10:30 am

Cruijff schreef:Jep, dat is nog wel de kanttekening. Maar toch, we hebben een vrij aardige uitgangspositie en hoeven het echt niet in onze broek te doen de komende paar CL wedstrijden.
Nee zeker niet. We houden vrij makkelijk de nul iedere wedstrijd.......

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door LucaS » vr okt 28, 2011 10:32 am

In 2/3 van de CL wedstrijden! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door Demosthenes » vr okt 28, 2011 10:54 am

LucaS schreef:In 2/3 van de CL wedstrijden! :hypocrite.gif:
We scoren in 1/3 van de CL wedstrijden!
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door LucaS » vr okt 28, 2011 11:06 am

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:In 2/3 van de CL wedstrijden! :hypocrite.gif:
We scoren in 1/3 van de CL wedstrijden!
Als we dat nou doen in 1 van die 2 wedtsrijden waarin we de 0 houden, halen we nog 4 punten!
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door wimpey » vr okt 28, 2011 2:07 pm

Rishi schreef: In de jeugd komt zo een Lukoki wel weg met een slechte voorzet. Hij kan er immers een stuk of 95 geven per wedstrijd. Dan belandt er altijd wel eentje op het hoofd of voor de voeten van een medespeler.
Lukoki is m.i. geen rechtsbuiten, maar een rechterspits. Geen speler voor 4-3-3, maar voor 4-4-2 met ruit. De rechtsbuiten zoekt in de buurt van de zijlijn de spits. Dat gaat Lukoki dus niet lukken... De rechterspits speelt veel dichter bij het doel. Die stuur je de diepte in en hij kan vanaf de achterlijn een bal terug leggen op opkomende spelers, tegen de looprichting van de defensie van de tegenstander in. Of hij schiet zelf op doel. Iemand als bijv. Pedro dus.

Ik hoop dat FdB voor die variant gaat: een steviger middenveld met Janssen en De Jong, Eriksen in de as als '9.5' en dus dichter bij het doel van de tegenstander.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Roda JC-Ajax 26-10-2011 (Beker)

Bericht door GangstaRiB » vr okt 28, 2011 3:00 pm

De Boer grijpt dus ook naar degelijkheid. Adriaanse is er weleens voor weggestuurd.

Maar goed, zal mij benieuwen of Ajax nu wel standhoud in een (ongetwijfeld) vol Roda stadion en een gemotiveerder Roda.

Plaats reactie